Kirjoittaja Aihe: Mitä luonnossa tapahtuu..  (Luettu 28247 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Mitä luonnossa tapahtuu..
« Vastaus #45 : 25.07.19 - klo:18:23 »
Tässä viime viikolla näkemäni hirvi tai vastaava Coloradossa. Se häämöttävä vesi on Colorado joen alkua. Pieni rauhallinen joki siinä kohden. Ei näyttäisi kykenevän kaivaa Grand Canyonia, mikä noin 10 mailia leveä ja useamman kilometrin syvyinen ja parisataa mailia pitkä "rako".

Hurjan pitkä turpa tuolla hirvellä, mikäli se on hirvi. Se on monikymmenkertaisesti zoomattu, ilman tripodia, siis jalustaa, vai miksi sitä sanotaan suomeksi. Joo pitää hankkia sellainen.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä luonnossa tapahtuu..
« Vastaus #46 : 25.07.19 - klo:19:28 »
Marjatan viesti muistutti minua kummallisesta tilanteesta. Olin mieheni kanssa jossain ajelulla silloisella uudella pickup'lla. Jouduimme jostain syystä pysähtymään hetkeksi tieosuudelle missä ei ollut ketään lähettyvillä. Katselin auton etuikkunasta konepelille ja totesin että koppakuoriaisparka huitoo raajojaan avuttomana selällään konepellin päällä.
Mun tuli sääli sitä ja hyppäsin autosta pois ja menin tipauttamaan sen maahan olettaen että tipahtaisi jaloilleen.

Kiipesin takaisin autoon, mutta sitten tajusin, että enhän voi olla varma, että tipahti jaloilleen. Joten hyppäsin taas autosta ja menin kurkistamaan oliko se päässyt jaloilleen. Oli se, ja se oli ihan hyvinvoivan näköinen. Mutta yllätys, yllätys, sen vieressä oli 50 dollarin seteli !!!

Parhaita "sattumia", mistä olen kuullut tai lukenut. Vaan oliko se?  :D
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Mitä luonnossa tapahtuu..
« Vastaus #47 : 25.07.19 - klo:21:01 »
Joo olin todella juuri sitä ennen rukoillut ahdistuksessa ollessani, että Herra näytä mulle tie, olen hieman eksyksissä elämässäni. Koin, että Herra puhui minulle, että hän oli vetämässä minua takaisin sydämen yksinkertaisuuteen (huom. en sanonut mielen vaan sydämen) Se oli minulle lohduttava ajatus ja tajusin, että se veisi minut lähemmäs Herra ja sitä kautta saisin rauhan. Olin sitten pyytänyt merkkiä Herralta, jos tää ajatus oli Häneltä.

Sitten siihen tupsahti tuo koppakuoriainen ja 50 taalan seteli.
Syötin sitten perheen koppakuoriaisen pelastamisesta saamallani rahalla sinä päivänä. Mentiin ravintolaan syömään.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Mitä luonnossa tapahtuu..
« Vastaus #48 : 25.07.19 - klo:21:13 »
Marjatan viesti muistutti minua kummallisesta tilanteesta. Olin mieheni kanssa jossain ajelulla silloisella uudella pickup'lla. Jouduimme jostain syystä pysähtymään hetkeksi tieosuudelle missä ei ollut ketään lähettyvillä. Katselin auton etuikkunasta konepelille ja totesin että koppakuoriaisparka huitoo raajojaan avuttomana selällään konepellin päällä.
Mun tuli sääli sitä ja hyppäsin autosta pois ja menin tipauttamaan sen maahan olettaen että tipahtaisi jaloilleen.

Kiipesin takaisin autoon, mutta sitten tajusin, että enhän voi olla varma, että tipahti jaloilleen. Joten hyppäsin taas autosta ja menin kurkistamaan oliko se päässyt jaloilleen. Oli se, ja se oli ihan hyvinvoivan näköinen. Mutta yllätys, yllätys, sen vieressä oli 50 dollarin seteli !!!
Parhaita "sattumia", mistä olen kuullut tai lukenut. Vaan oliko se?  :D

Niin, onko sattumia (paitsi lihakeitossa)? En usko. Jeesus tosin vertauksessaan sanoi, että Jerikon tiellä joku joutui sattumalta rosvojen käsiin ja papit sekä leeviläiset näkivät hänet, mutta menivät ohi auttamatta. Sitten tuli "se samarialainen", joka pysähtyi, auttoi ja vei haavoitetun majataloon. Siunattu olkoon Hänen Nimensä. Majatalossa hän antoi kaksi denaria majatalon pitäjälle ja jatkaessaan matkaa sanoi: "Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan."


Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Mitä luonnossa tapahtuu..
« Vastaus #49 : 26.07.19 - klo:14:52 »
Tuulihaukka on pesinyt tänä kesänä kolmensadan metrin päässä talostamme, vanhassa variksen pesässä. Mutta ei kertaakaan pöntössä, jonka tein sitä varten kolme vuotta sitten ja vein mielestäni hyvään paikkaan kilometrin päähän, pöh...

Poikaset alkavat jo lennellä, ovat käyneet usean kerran meidän tontin puissakin. Tänään yksi niistä laskeutui ensin auton kattotelineelle ja sitten nurinpäin olevan soutuveneemme päälle, eikä välittänyt mitään vaikka liikuskelin pihalla. Ei muuta kuin hakemaan kamera sisältä. Haukka vain poseerasi veneen päällä ja antoi minun rauhassa ottaa kuvia  :)


Yritin liittää kuvan tähän, mutta tuli virhe: "Tiedostokansio on täynnä. Yritä pienemmällä tiedostolla ja/tai ota yhteyttä ylläpitäjään."
« Viimeksi muokattu: 26.07.19 - klo:21:36 kirjoittanut Taisto »

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Mitä luonnossa tapahtuu..
« Vastaus #50 : 26.07.19 - klo:21:37 »
(- kiitos, ylläpito, että järjestelit lisätilaa kuvia varten, nyt onnistuu)

No niin, kuvasta näkyy että haukka on epäterävä: jalustaa olisi pitänyt käyttää, ja ilmeisesti automaattitarkennus ei "tiennyt" mihin pitäää tarkentaa. Oppia ikä kaikki, seuraavalla kerralla jalusta + käsitarkennus, jos tilanne on vastaava eli tarvitaan suht pitkää polttoväliä...

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Mitä luonnossa tapahtuu..
« Vastaus #51 : 27.07.19 - klo:01:15 »
Kiva kuva. Minulla on lähikuva pöllöstä pihallamme ja myös korpista. Ja sitten ne kaksi kotkaa Yellowstone Kansallispuistossa kuusen latvassa.

BTW, kai tämäkin on luonnossa tapahtuvaa: kissamme on ollut poissa kotoa ja yli viikon. Asumme metsän ympäröimänä ja on naapureitakin, mutta kukaan ei ole raportoinut nähneensä kissaamme. Alkaa huolestuttaa.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Mitä luonnossa tapahtuu..
« Vastaus #52 : 27.07.19 - klo:11:28 »
Kiva kuva. Minulla on lähikuva pöllöstä pihallamme ja myös korpista. Ja sitten ne kaksi kotkaa Yellowstone Kansallispuistossa kuusen latvassa.

BTW, kai tämäkin on luonnossa tapahtuvaa: kissamme on ollut poissa kotoa ja yli viikon. Asumme metsän ympäröimänä ja on naapureitakin, mutta kukaan ei ole raportoinut nähneensä kissaamme. Alkaa huolestuttaa.
Joskus kissat vain ovat pitkillä retkillä ja tulevat sitten takaisin aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Onkohan teidän kissalla tällainen tapa... ?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä luonnossa tapahtuu..
« Vastaus #53 : 27.07.19 - klo:13:13 »
Kiva kuva. Minulla on lähikuva pöllöstä pihallamme ja myös korpista. Ja sitten ne kaksi kotkaa Yellowstone Kansallispuistossa kuusen latvassa.

BTW, kai tämäkin on luonnossa tapahtuvaa: kissamme on ollut poissa kotoa ja yli viikon. Asumme metsän ympäröimänä ja on naapureitakin, mutta kukaan ei ole raportoinut nähneensä kissaamme. Alkaa huolestuttaa.
Joskus kissat vain ovat pitkillä retkillä ja tulevat sitten takaisin aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Onkohan teidän kissalla tällainen tapa… ?

Kissojen edesottamukset puhuttavat aina välillä: http://puimatanner.net/index.php?topic=608.2910

(vastaus 2912)  :)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Mitä luonnossa tapahtuu..
« Vastaus #54 : 27.07.19 - klo:16:57 »
Kissojen edesottamukset puhuttavat aina välillä: http://puimatanner.net/index.php?topic=608.2910
(vastaus 2912)  :)

Pääsee tuohon vastaukseen 2912 suoraankin tästä
http://puimatanner.net/index.php?topic=608.msg43573#msg43573



Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Mitä luonnossa tapahtuu..
« Vastaus #55 : 27.07.19 - klo:18:58 »
Kiva kuva. Minulla on lähikuva pöllöstä pihallamme ja myös korpista. Ja sitten ne kaksi kotkaa Yellowstone Kansallispuistossa kuusen latvassa.

BTW, kai tämäkin on luonnossa tapahtuvaa: kissamme on ollut poissa kotoa ja yli viikon. Asumme metsän ympäröimänä ja on naapureitakin, mutta kukaan ei ole raportoinut nähneensä kissaamme. Alkaa huolestuttaa.
Joskus kissat vain ovat pitkillä retkillä ja tulevat sitten takaisin aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Onkohan teidän kissalla tällainen tapa... ?

Joo jossain määrin sillä on se tapa, mutta tämä on pisin aika pois näkyviltä ja kuuluvilta. Aina jonkin verran huolestuttaa. Olemme enemmän koiraihmisiä kuin kissaihmisiä, joten en oikein tiedä mitä ajatella. Toivon asian olevan noin kuin sanoit, mutta sitten tulee erilaisia skenaarioita mieleen. No se tulee jos on tullakseen, huudeltu on, kerrottu naapureille, jätetty ruokaa ulos jne. jne.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Mitä luonnossa tapahtuu..
« Vastaus #56 : 27.07.19 - klo:19:04 »
En päässyt kummastakaan linkistä suoraan viestiin 2912. Nukuin melko vähän viime yönä odotellessa tytöä kotiin ja sitten aamulla herättyäni aikaisin kuukausittaiseen kokoukseen töissä. Ei jaksa selata ketjusivuja...……..itse asiassa meinaan otta nokkaunet.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Mitä luonnossa tapahtuu..
« Vastaus #57 : 30.07.19 - klo:17:42 »
https://youtu.be/jWH_RvpE9-w


Hassu juttu. Summassa painoin kännykässä share nappulaa, ja se antoi Youtubin yhdeksi vaihtoehdoksi. Painoin sitä ja se vei minut suoraan tilille mikä on nimissäni. ???

Eli kykenin nopeasti laittamaan ton lyhyen pätkän näkyville. En oo vielä tsekannut toimiiko tuo linkki.

Siinä lintu kävelee kuumien lähteiden alueella eikä polta varpaitaan. ???

Otin tuon kuvan toissa viikolla. Kaupunki: Thermopolis, Wyoming.


Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Mitä luonnossa tapahtuu..
« Vastaus #58 : 30.07.19 - klo:19:39 »
En päässyt kummastakaan linkistä suoraan viestiin 2912.

Kyllä pitäisi päästä suoraan (ehkä pitää olla kirjautunut?). Kokeilin pari kertaa ja oikeaan kohteeseen laite siirtää lukijansa.

http://puimatanner.net/index.php?topic=608.msg43573#msg43573


Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Mitä luonnossa tapahtuu..
« Vastaus #59 : 08.08.19 - klo:18:23 »
Voi kun cardinal lintu on nätti. Tuossa se on ihan lähellä, mutta jos nousen hakemaan sisältä kameran, ei se enää siinä olisi. Pitää vaan itsekseen ihailla. Mun toimiston ikkunasta näkyy myös hyvin usein cardinal, en tiedä onko kardinaali suomeksi.
https://www.google.com/search?q=cardinal+bird&safe=active&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj__dK2zPPjAhXJK80KHUQ5DSEQ_AUIECgB&biw=1366&bih=651&dpr=1
« Viimeksi muokattu: 08.08.19 - klo:18:35 kirjoittanut sandia »