Kirjoittaja Aihe: Esirukouspyyntöjä  (Luettu 65965 kertaa)

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #555 : 17.01.22 - klo:11:19 »
Tänään käyn työhaastattelussa... jospa vaikka pääsisin töihin. Voisitteko rukoilla tämän asian puolesta.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #556 : 17.01.22 - klo:11:35 »
Taivaallinen Isä. Sinulla on Taiston elämään suunnitelma. Jos tuon työpaikan saaminen kuuluu siihen suunnitelmaan, niin vaikuta armossasi siihen, että kaikki menee tahtosi mukaan ja että Taisto saa tuon työn. Kiitos siitä, että johdatat tässäkin asiassa ja saamme luottaa siihen.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #557 : 17.01.22 - klo:12:09 »
 :) Kyllä rukoilen ja suon sinulle hyvän työpaikan myös puolestani!

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #558 : 17.01.22 - klo:14:52 »
Rukoilen.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #559 : 17.01.22 - klo:17:47 »
Kiitos että rukoilette. Työhaastattelu vaikutti oikein positiiviselta. Viimeistään viikon kuluttua lupasivat ilmoittaa, tulinko valituksi, joten odottelen...

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #560 : 18.01.22 - klo:16:21 »
Tämä on mielestäni hyvä osio ja kaikkien puolesta saa rukoilla.
Nyt uskallan sanoa ja rukoilla, että Taiston kävisi nyt hyvin työn suhteen ja että Taisto saa "Jumalan tahdosta" huolimatta keksiä rehellisen hyvän selityksen työttömänä olemiselleen. Se on pitkä miinus ja joudut olemaan ylivoimaisesti paras hakija, ennen kuin uskaltavat ottaa töihin.
Jumala ei pakota heitä ottamaan, vaan johtaa asioita muilla tavoin rukoilimme tai emme. Esirukouksilla on kohteelle suurempi merkitys, kun Jumalalle, joka kyllä kuulee, mutta ketä ei käsketä, eikä kunnia tule rukoilijalle.
Iloisena toivossa!

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #561 : 19.01.22 - klo:16:51 »
Tämä on mielestäni hyvä osio ja kaikkien puolesta saa rukoilla.
Nyt uskallan sanoa ja rukoilla, että Taiston kävisi nyt hyvin työn suhteen ja että Taisto saa "Jumalan tahdosta" huolimatta keksiä rehellisen hyvän selityksen työttömänä olemiselleen. Se on pitkä miinus ja joudut olemaan ylivoimaisesti paras hakija, ennen kuin uskaltavat ottaa töihin.
Jumala ei pakota heitä ottamaan, vaan johtaa asioita muilla tavoin rukoilimme tai emme. Esirukouksilla on kohteelle suurempi merkitys, kun Jumalalle, joka kyllä kuulee, mutta ketä ei käsketä, eikä kunnia tule rukoilijalle.
Iloisena toivossa!
No, en minä "keksinyt rehellistä hyvää selitystä" vaan kerroin asian niinkuin se on.  :)

Kyllä minuun suhtauduttiin asiallisesti, ja koin että minun osaamiselle oli kysyntää. Mutta ei minua silti valittu, sain tietää sen tänään. Oikeasti arvelen, että se oli ikäkysymys ... koska olen jo ylittänyt kuudenkympin merkkipaalun.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #562 : 19.01.22 - klo:17:03 »
Uskovana on hyvä tietää, että Herra tietää kaikki olosuhteet ja kaikki on Hänen käsissään. Ja sellaisenaan voi luottaa Häneen.
« Viimeksi muokattu: 19.01.22 - klo:17:09 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #563 : 19.01.22 - klo:17:09 »
Hyvä suomalainen ystävämme täällä sai toissa päivänä  sydän- ja aivoveritulpan.
Melko hyvin selvisi siitä, pääsi hoitoon hyvin pian.
Mutta rukoillaan että Herra vetäisi häntä puoleensa. Vaimonsa on tullut uskoon,  myös suomalainen, siis molemmat Suomesta tänne muuttaneita.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #564 : 19.01.22 - klo:18:07 »
Rukoilen.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #565 : 20.01.22 - klo:13:23 »
 :) Saanen hieman poiketa taas sivuraiteelle, koska asia liippaa minun "osaamistani".
Ensinnäkin on hyvä muistaa, että kaikenlaiset rukousvastaukset ovat vain ja aina meille armosta tulevia. Sittemmin on myös huomioitavaa, että kaikissa uskonnoissa saadaan positiivisia ja ihmeellisiä rukousvastauksia, jopa Isis-uskovaiset ja "kommarit". (Myös ilmestyksiä, lohdutuksia yms.)
Työhönotoissa aikoinaan mukanaolleena haluan varovasti huomauttaa seuraavaa:
- ikärasismia on, eikä voi mitään
- sijaisuuspaikkoihin on helpompi päästä ja niissäkin voi J:n tahdosta/armosta käydä hyvin ja 5 vuotta nyt kestää, vaikka olisi useampikin sijaisuuspaikka. Omat etunsa niissäkin hommissa.
- työhönottaja on aina nykyisin asiallinen/myötämielinen, mutta "ovela"
- entiseen työnantajaan otetaan yhteyttä tavalla tai toisella eikä sitä kerrota. (Tosin vain niistä, ketä harkitaan 2 tai 3 .)
- vielä on kai voimassa työvoimatsto tms., josta saa setelin yms., jolla pääsee helpommin johonkin työllistämistöihin jne.
- suosittelen rukoukseni lisäksi, että ihan oikeasti vielä palaisit työelämään.
(- luterilaisena suosittelen läpimästi sinua tutustumaan uudestaan myös luterilaiseen oppiin esim. STLK)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #566 : 20.01.22 - klo:14:10 »
Pyysin täällä esirukousta erään naishenkilön puolesta, jonka vuokraemäntä oli kieltäytynyt korjaamasta lämmitystä.
Muistan että täällä joku myös rukoili asian puolesta.
Asia on hoidettu, lämmitys saatu asuntoon.
Se oli ollut poissa viimeiset 3 vuotta. Asunnon omistaja halusi kai säästää rahaa ja vuokralaiset olivat joutuneet ostamaan irrallisia lämmittimiä huoneisiin.

Kiitän Herraa että auttoi asiassa.
Rukoilaan yhä tämän naishenkilön puolesta. Raskaita asioita on käynyt läpi viime vuosina.
Rukoillaan myös että saisi pitää tämän asunnon ja ainakin Herra auttaisi uuden asunnon löytämisellä, koska nyt omistaja uhkaa myydä talon, ja tämä henkilö on muutti sinne vasta viime kesänä.


Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #567 : 21.01.22 - klo:09:38 »
Joo muistetaan tätä henkilöä edelleen.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #568 : 21.01.22 - klo:09:57 »
Stiina, mainitsit sijaisuuspaikat. Mutta... niissä työpaikoissa joissa olen ollut, ei ole koskaan näkynyt sijaisia. Työ on ollut sellaista projektityötä, kuukausia tai jopa vuosia kestäneitä projekteja, että ei niihin niin vain voida ottaa sijaisia. Koska työhön sisälle pääseminen vie aina aikansa, eikä sille toimialalle saa missään oppilaitoksessa sellaista koulutusta että olisi heti valmis töihin. Toisin sanoen, oman alani töihin minua ei oteta tässä iässä enää kovin helposti, koska alan yritysten toiminta on niin yrityskohtaista, että minultakin veisi aikaa ennenkuin olisin tuottava työntekijä.

Mielikuvaharjoitus: jos itse olisin tällaisen yrityksen johtaja, niin täytyy sanoa että en palkkaisi itseni ikäistä uutta työntekijää. Ikärasismia tai ei ... mutta käytännössä olisi parempi palkata nuorempi työntekijä.

Lainaus
- suosittelen rukoukseni lisäksi, että ihan oikeasti vielä palaisit työelämään.
Mielelläni palaisin, mutta se voi tarkoittaa alan vaihtoa. Ei kovin helppo tie.

Parin kuukauden aikana olen hakenut kuutta työpaikkaa. Kahteen paikkaan pääsin haastatteluun asti, mutta en tullut valituksi. Kahdesta paikasta sain hylkäyksen ilman että minua edes kutsuttiin haastatteluun. Ja kahdesta paikasta ei kuulunut yhtään mitään.
« Viimeksi muokattu: 21.01.22 - klo:10:15 kirjoittanut Taisto »

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #569 : 21.01.22 - klo:12:12 »
Asia selvä. Kun ei tunne asiaa, mielikuvitus tulee tilalle. Toivottavasti et pahentunut! Jatkan mielelläni esirukouksia, vaikka katson sellaiset lähinnä perhe, seurakunta ja muut läheiset asiaksi. 
Ei se kuitenkaan ole väärin ja on siirtynyt luterilaisuuteen muista uskonnoista ihan hyvänä asiana.  :)