Puimatanner > Laki ja evankeliumi

Yhteys Jumalan kanssa

(1/5) > >>

Jano:
Paljon käydään keskustelua erilaisista opeista ja Raamatun kohdista. En vastusta tällaista keskustelemista sinällään, mutta minulle tulee itselleni usein niitä lukiessa tietynlainen raskas ja vähän ehkä ahdistunut olo. Varsinkin jos ilmi tuodaan ajatusta, että hengellisessä elämässä on jokin pielessä jos ei sisäistä tai hyväksy jotakin määrättyä teologista ideaa.

Tällaisen keskellä - ja muutenkin elämässä - tarvitsen usein muistutusta siitä mikä hengellisen elämän ja kristillisen uskon yksinkertainen ydin on. Yhteys Jumalan kanssa. Eikö tämä ole evankeliumin päämäärä? Jeesus tuli poistamaan erottavan väliseinän, Hän on uusi elävä tie Isän yhteyteen. Ja se ei avaudu jonkun teologisen faktan hyväksymällä, vaan huutamalla vilpittömästä sydämestä Herraa avuksi evankeliumin sanomaan uskoen.

Älkää käsittäkö väärin, en halua tehdä tästä vastakkainasettelua. Rakastan Raamatun tutkimista ja keskustelemista hengellisistä asioista. Koin vain tarpeelliseksi muistuttaa tästä jälleen kerran itseäni, ja ehkäpä joku muukin saa tästä muistutuksesta siunauksen päiväänsä.

Täyttäköön Jumalan rauha meidän sydämemme ja sielumme ja mielemme, vaikka ympärillämme tai jopa sisimmässämme myrskyäisi. Ristillä kaikki on tehty ja täytetty, siinä on meidän rauhamme salaisuus. Siitä käsin on siunattua kaivautua syvemmälle Jumalan salaisuuksiin, siitä käsin se on meille ilo eikä rasitus. Kun Raamatun sanoman kautta avautuu Jumalan armon ja pyhyyden rikkaudet yhä laajemmin ja kirkkaammin. Kristuksen Jeesuksen nimessä tätä meille kaikille toivotan.

Paulus:

--- Lainaus käyttäjältä: Jano - 13.04.19 - klo:11:26 ---Täyttäköön Jumalan rauha meidän sydämemme ja sielumme ja mielemme, vaikka ympärillämme tai jopa sisimmässämme myrskyäisi. Ristillä kaikki on tehty ja täytetty, siinä on meidän rauhamme salaisuus. Siitä käsin on siunattua kaivautua syvemmälle Jumalan salaisuuksiin, siitä käsin se on meille ilo eikä rasitus. Kun Raamatun sanoman kautta avautuu Jumalan armon ja pyhyyden rikkaudet yhä laajemmin ja kirkkaammin. Kristuksen Jeesuksen nimessä tätä meille kaikille toivotan.
--- Lainaus päättyy ---

Aamen.  :)

sandia:
Niin. Ainakin itse olen ymmärtänyt hengellisen elämän niin, että ilman että Pyhä Henki avaa ihmisen sydämelle Jumalan sanaa, siitä ei edes ole meille mitään hyötyä. Eli koko juttu on hengellinen.  Minäkin joskus ajattelen että jonkinlainen periaateellinen väittely jostain Raamatun teemasta ei ikäänkuin hyödytä ketään hengellisesti. Siitä johtuu sekin että kun Jumalan sana avautuu Pyhän Hengen kautta vaikkapa katoliselle ja katolinen sitä kauttaa uudestisyntyy, niin se todellisuus on AINOA merkittävä kriteeri sen suhteen, onko minulla hengellistä yhteyttä katolisen kanssa. Tämä vain esimerkkinä omasta elämästäni.

Oloneuvos:

--- Lainaus käyttäjältä: Jano - 13.04.19 - klo:11:26 ---Paljon käydään keskustelua erilaisista opeista ja Raamatun kohdista. En vastusta tällaista keskustelemista sinällään, mutta minulle tulee itselleni usein niitä lukiessa tietynlainen raskas ja vähän ehkä ahdistunut olo. Varsinkin jos ilmi tuodaan ajatusta, että hengellisessä elämässä on jokin pielessä jos ei sisäistä tai hyväksy jotakin määrättyä teologista ideaa.

Tällaisen keskellä - ja muutenkin elämässä - tarvitsen usein muistutusta siitä mikä hengellisen elämän ja kristillisen uskon yksinkertainen ydin on. Yhteys Jumalan kanssa. Eikö tämä ole evankeliumin päämäärä? Jeesus tuli poistamaan erottavan väliseinän, Hän on uusi elävä tie Isän yhteyteen. Ja se ei avaudu jonkun teologisen faktan hyväksymällä, vaan huutamalla vilpittömästä sydämestä Herraa avuksi evankeliumin sanomaan uskoen.

Älkää käsittäkö väärin, en halua tehdä tästä vastakkainasettelua. Rakastan Raamatun tutkimista ja keskustelemista hengellisistä asioista. Koin vain tarpeelliseksi muistuttaa tästä jälleen kerran itseäni, ja ehkäpä joku muukin saa tästä muistutuksesta siunauksen päiväänsä.

Täyttäköön Jumalan rauha meidän sydämemme ja sielumme ja mielemme, vaikka ympärillämme tai jopa sisimmässämme myrskyäisi. Ristillä kaikki on tehty ja täytetty, siinä on meidän rauhamme salaisuus. Siitä käsin on siunattua kaivautua syvemmälle Jumalan salaisuuksiin, siitä käsin se on meille ilo eikä rasitus. Kun Raamatun sanoman kautta avautuu Jumalan armon ja pyhyyden rikkaudet yhä laajemmin ja kirkkaammin. Kristuksen Jeesuksen nimessä tätä meille kaikille toivotan.
--- Lainaus päättyy ---

Tämä oli hyvä kirjoitus. Kiitos Jano.

Natanael:
"Minäkin joskus ajattelen että jonkinlainen periaateellinen väittely jostain Raamatun teemasta ei ikäänkuin hyödytä ketään hengellisesti."


Minulle on ollut ensiarvoisen tärkeää selvittää mihin uskon ja miksi.
Lähtökohta tutkimiselleni oli se, että koin eräässä elämänvaiheessa tulleeni huijatuksi. Raamatusta nouseva opetus on osoittautunut monessa kohtaa erilaiseksi kuin mitä minulle oli opetettu.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta