Kirjoittaja Aihe: Kuulolaite  (Luettu 432 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Kuulolaite
« : 11.01.22 - klo:10:04 »
Täällä on useammassa keskustelussa kirjoitettu kuulolaitteesta. Ajattelin, että aiheesta voisi olla ihan oma keskustelu, josta voisi olla apua kuulolaitteen käyttäjille, joita lienee jäsenistössäkin muitakin kuin minä. Keskustelu saattaisi kiinnostaa vierastakin, toivon ainakin niin.

Minulla on ollut kuulolaite muistaakseni kymmenisen vuotta, joten sen edut ja haitat ovat tulleet jossain määrin tutuiksi. Olen niistä kirjoitellutkin täällä eri keskusteluissa.

Kävin viime syksynä kuuloasemalla tutkimuksessa ja siellä tultiin tulokseen, että toinenkin korva tarvitsee kuulolaitteen.

Sainkin kuulolaitteet kumpaankin korvaan reilu viikko sitten ja olen taas opetellut uuden tekniikan käyttöönottoa. Ohjeen mukaan laitetta tulisi käyttää kaiken aikaa, että korva tottuisi siihen. Yöksi luonnollisesti otetaan pois.

Yritin toimia ohjeiden mukaan, mutta seurauksena oli melkoinen päänsärky, joka helpotti vasta, kun otin laitteet pois korvista. Vaikka laitteet ovat kehittyneet vuosien saatossa, niin niissä on sama haitta, kuin edellisessäkin: Ne korostavat myös tarpeettomia hälyääniä, jotka voivat olla sietämättömän kovia.

Olen kyllä ajatellut niin, että pidän laitteita vain tarpeen mukaan ja sellaisessa ympäristössä, jossa niistä on vähemmän haittaa. Nyt kotioloissa yritän niihin totutella siten, ettei joka asiaan tarvitse ensimmäiseksi sanoa: Mitä?

Jos täällä on joku, jolla on kuulolaite, niin olisi mukavaa keskustella kokemuksista. Joku vieraskin olisi tervetullut keskustelemaan, mutta sitä varten pitäisi kuitenkin rekisteröityä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kuulolaite
« Vastaus #1 : 11.01.22 - klo:10:25 »
Edelliseen semmoinen lisäys, että Suomi24 sivulla näyttää olevan asiallinen keskustelu aiheesta:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/14421505/phonak-kuulolaite-paras

Nää mun kuulolaitteet ovat juuri tuota Phonak-merkkiä. Kovin ovat olleet kalliita jo vuonna 2016. Yli 5000 euroa pari…

Itse en tosin joutunut maksamaan, vaan meni yhteiskunnan piikkiin… 
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kuulolaite
« Vastaus #2 : 13.01.22 - klo:12:59 »
Kiva, että olet jälleen paikalla, Lile.  ;)
Eihän sulla ole kuulo-ongelmaa?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa pax

  • Viestejä: 1711
Vs: Kuulolaite
« Vastaus #3 : 26.01.22 - klo:15:53 »
Kuulokojeet kehittyneet huimasti. Bluetooth laitteet ihan mahtavat, puhelut, YouTubesta ja viestiäänet suoratoistona korvaan. Myös telkkarin äänet on mahdollista saada suoratoistona ainakin lisälaitteena kautta. Paristojen loppuminen suoraan korvaan ilmoituksena jne.
Onko sulla Paulus tämmöset?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kuulolaite
« Vastaus #4 : 26.01.22 - klo:18:54 »
Kuulokojeet kehittyneet huimasti. Bluetooth laitteet ihan mahtavat, puhelut, YouTubesta ja viestiäänet suoratoistona korvaan. Myös telkkarin äänet on mahdollista saada suoratoistona ainakin lisälaitteena kautta. Paristojen loppuminen suoraan korvaan ilmoituksena jne.
Onko sulla Paulus tämmöset?

En välttämättä ymmärrä kysymystäsi, joten en osaa vastata. Minulla ei ole paljonkaan tietoa nykytekniikasta ja televisiotakaan meidän huushollissa ei ole ollut vuosikausiin. Näistä uusista ei ole vielä paristot loppuneet, mutta vanhemmassa laitteessa tuli aina ääniviesti paristojen vanhenemisesta.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa pax

  • Viestejä: 1711
Vs: Kuulolaite
« Vastaus #5 : 26.01.22 - klo:20:43 »
Tarkoitan sitä että kun esimerkiksi puhut puhelimessa tuleeko ääni suoraan korvan sisään? Ilmeisesti sulla on hyvät laitteet jos olet saanut ääni-ilmoituksen paristojen loppumisesta.