Kirjoittaja Aihe: Terveys  (Luettu 2193 kertaa)

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Terveys
« Vastaus #15 : 30.01.20 - klo:17:21 »
Pyrin toki itsekin huolehtimaan terveydestäni.

Kuitenkaan sillä ei saa elinpäiviä yhtään lisää, sillä ne ovat olleet tiedossa jo kun meitä on kohdussa punottu.

Terveyttä on kuitenkin hyvä vaalia, vaikka elinpäivämme ovat ennaltamäärätyt. On mukavampi kuolla terveenä saappaat jalassa kuin vaikkapa tupakan aiheuttamaan keuhkosyöpään.

Tosin en minä voi sitäkään tietää, että kuolenko terveenä saappaat jalassa. Ja onneksi en tiedäkään milloin kuolen.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6422
Vs: Terveys
« Vastaus #16 : 30.01.20 - klo:19:33 »
Tänään on määrä mennä 102 vuotissynttäreille. Ystävämme joka täyttää vuosia, ajaa vielä omaa autoaan.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Terveys
« Vastaus #17 : 30.01.20 - klo:19:35 »
Hienoa.   :D

Saa nähdä olenko itse vielä sellaisessa kunnossa tuossa iässä.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6422
Vs: Terveys
« Vastaus #18 : 30.01.20 - klo:20:20 »
Juu, hän on täysin pohjalainen sukutaustaltaan. Vanhemmat olivat muuttaneet USAhan, Michiganin pohjoisosaan. Olivat tukkityöläisiä. Siellä ei ollut puista pula. Hänestä tuli myöhemmin maataloustieteen tohtori ja oli professorina meidän osavaltiossa.

Hänellä on hyvin tasainen, tyytyväinen luonne. 
Vaimonsa kuoli pari vuotta sitten 97 vuotiaana. Hänkin pohjalainen. Vanhempansa olivat Michinganissa puolestaan kaivostyöläisiä.
Ystävämme oli surullisen ja järkyttyneen näköinen vaimonsa kuoleman jälkeen. Mietin että nouseeko siitä.
Kyllä hän noussut,  tyytyväisyys ja rauhallisuus on palannut. Järki toimii täysin.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Terveys
« Vastaus #19 : 30.01.20 - klo:20:54 »
Kiitollisuus ja onnellisuus ovatkin yksi pitkän iän salaisuuksista. Ei niinkään porkkanat ja muut rehut.

Toisaalta olen tavannut kyllä elämäni aikana katkeria känkkäränkkä-ihmisiä, jotka valittavat paljon, mutta ovat silti eläneet keskimääräistä pidempään, joten pitkälle iälle ole mitään aukotonta kaavaa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6422
Vs: Terveys
« Vastaus #20 : 31.01.20 - klo:17:18 »
Raamattu ei itse asiassa puhu paljon onnellisuudesta. Tyytyväisyydestä enemmän.
Tyytyväisyys loistaa tästä ystävästämme. Hän ei niinkuin kapinoi mitään vastaan omassa elämässään.


102 vuotissynttärit menivät kivasti. Meitä oli kolme pariskuntaa, joista kaikki muut paitsi mieheni olivat Suomesta. Tulimme tänne kaikki vuonna 1987. Täysin sattumasta vain samana vuonna. Kaikilla oli oma syynsä. Yksi tuli opiskelemaan kemian tohtoriksi, toinen sai paikan teoreettisen fysiikan professorina. Ja minä tulin koska olin mennyt naimisiin. Kahdella muulla oli siis jo puoliso Suomesta.

Neljäs pariskunta oli syntymäpäiväsankarin poika, tohtori hänkin. Ja vaimonsa oli Argentiinasta tänne pakolaisena 70 luvulla tullut. Tohtori hänkin. Oli ollut poliittisena vankina kotimaassaan.

Mieheni oli järkännyt koko jutun. Hän teki kotona ison padan chilly con carne'a. Anne ystävämme teki pullat. Minä hankin töistä tullessa valmista kahvia.
En ole oikein hyvä kokki, mutta oon hyvä keittiöpiika. Eli hoidin sen homman.

Syntymäpäivänsankarin ajatus juoksi ihan samassa tahdissa kuin muidenkin, eikä osoittanut väsymyksen merkkejä kahden ja puolen tunnin juhlien jälkeen. Jäi yksin kotiin, kun lähdimme. On hänellä tosin apua joitakin tunteja lähes joka päivä. Ajaa itsensä kirkkoon viikoittain.
« Viimeksi muokattu: 31.01.20 - klo:17:24 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6422
Vs: Terveys
« Vastaus #21 : 06.02.20 - klo:17:48 »
Terveydestä puheenollen, mulla ei ole ollut nuhaa tai köhää tai flunssaa varmaan vuosikausiin. Minulla on hämärä muisto että kerran viimeisen 6 ja puolen vuoden sisällä oli nuha kerran, mutta sekin meni pois ihan muutamassa päivässä.
Lieneekö flunssarokotuksen ansiota.

Olen tehnyt viime päivinä ruispuuroa täysjyväjauhosta. Kyllä ottaa nälän pois tosi hyvin kauaksi aikaa.
MIeskin maistoi, mutta sanoi, että tää tarvii apua ja meni hakemaa valkosipulipulverin ja pippurin.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Terveys
« Vastaus #22 : 06.02.20 - klo:18:12 »
Terveydestä puheenollen, mulla ei ole ollut nuhaa tai köhää tai flunssaa varmaan vuosikausiin. Minulla on hämärä muisto että kerran viimeisen 6 ja puolen vuoden sisällä oli nuha kerran, mutta sekin meni pois ihan muutamassa päivässä.
Lieneekö flunssarokotuksen ansiota.

Mulla samanlainen kokemus, mutta en ole saanut yhtään rokotusta noita vastaan muistini mukaan milloinkaan.  ;)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Terveys
« Vastaus #23 : 06.02.20 - klo:18:19 »
Terveydestä puheenollen, mulla ei ole ollut nuhaa tai köhää tai flunssaa varmaan vuosikausiin. Minulla on hämärä muisto että kerran viimeisen 6 ja puolen vuoden sisällä oli nuha kerran, mutta sekin meni pois ihan muutamassa päivässä.
Lieneekö flunssarokotuksen ansiota.

Mulla samanlainen kokemus, mutta en ole saanut yhtään rokotusta noita vastaan muistini mukaan milloinkaan.  ;)

Eihän me suomalaiset uskovaiset mitään rokotuksia tarvita (anteeksi, olen ottanut rokotteet 14 vuotta enkä ole sairastunut yhteenkään flunssaan. voi minua kurjaa vähäuskoista. hävettää)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6422
Vs: Terveys
« Vastaus #24 : 06.02.20 - klo:18:36 »
Mä oon amerikkalainen. Mä saan ottaa flunssarokotteen.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6422
Vs: Terveys
« Vastaus #25 : 10.02.20 - klo:21:30 »
Viime viikolla kokemani lievät flunssan tai vastaavan oireet palasivat. Piti peruuttaa kaikki töissä tänään. En vielä tiedä olenko huomenna tarpeeksi terve menemään töihin. Ei kovin kovat oireet, mutta silti oon kipee.
Tosi moni on saanut jonkun pöpön näinä päivinä.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Terveys
« Vastaus #26 : 02.10.20 - klo:19:07 »

Funktionaalinen lääkäri on hyvä, se osaa neuvoa miten syödään terveellisesti. Ruumis on Herran temppeli, niin syödään ruumiinsa hyväksi terveellisesti.


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Terveys
« Vastaus #27 : 05.10.20 - klo:22:49 »
Kysyn onko kokemuksia siitä diffuuserista? Auttaako se?

Talvella huoneilma on yleensä kuiva ja se aiheuttaa tukkoisuutta, siten laitetaan diffuuseriin eteeristä eukalyptusöljyä eli vain muutama tippa riittää ja se parantaa huoneilmaa ja avaa nenää. ??? Hmm...  ::)

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Terveys
« Vastaus #28 : 06.10.20 - klo:11:14 »
Kysyn onko kokemuksia siitä diffuuserista? Auttaako se?

Talvella huoneilma on yleensä kuiva ja se aiheuttaa tukkoisuutta, siten laitetaan diffuuseriin eteeristä eukalyptusöljyä eli vain muutama tippa riittää ja se parantaa huoneilmaa ja avaa nenää. ??? Hmm...  ::)
Minä käytän tukkoisuuden vuoksi sokerittomia mynthon-pastilleja, kerran tai pari päivässä annan pastillin liueta suussa. Tuntuu auttavan. Miksipä ei myös diffuuseri auttaisi. Tosin mainoksiin kannattaa suhtautua kriittisesti, eivät kaikki tuotteet niin ihmeitä tekeviä ole kuin mainos väittää  ::)

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Terveys
« Vastaus #29 : 06.10.20 - klo:19:06 »
Kysyn onko kokemuksia siitä diffuuserista? Auttaako se?

Talvella huoneilma on yleensä kuiva ja se aiheuttaa tukkoisuutta, siten laitetaan diffuuseriin eteeristä eukalyptusöljyä eli vain muutama tippa riittää ja se parantaa huoneilmaa ja avaa nenää. ??? Hmm...  ::)
Minä käytän tukkoisuuden vuoksi sokerittomia mynthon-pastilleja, kerran tai pari päivässä annan pastillin liueta suussa. Tuntuu auttavan. Miksipä ei myös diffuuseri auttaisi. Tosin mainoksiin kannattaa suhtautua kriittisesti, eivät kaikki tuotteet niin ihmeitä tekeviä ole kuin mainos väittää  ::)


Mynthon-pastilleja tiedän, mutta ei sovi minulle astman takia. Mynthonin raikas hengitys on niinkuin terävä veitsi ja se hengitysteitä satuttaa.  :D

Huoneilma on kuiva talvisin, niin diffuuseri voi olla hyvä vaihtoehto siihen mutta ei ole kokemusta, auttaako se?!?  ::)
« Viimeksi muokattu: 06.10.20 - klo:19:49 kirjoittanut rupattelija »