Kirjoittaja Aihe: Kristittyjen yhteiskunnallinen vaikuttaminen  (Luettu 28209 kertaa)

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #120 : 26.02.20 - klo:09:13 »
Vertaus, että Jumala voisi halutessaan tehdä mitä vaan ja uskovaisten on turha puuttua politiikkaan. On höpsö ajatus.

Samalla kaavallahan me ei sitten autettaisi hukkuvaa avannosta, koska kyllä Jumala voisi.

Abortit on ja kuolemantuomiot ovat murhia ja jos niitä ei vastuteta poliittisesti, niin se olisi sama kuin annettaisiin hukkuvien hukkua.

Kysyn tarkennusta tuohon tekstiisi ennen kuin vastaan. Kirjoitit: "Abortit on ja kuolemantuomiot ovat murhia…". Tarkoititko aborttien olevan murhia vai aborttien ja kuolemantuomioiden (esim. hirttämisen tai myrkkyruiskeen) olevan murhia?"


Molemmat eli abortit ja kuolemantuomiot (hirttämiset, myrkkyruiskeet jne...) ovat murhia.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #121 : 26.02.20 - klo:15:38 »
Samoin tomisen ihmisen vihaaminen on Raamatun millaan murha.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #122 : 26.02.20 - klo:15:52 »
Samoin tomisen ihmisen vihaaminen on Raamatun millaan murha.

Niin ja himokas ajatus on huorintekemistä.

Kyllä sitä silti voi vastustaa esim. aborttia ja eutanasiaa vaikka teemme koko ajan kaikkea syntiä. Ei voida ajatella, että kun ollaan alkuunpäästy niin antaa mennä vain. Irwinkin lauloi, että ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku.


Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #123 : 26.02.20 - klo:15:54 »
Tuli sama mieleen. Jeesus ottaa esiin sekä himon ja vihan Vuorisaarnassa. Ja toden totta, ne kaksi selittävät valtavan suuren osan kaikkea pahuutta ja kärsimystä ihmiskunnassa.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #124 : 26.02.20 - klo:15:59 »
Tuli sama mieleen. Jeesus ottaa esiin sekä himon ja vihan Vuorisaarnassa. Ja toden totta, ne kaksi selittävät valtavan suuren osan kaikkea pahuutta ja kärsimystä ihmiskunnassa.

Himo sisältää monta asiaa: mm. seksuaalisen himon ja rahanhimon. Rahanhimonkin on sanottu olevan kaiken pahan alku- ja juuri.

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #125 : 26.02.20 - klo:16:37 »
Myöskin vallan himo. Sekin on monasti poliittisessa vaikuttamisessa motiivina
Samoin tarve olla esillä.

Daniel oli kutsuttu palvelemaan pakkosirtolaisuudessa viisaiden , tietäjien ja noitien kanssa.
Tosin ei omasta, vaan Jumalan tahdosta.
Silti eli lähellä Jumalaa tekemättä numeroa itsestään puhumattakaan halusta tehdä "nousu johteista" uraa.

Hieman on toisenlainen ollut esim. papin poika Simon Elo (kristitty siis melkein itsekin) . Kristillisistä aloitti. Parempi astinlauta menestykseen löytyi perusuomalaisista.
Vaihtoi sinisiin, kun ei voinut katsoa 4 v poikaansa silmiin jos, olisi jäänyt moiseen rasistiseen puolueeseen hallitus kriisin aikaan.. Samaan aikaan jäi kiinni raskaana olevan vaimonsa pettämisestä avioliiton ulkopuolisessa suhteessa.
Poliitiikon moraali on kovin joustavaa.
Kuukausi sitten totesi kaipaavansa vielä sinisempää puoluetta, ja loikkasi kokoomukseen. Mihinkä hän vielä ehtiikään?

P.s Katri Kulmuni kehotti pesemään kätensä huolella; näin säästyy moneelta murheelta.
Tuohan on perinteistä suomalaisen politiikon vastuunottoa. :D


Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #126 : 26.02.20 - klo:20:11 »
Molemmat eli abortit ja kuolemantuomiot (hirttämiset, myrkkyruiskeet jne...) ovat murhia.
Olen kuullut, että kirjoituksia tutkivat / tuntevat juutalaiset tekevät selvän eron tappamisen ja murhan välillä. Oikeasti käsky "älä tapa" pitäisi suomentaa "älä murhaa".

Jumala antoi tuon käskyn, mutta antoi myös käskyn tappaa mm. tiettyjä lakeja rikkovan ihmisen. Kuolemantuomio ei ole murha, jos sillä on perusteet.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #127 : 26.02.20 - klo:21:06 »
Molemmat eli abortit ja kuolemantuomiot (hirttämiset, myrkkyruiskeet jne...) ovat murhia.
Olen kuullut, että kirjoituksia tutkivat / tuntevat juutalaiset tekevät selvän eron tappamisen ja murhan välillä. Oikeasti käsky "älä tapa" pitäisi suomentaa "älä murhaa".

Jumala antoi tuon käskyn, mutta antoi myös käskyn tappaa mm. tiettyjä lakeja rikkovan ihmisen. Kuolemantuomio ei ole murha, jos sillä on perusteet.

Toisaalta Jeesus sanoi: Room 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra." Raamattu 1933/38

Anton

  • Vieras
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #128 : 26.02.20 - klo:21:15 »
Molemmat eli abortit ja kuolemantuomiot (hirttämiset, myrkkyruiskeet jne...) ovat murhia.
Olen kuullut, että kirjoituksia tutkivat / tuntevat juutalaiset tekevät selvän eron tappamisen ja murhan välillä. Oikeasti käsky "älä tapa" pitäisi suomentaa "älä murhaa".

Jumala antoi tuon käskyn, mutta antoi myös käskyn tappaa mm. tiettyjä lakeja rikkovan ihmisen. Kuolemantuomio ei ole murha, jos sillä on perusteet.

Toisaalta Jeesus sanoi: Room 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra." Raamattu 1933/38

Tuo koskee henkilökohtaista kostamista. Lainsäädännöllinen kuolemantuomio ei ole henkilökohtaista kostamista, vaan ennalta sovittu pelisääntö jonka rikkoja tietää mitä siitä seuraa.

Anton

  • Vieras
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #129 : 26.02.20 - klo:21:29 »
Jos yhteiskunnassa on käytössä kuolemantuomio, se ei tarkota että ketään pitäisi tappaa. Vain silloin jos joku päättää tehdä teon joka oikeuttaa kuolemantuomioon. Eli silloin tällaisen teon tekijä tuomitsee itse itsensä kuolemantuomioon.

Sama pätee muuten synnin ja tuomion suhteen hengellisessä elämässä.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #130 : 26.02.20 - klo:21:41 »
Jos yhteiskunnassa on käytössä kuolemantuomio, se ei tarkota että ketään pitäisi tappaa. Vain silloin jos joku päättää tehdä teon joka oikeuttaa kuolemantuomioon. Eli silloin tällaisen teon tekijä tuomitsee itse itsensä kuolemantuomioon.

Sama pätee muuten synnin ja tuomion suhteen hengellisessä elämässä.

En kannata kuolemantuomioita. Eniten siitä ovat kärsineet kristityt. Monessa maassa jossa esimerkiksi kommunistit ovat tulleet valtaan niin ensimmäisinä ovat teloittaneet kristittyjä "valtion luvalla". Tällöin kristityt ovat kyseisen hallinnon mukaan tehneet kuolemantuomioon johtavan teon esimerkiksi julistaneet evankeliumia.

Toisaalta jos esimerkiksi Suomessa olisi kuolemantuomio, niin olisimme menettäneet evankelistan kolmoismurhaaja Lauri Late Johannsonin liian aikaisin taivaan kotiin. Hän ei olisi ehtinyt tehdä evankelistan työtään.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #131 : 26.02.20 - klo:21:43 »
Sanottakoon myös, että en tietenkään kannata myöskään eutanasiaa.

Anton

  • Vieras
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #132 : 26.02.20 - klo:21:55 »
Jos yhteiskunnassa on käytössä kuolemantuomio, se ei tarkota että ketään pitäisi tappaa. Vain silloin jos joku päättää tehdä teon joka oikeuttaa kuolemantuomioon. Eli silloin tällaisen teon tekijä tuomitsee itse itsensä kuolemantuomioon.

Sama pätee muuten synnin ja tuomion suhteen hengellisessä elämässä.

En kannata kuolemantuomioita. Eniten siitä ovat kärsineet kristityt. Monessa maassa jossa esimerkiksi kommunistit ovat tulleet valtaan niin ensimmäisinä ovat teloittaneet kristittyjä "valtion luvalla". Tällöin kristityt ovat kyseisen hallinnon mukaan tehneet kuolemantuomioon johtavan teon esimerkiksi julistaneet evankeliumia.

Toisaalta jos esimerkiksi Suomessa olisi kuolemantuomio, niin olisimme menettäneet evankelistan kolmoismurhaaja Lauri Late Johannsonin liian aikaisin taivaan kotiin. Hän ei olisi ehtinyt tehdä evankelistan työtään.

Ensimmäisessä esimerkissä yhdistät mielestäni väärin syy ja seuraus suhteet. Ei kuolemantuomio ole kristittyjen vainon syy, vaan kommunismi. Kuolemantuomio on voimassa monessa paikassa missä ei vainota kristittyjä.

Toisessa esimerkissä on vahvaa jossittelua. Samalla linjalla voidaan jossitella, että mahdollisesti Late ei olisi koskaan lähtenyt rikoksen tielle, jos pienenä nassikkana olisi iskostunut tajuntaan että siitä voi seurata hengenmenetys, eikä täysihoito valtion laitoksessa (paremmalla huolenpidolla kuin usealla vanhuksella). Muutenkaan en asettaisi yhtä onnekasta sielua sen edelle, että estettäisiin todennäköisesti valtava määrä rikoksia ja kärsimystä ja kadotettuja elämiä laittamalla pelotteeksi kuolemantuomio.

Selvennän vielä, että en halua kenenkään kuolevan ennen aikojaan. Kannatan kuolemantuomiota, mutta en toivo että kukaan tekee rikoksia jotka sellaisen ansaitsevan.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #133 : 26.02.20 - klo:21:59 »
Muutenkaan en asettaisi yhtä onnekasta sielua sen edelle, että estettäisiin todennäköisesti valtava määrä rikoksia ja kärsimystä ja kadotettuja elämiä laittamalla pelotteeksi kuolemantuomio.

Selvennän vielä, että en halua kenenkään kuolevan ennen aikojaan. Kannatan kuolemantuomiota, mutta en toivo että kukaan tekee rikoksia jotka sellaisen ansaitsevan.

Tästähän on tutkimuksia, että maissa joissa on kuolemantuomio ja muutenkin kovemmat tuomiot niin myös rikollisuus on raaempaa. Esimerkiksi väkivallan uhreja ei jätetä henkiin vaan ne tapetaan ja ruumiit yritetään hävittää jotta olisi edes pieni mahdollisuus olla jäämättä kiinni pitkän tuomion/kuolemantuomion pelossa. Myös aseet ovat rikollisilla astetta kovemmat ja niitä käytetään jopa poliiseja vastaan.

Anton

  • Vieras
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #134 : 26.02.20 - klo:22:20 »
Muutenkaan en asettaisi yhtä onnekasta sielua sen edelle, että estettäisiin todennäköisesti valtava määrä rikoksia ja kärsimystä ja kadotettuja elämiä laittamalla pelotteeksi kuolemantuomio.

Selvennän vielä, että en halua kenenkään kuolevan ennen aikojaan. Kannatan kuolemantuomiota, mutta en toivo että kukaan tekee rikoksia jotka sellaisen ansaitsevan.

Tästähän on tutkimuksia, että maissa joissa on kuolemantuomio ja muutenkin kovemmat tuomiot niin myös rikollisuus on raaempaa. Esimerkiksi väkivallan uhreja ei jätetä henkiin vaan ne tapetaan ja ruumiit yritetään hävittää jotta olisi edes pieni mahdollisuus olla jäämättä kiinni pitkän tuomion/kuolemantuomion pelossa. Myös aseet ovat rikollisilla astetta kovemmat ja niitä käytetään jopa poliiseja vastaan.

Tuo viestini jota lainasit, oli tosiaan jossittelua. Itse en jossittele. Minulle asia on selkeä, koska kuolemantuomio on Raamatun mukainen. Ei tarvitse muuta perustelua. Ei sitä muuta se asia, että joissakin maissa jossa on kuolemantuomio, ei ole muuten asiat kunnossa. Samalla logiikalla islamistiset maat ovat kaikista valveutuneimpia esim homoseksuaalisuuden ja monen muun asian suhteen, jossa kristilliselle perinteelle rakentavat länsimaat ovat ihan pihalla.