Kirjoittaja Aihe: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä  (Luettu 71556 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #285 : 16.02.19 - klo:20:51 »
Mun on vähän vaikea uskoa tuohon. Jos on totta, niin idean alullepanijat ovat hölmöjä.

Juuri näin. Tässä tapauksessa on syytä epäillä, että lääkitys ei ole kohdallaan.  ;D
« Viimeksi muokattu: 17.02.19 - klo:12:23 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Alvari

  • Viestejä: 592
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #286 : 16.02.19 - klo:22:41 »
Jos tuohon vaihtaisi sanan "usko" tilalle erään monoteistisen uskonnon nimen, kyseessä olisi rasismi, vihapuhe, kiihottaminen kansanryhmää vastaan ja uskonrauhan rikkominen.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #287 : 17.02.19 - klo:12:31 »
Jos tuohon vaihtaisi sanan "usko" tilalle erään monoteistisen uskonnon nimen, kyseessä olisi rasismi, vihapuhe, kiihottaminen kansanryhmää vastaan ja uskonrauhan rikkominen.

Ethän vain tarkoita tätä rauhan uskontoa?  :o

https://www.pohjalainen.fi/mielipide/yleisolta/onko-meneillaan-islamin-invaasio-1.2027140
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Alvari

  • Viestejä: 592
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #288 : 20.02.19 - klo:05:46 »
Jep.
« Viimeksi muokattu: 20.02.19 - klo:17:36 kirjoittanut Alvari »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #289 : 03.03.19 - klo:10:49 »
Kun nyt sitten Nykäsen Matti on saateltu rauhan valtakuntaan, niin voidaankin palata Elviksen seuraan. Ajan ilmiöitä nämäkin.  :(

Sama asia on ollut esillä jo aikaisemminkin: http://puimatanner.net/index.php?topic=655.0
« Viimeksi muokattu: 03.03.19 - klo:11:09 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #290 : 03.03.19 - klo:11:07 »
Elvis is Back... Joskus on sellainen mieliala ettei tiedä itkeäkö vai nauraa, mutta nyt minä kyllä nauran  ;D

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #291 : 03.03.19 - klo:11:09 »
Toisaalta, kerran eräs uskova Elvis-fani sanoi, että "Jeesus on Herra, mutta Elvis on kunkku". Mitähän tuosta ajattelisi...

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #292 : 03.03.19 - klo:11:23 »
Toisaalta, kerran eräs uskova Elvis-fani sanoi, että "Jeesus on Herra, mutta Elvis on kunkku". Mitähän tuosta ajattelisi...

Sanoisin, että voi ajatella mitä vain, mutta kaikkeen ei kannata ottaa kantaa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #293 : 03.03.19 - klo:14:50 »
Kukas noista herroista oli se Elvis vai jokainen vuorollaan? Onhan tuo nyt edelleen hieman vaivaannuttava vitsi :D

Elvis Is Back! oli Elviksen eka levy armeijasta kotiutumisen jälkeen. Viime viikonloppuna kuuntelin sitä levyä alkuperäiseltä 60-luvun vinyyliltä ystävieni kanssa. Kokoonnumme muutaman kerran vuodessa levyjen kuuntelun, hifi-laitteiden säätämisen ja niistä teemoista juttelun merkeissä.

Puhuimme siellä yhden ystävän kanssa jonkin verran hengellisistäkin asioista, mutta kyseessä ei ollutkaan kaikille avoin ja mainostettu "yleisötilaisuus" :D. Ystäväni halusi itse purkaa sydäntään ja kertoi tuntevansa ajoittain kaipuuta selkeämpään yhteyteen Jumalan kanssa. Jonkinlaista varmuutta halusi siihen että asiat olisivat kunnossa.

Monesti nuo jonkin teeman ympärille rakennetut "miesten illat" johtavat meidän porukassa siihen, että keskustelemme hyvinkin syvällisistä asioista ja kuuntelemme jos jollakin on huolia tai murheita.
« Viimeksi muokattu: 03.03.19 - klo:16:40 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #294 : 23.02.20 - klo:18:24 »
Nettiä selaillessa osuu joskus asiaan, jota tahtoisi muillekin jakaa. Tässä yksi Leif Nummelan kirjoitus jo vuosien takaa:

https://leifnummela.fi/suomalaisprofessorit-pohtivat-uskovien-pakkolaakitsemista/

Allaoleva teksti toivottavasti provosoi jonkun lukemaan koko artikkelin:
”Usko on viruksen aiheuttama oireyhtymä. Se on eräänlainen mielen tauti. Ja vakava sellainen, miljardit ihmiset tartuttanut pandemia. Tulisiko uskonnollisuutta yrittää torjua lääkkein? Skitsofrenia aiheuttaa ahdistusta ja pahaa oloa, ja joskus skitsofreenikko voi olla vaaraksi ympäristölleen. Meistä tuntuu ilmeiseltä, että tällöin tahdonvastainen lääkitys on paikallaan.”

(Anteeksi toisto, tämä oli jo aiemmin. Vastaus 283.)

« Viimeksi muokattu: 23.02.20 - klo:18:43 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #295 : 23.02.20 - klo:19:19 »
Nettiä selaillessa osuu joskus asiaan, jota tahtoisi muillekin jakaa. Tässä yksi Leif Nummelan kirjoitus jo vuosien takaa:

https://leifnummela.fi/suomalaisprofessorit-pohtivat-uskovien-pakkolaakitsemista/

Allaoleva teksti toivottavasti provosoi jonkun lukemaan koko artikkelin:
”Usko on viruksen aiheuttama oireyhtymä. Se on eräänlainen mielen tauti. Ja vakava sellainen, miljardit ihmiset tartuttanut pandemia. Tulisiko uskonnollisuutta yrittää torjua lääkkein? Skitsofrenia aiheuttaa ahdistusta ja pahaa oloa, ja joskus skitsofreenikko voi olla vaaraksi ympäristölleen. Meistä tuntuu ilmeiseltä, että tällöin tahdonvastainen lääkitys on paikallaan.”

(Anteeksi toisto, tämä oli jo aiemmin. Vastaus 283.)
Raamattu vastaa tähänkin:

"Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".

 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat?
Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
 Sillä kun, Jumalan viisaudesta,
maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa,
niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne,
jotka uskovat,
 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia,
on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne:
ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa,
sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi,
sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen,
joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.

 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on:
"Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
(1. Kor. 1: 18-31)

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #296 : 24.02.20 - klo:07:06 »
Nettiä selaillessa osuu joskus asiaan, jota tahtoisi muillekin jakaa. Tässä yksi Leif Nummelan kirjoitus jo vuosien takaa:

https://leifnummela.fi/suomalaisprofessorit-pohtivat-uskovien-pakkolaakitsemista/

Allaoleva teksti toivottavasti provosoi jonkun lukemaan koko artikkelin:
”Usko on viruksen aiheuttama oireyhtymä. Se on eräänlainen mielen tauti. Ja vakava sellainen, miljardit ihmiset tartuttanut pandemia. Tulisiko uskonnollisuutta yrittää torjua lääkkein? Skitsofrenia aiheuttaa ahdistusta ja pahaa oloa, ja joskus skitsofreenikko voi olla vaaraksi ympäristölleen. Meistä tuntuu ilmeiseltä, että tällöin tahdonvastainen lääkitys on paikallaan.”

(Anteeksi toisto, tämä oli jo aiemmin. Vastaus 283.)

Tuohan on täysin tyyliä Stalin. Lääkitään kaikki väärät mielipiteet! Voi sitä lääkkeiden määrää mikä tarvitaan. Konservatiiviset kristityt ovat häviävä vähemmistö. Ihmiset ovat turtuneempia välittämään, varsinkin kun arvostellaan kristinuskoa joka on kaukana omasta sisimmästä. Siitä osittain Nummelan mainitsema vaimea reaktio.

Tuo on vain yksi muoto yhä yltyvää pimeyttä mitä maailmassa on. Aamulla luin yltiöliberaalien arvostelua kaksinaismoralistista Amerikkaa kohtaan. Pata kattilaa soimaa eikä kumpikaan tajua olevansa mustia.

« Viimeksi muokattu: 24.02.20 - klo:07:13 kirjoittanut NanoK »

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #297 : 24.02.20 - klo:17:36 »
Monissa kulttuureissa on aatteisiin pohjautuvia fundamentalistisia oppeja,
jotka vaikuttavat ulkopuolisista mielettömiltä.
Myös omassa kulttuurissa ne saatetaan jälkikäteen määritellä vaarallisiksi harhoiksi,
jos ne menettävät otteensa ihmisistä.
Näitä ovat kommunismi, natsismi, yhden henkilön johtamat "lahkot" jne.
Tällä hetkellä länsimaissa vallalla olevat aatteet, esim. feminismi, evolutionismi, seksismi  ja kiihkodemokraattisuus, ovat myös oppeja, joille aikalaiset ovat ihastuksesta sokaistuneita,
eivätkä ymmärrä niiden rajoittavaa yksipuolisuutta.

Jeesuksen julistamaa oppia monet pitivät Hänen aikanaankin vaarallisena, villitsevänä
kansankiiihotuksena, jopa rikollisena toimintana.
Kuitenkin tämä oppi jäi elämään ja leviää edelleen yhä uusien sukupolvien keskuudessa.
Syynä on tietysti se, että se on Kaikkivaltiaan Jumalan opettama tie Hänen yhteyteensä ja pelastukseen.
Evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta ei voi mitätöidä eikä tukahduttaa,
vaikka vallassa olevat ja mielipidevaikuttajat sitä yhä sinnikkäämmin yrittävät.

"Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan
-hän on Jumala-joka on valmistanut maan ja tehnyt sen;
hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti:
Minä olen Herra, eikä toista ole.
En ole minä puhunut salassa, en pimeässä maan paikassa; en ole sanonut Jaakobin jälkeläisille: etsikää minua tyhjyydestä.
Minä Herra puhun vanhurskautta, ilmoitan, mikä oikein on.

Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista.
Eivät ne mitään ymmärrä, jotka kantavat puukuviansa ja rukoilevat jumalaa, joka ei voi auttaa.
Ilmoittakaa ja esiin tuokaa-neuvotelkoot keskenänsä-
kuka on tämän julistanut hamasta muinaisuudesta, aikoja sitten ilmoittanut?
Enkö minä, Herra!
Paitsi minua ei ole yhtään jumalaa;
ei ole vanhurskasta ja auttavaa jumalaa muuta kuin minä.
Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki,
sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.

Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana:
Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
Ainoastaan Herrassa-niin pitää minusta sanottaman-on vanhurskaus ja voima.
Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan."
(Jes. 45: 18-24)

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #298 : 24.02.20 - klo:22:56 »
"Usko on viruksen aiheuttama oireyhtymä."

Tunnustan kaiken. Sain tartunnan kauan sitten, viime vuosituhannella, ja sinnikkäästi tuo virus on pysytellyt hengissä. Joissain edistyksellisissä maissa viruksen kantajat on pantu karanteeniin. Onkohan nuo professorit jo Suomessakin pohtineet sellaista mahdollisuutta?

Eräässä valistuneessa maassa, jossa tartunnan saaneet on eristetty hoitoloihin (lue: pakkotyölaitoksiin) on hoitajat (lue: vartijat) minimoitu. Miksikö? No Marttyyrien Ääni-lehdessä kerrottiin, että lähes kaikki vartijat ovat saaneet saman virustartunnan hoitaessaan sairastuneita. Näyttääkin siltä, että tämä virus aktivoituu entistä hurjemmaksi vaikeissa oloissa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #299 : 25.02.20 - klo:09:54 »

Eräässä valistuneessa maassa, jossa tartunnan saaneet on eristetty hoitoloihin (lue: pakkotyölaitoksiin) on hoitajat (lue: vartijat) minimoitu.

Eräässä maassa tartunnan leviämistä yritetään estää siten, että tartunnan saaneen pää irroitetaan hartioilta. Tästäkin Kalevi Marin kertoo ohjelmassa, jonka linkin laitoin toisaalla. Siis https://www.radiodei.fi/kuuntele-kutsu-vapauteen-kalevi-marin/
« Viimeksi muokattu: 25.02.20 - klo:10:55 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell