Kirjoittaja Aihe: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä  (Luettu 71591 kertaa)

Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #180 : 19.09.16 - klo:01:09 »
Kyllä, koskaan en ole Jumalan olemassaoloa epäillyt 66 vuoden aikana.  :)
Kiitos Jeesus. 

Sensijaan lakihenkisestä taustastani johtuen meni pitkään, ennen kun käsitin sen vanhurskauden, joka tulee uskosta Kristukseen, - ilman lain toitä. Tähän liittyy myöskin voimakas hengellinen kokemus, v. 1988.

Poissa crystalvoice

  • Viestejä: 494
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #181 : 19.09.16 - klo:01:19 »
Kyllä, koskaan en ole Jumalan olemassaoloa epäillyt 66 vuoden aikana.  :)
Kiitos Jeesus. 

Sensijaan lakihenkisestä taustastani johtuen meni pitkään, ennen kun käsitin sen vanhurskauden, joka tulee uskosta Kristukseen, - ilman lain toitä. Tähän liittyy myöskin voimakas hengellinen kokemus, v. 1988.

Kiitos kommentista. Minä taas olen epäillyt. Epäilen edelleen välillä, mutta onneksi kyse on vain ohimenevistä hetkistä. Minulla on hyvä mielikuvitus. Voin saada tiettyinä aikoina tai tietyissä mielentiloissa halutessani itseni uskomaan melkein mihin tahansa asiaan (esim. jopa siihen, että kuu on juustoa). Tästä johtuen olen ajatellut, että uskoni Jumalaan on ehkä samanlaista: itsetehtyä uskoa, jolla ei ole välttämättä objektiivista pohjaa todellisuudessa sinänsä.

Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #182 : 19.09.16 - klo:01:24 »
Olen iloinnut todistuksistasi.  :) On kaikista parasta todistusta, kun ihminen astuu esiin avoimena. Kun on itse tarpeeseensa armon saanut, silloin osaa jakaa elämän leipää muillekkin. Kiitos.

Vähän itsestäni lisää. Jumala on antanut minulle paljon hyvää, ihanan vaimmon, viisi lasta.
44 vuotta on taivallettu yhdessä. Lastenlapsiakin on 9 kaikkiaan. Tämä siitä huolimatta, että sairastuin vakavasti jo 7 vuoden iässä, eli 59 vuotta on eletty jatkoajalla piikkien varassa.
Jumalan hyvyys minua kohtaan on ollut niin käsinkosketeltavaa ettei sitä voi olla havaitsematta. Jumala on siis minulle yhtä totta kuin ilma jota hengitän, ja luonto josta saan nauttia. Räjähdyksestä ei seuraa tällaista, isäni oli panostaja ja näin mitä räjähdyksestä seuraa.  :o
« Viimeksi muokattu: 19.09.16 - klo:01:35 kirjoittanut evlutkristitty »

Jees-mies

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #183 : 19.09.16 - klo:01:26 »
Ei ole pakko vastata, mutta kiinnostaisi tietää, oletteko te (kuka tahansa tätä lukeva) sinä aikana, kun hengelliset tuntemukset, "todistukset" tai jopa ikään kuin koko usko on ollut poissa, kuitenkin jollain älyllisellä tavalla voineet säilyttää luottamuksenne siihen, että esim. Jumala on olemassa, ja että Jumala on ilmoittanut itsensä Kristuksessa.
Käytännössä en ole yli 20 vuoteen voinut olla uskomatta, vaikka tuolle aikajanalle onkin mahtunut kaikenlaista menoa ja sekalaisia vaiheita.

Poissa crystalvoice

  • Viestejä: 494
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #184 : 19.09.16 - klo:01:30 »
Olen iloinnut todistuksistasi.  :) On kaikista parasta todistusta, kun ihminen astuu esiin avoimena. Kun on itse tarpeeseensa armon saanut, silloin osaa jakaa elämän leipää muillekkin. Kiitos.

Kiitos itsellesi, ja kaikille toisillekin. Filosofointi tekee todellisuudestamme problemaattisen, ja samalla estää olemasta varma monestakaan asiasta dogmaattisessa tai ehdottomassa mielessä. Koen olevani järkeni puolesta agnostikko, eli ihminen, joka ei kykene todistamaan järjellisillä argumenteilla Jumalan olemassaoloa, mutta uskoni puolesta olen kristitty. Olen siis agnostinen teisti.

Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #185 : 19.09.16 - klo:01:47 »
Viestiesi perusteella olet sudämestäsi kristitty ihminen. Rehellinen kun mikä. Ja mikä parasta sinussa, sinä et luota omaan lihaan. Kuten Paavalikin itsestään todistaa  liha on kuin vanha aasi, aina se haraa vastaan ja kyselee valtansa perään.

Ihanaahan se olisi, jos tuo lihakin tekisi parannuksen. Mutta jos vanhan ihmisen parannusta jää odottelemaan, niin joutuu lopulta "kellarin puolelle tulisia hiiliä lapioimaan". Parannus omasta pyhyydestä on vaikein parannus. On niin hauskaa kuvitella itsestään kaikenlaista hyvää.

Poissa crystalvoice

  • Viestejä: 494
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #186 : 22.09.16 - klo:16:56 »

 Minulla on hyvä mielikuvitus. Voin saada tiettyinä aikoina tai tietyissä mielentiloissa halutessani itseni uskomaan melkein mihin tahansa asiaan (esim. jopa siihen, että kuu on juustoa). Tästä johtuen olen ajatellut, että uskoni Jumalaan on ehkä samanlaista: itsetehtyä uskoa, jolla ei ole välttämättä objektiivista pohjaa todellisuudessa sinänsä.

Laatikoimassani viestissäni esille tuomani asia on ollut mietintäni alla johtuen siitä, että Jeesus antaa ymmärtää Johanneksen evankeliumissa, että ihmisen usko Jeesukseen Kristukseen on Jumalan teko (Joh. 6:29). Mutta jos minä siis samalla tavalla subjektiivisesti vakuuttautuneena voin periaatteessa uskoa ihan erilaisiin asioihin (siis subjektiivisessa mielessä, fides qua creditur -mielessä), niin millä kriteerillä subjektiivinen uskoni Jeesukseen tai koko Kolmiyhteiseen Jumalaan voisi olla kvaliteetiltaan "Jumalan teko" (Joh. 6:29) eikä siis pelkkä oman mieleni aikaansaannos? Sillä samalla subjektiivisesti koetulla tavalla voin äärimuodossa uskoa halutessani jopa siihen, että kuu on juustoa. Mutta sellaista uskoa tuskin Pyhä Henki minussa synnyttää. :)

En voi siis millään verifioida, onko varma, vähemmän varma tai joskus jopa hyvin epävarma subjektiivinen uskoni Jeesukseen syntieni sovittajana Jumalan teko minussa vai pelkästään oman mieleni aikaansaannos. Siksi olen sitä mieltä, että tärkeintä ei ole oman uskon alkuperän miettiminen, vaan sen uskon suuntaaminen, joka jokaisessa ihmisessä on olemassa, oikeaan kohteeseen eli oikeaan objektiin. Mutta koska uskon kohteita on tarjolla lukemattomia, olisi hyvä olla jokin menetelmä, joka ei perustu subjektiiviseen uskoon, eli menetelmä, joka pohjautuisi intersubjektiiviseen järkeen ja sen johdossa tapahtuvaan tutkimiseen, jolla ainoa tosi objektiiivinen usko tai koko todellisuudenselitys olisi löydettävissä. Mutta eipä sellaista menetelmää, jolla metafyysinen todellisuus voitaisiin objektiivisesti tai intersubjektiivisesti luodata, havaita ja todentaa, ole vielä keksitty, niin että kuka tahansa ihminen voisi järkensä varassa sanoa aamenensa ainoalle todelliselle järjenkäytön ja tutkimuksen pohjalta löydetylle selitykselle siitä, mitä objektiivinen metafyysinen todellisuus suurin piirtein tai kaiken kaikkiaan (jos ihminen olisi kuin kaiken mitta) sisältää.

