Kirjoittaja Aihe: Tarve kuulua johonkin - ei täyty  (Luettu 6427 kertaa)

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Tarve kuulua johonkin - ei täyty
« Vastaus #45 : 30.01.20 - klo:06:21 »
Ymmärrän oikeastaan molempia näkökulmia, sekä Reinikaista että tuota mitä Sandia kertoi. Intohimoisilla asiantuntijoilla on monesti tapana kärjistää ja alleviivata sanomaansa suolan ja pippurin kera.  Asioilla on kuitenkin vivahteensa.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Tarve kuulua johonkin - ei täyty
« Vastaus #46 : 30.01.20 - klo:06:25 »
Sandia: PTSD tarkoittaa varmaankin post-traumaattista stressiä? Onkohan meidän länsimainen elämä = tavallaan  liiallisessa (materiaalissa) yltäkylläisyydessä eläminen syynä tuohonkin stressiin?

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Tarve kuulua johonkin - ei täyty
« Vastaus #47 : 30.01.20 - klo:10:14 »
Vaikka kirjoitinkin tänne Reinikaisen kannan niin olen myös omasta kokemuksestani samaa mieltä sandian kanssa eli että mm. jännittämininen nostaa verenpainetta. Olen itsekin  sen huomannut

mutta mutta...  toisaalta se on (lienee) vain väliaikaista eli se nousee mittaustilanteessa ja laskee sitten eli ei jää "krooniseksi". Sama kuin terveysjuoma kahvi se nostaa hetkellisesti verenpainetta, mutta on kokonaisuudessaan jopa sydämelle hyväksi.

Sauna taas laskee hetkellisesti verenpainetta, mutta voi säännöllisesti harjoitettuna laskea hieman jopa pysyvästi ja on muutenkin sydämelle terveellistä. Tosin jos sydänongelmia niin kannattaa jutelella lääkärin kanssa koska toisaalta sauna varsikin pitkät ja kuumat löylyt myös rasittavat elimistöä.

El olisiko Reinikainen siinmä mielessä oikeassa, että pysyvä kroonisesti korkea verenpaine johtuu lähinnä suolasta ja elintavoista. Hetkellinen heilahdus monesta eri tekijästä.

Sitten oli näitä muutamia mainittuja asioita: postraumaattisesta stressistä, pysyvästä kivusta jne.. en osaa sanoa. Saattavat pitää yllä verenpainetta, näin olen kuullut mutta en osaa henk.kohtaisesti sanoa.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Tarve kuulua johonkin - ei täyty
« Vastaus #48 : 30.01.20 - klo:10:20 »
Suurin syy korkeaan verenpaineeseen on länsimaiset elämäntavat mm. suola ja liikkumattomuus. Viidakossa ihmiset liikkuvat enemmän ja eivät saa lisättyä suolaa mistään, joten heidän suolansaantinsa on käytännössä olematonta, Jostakin maaperästä ja kasvien juurista tulee sen verran, että hengissä pysyy eikä pyörry.

Nuo varmasti totta, että ruokamme sisältää liikaa lisättyä suolaa ja liikumme liian vähän. Suolaa ei tarvitse kuitenkaan mullista ja juurista etsiä. Ihmiskehon toiminnalle suola on välttämätöntä, mutta suomalainen ravinto (mm. liha- ja maitotuotteet) sisältää luontaisesti suolaa elintoiminnoillemme riittävän määrän. Väitetään, että vähäsuolaiseen ruokavalioon tottuu, mutta itse en ole ollut kovin halukas tottumaan ja suolasta mausteena luopumaan; joskin olen hieman lisännyt mm. yrttejä ja pippureja suolan kustannuksella. Nytkin on ikkunalla salaattia kasvamassa keinotekoisen auringon alla. Pian istutan ruohosipulia ja tilliä. Tämä on ensimmäinen vuosi kun yritän yrttien kasvattamista sisäoloissa. Jonkun sortin harrastusta sekin.

Näin se on. ELi ihminen ei tarvitse lisättyä suolaa ollenkaan elääkseen. Sitä on mm. lihassa ja maidossa luonnostaan.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Tarve kuulua johonkin - ei täyty
« Vastaus #49 : 11.02.20 - klo:18:41 »

Rukoilen puolestasi, jotta kuulo paranisi.

Kiitos! Näyttää siltä, että uskosi on vahvempi kuin minun, sillä minun on vaikea uskoa, että kuulon paraneminen tapahtuu tässä elämässä. Kuulon heikkenemisellä on kymmenien vuosien tausta, se on työperäinen juttu.

Jotain hyötyäkin huonosta kuulosta on, jää monesta pahasta osattomaksi, hälyisiin paikkoihin ei tee mieli. Onneksi tämä ongelma ei suuresti vaivaa silloin, kun ollaan pienellä porukalla koolla. Ja silloin kuulolaite on hyvä ratkaisu  :)

Joko on kuulo parantunut? Jos ei niin jatkamme rukousta.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tarve kuulua johonkin - ei täyty
« Vastaus #50 : 11.02.20 - klo:18:50 »

Rukoilen puolestasi, jotta kuulo paranisi.

Kiitos! Näyttää siltä, että uskosi on vahvempi kuin minun, sillä minun on vaikea uskoa, että kuulon paraneminen tapahtuu tässä elämässä. Kuulon heikkenemisellä on kymmenien vuosien tausta, se on työperäinen juttu.

Jotain hyötyäkin huonosta kuulosta on, jää monesta pahasta osattomaksi, hälyisiin paikkoihin ei tee mieli. Onneksi tämä ongelma ei suuresti vaivaa silloin, kun ollaan pienellä porukalla koolla. Ja silloin kuulolaite on hyvä ratkaisu  :)

Joko on kuulo parantunut? Jos ei niin jatkamme rukousta.

Saa tietysti rukoilla, vaikka en sitä pyydäkään. Olisihan se tietysti ihmeellistä, jos se paranisi.

Mutta tärkeämpää olisi se, että verenpaineeni laskisi normaalille tasolle ilman lääkkeitä, koska niistä ja niiden sivuvaikutuksista minulla on varsin huonoja kokemuksia.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Tarve kuulua johonkin - ei täyty
« Vastaus #51 : 11.02.20 - klo:19:23 »
Minulla on verenpaine alhaalla sen jälkeen, kun olen harrastanut jotakin hyöty- tai muuta liikuntaa ja sen jälkeen saunonut. Tosin, ei minulla varsinaista verenpainetautia ole.

Oletko mitannut painettasi liikunnan + saunomisen jälkeen, niin että olet vaikka puoli tuntia levännyt saunan jälkeen ja sitten mitannut?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tarve kuulua johonkin - ei täyty
« Vastaus #52 : 11.02.20 - klo:19:37 »
Oletko mitannut painettasi liikunnan + saunomisen jälkeen, niin että olet vaikka puoli tuntia levännyt saunan jälkeen ja sitten mitannut?

Näin olen kyllä tehnyt ja silloin paineet ovat jopa optimaaliset. Mutta vaikutus on kovin lyhytaikainen, vain jonkun tunnin. Näyttää siltä, että elämäntapamuutoksilla tästä taudista ei selviä. Paljon olen myös rukoillut asian puolesta.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Tarve kuulua johonkin - ei täyty
« Vastaus #53 : 11.02.20 - klo:19:50 »



Saa tietysti rukoilla, vaikka en sitä pyydäkään. Olisihan se tietysti ihmeellistä, jos se paranisi.

Mutta tärkeämpää olisi se, että verenpaineeni laskisi normaalille tasolle ilman lääkkeitä, koska niistä ja niiden sivuvaikutuksista minulla on varsin huonoja kokemuksia.

Kun autokin viedään korjaamolle hylätyn katsastuksen jälkeen, niin yleensä pirssistä korjataan samalla kaikki viat.

Jumala pystyy parantamaan paitsi kuulon niin myös verenpaineen.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tarve kuulua johonkin - ei täyty
« Vastaus #54 : 11.02.20 - klo:20:24 »
Jumala pystyy parantamaan paitsi kuulon niin myös verenpaineen.

Minä uskon myös näin. Jostain meille tuntemattomasta syystä kaikki meidän sairautemme eivät aina parane (tässä elämässä), vaikka paljon rukoillaan. Joskus paraneminen tapahtuu kuitenkin hetkessä. Olen täällä aiemmin kertonut omasta ihmeparantumisestani.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Tarve kuulua johonkin - ei täyty
« Vastaus #55 : 11.02.20 - klo:20:27 »
Uskon, että Jumalaakin kuitenkin kosketti tieto että Paulus ei kuule kirkossa.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Tarve kuulua johonkin - ei täyty
« Vastaus #56 : 11.02.20 - klo:20:34 »
Muistetaan vaikkapa Raamatusta tapauksia joissa sairaiden oli vaikea tavoittaa Jeesus kun väkeä oli niin paljon ja muuta hankaluutta. Nämä tapaukset paranivat.

Pauluksen tapaus muistuttaa hieman näitä tapauksia.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tarve kuulua johonkin - ei täyty
« Vastaus #57 : 11.02.20 - klo:20:56 »
Uskon, että Jumalaakin kuitenkin kosketti tieto että Paulus ei kuule kirkossa.

Muistaakseni olen täällä jossain kertonut vuosien takaisesta kirkossakäynnistämme, johon vaimoni kanssa osallistuimme. Kirkko on lähin meitä oleva lut. kirkko. Menimme sinne minun "korvasyyhyni" johdosta, puhujana oli nuorehko miespappi, jonka kanssa olen ollut joskus saunassa ja muuallakin olemme ajatuksia vaihtaneet.

Kirkossa on induktiosilmukka ja sen avulla kuulin puheen oikein hyvin. Puhe olikin hyvä ja ihan asiaa.

Puheen jälkeen alkoi urkujen pauhu semmoisella volyymilla, että oli pakko kiiruhtaa kirkosta ulos. Vaimokin piteli korviaan. Sen koommin ei tuossa kirkossa ole käyty, vaikka se on ollut rippikirkkoni joskus hyvin kauan sitten.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 166
Vs: Tarve kuulua johonkin - ei täyty
« Vastaus #58 : 11.02.20 - klo:20:59 »
Hyppään tähän juttuun täysin ulkopuolisena.

Olen viimeaikoina vakavasti miettinyt,
jos liittyisin yhteen pienempään ruotsalaiseen helluntaisrk-ryhmään.

Harkinnassa ja Jumalan johdatusta odottaen.

En enää mihinkään aktiiviseen srk-palveluksessa

~ ne ajat ovat kohdallani olleet,
vaan vanhuuden tyyssijaan,
hengelliseen kotiin ja srk-yhteyteen.

Siis ajatuksella  TARVE KUULUA JOHONKIN ♡
« Viimeksi muokattu: 11.02.20 - klo:21:09 kirjoittanut Karina-lile »
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Tarve kuulua johonkin - ei täyty
« Vastaus #59 : 11.02.20 - klo:21:09 »
Uskon, että Jumalaakin kuitenkin kosketti tieto että Paulus ei kuule kirkossa.

Muistaakseni olen täällä jossain kertonut vuosien takaisesta kirkossakäynnistämme, johon vaimoni kanssa osallistuimme. Kirkko on lähin meitä oleva lut. kirkko. Menimme sinne minun "korvasyyhyni" johdosta, puhujana oli nuorehko miespappi, jonka kanssa olen ollut joskus saunassa ja muuallakin olemme ajatuksia vaihtaneet.

Kirkossa on induktiosilmukka ja sen avulla kuulin puheen oikein hyvin. Puhe olikin hyvä ja ihan asiaa.

Puheen jälkeen alkoi urkujen pauhu semmoisella volyymilla, että oli pakko kiiruhtaa kirkosta ulos. Vaimokin piteli korviaan. Sen koommin ei tuossa kirkossa ole käyty, vaikka se on ollut rippikirkkoni joskus hyvin kauan sitten.

Eivät ne kirkkokäynnit aina täydellisiä ole täällä epätäydellisessä maailmassa. Minä olin kerran kirkossa henkilön kanssa joka ei nähnyt eteen asti. Pappi oli hämärää "mössöä", mutta saarna kuului.

Lohdutukseksi voin sanoa, että taivaassa on harput viritetty täydellisesti ja aistimme ovat ensiluokkaisia kuin nuoruuden parhaimpina vuosina, mutta vielä parempia.