Kirjoittaja Aihe: Elämän tarkoitus  (Luettu 3873 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Elämän tarkoitus
« Vastaus #30 : 19.06.22 - klo:14:46 »
:) Entä Jeesus? Mitä Raamatun Jeesus K. merkitsee sinulle?

Tunnen itseni väärinymmärryksi.

Jatkan tästä, kun olen ensin käsitellyt tuon tunteen.
Nyt, aamukahvin jälkeen, jo kykenen hymyilemään  :) Ihan vilpittömästi.
« Viimeksi muokattu: 19.06.22 - klo:15:54 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Elämän tarkoitus
« Vastaus #31 : 19.06.22 - klo:20:20 »
:) Entä Jeesus? Mitä Raamatun Jeesus K. merkitsee sinulle?

Olen selostanut sinulle uskoni perusteita usean kerran kyseinalaistettuasi ne. Minusta olen tehnyt itseni tarpeeksi selväksi aiemmissa kyselyissäsi uskoni perusteista. Minusta olen antanut sinulle riittävän selostuksen aikaisemmin useammin kuin kerran, ja silloin taisin jo ilmaista, että se riittää.

En usko, että nyt osaisin sen paremmin, joten en ryhdy toistamaan itseäni tässä.

Elämäni tarkoitus EI ole selittää itseäni lukemattomia kertoja. 8) Palatakseni ketjun aiheeseen.
« Viimeksi muokattu: 19.06.22 - klo:20:52 kirjoittanut sandia »

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: Elämän tarkoitus
« Vastaus #32 : 20.06.22 - klo:11:02 »
Jumala halusi luoda ihmisen omaksi kuvakseen, elämään yhteydessään. Ilmestyskirja puhuu nimistä, jotka on kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan maailman perustamisesta asti. Ja Johannes evankeliumissaan, että kaikki luotiin Jeesuksessa, hänen kauttaan. Jeesus on myös Elämä itse, hänessä "on elämä itsessään", joka pelkästään sanan voimalla saa asiat tapahtumaan. Hän on myös eläväksi tekevä Henki synnin takia Jumalasta eroon joutuneelle ihmissuvulle.

Tuo edellä oleva tuli mieleen, kun ajattelen elämää yleensä. Jeesuksen ristinkuolema julistaa ihmisymmärryksen yli menevästä rakkaudesta ja ilmentää Isän sydämen mielenlaatua. Siten Jumalan puolelta katsottuna ihminen luotiin suhteeseen Luojansa kanssa. Jos ja kun tämä yhteys uskon kautta syntyy Jeesukseen, Jumalan sana ja Henki voi alkaa tehdä muuttavaa työtään jokaisen elämässä, niinkuin sandia hyvin kirjoitti.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Elämän tarkoitus
« Vastaus #33 : 20.06.22 - klo:12:12 »
 :) Niin minun tulisi ilmeisesti lakata haluamasta ymmärtää todella, vaikka en ymmärrä. Osaisinpa tyytyä ymmärtämättömyyteeni ja erilailla ajatteluuni, vaikka epäilenkin, että ei ole mitään erilailla ajattelua, on vain eri vaihe ja tapa kertoa.
Nyt voisin taas takertua HelenaM:n viimeiseen lauseeseen. En ymmärrä, joten olkoon, koska vaikka alkaisin vääntämään, niin ei päästäisi yhteisymmärrykseen. Olkoon, yritän antaa olla  :). Sellaistahan tämä elämä on kaikkien kanssa välillä. Kiitos Jumalalle, että minullakin on muutama ihminen Suomessa, jota melkein aina ymmärrän. Itseänikään en ihan aina ymmärrä, Jumalaakaan en paljon koskaan ymmärrä. En näe useinkaan mitään muutosta ihmisissä, vaikka uskovia. Ei Jumala ole luvannut eikä tee "lihanjalostamista" on yksi fakta näissä kehällisissä asioissa jne. ❤️

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: Elämän tarkoitus
« Vastaus #34 : 20.06.22 - klo:13:14 »
:) Niin minun tulisi ilmeisesti lakata haluamasta ymmärtää todella, vaikka en ymmärrä. Osaisinpa tyytyä ymmärtämättömyyteeni ja erilailla ajatteluuni, vaikka epäilenkin, että ei ole mitään erilailla ajattelua, on vain eri vaihe ja tapa kertoa.
Nyt voisin taas takertua HelenaM:n viimeiseen lauseeseen. En ymmärrä, joten olkoon, koska vaikka alkaisin vääntämään, niin ei päästäisi yhteisymmärrykseen. Olkoon, yritän antaa olla  :). Sellaistahan tämä elämä on kaikkien kanssa välillä. Kiitos Jumalalle, että minullakin on muutama ihminen Suomessa, jota melkein aina ymmärrän. Itseänikään en ihan aina ymmärrä, Jumalaakaan en paljon koskaan ymmärrä. En näe useinkaan mitään muutosta ihmisissä, vaikka uskovia. Ei Jumala ole luvannut eikä tee "lihanjalostamista" on yksi fakta näissä kehällisissä asioissa jne. ❤️
En tiedä selventääkö. Oman kokemuksen satoa seuraava. Jumalan väkevän käden alle nöyrtyminen, lihan tekojen kuolettaminen, ajatusten vangitseminen kuuliaisiksi Kristukselle, nisunjyvän kuoleminen, maallisten jäsenten kuolettaminen, muuttuminen mielen uudistuksen kautta...Tämä kaikki on muuttumista, pyhittymistä, kasvua Kristuksessa, jonka vaikuttaa Jumalan armon kasvattava vaikutus.

Käutännössä se ilmenee esim siten, että Pyhä Henki tulee jostakin murheelliseksi ja osoittaa sanan kautta synnin. Ja kutsuu nöyrtymään parannukseen. Ja ohjaa oikeaan moninaisissa eri asioissa ja tilanteissa, antaa ymmärrystä ja ihmeellistä johdatusta. Tämä kaikki johtaa Jeesuksen lupaamaan yltäkylläiseen elämään, sen enentymiseen.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Elämän tarkoitus
« Vastaus #35 : 20.06.22 - klo:13:58 »
OK!  Tavallaan selvensi. ❤️


Paikalla pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Elämän tarkoitus
« Vastaus #36 : 20.06.22 - klo:14:29 »
Jumala halusi luoda ihmisen omaksi kuvakseen, elämään yhteydessään. Ilmestyskirja puhuu nimistä, jotka on kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan maailman perustamisesta asti. Ja Johannes evankeliumissaan, että kaikki luotiin Jeesuksessa, hänen kauttaan. Jeesus on myös Elämä itse, hänessä "on elämä itsessään", joka pelkästään sanan voimalla saa asiat tapahtumaan. Hän on myös eläväksi tekevä Henki synnin takia Jumalasta eroon joutuneelle ihmissuvulle.

Tuo edellä oleva tuli mieleen, kun ajattelen elämää yleensä. Jeesuksen ristinkuolema julistaa ihmisymmärryksen yli menevästä rakkaudesta ja ilmentää Isän sydämen mielenlaatua. Siten Jumalan puolelta katsottuna ihminen luotiin suhteeseen Luojansa kanssa. Jos ja kun tämä yhteys uskon kautta syntyy Jeesukseen, Jumalan sana ja Henki voi alkaa tehdä muuttavaa työtään jokaisen elämässä, niinkuin sandia hyvin kirjoitti.

Eilen srkssa puhuja puhui juuri näin elämän tarkoituksesta!

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Elämän tarkoitus
« Vastaus #37 : 20.06.22 - klo:14:32 »
Jumala halusi luoda ihmisen omaksi kuvakseen, elämään yhteydessään. Ilmestyskirja puhuu nimistä, jotka on kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan maailman perustamisesta asti. Ja Johannes evankeliumissaan, että kaikki luotiin Jeesuksessa, hänen kauttaan. Jeesus on myös Elämä itse, hänessä "on elämä itsessään", joka pelkästään sanan voimalla saa asiat tapahtumaan. Hän on myös eläväksi tekevä Henki synnin takia Jumalasta eroon joutuneelle ihmissuvulle.

Tuo edellä oleva tuli mieleen, kun ajattelen elämää yleensä. Jeesuksen ristinkuolema julistaa ihmisymmärryksen yli menevästä rakkaudesta ja ilmentää Isän sydämen mielenlaatua. Siten Jumalan puolelta katsottuna ihminen luotiin suhteeseen Luojansa kanssa. Jos ja kun tämä yhteys uskon kautta syntyy Jeesukseen, Jumalan sana ja Henki voi alkaa tehdä muuttavaa työtään jokaisen elämässä, niinkuin sandia hyvin kirjoitti.

Kiitos Helena. Viestisi toi mieleen tämän seikan, mistä Jeesus tässä puhui:
"rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

Se ilmaisee hyvin läheistä suhdetta Jeesuksen ja uskovan välillä. Täysin ihmeellinen ja mykistyttävä tosiasia.

Paikalla pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Elämän tarkoitus
« Vastaus #38 : 20.06.22 - klo:14:42 »
Ihminen on pahasti eksynyt siitä kun Jumala toi hänet omaksi kuvakseen, onneksi on Vapahtaja. Meidän rikkinäisyytemme korjataan hänessä ja olemme taivaan perillisiä.

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: Elämän tarkoitus
« Vastaus #39 : 20.06.22 - klo:14:48 »
Jumala halusi luoda ihmisen omaksi kuvakseen, elämään yhteydessään. Ilmestyskirja puhuu nimistä, jotka on kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan maailman perustamisesta asti. Ja Johannes evankeliumissaan, että kaikki luotiin Jeesuksessa, hänen kauttaan. Jeesus on myös Elämä itse, hänessä "on elämä itsessään", joka pelkästään sanan voimalla saa asiat tapahtumaan. Hän on myös eläväksi tekevä Henki synnin takia Jumalasta eroon joutuneelle ihmissuvulle.

Tuo edellä oleva tuli mieleen, kun ajattelen elämää yleensä. Jeesuksen ristinkuolema julistaa ihmisymmärryksen yli menevästä rakkaudesta ja ilmentää Isän sydämen mielenlaatua. Siten Jumalan puolelta katsottuna ihminen luotiin suhteeseen Luojansa kanssa. Jos ja kun tämä yhteys uskon kautta syntyy Jeesukseen, Jumalan sana ja Henki voi alkaa tehdä muuttavaa työtään jokaisen elämässä, niinkuin sandia hyvin kirjoitti.

Kiitos Helena. Viestisi toi mieleen tämän seikan, mistä Jeesus tässä puhui:
"rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

Se ilmaisee hyvin läheistä suhdetta Jeesuksen ja uskovan välillä. Täysin ihmeellinen ja mykistyttävä tosiasia.
Jotain huikeeta. Vaikka elämä voi olla ja on hyvinkin vaikeaa, Hän pitää sanansa.

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: Elämän tarkoitus
« Vastaus #40 : 20.06.22 - klo:14:51 »
Jumala halusi luoda ihmisen omaksi kuvakseen, elämään yhteydessään. Ilmestyskirja puhuu nimistä, jotka on kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan maailman perustamisesta asti. Ja Johannes evankeliumissaan, että kaikki luotiin Jeesuksessa, hänen kauttaan. Jeesus on myös Elämä itse, hänessä "on elämä itsessään", joka pelkästään sanan voimalla saa asiat tapahtumaan. Hän on myös eläväksi tekevä Henki synnin takia Jumalasta eroon joutuneelle ihmissuvulle.

Tuo edellä oleva tuli mieleen, kun ajattelen elämää yleensä. Jeesuksen ristinkuolema julistaa ihmisymmärryksen yli menevästä rakkaudesta ja ilmentää Isän sydämen mielenlaatua. Siten Jumalan puolelta katsottuna ihminen luotiin suhteeseen Luojansa kanssa. Jos ja kun tämä yhteys uskon kautta syntyy Jeesukseen, Jumalan sana ja Henki voi alkaa tehdä muuttavaa työtään jokaisen elämässä, niinkuin sandia hyvin kirjoitti.

Eilen srkssa puhuja puhui juuri näin elämän tarkoituksesta!
Ihmeellistä jotenkin tuokin.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Elämän tarkoitus
« Vastaus #41 : 20.06.22 - klo:15:30 »
Jep. Vastaava kokemus mistä kerroin eilen Mitä teit tänään -ketjussa.
Täällä ystäväni viittaavat tuohon sanalla God-incident vrt. coincident (yhteensattuma)

Paikalla pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Elämän tarkoitus
« Vastaus #42 : 20.06.22 - klo:19:13 »
Joo, aika erikoinen se oli eilen kun puhuja kysyi alkajaisiksi mikä on elämän tarkoitus ja kuinka sitä voi pohtia, sanoi sitten että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja siitä vei asiaa eteenpäin. Kyllä yllätyin kun luin Helenan viestin.👏

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Elämän tarkoitus
« Vastaus #43 : 17.07.22 - klo:12:29 »
Nostan tämän keskustelun pintaan siksi, että tapaan ehkä tällä viikolla pitkäaikaisen ystäväni vuosikymmenten takaa. Tässä ketjussa on liittymäkohtia asioihin, joita todennäköisesti tulemme käsittelemään.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell