Kirjoittaja Aihe: Ikääntynyt tekniikka  (Luettu 17979 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Ikääntynyt tekniikka
« Vastaus #15 : 25.06.18 - klo:14:41 »
Onko siihen kopiokoneeseen olemassa sellainen manuaali, josta näkee varaosien koodit?
Manuaaleja löytyy tietysti netistäkin, mutta täytyy varmistua koneen versiosta.


Tässä ehkä tarvittava osa:
https://www.arcservicesco.com/3369/konica-minolta-discharging-wire-for-7035-7235-i-26na26080

Tuo firma on jenkeissä, joten kannattaa etsiä eurooppalainen, jos on tarkka koodi tiedossa.

Osan koodi täsmää tähän, mutta tiedoissa ei näy, että se soveltuisi 7130:een
https://discountcopiercenter.com/discharging-wire-26na26080.html


« Viimeksi muokattu: 25.06.18 - klo:14:47 kirjoittanut Natanael »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ikääntynyt tekniikka
« Vastaus #16 : 25.06.18 - klo:16:43 »
Onko siihen kopiokoneeseen olemassa sellainen manuaali, josta näkee varaosien koodit?
Manuaaleja löytyy tietysti netistäkin, mutta täytyy varmistua koneen versiosta.

Minulla ei ole manuaalia, luultavasti Konicalta löytyy. Huoltomies otti osan mukaansa ja ehkä palauttaa sen mulle, jos sen vielä löytää. Lupasi laittaa tietoa sähköpostilla, joten voin kysyä sitä koodia. Harkitsen koneen viemistä SER-keräyspisteeseen - harmittaa vähän, kun niin pienen asian takia koko kone pitää hylätä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Ikääntynyt tekniikka
« Vastaus #17 : 25.06.18 - klo:18:53 »
Netissä näkyi olevan myös videonpätkiä miten tuollainen koronalanka vaihdetaan.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ikääntynyt tekniikka
« Vastaus #18 : 25.06.18 - klo:19:04 »
Netissä näkyi olevan myös videonpätkiä miten tuollainen koronalanka vaihdetaan.

Mielenkiintoista. Selostus on tietenkin enkuksi, josta varsin vähän ymmärrän. Tietenkin pitäisi jostain ensin löytää se koronalanka ja kyllä se huoltomieskin sen sitten vaihtaa. Eikä varmaan kovin kallliiksikaan tule.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ikääntynyt tekniikka
« Vastaus #19 : 07.07.18 - klo:17:57 »
Onko siihen kopiokoneeseen olemassa sellainen manuaali, josta näkee varaosien koodit?
Manuaaleja löytyy tietysti netistäkin, mutta täytyy varmistua koneen versiosta.

Minulla ei ole manuaalia, luultavasti Konicalta löytyy. Huoltomies otti osan mukaansa ja ehkä palauttaa sen mulle, jos sen vielä löytää. Lupasi laittaa tietoa sähköpostilla, joten voin kysyä sitä koodia. Harkitsen koneen viemistä SER-keräyspisteeseen - harmittaa vähän, kun niin pienen asian takia koko kone pitää hylätä.

Huoltomies palautti ko. osan (kuvassa nro 3) ja lähetti "räjäytyskuvan". En vielä tiedä, tarvitaanko koko tuo koronayksikkö 3, vai riittääkö pelkät koronalangat 2. Laitoin kyselyn Konican huoltomiehelle.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ikääntynyt tekniikka
« Vastaus #20 : 08.07.18 - klo:18:56 »
Huoltomies vastasi, ettei tarvitse muuta kuin koronalangat. Kokonaiskustannuksia on vaikea arvioida, tuosta konekäännöskuvan tekstistä ei voi päätellä onko tuo n. 25 taalaa yhden vain kahden langan hinta. Sitäkään ei tiedä mitä muita kustannuksia osalle tulee, jos sen hankkii jostakin ulkomailta. Huoltomiehen kanssa ehkä päästäisiin yksimielisyyteen.

Summa summarum. Veisinkö koneen tuohon lähelle kierrätykseen ja ostaisinko halvan lasertulostimen? Tarvitsisin konetta lähinnä vain musta-valko-kopiointiin, en siis tietokoneelta tulostukseen. Sen pitää siis olla lähinnä vain kopiokone. Minulla on kyllä mustesuihkutulostin (kopiointiin ja koneelta tulostukseen), mutta sillä tulostaminen on aika kallista, koska se vie mustetta paljon.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ikääntynyt tekniikka
« Vastaus #21 : 22.07.18 - klo:11:18 »
Kopiokonetilanne on ennallaan. En ole vielä päätynyt mihinkään ratkaisuun. Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että hävitän vanhan Konican, mutta en ole vielä varma, onko se paras ratkaisu.

Sitten ilmaantui uusi ongelma, nyt tähän nettiyhteyteen. Minulla on käytössä vanha Saunalahden tuplalaajakaista, eli kiinteä nettiyhteys ja mokkula. Koska sääennusteet lupasivat pitkäkestoista ukkosta, irroitin modemin piuhat illalla. Kun sitten aamulla yritin saada yhteyttä, niin se onnistui vasta monen yrittämisen jälkeen.

Koetin löytää tietoa, mitä sen kanssa pitäisi tehdä ja löysin allaolevan kuvan, jossa painotetaan modemin päivittämistä. Kokemuksesta tiedän sen, että jos toimivaa systeemiä yritän itse korjailla, niin hetken päästä yhteys ei toimi lainkaan.

Osaako kukaan sanoa, miten minun pitäisi toimia ja mistä voisin saada apua? Hävettää olla tämmöinen tumpelo, mutta tosiasia se kuitenkin on.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Janne

  • Viestejä: 661
Vs: Ikääntynyt tekniikka
« Vastaus #22 : 06.09.19 - klo:12:17 »
Windows 7 ei enää saa päivityksiä tammikuun 2020 jälkeen joten suosittelen, että ei enää kannata hoitaa tärkeitä asioita mm. kirjautumista vaativia asioita netissä tuolla versiolla.

Itse jätän vanhan koneen jossa win7 dvd käyttöön tai korkeintaan jotain tekstinkäsittelyä mutta ei enää nettikäyttöä.

Jees-mies

  • Vieras
Vs: Ikääntynyt tekniikka
« Vastaus #23 : 06.09.19 - klo:20:34 »
Windows 7 ei enää saa päivityksiä tammikuun 2020 jälkeen joten suosittelen, että ei enää kannata hoitaa tärkeitä asioita mm. kirjautumista vaativia asioita netissä tuolla versiolla.

Itse jätän vanhan koneen jossa win7 dvd käyttöön tai korkeintaan jotain tekstinkäsittelyä mutta ei enää nettikäyttöä.
Minulla on vuonna 2012 hankittu läppäri Win7:lla, harmittaa kyllä. Tehojen puolesta masiina pelaa vieläkin hyvin (Intel Core i5-2450M 2.5GHz 8GB), mutta sitten täytyy kyllä miettiä uutta.

Poissa Janne

  • Viestejä: 661
Vs: Ikääntynyt tekniikka
« Vastaus #24 : 06.09.19 - klo:22:48 »
Teoriassa voisi asentaa Windows 10 vanhalle koneelle jos tehot riittävät. Aikoinaan sen olisi ymmärtääkseni voinut päivittää ilmaiseksikin. Saattaa tulla ongelmiakin. En ole itse kokeillut.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Ikääntynyt tekniikka
« Vastaus #25 : 07.09.19 - klo:10:20 »
Windows läppäri toimii kun estää uudet päivitykset

Jees-mies

  • Vieras
Vs: Ikääntynyt tekniikka
« Vastaus #26 : 08.09.19 - klo:22:19 »
Toimiihan se tosiaan muuten, se on sitten vaan että missä vaiheessa alkaa olla tietoturva-aukot niin merkittäviä, ettei kannata pitää enää netissä.

Toisaalta tuon vanhan läppärin kanssa voisi myös kokeilla Linux-nörtiksi ryhtymistä...

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Ikääntynyt tekniikka
« Vastaus #27 : 09.09.19 - klo:16:29 »


Minulle tuli vasta tänään ongelma, eli se huomautus sanoo: Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later. Connection Problems. Se välillä kaatui pois. Päivitin uudelleen, siten taas se kaatui.


Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ikääntynyt tekniikka
« Vastaus #28 : 19.10.19 - klo:19:47 »
Minua askarruttaa parasta aikaa nettiliittymät. Tarvitsisin liittymän, missä toimisi 2-3 tietokonetta samanaikaisesti + mahdollisesti yksi älypuhelin. Jotenkin on semmoinen tuntuma, että käytössäni oleva tekniikka alkaa olla elinkaarensa päässä. Kaksi nettitikkua on jo "sanoutunut" irti yhteistyöstä ja vain kiinteä laajakaista toimii. Sekin on jo kovin vanha ja koko homma kulkee surkealta vaikuttavan kaapelin kautta.

Löytyisiköhän jotain liikuteltavaa laajakaistaa, joka korvaisi tämän kiinteän kokonaan? Minulla on kovin vanha Saunalahden (Elisan) tuplalaajakaista, mutta siinä on nettitikun kanssa koko ajan ongelmia ja nyt tikku ei toimi enää ollenkaan. Alan olla jo liian vanha oppiakseni näitä asioita.
« Viimeksi muokattu: 19.10.19 - klo:20:37 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Ikääntynyt tekniikka
« Vastaus #29 : 20.10.19 - klo:08:47 »
Minua askarruttaa parasta aikaa nettiliittymät. Tarvitsisin liittymän, missä toimisi 2-3 tietokonetta samanaikaisesti + mahdollisesti yksi älypuhelin. Jotenkin on semmoinen tuntuma, että käytössäni oleva tekniikka alkaa olla elinkaarensa päässä. Kaksi nettitikkua on jo "sanoutunut" irti yhteistyöstä ja vain kiinteä laajakaista toimii. Sekin on jo kovin vanha ja koko homma kulkee surkealta vaikuttavan kaapelin kautta.

Löytyisiköhän jotain liikuteltavaa laajakaistaa, joka korvaisi tämän kiinteän kokonaan? Minulla on kovin vanha Saunalahden (Elisan) tuplalaajakaista, mutta siinä on nettitikun kanssa koko ajan ongelmia ja nyt tikku ei toimi enää ollenkaan. Alan olla jo liian vanha oppiakseni näitä asioita.

Minulla on tällainen langaton huawei "reititin", kämmenelle mahtuva laite jota on helppo käyttää ja sen avulla käytän tietokonetta ja muita älylaitteita. (-tv, -puhelin, -kaiutin) Se on myös kokonsa puolesta kätevä ottaa mukaan matkalle. Toimii langattomasti mutta myös mokkulana tietokoneeseen liitettynä tarvittaessa. Olen ollut tyytyväinen.  https://www.verkkokauppa.com/fi/product/25768/hxrvv/Huawei-E5785-3G-4G-LTE-modeemi-ja-WiFi-reititin