Kirjoittaja Aihe: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?  (Luettu 7524 kertaa)

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vuosikymmenet olen kysyjille vastannut, että itsemurha on kuoleman synti. En ole osannut sitä Raamatulla perusteellisesti selittää, mutta sellainen vain on tunne ollut - hyvinä ja terveinä päivinä. Nyt monivammaisena ja kivuliaana -kun tuskanhiestä kastuneen patjankin vuoteella käännän yöllä ympäri- mietin näitä asioita uudelleen.

Minun elämä on muuttunut hyvin tuskalliseksi ja kivuliaaksi, kun lääkärien aloitteesta noin kolme ja puoli vuotta sitten aloitettu voimakas lääkitys lopetettiin Valviran ohjeistuksella. Se aloitettiin jotta pääsisin pyörätuolista johon jouduin, kun en kyennyt enää kävelemään. Ja pystyinkin taas kävelemään jopa kilometrin matkan parikin kertaa päivässä. Nyt voin kävellä 20-30 metriä, toisinaan en yhtään.

Viime aikoina olen ajatellut tulevaisuutta. Se alkoi rukouksin, että Herra ottaisi minut pois, mutta en saanut siihen vastausta. Viime viikkoina olen ajatellut lopettavani elämäni, kun kivut ja tuskat ovat niin kovia. Ajatuksiini on nyt toistuvasti noussut miete ajaa autollani jonkun sillan pilariin tai pistää pikainsuliinia suoneen useampi kynä. Ennen tällaisia ajatuksia ei ole ollut.

Onko mielestänne itsemurha kuoleman synti jos ei jaksa elää vaikka uskoo Jeesukseen, joka kantoi syntimme pois Golgatalla? Kirjoitin tämän, kun jälleen kerran kivut herättivät minut.

Tuohon kysymykseen voisi vastata myös unohtamalla minut kokonaan. Onko mielestäsi itsemurha kuoleman synti jota ei voi saada anteeksi? Ja Jeesus jolla on todellinen valta, siunatkoon teitä lukijoita.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #1 : 03.03.20 - klo:00:22 »
Nyt tuntuu kaikki väittelyt mm. esivallan asemasta mikroskooppisen pieneltä murheelta kun törmää tällaisiin suuriin kysymyksiin ja inhimillisen kärsimyksen osa-alueisiin.

Jeesus meidän Herramme ja Vapahtajamme on kärsinyt ristillä kaikki meidän syntimme ja sairautemme. Hän on kokenut paitsi fyysisen kivun niin myös henkisen kivun ja tuskan. Hän on kokenut kaiken sen minkä mekin. Hän jos kuka osaa samaistua kärsivän ihmisen hätään.

Vaikka Jeesus oli tosi Jumala, Hän oli myös tosi ihminen ja koki erittäin kovien fyysisten kipujen ja tuskan lisäksi ainakin hetkellisesti hylätyksi tulemisen tunteen ja yksinäisyydenkin.

Muista Oloneuvos, että Jeesus kärsii kanssasi juuri nyt ja rukoilee Isän oikealla puolella Sinun puolesta rakas veljeni, jos omat voimat eivät riittäisi. 

Anton

  • Vieras
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #2 : 03.03.20 - klo:00:23 »
Mulla ei ole ollut koskaan fyysisiä kipuja, mutta epätoivon hetkinä on käynyt mielessä samansuuntaisia ajatuksia. Se että tuollaisia ajatuksia edes tulee mieleen, kertoo siitä että kipu tuntuu kestämättömältä, oli se fyysistä tai henkistä.

Harkitsin asiaa siis todella vakavissani, mutta en uskaltanut tehdä sitä. Joku sisälläni sanoi, että vaikka loppuelämä maan päällä olisi pelkkää kärsimystä ilman mitään iloa tai helpotusta, niin silti en voi sitä tehdä.

Mun kohdallani pahin kipu onneksi hellitti ja enää ajoittain on vaikeampia hetkiä. En osaa sanoa mitään varmaa vastausta kysymykseesi, mutta tällainen kokemus mulla oli. Toivon että saat myös avun kipuihisi ja Herra ottaa sinut ajallansa kotiin.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #3 : 03.03.20 - klo:05:02 »
Oloneuvos, onko sinulla aikomus lopettaa elämäsi?

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #4 : 03.03.20 - klo:11:16 »
Eräs mies sanoi:
En haluaisi tavata Jumalaa sen jälkeen kun olen tuhlannut parhaimman lahjan jonka olen Jumalalta saanut. Elämän.

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #5 : 03.03.20 - klo:11:19 »
Isä auta Oloneuvosta näissä ylivoimien käyvissä kivuissa,
ja helpota niitä Poikasi Jeesuksen Kristuksen tähden.

Isä Sinä tunnet Oloneuvoksen kokonaisvaltaisesti
ja siksi Sinä voit auttaa hyvän tahtosi mukaan.

Opeta meitä tässä ja suo armosi, että Sinun kauttasi asiaa peilaamme.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #6 : 03.03.20 - klo:12:23 »
Oloneuvos, onko sinulla aikomus lopettaa elämäsi?

Viime kuukausina olen sellaista ajatellut varsinkin kaikkein vaikeimpina hetkinä aamuöisin. Hengityskoneen rekisteri osoittaa, että harvoin nukun yli 1,5 tuntia kerrallaan öisin.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #7 : 03.03.20 - klo:12:30 »
Haluaisin kertoa jotakin elämästäni, mutta onkohan se sopivaa tällä foorumilla? Ei se mikään pitkä tarina olisi.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #8 : 03.03.20 - klo:15:14 »
Ehka jossain suljetussa osiossa . Mutta jaakoon tama ketju tahan kuten on kaytanto.
Onhan tuolla muutkin kertoilleet vaikeista asioista.

Poissa ullamaija

  • Viestejä: 203
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #9 : 03.03.20 - klo:15:38 »
Ei ole tuntematon ajatus.Varsinkin,kun on yhtaikaa depressio ja fyysiset kivut.En ole vielä koskaan rukoillut,että Jumala ottaisi pois,mutta lähellä se ajatus on ollut.Ei meistä sankareita tule minkäänlaisessa kärsimyksen lajissa.Kyllä jotkut profeetatkin rukoilivat ahdistuksissaan pois pääsyä ajan vaivoista.Kärsimys ei jalosta minua ainakaan,niinkuin joskus kuulee sanottavan.Huokauksia ylöspäin puolestasi Oloneuvos.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #10 : 03.03.20 - klo:15:51 »
Minulla on ollut kaksi tilannetta missa sielunvihollinen selvasti ikaankuin tuli jatkamaan minun ajatuksia kun olin surullinen ja toivoton. See tarjosi sita ajatusta niin vaivihkaa kuin vain valheiden isa osaa.

Meilla ei yksikaan hengitys pihise Jumalan sallimatta.
« Viimeksi muokattu: 03.03.20 - klo:15:57 kirjoittanut sandia »

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #11 : 03.03.20 - klo:16:00 »
Ehka jossain suljetussa osiossa . Mutta jaakoon tama ketju tahan kuten on kaytanto.
Onhan tuolla muutkin kertoilleet vaikeista asioista.

Kiellät siis minua kertomassa täällä ahdistukseni syistä ja jatkamasta keskustelua? Tämä foorumi on ollut kotisivullanikin suositeltu. Kuinka voin olla näin väärin ymmärtänyt?   

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #12 : 03.03.20 - klo:16:04 »
Ehka jossain suljetussa osiossa .

Et Sinä Sandia noin minua tule, että jatketaan keskustelua jossain suljetulla osastolla.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #13 : 03.03.20 - klo:16:06 »
Luulin etta rohkaisin sinua. Luulin etta jos kirjoitat osiossa minka vain rekisteroityneet nakevat on turvallisempaa kirjoittaa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Onko oman elämän lopettaminen kuoleman synti ?
« Vastaus #14 : 03.03.20 - klo:16:09 »
Mutta eihan tietty mikaan esta tannekaan kirjoitamasta.