Puimatanner > Raamattupiiri

Nuoret lesket

(1/5) > >>

sandia:
Tämä ketju sai alkunsa korinttolaiskirjettä käsittelevästä ketjusta. Ei ollut ihan helppo jakaa -Natanael

Kenet hän noissa korinttolaiskirjeissä tuomitsi luopioksi?

Lemmikki:
Nuo nuoret lesket. Eikö siinä niin lue?
Tai siis se oli siellä Timoteus kirjeessä.

sandia:
Niin, juu. Ne nuoret lesket olivat Timoteuksen kirjeessä.


NanoK:
Lemmikki viittaa tuossa leski-asiassaan siis 1.Tim.5 kirjeeseen. Siinä puhutaan erilaisista leskistä, ja siitä minkälainen on oikea leski: hän rukoilee Jumalaa yötä päivää, ja osoittaa elämässään hurskautta, sen sijaan hekumoitseva (leski) on eläessään kuollut. Sellaisia kehoitetaan menemään uudelleen naimisiin. (jae 14)

Minä olen käsittänyt sen jotenkin niin että luettelossa on ollut kyse ehkä jostain seurakunnan tärkeisiin tehtäviin valittavista ihmisistä. Ja että fokus näillä nuorilla leskillä on kääntynyt enemmän lihallisiin ja turhiin asioihin jolloin hengellinen kuolema on uhkana. Siksi heille on parempi avioitua ja keskittyä perheen hoitamiseen.

Lemmikki:

--- Lainaus käyttäjältä: NanoK - 03.11.19 - klo:07:24 ---Lemmikki viittaa tuossa leski-asiassaan siis 1.Tim.5 kirjeeseen. Siinä puhutaan erilaisista leskistä, ja siitä minkälainen on oikea leski: hän rukoilee Jumalaa yötä päivää, ja osoittaa elämässään hurskautta, sen sijaan hekumoitseva (leski) on eläessään kuollut. Sellaisia kehoitetaan menemään uudelleen naimisiin. (jae 14)

Minä olen käsittänyt sen jotenkin niin että luettelossa on ollut kyse ehkä jostain seurakunnan tärkeisiin tehtäviin valittavista ihmisistä. Ja että fokus näillä nuorilla leskillä on kääntynyt enemmän lihallisiin ja turhiin asioihin jolloin hengellinen kuolema on uhkana. Siksi heille on parempi avioitua ja keskittyä perheen hoitamiseen.

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä minäkin sen näin ymmärsin. Ja siksi se sopii kaikkii joiden fokus siirtyy lihallisiin. kyse ei siis ollut pelkästään leskeydestä.

Mutta millä tuomiovallalla saa sanoa että naimisiin haluaminen on uskosta luopumista ja sitten kuitenkin toisaalla käskee menemään naimisiin. eli ristiriitaista.
Jos tämä otettaisiin Jumalan Sanana niin kaikkia maallisiin fokusoivia ihmisiä tulisi siis kohdella samoin. Mutta heille annetaankin kunnia koska tuovat niin paljon rahaa seurakuntaan. Eli koko srk valitsee myös joka asiassa mitä tottelee ja mitä ei.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta