Puimatanner > Seurakunta

Musiikin merkitys srk:n kokouksissa

<< < (15/15)

Jano:

--- Lainaus käyttäjältä: sandia - 03.07.18 - klo:16:27 ---Et kuvaa minua tuossa totuudenlaisesti. Itse vain sanoin, että luulen melkoisella varmuudella tietävän mistä tuo ylistystysteologia lähtee kokemuksellisesti liikkeelle. Kyllä Herra on minulle ilmestynyt niin vakuuttavasti ja kirkkaasti, että siinä ei voi kuin ylistää. Nyt sinä tuomitsit minun hengellisen kokemukseni :)

Ja näytit siinä samassa määrittelevän minut muutenkin. Ei toi oo kivaa.

--- Lainaus päättyy ---

Ööh, en. En minä tunne sinua tai tiedä sinusta mitään, enkä voi kuvata tai määritellä sinua. Tämä lähti siitä, että sinä ja muut täällä yrititte määritellä minun kokemuksiani ja laittaa minua teidän ennakkoluulojen mukaiseen lokeroon, joka ei millään tavalla vastaa minun sisäisiin kokemuksiini ja motiiveihin. Mutta te ette suostu hyväksymään tai edes kuuntelemaan sitä, koska teillä on niin voimakkaat ennakkoluulot ja lokerot joihin kaikkien täytyy sopia, vaikka he itse eivät kokisi yhtään niinkuin luulette.


Jano:
Asia on avautunut minulle sillä tavalla, että olen elämäni synkimmissä hetkissä kokenut lähes huomaamattoman hiljaista kehoitusta alkaa vaan kiittämään ja ylistämään. Sen tehdessäni taivas on alkanut avautumaan, ja vaikka ulkoisesti asiat ovat pysyneet ennallaan, on Jumalan läsnäolon kokeminen muuttanut oman kokemukseni ja mielentilani synkkyydestä valoon.

Tuli mieleen kerta kun vaimoni kertoi olleensa yksin kotona todella synkissä ajatuksissa. Hän oli laittanut ylistysmusiikin soimaan ja alkanut ylistämään mukana (sellaisella voimakkuudella että vain hän kuuli sen). Hän oli kokenut saman mistä kerroin yllä. Vähän ajan kuluttua ei-uskova naapuri oli soittanut ovikelloa ja tullut kylään. Heti sisälle tullessaan hän oli vain katsellut ympärilleen hämmästyneenä, ja sanonut "Täällä on ihmeellinen rauhan tuntu, onko täällä tapahtunut jotain?"

Paavali ja Silas muuten veisasivat myös ylistystä vankisellissään, ja jotain taisi tapahtua  ;)

Paulus:
Seurakunta on aina ylistänyt, joten ylistys ei ole mikään uusi "löytö". Se "uusi ylistys", mikä "löydettiin" reilut 20 vuotta sitten on kuitenkin jotain muuta ja siksi helluntaiherätyskin otti siihen torjuvan kannan.

Olen koettanut koota yhteen sen, mitä aito ylistys on ja mitä se ei ole. Löytyy täältä (vastaus 8 ): http://puimatanner.net/index.php?topic=452.0

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta