Kirjoittaja Aihe: Lopunajat!  (Luettu 1606 kertaa)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Lopunajat!
« : 14.01.22 - klo:12:08 »
Suosittelen kaikkien tutustumista tähän terveeseen ja maltilliseen, luterilaiseen kirjoitukseen. (Vapaasuuntaisten väännöt eivät ole mistään kotoisin, sorry vaan, vaikka jokin olisi sinnepäin.)

https://www.sley.fi/toiminta/raamattu-tutuksi/raamattuluennot/mita-raamattu-opettaa-taman-maailman-lopusta/

 :)

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Lopunajat!
« Vastaus #1 : 14.01.22 - klo:14:09 »
Mihin perustat arviosi että luterilaisten oppi on oikeampaa kuin muiden?

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Lopunajat!
« Vastaus #2 : 14.01.22 - klo:16:55 »
No yksinkertaisesti siihen, että se on Kristus-keskeinen niin kuin Raamattukin. Kukaan ei ole täysin oikeassa kuitenkaan, muuta kuin Jumala itse ja muistakin suunnista pelastutaan uskon, voi olla että enemmänkin kuin nykyisestä ev.lutista, mutta oppi on Jeesuksesta Kristuksesta eniten Raamatun mukainen itse Lutherilla, joka ei olisi tahtonut itsensä nimeä kantavaa haaraa perustaa ja tulla vanhan kirkon kiroamaksi. Mutta niin vain historiassa kävi; liekö ihan Jumalan tahto!
Luonnollisesti luterilaiset teologit osannevat perustella kuin minä, joka ammennan Raamatun lisäksi heiltä ja on vain oma elämän kokemukseni. Jos todistettaisiin perustellusti toisin, olisi pakko elää ateistina, humanistina: "Siihen se puu maatuu, mihin se kaatuu."
Ymmärrys ei tosin kaikkeen silti riitä, mutta ihmiset ovat myös luonnostaan uskonnollisia ja pidän sitä Jumalan aikaansaamana kutsuna etsimään totuutta.  :)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Lopunajat!
« Vastaus #3 : 14.01.22 - klo:21:17 »
Suosittelen kaikkien tutustumista tähän terveeseen ja maltilliseen, luterilaiseen kirjoitukseen. (Vapaasuuntaisten väännöt eivät ole mistään kotoisin, sorry vaan, vaikka jokin olisi sinnepäin.)


https://www.sley.fi/toiminta/raamattu-tutuksi/raamattuluennot/mita-raamattu-opettaa-taman-maailman-lopusta/

 :)

Älä niputa kaikkia vapaansuuntalaisia samoin uskoviksi.
Eivät kaikki vapaissa suunnissa usko dispensationalismin oppien mukaan ja toisaalta osa luterilaisista uskoo siihen.
« Viimeksi muokattu: 14.01.22 - klo:21:40 kirjoittanut Natanael »

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Lopunajat!
« Vastaus #4 : 15.01.22 - klo:10:04 »
Vielä ei ole tarpeeksi kovat ajat, kun Suomessakin jaksetaan vääntää -laisuuksista, -läisyyksistä ja monenlaisia ismejä heitellään ilmaan. Ne ovat lopulta ihmisten keksintöä. Jumala ei ole ismien takana.
Ymmärryksemme ja käsityksemme voivat erota paikoin, mutta Kristuksen sisäinen tunteminen yhdistää. Tai ainakin pitäisi yhdistää.
Ihmisroska

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Lopunajat!
« Vastaus #5 : 15.01.22 - klo:13:32 »
En haluaisikaan niputaa, mutta en tunne yhtään vapaasuuntaista, joka tulkitsisi samoin kuin minä. Haluaisin kyllä varovasti tutustua. Kansanlähetyksessä ja Srossa tiedän olevan siipiä, jotka uskovat erilailla ja Mäkelä R ja Peltola O ovat Tuhatvuotisen valtakunnan kannalla ja kestän sen, vaikka en itse ole. Kansanlähetyksessä olen löysästi siinä siivessä, joka on luterilainen kastenäkemykseltään ja taas jotenkuten kestän. Ei voi mitään näille näkemyksille. Luther opettaa yhteyttä kaikkien niiden kanssa, joilla on suullinen tunnustus sama: "Kristus J. kuoli syntiemme tähden." Aamen, saa riittää yhteyteen!

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Lopunajat!
« Vastaus #6 : 15.01.22 - klo:14:06 »
On asioita, joissa uskovina olemme erimieltä joissain opetuksissa.
Nekö pitäisi meitä erottaa tai yhdistää?

Eikö yhdistävä tekijä ole Herra Jeesus Kristus!

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Lopunajat!
« Vastaus #7 : 15.01.22 - klo:17:21 »
On asioita, joissa uskovina olemme erimieltä joissain opetuksissa.
Nekö pitäisi meitä erottaa tai yhdistää?

Eikö yhdistävä tekijä ole Herra Jeesus Kristus!

Aamen!!!   :) :) :)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Lopunajat!
« Vastaus #8 : 15.01.22 - klo:17:40 »
 :) kuin myös!