Kirjoittaja Aihe: Konnun pelle  (Luettu 500 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Konnun pelle
« : 14.04.22 - klo:13:36 »
En muista, onko Konnun pellestä, Aarne Ylpöstä ollut täällä aikaisemmin mainintaa. Haku ei Ylppöä tunnistanut. Kannattaa kuitenkin katsoa.

Korjaan tietoa: Aarne Ylppöä haku ei tunnistanut, mutta konnun pellen tunnisti. Mutta tulkoon toistoa.  :-[

https://www.tv7.fi/arkki/aarne-ylppo-suomen-pelastaja_p66923/
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Konnun pelle
« Vastaus #1 : 14.04.22 - klo:13:58 »
Kiva tavata joku joka oli myös vankilassa töissä. :) Ja oli tekstin mukaan vielä iloinen.
Minäkin olin iloinen viime lauantaina ja kun sain erään nuoren henkilön rauhoittumaan. Paikalle oli tullut puolisen tusinaa vartijaa sitä varten, että jos joutuvat sitomaan kaverin nilkoista ja ranteista sänkyyn. Ei tarvinnut. Vartijat tuijottivat minua kummastuksissaan ja pikkuhiljaa lähtivät pois. :D Yksi sairaanhoitaja oli sanonut mulle, että mun mielestä toi kaveri on vaan todella surullinen, voitsä yrittää puhua sille, jos se rauhoittuisi. Sairaanhoitaja oli oikeassa.

Tosin yksi vartijoista otti minut sivuun ja halusi neuvoa minua tilanteen jälkeen.
Olivat neuvoneet minua seisomaan avatun luukun sivussa siltä varalta, kun joskus vangit heittävät ulosteet työntekijoiden päälle ja on suoraan luukun edessä. Ja tämä luutnantti halusi keskustella asiasta lisää.

Ihan hyvä neuvo
Se luutnantti sanoi tulleensa tähän vankilaan supermax vankilasta ja oli oppinut äärimmäiseen varovaisuuteen.
En minäkään niin naivi ole, mutta vangitkin ovat erilaisia.

Siis Arvo Ylpön veli oli uskossa? Siis tää Konnun pelle.
« Viimeksi muokattu: 14.04.22 - klo:14:04 kirjoittanut sandia »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Konnun pelle
« Vastaus #2 : 14.04.22 - klo:18:41 »

Siis Arvo Ylpön veli oli uskossa? Siis tää Konnun pelle.

Wikipediassa on lisätietoa tästä Konnun pellestä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Aarne_Ylpp%C3%B6
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Konnun pelle
« Vastaus #3 : 15.04.22 - klo:12:00 »
Ison työn hän teki. Ja oli helluntailainen noin ikäänkuin näkyvässä yhteiskunnallisessa tehtävässä.  Lieneekö ollut kovin paljon hengellistä työtä Suomen vankiloissa sitä ennen?'

Vierailin täällä eräässä 60-luvulla tehdyssä isossa vankilassa. Vankilarakennuksen uumenissa oli ikäänkuin kaksi erillistä kirkkoa, toinen oli katolinen, toinen protestantti. Molemmat todella kauniita perinteisiä kirkkosaleja.
Oli jännä löytää ne sietä vankilan sisältä. Ne olivat melko isojakin, keskisuuren kirkon kokoisia.

Oli siellä myös pieni juutalainen synagooga ja myös islam temppeli.
En muista oliko muita.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Konnun pelle
« Vastaus #4 : 26.05.22 - klo:01:18 »
Halusin tän yleiselle, joten tämä ketju on melko sopiva.

Tänään 12 seksuaalirikollisen ryhmässä ryhmän lopussa eräs vanki pyysi, että yhdessä rukoilisimme Texasin kouluammunnan uhrien perheiden puolesta. Kaikki nousivat seisomaan, painoimme päämme alas ja yksi toinen vanki vapaaehtoisesti piti rukoukset kaikkien ollessa hiljaa rukouksessa.

Tää ryhmä on monessa suhteessa tosi mahtava.