Kirjoittaja Aihe: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa  (Luettu 29361 kertaa)

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #60 : 08.11.18 - klo:19:02 »
Mulla on semmonen tunne, että Tiainen tekee mitä on jo kauan tehnyt:  pyrkinyt mielipidejohtajaksi.

oho, en ole koskaan piänyt häntä minkäänlaisena vaikuttajana. Mutta nykyään juuri se on YLEn agenda että mitä vinksahtaneempi niin sen enemmän annetaan tilaa puhua kaikelle kansalle. OIkeestaan se on outoa valhetta koska siinä pyritään vain illuusioon että joillakin olisi muka vaikutusvaltaa.

Toki jos lainsäätäjät kuuntelee niiden outoja mielipiteitä ja sitten säätää outoja lakeja niin se on kyllä suurta vaikuttamista. Mutta näen silti että se on eräänlaista Jumalan sallimusta. Ikäänkuin ne pienryhmät jotka eivät ole ennen saaneet vaikuttaa yhteiskuntaan saavat nyt juhlia viimeistä juhlaansa ennen tuomioita.

Joskus olen huolissani mutta joskus on niin selkeä varmuus siitä että tämä on vain pieni välivaihe kun Jumala sallii jumalattomille viimeisen juhlansa. "he lähettivät lahjoja toisilleen kun iloitsivat niistä kahdesta profeetasta jotka olivat heitä kovin vaivanneet".
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Ifa

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #61 : 08.11.18 - klo:19:16 »
Joo Mice, ei tässä olla hampaat irvessä vahtimassa kenenkään ajatuksia. Omalta kantiltani juttelen puheenaolleen ohjelman pohjalta. Tuossa ohjelmassako se oli, että synti käännettäisiin kivuksi? Sori, en ole kärryillä. Se ohjelma antoi mulle tietyn vaikutelman ja sillä sipuli. Siitä tässä vaan haastelen.

Ei vaan kommentoin sinun sanojasi kivusta.

Mutta tämä tästä. Menee kertaukseksi muuten.
Jaa, en sitten vaan ymmärrä kommenttiasi.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #62 : 08.11.18 - klo:19:19 »
Mulla on semmonen tunne, että Tiainen tekee mitä on jo kauan tehnyt:  pyrkinyt mielipidejohtajaksi.

oho, en ole koskaan piänyt häntä minkäänlaisena vaikuttajana. Mutta nykyään juuri se on YLEn agenda että mitä vinksahtaneempi niin sen enemmän annetaan tilaa puhua kaikelle kansalle. OIkeestaan se on outoa valhetta koska siinä pyritään vain illuusioon että joillakin olisi muka vaikutusvaltaa.

Toki jos lainsäätäjät kuuntelee niiden outoja mielipiteitä ja sitten säätää outoja lakeja niin se on kyllä suurta vaikuttamista. Mutta näen silti että se on eräänlaista Jumalan sallimusta. Ikäänkuin ne pienryhmät jotka eivät ole ennen saaneet vaikuttaa yhteiskuntaan saavat nyt juhlia viimeistä juhlaansa ennen tuomioita.

Joskus olen huolissani mutta joskus on niin selkeä varmuus siitä että tämä on vain pieni välivaihe kun Jumala sallii jumalattomille viimeisen juhlansa. "he lähettivät lahjoja toisilleen kun iloitsivat niistä kahdesta profeetasta jotka olivat heitä kovin vaivanneet".

Hänhän vaikutti hyvinkin paljon. Hyvinkin erilaisissa seurakunnissa.

Hän on useita vuosia siis puhunut paljon. Hyvin laajalle yleisölle. Hän ei lopettanut sitä sen jälkeen kun hänet poistettiin vaikuttajan roolista seurakunnassa.
« Viimeksi muokattu: 08.11.18 - klo:19:32 kirjoittanut sandia »

Ifa

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #63 : 08.11.18 - klo:19:40 »
Aina viestissäni tarkoittaa perusasennetta Jumalan edessä, ei täydellisyyttä pyrkimyksissään. Hänen kipunsa suuruus välittyi suorastaan huutona ulos. Kipunsa sitä, ettei taipumuksensa alkanutkaan muuttua ja sisimpänsä valtaisa ristiriita seurakunnan keskellä. Kipunsa siitä, ettei seurakunnalla ollut eväitä auttaa häntä.

No ei kai seurakunnalla olekaan kykyä, resursseja auttaa. Ei seurakunta ole kykenut minuakaan vapauttamaan mistään mikä minua sitoo. Eihän se ole edes tarkoitus. Jumalan sanan mukaan.
Joissain tilanteissa olemme täysin yksin Jumalan armolla.
Jumala toimii hyvin usein toisten uskovien kautta. Kehotetaan kantamaan toistemme kuormia ja jopa hoivaamaan. Seurakunnalle on myös uskottu työkaluja (armolahjoja), joita Jumala käyttää seurakunnan rakentumiseen. Seurakunta on yhtä kuin uskovat ihmiset. Olen ymmärtänyt ihan eri tavalla Jumalan sanan seurakunnasta kuin mitä kirjoitat. Sananjulistuksen kautta seurakunnassa Herra on vapauttanut ja auttanut monia, osoittanut syntiä synniksi, lohduttanut ja ohjannut ym. On myös kehotus tunnustaa syntejä toisillemme, että parantuisimme.

Tällä viestillä otan kantaa väitteisiisi Jumalan sanan ilmoitukseen seurakunnasta. Ei siis liity Patrik Tiaiseen.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #64 : 08.11.18 - klo:19:58 »
Joo Mice, ei tässä olla hampaat irvessä vahtimassa kenenkään ajatuksia. Omalta kantiltani juttelen puheenaolleen ohjelman pohjalta. Tuossa ohjelmassako se oli, että synti käännettäisiin kivuksi? Sori, en ole kärryillä. Se ohjelma antoi mulle tietyn vaikutelman ja sillä sipuli. Siitä tässä vaan haastelen.

Ei vaan kommentoin sinun sanojasi kivusta.

Mutta tämä tästä. Menee kertaukseksi muuten.
Jaa, en sitten vaan ymmärrä kommenttiasi.

Ok. Ei se mitään.
Ihmisroska

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #65 : 08.11.18 - klo:20:14 »
Aina viestissäni tarkoittaa perusasennetta Jumalan edessä, ei täydellisyyttä pyrkimyksissään. Hänen kipunsa suuruus välittyi suorastaan huutona ulos. Kipunsa sitä, ettei taipumuksensa alkanutkaan muuttua ja sisimpänsä valtaisa ristiriita seurakunnan keskellä. Kipunsa siitä, ettei seurakunnalla ollut eväitä auttaa häntä.

No ei kai seurakunnalla olekaan kykyä, resursseja auttaa. Ei seurakunta ole kykenut minuakaan vapauttamaan mistään mikä minua sitoo. Eihän se ole edes tarkoitus. Jumalan sanan mukaan.
Joissain tilanteissa olemme täysin yksin Jumalan armolla.
Jumala toimii hyvin usein toisten uskovien kautta. Kehotetaan kantamaan toistemme kuormia ja jopa hoivaamaan. Seurakunnalle on myös uskottu työkaluja (armolahjoja), joita Jumala käyttää seurakunnan rakentumiseen. Seurakunta on yhtä kuin uskovat ihmiset. Olen ymmärtänyt ihan eri tavalla Jumalan sanan seurakunnasta kuin mitä kirjoitat. Sananjulistuksen kautta seurakunnassa Herra on vapauttanut ja auttanut monia, osoittanut syntiä synniksi, lohduttanut ja ohjannut ym. On myös kehotus tunnustaa syntejä toisillemme, että parantuisimme.

Tällä viestillä otan kantaa väitteisiisi Jumalan sanan ilmoitukseen seurakunnasta. Ei siis liity Patrik Tiaiseen.

Olen 100% samaa mieltä seurakunnasta.
Mutta ei seurakunta sinänsä muuta kenenkään sydäntä.
 
Miten miellät tämän minkä kirjoitit: . Kipunsa siitä, ettei seurakunnalla ollut eväitä auttaa häntä ?

Tai siis jos kuka tahansa sanoo noin?

Mitä se tarkoittaa että seurakunnalla ei ollut välineitä auttaa häntä?Mitkä olivat ne välineet mitkä seurakunnalta puuttui?  Jos ja kun Herra voi toimia juuri noin kuin kirjoitit seurakunnassa, miksi heiltä sitten kumminkin puuttui ne välineet mitkä olisivat voineet auttaa häntä?
« Viimeksi muokattu: 08.11.18 - klo:20:21 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #66 : 08.11.18 - klo:20:31 »
Seurakunnan "välineet" ainakin minun mielestäni on Jumalan Sana ja Pyhä Henki.
Väittääks siis Tiainen ettei ne oo riittävät häntä auttamaan?
Tätä yritin sanoa.

Ifa

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #67 : 08.11.18 - klo:20:36 »
Aina viestissäni tarkoittaa perusasennetta Jumalan edessä, ei täydellisyyttä pyrkimyksissään. Hänen kipunsa suuruus välittyi suorastaan huutona ulos. Kipunsa sitä, ettei taipumuksensa alkanutkaan muuttua ja sisimpänsä valtaisa ristiriita seurakunnan keskellä. Kipunsa siitä, ettei seurakunnalla ollut eväitä auttaa häntä.

No ei kai seurakunnalla olekaan kykyä, resursseja auttaa. Ei seurakunta ole kykenut minuakaan vapauttamaan mistään mikä minua sitoo. Eihän se ole edes tarkoitus. Jumalan sanan mukaan.
Joissain tilanteissa olemme täysin yksin Jumalan armolla.
Jumala toimii hyvin usein toisten uskovien kautta. Kehotetaan kantamaan toistemme kuormia ja jopa hoivaamaan. Seurakunnalle on myös uskottu työkaluja (armolahjoja), joita Jumala käyttää seurakunnan rakentumiseen. Seurakunta on yhtä kuin uskovat ihmiset. Olen ymmärtänyt ihan eri tavalla Jumalan sanan seurakunnasta kuin mitä kirjoitat. Sananjulistuksen kautta seurakunnassa Herra on vapauttanut ja auttanut monia, osoittanut syntiä synniksi, lohduttanut ja ohjannut ym. On myös kehotus tunnustaa syntejä toisillemme, että parantuisimme.

Tällä viestillä otan kantaa väitteisiisi Jumalan sanan ilmoitukseen seurakunnasta. Ei siis liity Patrik Tiaiseen.

Olen 100% samaa mieltä seurakunnasta.
Mutta ei seurakunta sinänsä muuta kenenkään sydäntä.
 
Miten miellät tämän minkä kirjoitit: . Kipunsa siitä, ettei seurakunnalla ollut eväitä auttaa häntä ?

Tai siis jos kuka tahansa sanoo noin?

Mitä se tarkoittaa että seurakunnalla ei ollut välineitä auttaa häntä?Mitkä olivat ne välineet mitkä seurakunnalta puuttui?  Jos ja kun Herra voi toimia juuri noin kuin kirjoitit seurakunnassa, miksi heiltä sitten kumminkin puuttui ne välineet mitkä olisivat voineet auttaa häntä?
Kerroin siis vaikutelmasta, jonka ohjelman perusteella sain. Enempää emme tiedä, mitä PT itse sanoi.

Ei varmaan yleensä oleteta, että "seurakunta sinänsä voi muuttaa kenenkään sydäntä". Tätä vaikutelmaa en saanut edes PT:n sanoista. Nyt puolestaan mulle tulee vaikutelma, että kritisoidaan minun saamaa vaikutelmaa ohjelmasta.

Uskon, että kysymyksiisi voi vastata vain Patrik Tiainen.

Ifa

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #68 : 08.11.18 - klo:20:37 »
Seurakunnan "välineet" ainakin minun mielestäni on Jumalan Sana ja Pyhä Henki.
Väittääks siis Tiainen ettei ne oo riittävät häntä auttamaan?
Tätä yritin sanoa.
En ainakaan huomannut sellaista väitettä.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #69 : 08.11.18 - klo:20:42 »
Niin. Ja minä jatkoin keskustelua ja kerroin omasta vaikutelmasta. Yritin ymmärtää hänen ajatuksenjuoksuaan jo silloin kun hän oli saarnamatkoillaan ja sitten olen lueskellut hieman hänen blogiaan ja nyt kuuntelin tuota Ylen ohjelmaa. En kokonaan, joten yritän jatkaa siitä.

Minun on aina ollut vaikea kuunnella häntä.
Hän kuulostaa minusta ………..epärehelliseltä ja joudun pakoittamaan itseäni kuuntelemaan häntä.

Minun on myös vaikea hyväksyä ikään kuin syytös seurakuntaan päin että HEILLÄ ei ollut välineitä auttaa häntä.

Enhän minä voi syyttää ketään omista synneistäni. Tai siitä että en vapaudu niistä.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #70 : 08.11.18 - klo:20:43 »
Seurakunnan "välineet" ainakin minun mielestäni on Jumalan Sana ja Pyhä Henki.
Väittääks siis Tiainen ettei ne oo riittävät häntä auttamaan?
Tätä yritin sanoa.
En ainakaan huomannut sellaista väitettä.

Mutta siis miten SINÄ ymmärsit sen minkä itse kirjoitit: ." Kipunsa siitä, ettei seurakunnalla ollut eväitä auttaa häntä" Käytithän sitä ikään kuin ymmärtämään häntä.

MInä puolestani EN voi käyttää tuota ajattelua ymmärtämään häntä.
Hänhän syyttää toisten ihmisten kykyä auttaa häntä. Minusta se lähtökohta on aina kyseenalainen, on kuka tahansa kyseessä.
Näin itse ymmärrän ihmiselämää tällaisessa tilanteessa. Ihan vaan keskustelun takiahan tästä juttelen minäkin.

Ifa

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #71 : 08.11.18 - klo:20:48 »
Mulle ei välittynyt kuvaa, että hän syyttäisi seurakuntia.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #72 : 08.11.18 - klo:20:50 »
Jatkan vielä hiukan. Epäilen että kommenttia toisten ihmisten kyvykkyydestä auttaa yleensä käytetään oikeutuksena pitää kiinni omasta kannastaan vaikka se olisi selvästi väärin Jumalan sanan mukaan. Tai ihan vaan myös talonpoikaisjärjen mukaan.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #73 : 08.11.18 - klo:20:50 »
Mulle ei välittynyt kuvaa, että hän syyttäisi seurakuntia.

Minusta se JO sisältyy siihen ajatukseen. Sanoo sen kuinka suloisesti ja kiltisti tahansa.
Kuten vaikka niin kuin yllä kirjoitit :.
Lainaus
Kipunsa siitä, ettei seurakunnalla ollut eväitä auttaa häntä.

Mutta se on vaan mun ajatteluni :)

Ifa

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #74 : 08.11.18 - klo:20:59 »
Seurakunnan "välineet" ainakin minun mielestäni on Jumalan Sana ja Pyhä Henki.
Väittääks siis Tiainen ettei ne oo riittävät häntä auttamaan?
Tätä yritin sanoa.
En ainakaan huomannut sellaista väitettä.

Mutta siis miten SINÄ ymmärsit sen minkä itse kirjoitit: ." Kipunsa siitä, ettei seurakunnalla ollut eväitä auttaa häntä" Käytithän sitä ikään kuin ymmärtämään häntä.

MInä puolestani EN voi käyttää tuota ajattelua ymmärtämään häntä.
Hänhän syyttää toisten ihmisten kykyä auttaa häntä. Minusta se lähtökohta on aina kyseenalainen, on kuka tahansa kyseessä.
Näin itse ymmärrän ihmiselämää tällaisessa tilanteessa. Ihan vaan keskustelun takiahan tästä juttelen minäkin.
En ymmärrä johtopäätöstäsi: "ikäänkuin ymmärtämään häntä". Kirjoittaminen saamastani vaikutelmasta riittää. Tulee olo, että yrittäisit houkutella mua analysoimaan enemmän ja kritisoisit saamaani vaikutelmaa.