Kirjoittaja Aihe: Seurakuntien maallistumisesta  (Luettu 50396 kertaa)

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #75 : 01.01.14 - klo:21:49 »
Mitä tarkoitat "väärästä lähteestä"?

Oman käsityksen mukaan suurin osa on profetoijan omaa mielikuvituksen, (kaanankielellä sielullisuutta).

Hyvä kysymys. Väärä lähde on pimeyden valtakunta. Raamattu sanoo, että itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. Sillä puolella ei sanominen lopu. 2000-sivuinen Urantia-kirja on yksi tällainen tuotos, lisäksi on paljon muuta. Kirjakauppojen hyllyt notkuu näistä kirjoista. Usein sanoma tulee automaattikirjoituksena, joskus profetiana, joskus kielilläpuhumisena. Olen itse joutunut seuraamaan henkilöä, jonka kielilläpuhuminen oli sielunvihollisen ylistystä. Sitä voidaan luulla aidoksi, Jumalalta tulleeksi, jos ei ymmärretä kieltä.


Profetointia oli muissa muinaisissa kulttuureissa, ei pelkästään siinä juutalaisuudessa, josta vt kertoo. Vt profetia ei ollut myöskään täysin virheetöntä, vaikka vt asettikin kovat vaatimukset profetioille.
Ut:n profetia on taas toisen luonteista, ne lohduttavia, rohkaisevia ja vahvistavia.

Itse en pitäisi pimeyden lähdettä ratkaisevan suurena kristillisessä toiminnassa.

Älä taas vääristä Jumalan. Pyhän Israelin, siunattu olkoon Israel, Sanoja!

22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

Koko ilmestyskirja ei ole lohtua vaan kostoa vääräuskoisille ja pahoille.
ja Pyhä Israel on turvassa !
Ylistys Pyhälle Israelille ja Jumalalle.

Juuri ilmestyskirjan selityksessä oikeasti uskovilla ph ääni on ollut hyvinkin epäselvä.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #76 : 01.01.14 - klo:21:51 »
Olen kuullut profetoimista seurakunnissa ja muuallakin.
Se ilmenee usein samankaltaisena kuin ns. tiedon sanojen saaminen.
Ihminen itse voi estää profetian toteutumisen.
Aivan ... sama juttu kun sairaiden puolesta rukoilemisessa.
Kun sairas ei paranekaan, niin rukoilija sälyttää vastuun sairaalle.
Sairaalla "ei ollut tarpeeksi uskoa", ja rukoilija pääsee vastuusta
kuin jänis riukuaidan raosta.

Joku tässä nyt mättää, mielestäni...

Jotekin tyypillistä. Aikanaan ns. ylivainion herätyksen aikana kuulijoihin pumpattiin uskoa että tapahtuisi ihme. Tapahtukoon sinulle uskosi mukaan.

Taisto

  • Vieras
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #77 : 01.01.14 - klo:21:53 »

Aivan ... sama juttu kun sairaiden puolesta rukoilemisessa.
Kun sairas ei paranekaan, niin rukoilija sälyttää vastuun sairaalle.
Sairaalla "ei ollut tarpeeksi uskoa", ja rukoilija pääsee vastuusta
kuin jänis riukuaidan raosta.

Joku tässä nyt mättää, mielestäni...
Ei ole milloinkaan kuullut tuollaista tapahtuvan.
Kertoisitko jonkin esimerkin?
Olen lukenut tästä asiasta, se oli joku kirja joka käsittelee rukoilemista
sairaiden puolesta, saattoi olla myös kirja joka kertoo "parantajien"
toiminnasta. En muista enää mikä kirja.

Kyseessä oli sellainen "oppi" paranemisesta, että sairaan usko on
se oleellinen asia.

Olet varmaankin ollut "parantajaevankelistojen" kokouksissa, tai ainakin
kuullut niistä: luvataan että tuhansia paranee... mutta käytäntö on
aivan jotakin muuta.

Itse en ole ollut näiden kansainvälisten "superien" kokouksissa, mutta
kylläkin sellaisissa joissa luvataan että "tänä iltana Herra parantaa sairaita"...

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #78 : 01.01.14 - klo:22:04 »
Profeetan virka on puhevirka niin kuin opettajankin.
Profeetta ei ensisijaisesti ennustele mitään.

Profeetta kehottaa, rohkaisee ja varoittaa puhuessaan. Hän puhuu siis omalletunnolle.
Opettaja opettaa. Hän saa kuulijat ymmärtämään.
Kun paimen (vanhin) puhuu, hän puhuu sydämelle. Hän ei tee sitä useinkaan puhepöntöstä.

Noin olen oppinut.
Voitko mainita nimeltä muutaman nykyisen profeetan, mieluiten suomalaisen?

Jos yritän hakea yhteisestä historiastamme esimerkkejä.

Hmm...

Siinä seurakunnassa, jossa olin 70- tai 80-luvulla, ei tainnut olla ketään sellaista profeettaa , joka olisi puhunut mikrofonin takaa. En ainakaan muista/tunnista.
Kuitunen oli paimen-evankelista, Vauhkonen oli paimen, V. Hänninen oli evankelista, E.Heinonen oli opettaja.
U.Palonen oli paimen. Olkoon heidän jälkeensä tulleet nimeltä mainitsematta - he eivät mielestäni ainakaan profeettoja olleet. Kaikista en tiedä oikein mitä olivat.

Luulen, että juuri siitä syystä, että seurakunnassa ei ollut tuolloin profeettoja, ei kuultu varoitusten ääntä ja mentiin muutamassa asiassa pahasti pöpelikköön.


Seurakuntalaisten keskuudessa oli kuitenkin varmaan profeettoja, en tarkoita nyt siis niitä, jotka puhuivat ensin kielillä ja sitten profetoivat ja kenties toistivat juuri pidetyn saarnan sisältöä.
Ne oikeat profeetat  toimivat ja voivat toimia myös 'hiljaisesti' seurakunnan keskellä. Oikeaa profeettaa pidetään nykyään todennäköisesti jonkunlaisena änkyränä, joka vastustaa 'kehitystä'.


-


klips. Poistin jotain hyvin henkilökohtaista.
« Viimeksi muokattu: 01.01.14 - klo:22:41 kirjoittanut KnutL »

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #79 : 01.01.14 - klo:22:10 »
Mitä tarkoitat "väärästä lähteestä"?

Oman käsityksen mukaan suurin osa on profetoijan omaa mielikuvituksen, (kaanankielellä sielullisuutta).

Hyvä kysymys. Väärä lähde on pimeyden valtakunta. Raamattu sanoo, että itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. Sillä puolella ei sanominen lopu. 2000-sivuinen Urantia-kirja on yksi tällainen tuotos, lisäksi on paljon muuta. Kirjakauppojen hyllyt notkuu näistä kirjoista. Usein sanoma tulee automaattikirjoituksena, joskus profetiana, joskus kielilläpuhumisena. Olen itse joutunut seuraamaan henkilöä, jonka kielilläpuhuminen oli sielunvihollisen ylistystä. Sitä voidaan luulla aidoksi, Jumalalta tulleeksi, jos ei ymmärretä kieltä.


Profetointia oli muissa muinaisissa kulttuureissa, ei pelkästään siinä juutalaisuudessa, josta vt kertoo. Vt profetia ei ollut myöskään täysin virheetöntä, vaikka vt asettikin kovat vaatimukset profetioille.
Ut:n profetia on taas toisen luonteista, ne lohduttavia, rohkaisevia ja vahvistavia.

Itse en pitäisi pimeyden lähdettä ratkaisevan suurena kristillisessä toiminnassa.

Älä taas vääristä Jumalan. Pyhän Israelin, siunattu olkoon Israel, Sanoja!

22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

Koko ilmestyskirja ei ole lohtua vaan kostoa vääräuskoisille ja pahoille.
ja Pyhä Israel on turvassa !
Ylistys Pyhälle Israelille ja Jumalalle.

Juuri ilmestyskirjan selityksessä oikeasti uskovilla ph ääni on ollut hyvinkin epäselvä.

Totta, ihmisten selitykset ovat kuten itse jokainen haluaa.
Mutta sanoma on oikea ja se tulee varmasti toteutumaan.

Saatana on jo hävinnyt ja kaikki jotka rakastavat valhetta tahi seuraavat vääriä profeettoja.

Kunnia Israelille ja Jumalalle. amen, amen.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #80 : 01.01.14 - klo:22:18 »
Lomamatkalla kuljimme kirpputorin kautta. Mukaan tarttui rivo (ristinvoitto) niminen lehti. Aiheenä siinä oli ph kaste yms. Lehdessä oli myös kopioitu rivo33/1960 lehdestä kysy-vastaus palstan teksti. Siinä epätietoinen uskova kysyi että saako ph kun kiittää tarpeeksi kauan, hän oli saanut sillä tavalla kielet, kun kieli oli mennyt sekaisin. Vastaus oli aika selkeä: ph kastetta ei saa kiitoskiitoskiitos menetelmällä.

"Sanomme jyrkästi, että sellainen tapa on pakanallinen, sielullinen, eikä johda hengellä täyttymiseen, vaikka siinä kieli menisikin solmuun ja siitä solkotusta seuraisi. Eino Manninen "

Vieläkö helluntaiseurakunnissa käytetään tätä mannisen pakanalliseksi nimeää mallia? Muuta vuosikymmentä sitten se oli vallitse malli. Onko ylistys korvannut tämän käytännön?

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #81 : 01.01.14 - klo:22:25 »
Lomamatkalla kuljimme kirpputorin kautta. Mukaan tarttui rivo (ristinvoitto) niminen lehti. Aiheenä siinä oli ph kaste yms. Lehdessä oli myös kopioitu rivo33/1960 lehdestä kysy-vastaus palstan teksti. Siinä epätietoinen uskova kysyi että saako ph kun kiittää tarpeeksi kauan, hän oli saanut sillä tavalla kielet, kun kieli oli mennyt sekaisin. Vastaus oli aika selkeä: ph kastetta ei saa kiitoskiitoskiitos menetelmällä.

"Sanomme jyrkästi, että sellainen tapa on pakanallinen, sielullinen, eikä johda hengellä täyttymiseen, vaikka siinä kieli menisikin solmuun ja siitä solkotusta seuraisi. Eino Manninen "

Vieläkö helluntaiseurakunnissa käytetään tätä mannisen pakanalliseksi nimeää mallia? Muuta vuosikymmentä sitten se oli vallitse malli. Onko ylistys korvannut tämän käytännön?

Mielenkiitoista, voitko laittaa tarkat lainaukset että asian yhteys ja kaikki oleellinen on mukana?

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #82 : 01.01.14 - klo:22:30 »
Lomamatkalla kuljimme kirpputorin kautta. Mukaan tarttui rivo (ristinvoitto) niminen lehti. Aiheenä siinä oli ph kaste yms. Lehdessä oli myös kopioitu rivo33/1960 lehdestä kysy-vastaus palstan teksti. Siinä epätietoinen uskova kysyi että saako ph kun kiittää tarpeeksi kauan, hän oli saanut sillä tavalla kielet, kun kieli oli mennyt sekaisin. Vastaus oli aika selkeä: ph kastetta ei saa kiitoskiitoskiitos menetelmällä.

"Sanomme jyrkästi, että sellainen tapa on pakanallinen, sielullinen, eikä johda hengellä täyttymiseen, vaikka siinä kieli menisikin solmuun ja siitä solkotusta seuraisi. Eino Manninen "

Vieläkö helluntaiseurakunnissa käytetään tätä mannisen pakanalliseksi nimeää mallia? Muuta vuosikymmentä sitten se oli vallitse malli. Onko ylistys korvannut tämän käytännön?

Mielenkiitoista, voitko laittaa tarkat lainaukset että asian yhteys ja kaikki oleellinen on mukana?

Lehti näyttää olevan 20/2013 15.5.2013

Taisto

  • Vieras
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #83 : 01.01.14 - klo:22:35 »
Jos yritän hakea yhteisestä historiastamme esimerkkejä.

Hmm...

Niin, profeettoja on vaikea nimetä tai löytää... Ehkä heitä ei juurikaan ole?
Vai ovatko he sitten "maan hiljaisia", eivät pidä suurta ääntä massojen keskellä...

Tarkoitukseni ei ollut "kiusata" sinua tällä asialla. Itse vain en kovin montaa
uskaltaisi luokitella profeetaksi.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #84 : 01.01.14 - klo:22:35 »
Lomamatkalla kuljimme kirpputorin kautta. Mukaan tarttui rivo (ristinvoitto) niminen lehti. Aiheenä siinä oli ph kaste yms. Lehdessä oli myös kopioitu rivo33/1960 lehdestä kysy-vastaus palstan teksti. Siinä epätietoinen uskova kysyi että saako ph kun kiittää tarpeeksi kauan, hän oli saanut sillä tavalla kielet, kun kieli oli mennyt sekaisin. Vastaus oli aika selkeä: ph kastetta ei saa kiitoskiitoskiitos menetelmällä.

"Sanomme jyrkästi, että sellainen tapa on pakanallinen, sielullinen, eikä johda hengellä täyttymiseen, vaikka siinä kieli menisikin solmuun ja siitä solkrivo33/1960otusta seuraisi. Eino Manninen "

Vieläkö helluntaiseurakunnissa käytetään tätä mannisen pakanalliseksi nimeää mallia? Muuta vuosikymmentä sitten se oli vallitse malli. Onko ylistys korvannut tämän käytännön?

Mielenkiitoista, voitko laittaa tarkat lainaukset että asian yhteys ja kaikki oleellinen on mukana?

Lehti näyttää olevan 20/2013 15.5.2013

Mielenkiitoista, voitko laittaa tarkat lainaukset että asian yhteys ja kaikki oleellinen on mukana?

sekä rivo33/1960 että 20/2013 15.5.2013
kiitos

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #85 : 01.01.14 - klo:22:41 »
Jos yritän hakea yhteisestä historiastamme esimerkkejä.

Hmm...

Niin, profeettoja on vaikea nimetä tai löytää... Ehkä heitä ei juurikaan ole?
Vai ovatko he sitten "maan hiljaisia", eivät pidä suurta ääntä massojen keskellä...

Tarkoitukseni ei ollut "kiusata" sinua tällä asialla. Itse vain en kovin montaa
uskaltaisi luokitella profeetaksi.

Taisi siellä VT:n aikanakin olla 400 väärää profeettaa ja vain yksi oikea.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #86 : 01.01.14 - klo:22:47 »
Lomamatkalla kuljimme kirpputorin kautta. Mukaan tarttui rivo (ristinvoitto) niminen lehti. Aiheenä siinä oli ph kaste yms. Lehdessä oli myös kopioitu rivo33/1960 lehdestä kysy-vastaus palstan teksti. Siinä epätietoinen uskova kysyi että saako ph kun kiittää tarpeeksi kauan, hän oli saanut sillä tavalla kielet, kun kieli oli mennyt sekaisin. Vastaus oli aika selkeä: ph kastetta ei saa kiitoskiitoskiitos menetelmällä.

"Sanomme jyrkästi, että sellainen tapa on pakanallinen, sielullinen, eikä johda hengellä täyttymiseen, vaikka siinä kieli menisikin solmuun ja siitä solkrivo33/1960otusta seuraisi. Eino Manninen "

Vieläkö helluntaiseurakunnissa käytetään tätä mannisen pakanalliseksi nimeää mallia? Muuta vuosikymmentä sitten se oli vallitse malli. Onko ylistys korvannut tämän käytännön?

Mielenkiitoista, voitko laittaa tarkat lainaukset että asian yhteys ja kaikki oleellinen on mukana?

Lehti näyttää olevan 20/2013 15.5.2013

Mielenkiitoista, voitko laittaa tarkat lainaukset että asian yhteys ja kaikki oleellinen on mukana?

sekä rivo33/1960 että 20/2013 15.5.2013
kiitos

Siinä oli oikeastaan olennaiset asiat. Mitä mieltä itse olet tästä läpikiittämis-menetelmästä?

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #87 : 01.01.14 - klo:22:51 »
Elian aikana, kun Elia, kirotun Haamin kirotut jälkeläiset olivat esillä pahan kirotun jälkeläinen, Iisebell oli vallassa oli 400 ja 450 väärää profeettaa.

Ja Jumala tuhosi heidät.

IIsebell on tätä kirottua sukua ! kuten Gazan alueella "aina" eläneet! tosin ei kaikki, sillä on myös Pyhiä Juutalaisia se on Pyhä Israel.

nämä jotka nyt kuvittelevat , Gazan alueen filistealaiset ja palestiinalaiset  olevan Pyhän Aabrahamin jälkeläisiä !
Ei, Pyhää Siementä eivät ole. Kuten ei IIsebellkään.

Siunattu olkoon Israel.


Sokeita ja petoksen uhreja !

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #88 : 01.01.14 - klo:22:54 »
Lomamatkalla kuljimme kirpputorin kautta. Mukaan tarttui rivo (ristinvoitto) niminen lehti. Aiheenä siinä oli ph kaste yms. Lehdessä oli myös kopioitu rivo33/1960 lehdestä kysy-vastaus palstan teksti. Siinä epätietoinen uskova kysyi että saako ph kun kiittää tarpeeksi kauan, hän oli saanut sillä tavalla kielet, kun kieli oli mennyt sekaisin. Vastaus oli aika selkeä: ph kastetta ei saa kiitoskiitoskiitos menetelmällä.

"Sanomme jyrkästi, että sellainen tapa on pakanallinen, sielullinen, eikä johda hengellä täyttymiseen, vaikka siinä kieli menisikin solmuun ja siitä solkrivo33/1960otusta seuraisi. Eino Manninen "

Vieläkö helluntaiseurakunnissa käytetään tätä mannisen pakanalliseksi nimeää mallia? Muuta vuosikymmentä sitten se oli vallitse malli. Onko ylistys korvannut tämän käytännön?

Mielenkiitoista, voitko laittaa tarkat lainaukset että asian yhteys ja kaikki oleellinen on mukana?

Lehti näyttää olevan 20/2013 15.5.2013

Mielenkiitoista, voitko laittaa tarkat lainaukset että asian yhteys ja kaikki oleellinen on mukana?

sekä rivo33/1960 että 20/2013 15.5.2013
kiitos

Siinä oli oikeastaan olennaiset asiat. Mitä mieltä itse olet tästä läpikiittämis-menetelmästä?

En ole asiasta mitään mieltä sillä en tiedä tosiasioita ja asia yhteyttä.
joten ole ystävällinen ja anna tarkat tekstit.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #89 : 01.01.14 - klo:22:56 »
Onneksi suomen harhaan johdettu kristillinen kirkko ei kuuta palvo ja vanno sen kautta.
Pyhän Aabrahamin jälkeläiset eivät moista syntiä Jumalan edessä tee.
siis ne jotka ovat oikeita jälkeläisiä.

Mitä mieltä olet siitä että joku vannoo kuun kautta ?
Onko kyseinen vannoja, Jumalan kirouksen alla ??