Kirjoittaja Aihe: Onko Wilkersonin kirja Näky mielestänne Jumalasta?  (Luettu 794 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Aina silloin tällöin kaivan esille kirjan Näky, luen ja ihmettelen. Nyt on siis toteutunut se, että tietty osa kristillisyyden nimissä olevaa kirkkoa/seurakuntaa suosii homoseksuaalisuutta. Samoin luonnon odottamattomat muutokset.

"Homo-ja lesbopappeja asetetaan virkoihin ja heille annetaan vaikutusvaltaisia paikkoja tässä kirkkounionissa, ja heitä tervehditään uudenlaisina uranuurtajina, joitka esittävät uusia käsityksiä rakkaudesta ja evankeliumista. …..homoseksuaalit eivät enää etsi apua kirkolta. Sen sijaan ylikirkko puolustaa ja ihailee heitä heidän rohkeutensa vuoksi."

Toinen mikä laittoi ajattelemaan on kirjan kuvaus rajuista odottamattomista ilmastonmuutoksista. Kirjan mukaan nämä ovat Jumalan tuomiota ja kutsua nöyrtymään hänen edessään. Ihmiset haluaisivat palata "normaaliin", mutta sitä ei tule.

Tämä siis ennustettiin vuonna 1974.

Minut se ainakin vetää hiljaiseksi.  Tuo normaaliin palaamisen halu huokuu monissa ihmisissä nykyään. Ihminen tavallaan perustaa turvallisuuden tunteen mm. siihen että luonto on se mitä se on aina ollut. Kun se alkaa horjumaan, tulee pelko.
Kirjan mukaan Jumala on sen takana. Hän on kaiken Herra. Ihminen sokeudessaan perustaa oman olemassaolon Jumalan luomakuntaan ja pitää sen itsestäänselvyytenä, mutta samalla kieltää Jumalan.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Onko Wilkersonin kirja Näky mielestänne Jumalasta?
« Vastaus #1 : 26.02.20 - klo:18:45 »
Tässä on mielenkiintoista luettavaa asiaan liittyen:
https://ajankohtainen.wordpress.com/2014/02/08/wilkersonin_naky/
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Onko Wilkersonin kirja Näky mielestänne Jumalasta?
« Vastaus #2 : 26.02.20 - klo:20:15 »
Luin Näky-kirjan joskus kymmeniä vuosia sitten, ja olen suhtautunut siihen melko epäilevästi. Jotenkin olen ajatellut, että se on amerikkalaista "vauhtia" jossa kirjoitetaan liian kärjistettyjä näkemyksiä asioista. Voisi olla hyvä lukea se nyt uudestaan...

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Onko Wilkersonin kirja Näky mielestänne Jumalasta?
« Vastaus #3 : 26.02.20 - klo:20:37 »
Luin Näky-kirjan joskus kymmeniä vuosia sitten, ja olen suhtautunut siihen melko epäilevästi. Jotenkin olen ajatellut, että se on amerikkalaista "vauhtia" jossa kirjoitetaan liian kärjistettyjä näkemyksiä asioista. Voisi olla hyvä lukea se nyt uudestaan...

Mulle on tullut hieman samanlaisia ajatuksia. Mulla on se kirja jossain, pitänee lukea uudestaan. Eräs kiinnostava asia siinä on, että Wilkerson on ennustanut monia asioita aivan oikein, mutta asialla on myös toinen puoli. Oliko niin, että suosio nousi päähän ja laittoi hänet "profetoimaan" omiaan tai että sanomat tulivat väärästä lähteestä. Jälkimmäiseen viittaisi se, että Amerikkaan piti tulla pian nälänhätä ja siihen piti varustautua hankkimalla peruselintarvikkeita varastoon tietyksi ajaksi. Joku varmaan tekikin niin, mutta ne elintarvikkeet ovat pilaantuneet jo aikoja sitten.

Wilkersonin loppuaika muistutti jollain tavalla Niilo Ylivainion tapausta. Suosio taisi nousta päähän ja Niilo keskittyi liikaa kaatuneitten laskemiseen. Molemmat miehet otettiin hieman yllättäen pois.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Onko Wilkersonin kirja Näky mielestänne Jumalasta?
« Vastaus #4 : 26.02.20 - klo:21:48 »
Samoin ajattelen kuin veljet.
Luin pari kymmentä vuotta sitten huomattavan paljon Wilkerssonin kirjoja.
Niissä häiritsi monet ristiriidat.
Varmasti oli joukossa ihan raitista, mutta lieneekö tosiaan menestyksen ja sen tavoittelun mukana tullut mukaan sellaista, jonka lähde oli vähintäänkin sielullista.

Poissa Janne

  • Viestejä: 661
Vs: Onko Wilkersonin kirja Näky mielestänne Jumalasta?
« Vastaus #5 : 26.02.20 - klo:21:55 »
En osaa vastata tähän aiheeseen. Olen toki lukenut otteita Näky kirjasta + muutakin kirjallista materiaalia ja katsonut videomateriaalia mm. Wilkerssonin haastatteluita.

En osaa sanoa tarkalleen kuinka hyvin on toteutunut ja kuinka hyvin on toteutumassa.

Anteeksi. En osannut olla avuksi tämän asian tiimoilta.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Onko Wilkersonin kirja Näky mielestänne Jumalasta?
« Vastaus #6 : 27.02.20 - klo:02:47 »
Ei kun mä vaan halusin kuulla ihmisten mielipiteitä.

Poissa Janne

  • Viestejä: 661
Vs: Onko Wilkersonin kirja Näky mielestänne Jumalasta?
« Vastaus #7 : 27.02.20 - klo:07:52 »
Ei kun mä vaan halusin kuulla ihmisten mielipiteitä.

Ihmisten  ;D . No olenhan minäkin melkein ihminen  :o

Ei kun ajattelin jotenkin höpsösti, kun vastasin jo aloitukseen ja kirjoitin mielpiteitä Näky kirjasta ja Wilkersonista, mutta en ollut tyytyväinen vastauksiini ja deletoin ne jo ennen lähettämistä.

Jotenkin ehkä erityisherkkänä ajattelin, että olin sitten velvollinen kommentoimaan jotakin, mutta ettehän te edes tieneet että kirjoitin omalla koneellani asiasta ja deletoin alkuperäiset vastaukseni ja tuloksenani teille oli sitten mitäänsanomaton "en tiedä vastaus".
« Viimeksi muokattu: 27.02.20 - klo:07:58 kirjoittanut Janne »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Onko Wilkersonin kirja Näky mielestänne Jumalasta?
« Vastaus #8 : 27.02.20 - klo:14:11 »
Niin siis yritykseni oli vastata, että en ollut etsimässä apua, viitaten vastaukseesi, vaan ihan vaan jutella mielipiteistä.

ikh

  • Vieras
Vs: Onko Wilkersonin kirja Näky mielestänne Jumalasta?
« Vastaus #9 : 06.04.20 - klo:12:30 »
Kannatan suvaitsevaisuutta ja ihmisoikeuksia, jotka ovat lähellä tavallisen suomalaisen uskonnollista ajattelua.