Puimatanner > Yleinen keskustelu

Oletko fundamentalisti?

(1/7) > >>

Paulus:
Fudamentalismi-sanan käyttö on aika kirjavaa. Sitä käytetään yleensä halventavassa mielessä.  Mitä ymmärrät fundamentalismilla?

Taisto:

--- Lainaus käyttäjältä: Paulus - 20.12.14 - klo:12:33 ---Fudamentalismi-sanan käyttö on aika kirjavaa. Sitä käytetään yleensä halventavassa mielessä.  Mitä ymmärrät fundamentalismilla?

--- Lainaus päättyy ---
Periaatteessa se tarkoittaa sitä, että otetaan uskon ydinasiat tosissaan. Niinkuin ne ovat.

Käytännössä sillä monesti tarkoitetaan sokeaa uskomista julistukseen,
siis että fundamentalistit ovat vähän typeriä eivätkä itse ajattele asioita loppuun asti.

Paulus:

--- Lainaus käyttäjältä: Taisto - 20.12.14 - klo:14:33 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Paulus - 20.12.14 - klo:12:33 ---Fudamentalismi-sanan käyttö on aika kirjavaa. Sitä käytetään yleensä halventavassa mielessä.  Mitä ymmärrät fundamentalismilla?

--- Lainaus päättyy ---
Periaatteessa se tarkoittaa sitä, että otetaan uskon ydinasiat tosissaan. Niinkuin ne ovat.

Käytännössä sillä monesti tarkoitetaan sokeaa uskomista julistukseen,
siis että fundamentalistit ovat vähän typeriä eivätkä itse ajattele asioita loppuun asti.
--- Lainaus päättyy ---

Fundamentalistiksi nimittelyllä on negatiivinen kaiku ja sitä käytetään paljolti lyömäaseena. Mielestäni me olemme täällä fundamentalisteja sanan myönteisessä mielessä. Tai sitten en vaan ymmärrä asiaa.

pax:
Olen sydämeltäni fundamentalisti.

Natanael:

--- Lainaus käyttäjältä: Paulus - 20.12.14 - klo:12:33 ---Fudamentalismi-sanan käyttö on aika kirjavaa. Sitä käytetään yleensä halventavassa mielessä.  Mitä ymmärrät fundamentalismilla?

--- Lainaus päättyy ---

Minulle se tarkoittaa sitä, että uskoo koko Raamatun olevan Jumalan sanaa.
Se taas ei tarkoita sitä, että kaikki siellä kerrotut tekemiset olisivat Jumalan hyväksymiä.


Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta