Kirjoittaja Aihe: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?  (Luettu 2554 kertaa)

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #30 : 01.03.20 - klo:13:37 »
Suomessa on tähän mennessä viisi koronavirustartuntaa.

Sattuipa vaan silmiin aamulla almanakasta tämän päivän kohdalle merkitty Raamatunpaikka, psalmi 91. Sattui olemaan ääniraamatussani juuri se psalmi meneillään, ja sattui että siinä oli kohta joka toi mieleen tämän koronauutisoinnin.

Psalmi 91 Korkeimman suojelus.

Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy, se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani,
hän on minun Jumalani, johon minä turvaan". Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.

Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta, et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi,
ei se sinuun satu.

Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.

Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn
varjella sinua kaikilla teilläsi. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä.

"Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus,
minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."


Tuo psalmi on ennustus tulevasta Messiaasta, mutta eiköhän siihen saa Hänen omansakin tarttua ja turvautua. Onhan Hän luvannut olla omiensa suoja ja turva ahdingon aikana.

Nähtäväksi jää kuinka suuriksi koronaviruksen aiheuttamat ongelmat muodostuvat maassamme, mutta viranomaiset ovat vakuuttaneet ennalta varautuneensa kaikkeen (?), mitä se sitten merkinneekään.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #31 : 05.03.20 - klo:19:03 »
Uskaltaakohan sita menna koulutustilanteeseen hotelliin, missa on satoja  ihmisia samassa tilassa. Peruin jo hotellin. 3 paivan tilanne on huhtikuun alussa. Ja viikon paasta on liput konserttiin. :-\

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #32 : 05.03.20 - klo:20:07 »
Nimittäin sinne tulee jengiä osavaltioista missä on jo coronavirusta. Täällä meillä ei vielä ole ilmaantunut. Ehkä jään pois. Harmi kun ei näy entisiä työkavereita  :-[
Ja vaadittava koulutusmäärä jää rempalleen. :-\

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #33 : 01.04.20 - klo:22:07 »
Jeesus sanoi, että seuratkaa minua ja te tulette tekemään vielä suurempia tekoja ...

Joten kyllä uskovaiset voivat häätää vaikka demoneita ja pärjää Pyhän Hengen voimalla pimeyden valloille jos tiukka paikka tulee.

Vaikka vaeltaisimme pimeässä laaksossa ei meidän tule pelätä mitään sillä Jumala on kanssamme.
Kyllä, mutta pilkallinen suhtautuminen henkiin ei taida olla oikein...

Lutherkin otti kantaa tähän asiaan:

"Paras keino paholaisen karkottamiseksi, jollei hän tottele Raamatun sanaa, on nauraa ja ivata häntä, sillä hän ei voi sietää pilkkaa."


Ja Thomas More:

"Paholainen… ylpeyden henki… ei siedä että häntä ilkutaan."



 
« Viimeksi muokattu: 02.04.20 - klo:11:44 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #34 : 01.04.20 - klo:22:28 »
Raamattu opettaa kuitenkin toisin kuin Luther ja More.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #35 : 02.04.20 - klo:07:28 »
Raamattu opettaa kuitenkin toisin kuin Luther ja More.

Kyllä. Jeesuskin vastusti paholaista Jumalan sanalla. Eikä meitä syntisiä ihmispoloja lukemattomasti voimakkaampi ylienkeli Miikaelkaan ivannut ja pilkannut paholaista.
"Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!" (Juuda jae 9)

Toimin vajaan vuoden omaishoitajana nuorelle hyväkuntoiselle miehelle, jossa oli riivaaja. Hän asui luonani jonkin aikaa. Toisinaan kun tulin kotiin hän osasi kertoa missä olin ollut ja mitä hänestä puhunut. Kerran sisälle astuessani hän sanoi aivan vieraalla äänellä: "Jos Jumalan armo ei olisi päälläsi niin minä olisin jo tappanut sinut!" Ei tullut mieleenikään sanoa siinä tilanteessa mitään ylimielistä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Joko olet hankkinut hengityssuojaimia ?
« Vastaus #36 : 02.04.20 - klo:11:44 »
Jeesus sanoi, että seuratkaa minua ja te tulette tekemään vielä suurempia tekoja ...

Joten kyllä uskovaiset voivat häätää vaikka demoneita ja pärjää Pyhän Hengen voimalla pimeyden valloille jos tiukka paikka tulee.

Vaikka vaeltaisimme pimeässä laaksossa ei meidän tule pelätä mitään sillä Jumala on kanssamme.
Kyllä, mutta pilkallinen suhtautuminen henkiin ei taida olla oikein...

Lutherkin otti kantaa tähän asiaan:

"Paras keino paholaisen karkottamiseksi, jollei hän tottele Raamatun sanaa, on nauraa ja ivata häntä, sillä hän ei voi sietää pilkkaa."


Ja Thomas More:

"Paholainen… ylpeyden henki… ei siedä että häntä ilkutaan."


Itse en ottanut kantaa tuohon paholaisen pilkkaamiseen. Taisipa se olla jonkinlainen ongelmakin aikoinaan, kun asia mainittiin Paholaisen kirjeopisto-kirjan alussa. Muistaakseni kirja meinasi sen vuoksi jäädä lukematta, mikä olisi ollut vahinko. Kirjaa lukiessa selvisivät monet paholaisen metkut ja se, että hänellä on omat suunnitelmansa jokaista varten.

Sekin asia tuli kirjaa lukiessa ymmärrettäväksi, että paholainen haluaa toimia erityisesti siellä, missä raitis evankeliumi on vähänkin esillä. Omistaan paholainen ei niinkään huolehdi, elleivät ole vaihtamassa "leiriä".

Pidän kirjaa kuitenkin lukemisen arvoisena, koska se paljastaa varsin hyvin ne keinot, joita paholainen kaiken aikaa suunnittelee meille jokaiselle. Jos ne tiedostettaisiin, niin eksytyksistä olisi paljon vähemmän haittaa kristikunnassa.

Kirjan takakannessa sanotaan mm. :

"Paholaisen kirjeopisto on sekä hauska että äärimmäisen vakava kirja. Se on epäsovinnainen maailmankatsomusromaani; se on nurin käännetty hartauskirja. Se muodostuu sarjasta kirjeitä, joita kokenut paholainen lähettää nuorelle veljenpojalleen. Tämä on saanut työmaakseen eli potilaakseen opiskelijanuorukaisen, josta on tullut kristitty. Kaikki keinot on otettava käyttöön, jotta hänet saataisiin riistetyksi Vihollisen, so. Jumalan käsistä Alhaisen Isän omaksi.

C. S. Lewis käyttää aseinaan huumoria ja satiiria auttaakseen meitä torjumaan paholaisen juonia…"
« Viimeksi muokattu: 02.04.20 - klo:11:50 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell