Kirjoittaja Aihe: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa  (Luettu 29304 kertaa)

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #45 : 08.11.18 - klo:15:32 »
Niin, eli aina ei ollutkaan aina. Sanoilla on merkitystä.

En epäile etteikö kyseisellä henkilöllä ole ollut sisäistä kamppailua ja kipua. Kaikilla on jossain määrin.

Mutta en pidä siitä, että synti ja sen tekeminen käännetään jälkeenpäin kivuksi. Ja että on haluttu elää Jumalalle, mutta kipu oli liian kova ja seurakuntakin oli "apuevästä" vailla. Ei se kipu tässä ole ongelma, vaan himo syntiin mikä meistä jokaista vaivaa. Kipujen mies tietää mitä tekoa olemme.

Toivon kaikkea hyvää hänelle jatkoon rivikristittynä meidän muiden kipeiden seurassa.
Ihmisroska

Ifa

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #46 : 08.11.18 - klo:17:02 »
Kuka mitenkin asioita ilmaisee. Minulle halu tehdä Jumalan tahto perusasenteena on synonyymi sille, että uskova haluaa aina tehdä Jumalan tahdon mukaan. Ja kun Jumalan Henki ottaa kiinni epärehellisyydestä tässä asiassa, se ei merkitse Jumalan tahdon tekemisen halun mitätöimistä. Kullakin on vapaus ajatella omalla tavallaan.

Kuulun niihin, jotka eivät ajattele homoseksuaalisen taipumuksen itsessään olevan synnissä elämistä tai että se johtuisi alituisesta himosta. Se vaan ei istu ajatteluuni. Enkä muutenkaan lähde määrittelemään Patrikin seurakunta-aktiiviaikojen tilannettaan. Hän on itse kertonut tarinaansa kaunistelematta.

En ymmärtänyt ajatustasi synnin tekemisen kääntämistä kivuksi. Muutenkaan emme ole samalla aaltopituudella, puhutaan kaiketi toistemme ohi.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #47 : 08.11.18 - klo:17:03 »
Niin, eli aina ei ollutkaan aina. Sanoilla on merkitystä.

En epäile etteikö kyseisellä henkilöllä ole ollut sisäistä kamppailua ja kipua. Kaikilla on jossain määrin.

Mutta en pidä siitä, että synti ja sen tekeminen käännetään jälkeenpäin kivuksi. Ja että on haluttu elää Jumalalle, mutta kipu oli liian kova ja seurakuntakin oli "apuevästä" vailla. Ei se kipu tässä ole ongelma, vaan himo syntiin mikä meistä jokaista vaivaa. Kipujen mies tietää mitä tekoa olemme.

Toivon kaikkea hyvää hänelle jatkoon rivikristittynä meidän muiden kipeiden seurassa.

Samoilla linjoilla. Minua hieman kummastuttaa sellainen "sweet talk" hänellä. Minusta hän ei ota vastuuta Jumalan sanan edessä. Sen takia pelkään kuten jo aiemmin sanoin, että hänestä tulee homoseksuaalisuuden "poster boy" uskovien keskuudessa.
Eli minusta hän lähellä sitä että laittaa itsensä kivana uskovana vilpittömänä itsenään ikään kuin itsensä Jumalan sanan yläpuolelle. Eli kun puhutaan uhriutumisesta, niin näen tässä hieman sitä.
Tähän sitte kuuluu juuri tämän hänen julkinen juttelunsa ITSESTÄÄN.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #48 : 08.11.18 - klo:17:26 »
En minäkään luule, että taipumus on syntiä. En ole ikinä luullut. Meillä kaikillahan on taipumuksia vaikka mihin. Kyse ei ollut homoseksuaalisuuden himosta, vaan himosta syntiin. Se vaivaa jokaista. Varmasti. Lihassa se asuu.

Minä pidän suorasta puheesta. Ymmärrän kivun, mutta koen usein että uskovaiset yrittävät valkopestä omaa mädännäisyyttään selittämällä housut kintuissa kivusta. Kun synnit tunnustetaan, se riittää.

Omat syntini ovat liian veriruskeat, että sietäisin sievistelevää tai selittelevää puhetta synnistä. Enkä tekonöyristele tässä. En koe olevani kyseistä henkilöä kummempi. Eikä hän ole minua kummempi.

Otan huomioon, että olen saattanut erehtyä ja tulkita väärin. Mutta omat ajatukseni menevät näitä latuja.
« Viimeksi muokattu: 08.11.18 - klo:17:33 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Ifa

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #49 : 08.11.18 - klo:17:59 »
Joo Mice, ei tässä olla hampaat irvessä vahtimassa kenenkään ajatuksia. Omalta kantiltani juttelen puheenaolleen ohjelman pohjalta. Tuossa ohjelmassako se oli, että synti käännettäisiin kivuksi? Sori, en ole kärryillä. Se ohjelma antoi mulle tietyn vaikutelman ja sillä sipuli. Siitä tässä vaan haastelen.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #50 : 08.11.18 - klo:18:13 »
Aina viestissäni tarkoittaa perusasennetta Jumalan edessä, ei täydellisyyttä pyrkimyksissään. Hänen kipunsa suuruus välittyi suorastaan huutona ulos. Kipunsa sitä, ettei taipumuksensa alkanutkaan muuttua ja sisimpänsä valtaisa ristiriita seurakunnan keskellä. Kipunsa siitä, ettei seurakunnalla ollut eväitä auttaa häntä.

No ei kai seurakunnalla olekaan kykyä, resursseja auttaa. Ei seurakunta ole kykenut minuakaan vapauttamaan mistään mikä minua sitoo. Eihän se ole edes tarkoitus. Jumalan sanan mukaan.
Joissain tilanteissa olemme täysin yksin Jumalan armolla.


Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #51 : 08.11.18 - klo:18:22 »
Eikö tämä ole hieman sopimatonta puida jotain yksilöä täällä? oli hän sitten minkälainen tahansa?
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #52 : 08.11.18 - klo:18:28 »
Keskustelemme Ylen ohjelman sisällöstä ja julkisesta blogista.
Mutta tietty ylläpito varmaan laittaa rajaa kun kokee asialliseksi.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #53 : 08.11.18 - klo:18:30 »
Mielestäni Tiainen pyrkii selvästi vaikuttamaan julkiseen ajatteluun JULKISIA tiedotusvälineitä käyttäen. Siitä lähtökohdasta olisi tosi kummallista jos hänen annistaan ei voisi julkisesti keskustella.

« Viimeksi muokattu: 08.11.18 - klo:18:37 kirjoittanut sandia »

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #54 : 08.11.18 - klo:18:33 »
ok, en ole seurannut tyypin touhuja. Kuulosti siis lukeisti vain oudolta yksilön siis yksilön analysoinnilta. Sehän on ihan turhaa mutta ei se mitään.
Kun kuuntelee kirkon touhuja liittyen vaikka tuohon srk-vaaleihin niin mikään jumalattomuus ei enää yllätä.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #55 : 08.11.18 - klo:18:35 »
Tämän linkin ohjelman sisältö oli ketjussa ja sen pohjalta keskustelemme. Tiaisen osuus siitä.
https://areena.yle.fi/1-4247871

Samoin kuin tämä julkisen blogin linkki on myös keskustelussa mukana.
http://kapeatie.blogspot.com/2017/05/elaman-valipysakilla.html

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #56 : 08.11.18 - klo:18:39 »
Joo Mice, ei tässä olla hampaat irvessä vahtimassa kenenkään ajatuksia. Omalta kantiltani juttelen puheenaolleen ohjelman pohjalta. Tuossa ohjelmassako se oli, että synti käännettäisiin kivuksi? Sori, en ole kärryillä. Se ohjelma antoi mulle tietyn vaikutelman ja sillä sipuli. Siitä tässä vaan haastelen.

Ei vaan kommentoin sinun sanojasi kivusta.

Mutta tämä tästä. Menee kertaukseksi muuten.
Ihmisroska

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #57 : 08.11.18 - klo:18:41 »
tyhjä ....
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #58 : 08.11.18 - klo:18:42 »
Tämän linkin ohjelman sisältö oli ketjussa ja sen pohjalta keskustelemme. Tiaisen osuus siitä.
https://areena.yle.fi/1-4247871

Samoin kuin tämä julkisen blogin linkki on myös keskustelussa mukana.
http://kapeatie.blogspot.com/2017/05/elaman-valipysakilla.html

joo, mo mua ei kiinnosta,

luin vain pätkän tästä ketjusta ja ihmettelin , ei siitä sen enempää....

itse asiassa kaikenlaiset terrorismin suvaitsevatkin yksilöt pääsee nykyään ääneen YLEllä joten sillä on ihan selvästi jokin agenda ajaa kaikkea jumalattomuutta julkisuuteen aivopesemään kansaa verovaroilla.... tehokasta, jokapäiväistä joka ohjelmassa sama agenda.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #59 : 08.11.18 - klo:18:45 »
Mulla on semmonen tunne, että Tiainen tekee mitä on jo kauan tehnyt:  pyrkinyt mielipidejohtajaksi.