Jollekulle uskovalle oman uskon aitous voi kyseenalaistua hänen oman mielensä sisällä siitä syystä, että hän saa joltakulta tai useammalta toisella tavalla uskovalta, yleensä toiseen kirkkoon tai seurakuntaan kuuluvilta, kuulla, että hän on harhassa uskossaan, kenties jopa matkalla helvettiin, vaikka kyseinen uskova vilpittömästi kokee löytäneensä totuuden oman uskonsa kautta. Lisäksi hän voi itse tajuta mielessään, ettei vilpittömyys tai uskon subjektiivinen varmuus kerro mitään sinänsä siitä, onko objektiivinen usko eli usko, johon hän uskoo (fides quae creditur) totta tai todellisuutta sinänsä vastaavaa objektiivista totuutta. Maailmassa on aina ollut ihmisiä, jotka ovat omassa uskonnollisessa subjektiivisessa uskossaan vilpittömästi ja tosissaan uskoneet mitä erilaisimpiin objektiivisiin uskoihin, jotka ovat ristiriitaisia toisiinsa nähden väittämiensä puolesta. Subjektiivinen uskon varmuus ei siis vielä millään muotoa todista, onko uskova, mihin hän sitten sattuukaan uskomaan, oikeassa. Totuudelle metafyysisen todellisuuden sisällöstä täytyy olla jokin muu kriteeri kuin uskovan ihmisen subjektiivinen varmuus.
« Viimeksi muokattu: 22.09.16 - klo:17:05 kirjoittanut crystalvoice »

Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #187 : 22.09.16 - klo:20:14 »
Kyllähän ne suusta kuuluu ja "kynästä" lähtee, mitkä asiat ihmiselle ovat kaikkein rakkaimpia.

Ps. 40:2   Hartaasti minä odotin Herraa, ja hän kumartui minun puoleeni ja kuuli minun huutoni.
Ps. 40:3   Ja hän nosti minut ylös turmion kuopasta, lokaisesta liejusta, ja asetti minun jalkani kalliolle, hän vahvisti minun askeleeni.

*) Ps. 40:4   Hän antoi minun suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalallemme. Sen näkevät monet ja pelkäävät ja turvaavat Herraan.

1.Sä olet Jeesus, laulun aihe mulle, sä yksin vain, sä yksin vain. Myös alla ahdistuksen laulan sulle, niin paljon sain, niin paljon sain.

2. Jokainen tahtoo laulaa rakkaimmastaan, niin myös mä teen, niin myös mä teen. Hän, Kristus, aamutähti loistaa vastaan, yön synkeyteen, yön synkeyteen.

3. Kun kuljin aavikolla eksyneenä, sä tielle toit, sä tielle toit. Kun yössä itkin loppuunväsyneenä, uudeksi loit, uudeksi loit.

4. Oi jospa kiitoksesi, Herra soisi nyt huuliltain, nyt huuliltain, ja armos aina väkevämpi oisi, mun turvanain, mun turvanain.

5. Oi rakkautta aivan täydellistä: mä pelastun, mä pelastun! Jo nautin Herran rauhaa ihmeellistä, sä olet mun, sä olet mun.

6. Jokaisen hetken tahdon ottaa vastaan, myös katkeran, myös katkeran. Kun katson rakkauteesi ainoastaan, taas uskallan, taas uskallan.

7. Sanaasi luottaa anna jälleen kerran, saan kuulla sen, saan kuulla sen: on kaiken palveltava laumaa Herran. Näin pelkää en, näin pelkää en.


Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #189 : 31.12.16 - klo:11:49 »
Tässä netistä löydetty tieto:
'
Olen kristitty fundamentalisti. Olin noin 15 vuotta sitten Ylistyksen vuori-seurakunnassa Kouvolassa Binningien seinaarissa. Gordon kertoi, että läpi Raamatun ihmiset ovat kuulleet Jumalan äänen ja Johanneksen evankeliumin 10. luvussa sanotaan kolmesti, että hänen lampansa kuulevat hänen äänensä. Tilaisuudessa harjoiteltiin Jeesuksen äänen kuulemista niin, että kukin esitti Hänelle kysymyksiä ja vastaus saatiin heti omaan ajatusmaailmaan. Piti aloittaa vähemmän tärkeistä asioista, jotta mahdollisesta väärin kuulemisesta ei tulisi vahinkoa. Toki kuulianen tuli olla sille mitä Jeesus sanoo. Jos ei aikonut totella, oli parempi olla kysymättä Häneltä. Muistaakseni tästä aiheesta Binning on opettanut myös maanantai-piirissä.

Binningeiltä on ainakin yksi kirja: Olkaa Jumalalle alamaiset. Tuo ylläolevan tekstin kirjoittaja on kirjan suomentaja, Ritva Heinonen Sysmästä.

Kirja on vähäiselläkin Raamatun tuntemuksella havaittavissa vakavaksi harhaopiksi. Kaikki elämässämme näyttää sen mukaan olevan kiinni siitä, että osaamme käyttää kussakin tilanteessa oikeaa tekniikkaa. Mitähän apostolit olisivat ehtineet, jos he olisivat joutuneet toimimaan Binningien ohjeiden mukaan? Tuskinpa evankeliumi olisi vielä ehtinyt tänne saakka.

Vaikkka allaolevat lainaukset ovatkin irrallisia ja tekstiyhteydestään irti otettuja, niin silti niistä saa kuvan siitä, mistä on kysymys:

"Jeesus oli opettanut minulle aiemmin, että masennus oli henki" (sivu 9).

"Vihollisen paikka on jalkojesi alla. Usein olemme hänen jalkojensa alla. Kun olet kielteinen, olet hänen jalkojensa alla" (sivu 25).

"…mikään ei voi koskaan vahingoittaa sinua" (sivu 25).

"Meillä on myös valta parantaa kaikenlaisia tauteja" (sivu 26).

"Uskosi on kuin patruunassa oleva ruuti. Jollei sinulla ole paljoa uskoa, luoti putoaa varpaillesi" (sivu 26).

"Hän meni helvettiin puolestamme, mutta Jumala herätti Hänet kuolleista" (sivu 27).

"Kaikki, mitä olemme ja pystymme tekemään, johtuu Jumalan rakkaudesta. Jumalan hellyys tekee meistä suuria!" (sivu 32)

"Vesikasteessa vanha ihminen kuoli ja pestiin pois" (sivu 36).

"Jos Hengellä kuoletat lihan teot, niin vanha ihminen kuolee" (sivu 37, vesikaste ei siis tehonnutkaan, huom. Paulus).

"Meidän on puhdistettava itsemme kaikesta, mikä meitä tahraa. Jeesus ei tee tätä, Ruumis tekee sen toinen toisensa puolesta. Se on eräs Ruumiin palvelutehtävistä" (sivu 38).

Kirkon puhdistamisesta:

"Meidän oli mentävä joka huoneeseen ja laitettava kätemme jokaisen huonekalun päälle ja vaadittava se Jeesukselle. Meidän oli määrä pyytää Jeesusta paljastamaan jokainen paha henki jokaisesta huoneesta ja käskeä sitä Jeesuksen nimessä lähtemään huoneesta. Teimme sen ja minä aloin hengessä nähdä tummia, varjomaisia muotoja ja aloin tietää niiden nimiä ja aloin ajaa niitä ulos kirkosta Jeesuksen nimessä" (sivu 41).

"Kun puhdistat rakennusta, tavallisesti sinun on saatava aluksi kiinni väkevä mies (NASB=strong man). Sulje silmäsi ja katsele hengessä rakennusta. Kysy Jeesukselta mitä tehdä" (sivu 42).


"Pidin talon puhtaana puhumalla ja laulamalla Jumalan sanaa siellä" (sivu 42. Itse käyttäisin pölynimuria ja ehkä jossakin kohden Tolua, Paulus).

"Esi-isiltä peräisin olevat henget ovat sellaisia henkiä, joita meillä kaikilla on syntymästämme saakka" (sivu 44).

"En ollut vapaa ottamaan vastaan Jumalan yltäkylläisyyttä esi-isiltä saamieni henkien tähden. Jotkut näistä (jotka ajettiin myöhemmin ulos) olivat saituus ja puutteen pelko" (sivu 45).

"Sukupuolisen moraalittomuuden henget siirtyvät sukupolvelta toiselle 10 sukupolven ajan, ja ne tekevät työtään jokaisessa jälkeläisessä saadakseen aikaan seksuaalista moraalittomuutta" (sivu 46).

"Työ oli käynyt ylivoimaiseksi. Jeesus paljasti heille, että koska saatana ei voinut estää heitä tekemästä palvelutyötä Jeesukselle, niin hän ylikuormitti heidät. Jeesus käski heitä aivan ensimmäiseksi joka aamu ottamaan auktoriteetin puhelimen yli ja kieltämään muita soittoja tulemasta, paitsi niitä, jotka Jeesus oli määrännyt. Heti soitot vähenivät puoleen" (sivu 47).


Tämän Binningin on taas joku kutsunut Suomeen. Muistui mieleen, että hänen oppiaan on täällä jo aiemmin käsitelty. Edelläolevien lainausten perusteella rohkenen sanoa, että varokaa tätä miestä ja hänen oppiaan!

« Viimeksi muokattu: 31.12.16 - klo:12:45 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #190 : 01.01.17 - klo:00:37 »

 Minulla on hyvä mielikuvitus. Voin saada tiettyinä aikoina tai tietyissä mielentiloissa halutessani itseni uskomaan melkein mihin tahansa asiaan (esim. jopa siihen, että kuu on juustoa). Tästä johtuen olen ajatellut, että uskoni Jumalaan on ehkä samanlaista: itsetehtyä uskoa, jolla ei ole välttämättä objektiivista pohjaa todellisuudessa sinänsä.

Laatikoimassani viestissäni esille tuomani asia on ollut mietintäni alla johtuen siitä, että Jeesus antaa ymmärtää Johanneksen evankeliumissa, että ihmisen usko Jeesukseen Kristukseen on Jumalan teko (Joh. 6:29). Mutta jos minä siis samalla tavalla subjektiivisesti vakuuttautuneena voin periaatteessa uskoa ihan erilaisiin asioihin (siis subjektiivisessa mielessä, fides qua creditur -mielessä), niin millä kriteerillä subjektiivinen uskoni Jeesukseen tai koko Kolmiyhteiseen Jumalaan voisi olla kvaliteetiltaan "Jumalan teko" (Joh. 6:29) eikä siis pelkkä oman mieleni aikaansaannos? Sillä samalla subjektiivisesti koetulla tavalla voin äärimuodossa uskoa halutessani jopa siihen, että kuu on juustoa. Mutta sellaista uskoa tuskin Pyhä Henki minussa synnyttää. :)

En voi siis millään verifioida, onko varma, vähemmän varma tai joskus jopa hyvin epävarma subjektiivinen uskoni Jeesukseen syntieni sovittajana Jumalan teko minussa vai pelkästään oman mieleni aikaansaannos. Siksi olen sitä mieltä, että tärkeintä ei ole oman uskon alkuperän miettiminen, vaan sen uskon suuntaaminen, joka jokaisessa ihmisessä on olemassa, oikeaan kohteeseen eli oikeaan objektiin. Mutta koska uskon kohteita on tarjolla lukemattomia, olisi hyvä olla jokin menetelmä, joka ei perustu subjektiiviseen uskoon, eli menetelmä, joka pohjautuisi intersubjektiiviseen järkeen ja sen johdossa tapahtuvaan tutkimiseen, jolla ainoa tosi objektiiivinen usko tai koko todellisuudenselitys olisi löydettävissä. Mutta eipä sellaista menetelmää, jolla metafyysinen todellisuus voitaisiin objektiivisesti tai intersubjektiivisesti luodata, havaita ja todentaa, ole vielä keksitty, niin että kuka tahansa ihminen voisi järkensä varassa sanoa aamenensa ainoalle todelliselle järjenkäytön ja tutkimuksen pohjalta löydetylle selitykselle siitä, mitä objektiivinen metafyysinen todellisuus suurin piirtein tai kaiken kaikkiaan (jos ihminen olisi kuin kaiken mitta) sisältää.

Jollekulle uskovalle oman uskon aitous voi kyseenalaistua hänen oman mielensä sisällä siitä syystä, että hän saa joltakulta tai useammalta toisella tavalla uskovalta, yleensä toiseen kirkkoon tai seurakuntaan kuuluvilta, kuulla, että hän on harhassa uskossaan, kenties jopa matkalla helvettiin, vaikka kyseinen uskova vilpittömästi kokee löytäneensä totuuden oman uskonsa kautta. Lisäksi hän voi itse tajuta mielessään, ettei vilpittömyys tai uskon subjektiivinen varmuus kerro mitään sinänsä siitä, onko objektiivinen usko eli usko, johon hän uskoo (fides quae creditur) totta tai todellisuutta sinänsä vastaavaa objektiivista totuutta. Maailmassa on aina ollut ihmisiä, jotka ovat omassa uskonnollisessa subjektiivisessa uskossaan vilpittömästi ja tosissaan uskoneet mitä erilaisimpiin objektiivisiin uskoihin, jotka ovat ristiriitaisia toisiinsa nähden väittämiensä puolesta. Subjektiivinen uskon varmuus ei siis vielä millään muotoa todista, onko uskova, mihin hän sitten sattuukaan uskomaan, oikeassa. Totuudelle metafyysisen todellisuuden sisällöstä täytyy olla jokin muu kriteeri kuin uskovan ihmisen subjektiivinen varmuus.

Oho, olipas siinä monia hienoja sanoja joista en ymmärtänyt yhtäkään halaistua (halkaistua) sanaa:
- fides quae creditur
- totuudelle metafyysinen todellisuus
- intersubjektiivinen järki

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #191 : 01.01.17 - klo:01:36 »
Paulus kirjoitti (lisäyksenä Binningin väkevään tekstiin):
Lainaus
Binning: "Pidin talon puhtaana puhumalla ja laulamalla siellä".
Paulus: "Itse käyttäisin pölynimuria ja ehkä jossakin kohden Tolua".

Pauluksen toteamus osoittaa veljen häilyvän epäilysten suon pettävällä pientareella tai sitten hän on unohtanut millaisiin suorituksiin talon emäntä yltää miehen lauluäänen muistuttaessa rikkoutuneen jänisräikän joikua.

Hyvää alkaneen vuoden jatkoa kaikille, lauluääneen katsomatta.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #192 : 01.01.17 - klo:11:04 »
Pauluksen toteamus osoittaa veljen häilyvän epäilysten suon pettävällä pientareella

Vai häilyvän? Onhan minulla vahva luottamus imuriin ja Toluun.  ;D
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #193 : 18.01.17 - klo:20:35 »
Parantumisen Polut -retriitti
http://www.newretreats.com/finland.html

RETRIITIN OHJELMA

10:00  Tervetulo, johdanto & esittelyt
10:30  Alustus: Image Code-terapia retriitin työkaluna
11:15  Johdettu parantumismeditaatio

12:00  Lounas

13:00  Meditaatio sessio luonnossa (luonnon antama lepo & mielikuva-harjoitus)
13:45  Palaute-ryhmä

14:00  Kahvitauko

14:30  Alustus: Avaimia parantumisen kokemiseen
15:15  Musiikki: kehon alkuaineiden värähtelytaajuus & IC-terapian Totuuslauseet
16:00  Intuitiivinen harjoitus

16:45  Palaute-ryhmä
17:00  Ajatuksia kotimatkalle


- - -

Kas, täältäkin tulee Healing Rooms vastaan

https://saarna.net/puhuja.php?id=Koivu_Jari


Jari ja Tanya Koivu ovat Jyväskylän Vapaaseurakunnan rukouslähettejä Torontossa, Kanadassa. Koivut tekevät työtään Missionuorsten työyhteydessä erityisesti Toronton juutalaisten ja venäjää puhuvien asuinalueella. Elämän puolesta -kriisikeskukset ovat osa heidän työtään. Lisäksi heillä on Healing Rooms -rukousklinikka juutalaisalueella ja he kouluttavat kristittyjä tavoittamaan mm. New Age-ihmisiä käyttämällä armolahjoja evankelioinnissa.

Kävin Vapaakirkon sivuilla tarkistaakseni, ovatko Koivut vielä yhteydessä Jkylän vapiksen kanssa. Vielä näyttävät olevan. Oheinen kuva on sivuilla.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

JPK

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #194 : 18.01.17 - klo:23:11 »
Kristillinen meditaatio, retriitti ja hiljentymisrukoukset, joissa on klassisen mystiikan elementit eli transendettinen mietiskely, eivät ole raamatullista uskon elämää, eikä Herrasta Jeesuksesta.

On suunnattoman vaarallista yhdistellä idä-uskontojen tapaisia mystiikanmuotoja (kuten joogamietiskely), kristillisen uskon pariin. Tämä on vakavaa sielunvihollisen ekysytystä ja valhehenkien toimintaa.

Herra Jeesus sanoi: "Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä".