Kirjoittaja Aihe: Hallitusneuvottelut  (Luettu 1613 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Hallitusneuvottelut
« Vastaus #30 : 14.07.23 - klo:16:06 »
Ei tuossa naisia halvenneta, vaan kyseenalaistetaan uskonto, joka säkittää naisia.

Porukka lähtee pois maastaan, jossa heidän on paha olla ja sitten haluavat luoda sen saman pahan tänne.

Poissa pax

  • Viestejä: 1718
Vs: Hallitusneuvottelut
« Vastaus #31 : 14.07.23 - klo:19:29 »
Jos RKP ei anna luottamusta äänestyksessä niin hallitus hajoaa ja kenen etu se on!?
NATOn ja Bidenin tiimoilta haastateltiin ainakin Ylellä ulkomaalaisia toimittajia ajakohtaiseta aiheesta ja sitten heti perään toimittaja alkoi titrailemaan että oletteko seuranneet ja tietoisia tästä rasismikohusta Suomessa, millaista oman pesän likaamista, hyi.

Poissa pax

  • Viestejä: 1718
Vs: Hallitusneuvottelut
« Vastaus #32 : 15.07.23 - klo:09:50 »
Tämän aamun naurut.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Hallitusneuvottelut
« Vastaus #33 : 15.07.23 - klo:11:50 »
Lainaus
Suomessa on aivan pieniä tyttöjä, jotka joutuvat käyttämään huivia. Päiväkodeissa, kouluissa, kaduilla. Pääkaupunkiseudulla kävelee tunnistamattomia mustia säkkejä, jotka tunnistaa ihmisiksi vain siitä, että ne yleensä vetävät perässään pieniä ihmisiä. Espoolaisessa kirjastossa yksi musta säkki asettelee kirjoja hyllyyn. Kirjastossa – meidän hyvinvoinnin ja tasa-arvon instituutiossamme.

En ihmettele, jos tähän tekstin pätkään loukkaannutaan, kun poliitikko tämän julkisesti lausuu.

Lainaus
Miksi meidän pitäisi hyväksyä tällaista erilaisuutta? Miksi erilaisuus siitä, että nainen ei ole vapaa, nainen on huonompi, heikompi, tahdottomampi, kykenemättömämpi ja vaaraksi, pitäisi hyväksyä? Puhumattakaan, että sitä pitäisi korostaa, juhlistaa, suosia, kannattaa?

Täällä, Suomessa?

Me emme pysty heitä muuttamaan. Heidän pitää tehdä se itse, jossakin muualla kuin Suomessa. Mielestäni meidän pitäisi arvostaa omia arvojamme edes sen verran.

Tässä on kyllä selvä ohjelmajulistus.
Päässyt lipsahtamaan. Minun mielestäni. Mielestäni poliitikolla ei juuri varaa tuollaisiin lipsahduksiin.

En ole myöskään varma, kuittaako anteeksipyyntö tuollaista. Yksityisessä kommunikoinnissa, ehkä, mutta kun tekee tuollaisen julkisen lausunnon, niin en ole yhtä varma.

Tämä politiikko kyllä ampui pahasti omaan jalkaansa.
En tiedä onko suomen kielessä tuollaista sanontaa, mutta se kuvaa hyvin sitä, että tekee itselleen oikein kovasti hallaa.

Huomaan, että en osaa päättää, että onko sana "poliitikko" vai "politiikko"

Tästä tulee mieleen oma kokemukseni vieraassa maassa asumisesta.
Vaikka olen valkoinen enkä käytä mitään ulkonaista merkkiä, mikä välttämättä kertoisi mitään taustastani,
olen huomannut, että aina jään usalaisen peruskansalaisen hyväksymisen ulkopuolelle.
Eivät he sitä itse huomaa. Kävin siis täällä hyvin "liberaalisen" koulutuksen sosiaalityöntekijänä, josta professori sanoi, että koulutuksemme ei ole arvovapaata tiedettä, vaan koulutus tähtää sorrettujen kansan osien puolestapuhumiseen ja heidän ohjaamisen siihen, että pystyvät paremmin pitämään omista oikeuksistaan huoleen. "Advocating and empowering oppressed populations"

Olin siis sellaisten usalaisten parissa, jotka halusivat kouluttautua tuohon ja samalla siellä oli selvää halveksuntaa siitä, että olin erilainen kulttuuritaustan ja kielen suhteen. Olen siis elänyt tuollaisessa paradoksissa viimeiset 30 ja risat vuotta. Siis tarkoitan, että ns. suvaitsevaiset ja liberaalit ainakin täällä ovat noin kaksinaismoraalisia hekin.

Me ihmiset emme yksinkertaisest ole kovin kivoja.
« Viimeksi muokattu: 15.07.23 - klo:12:11 kirjoittanut sandia »

Poissa Korpima

  • Viestejä: 1267
Vs: Hallitusneuvottelut
« Vastaus #34 : 15.07.23 - klo:13:34 »
Me ihmiset emme yksinkertaisest ole kovin kivoja.

Onkohan täällä jokin "ihmisluonto"-ketju? Tuli yksi vanha lukemani teksti mieleen. Ei tosin varsinaisesti hengellinen, mutta mielenkiintoinen.

Tässä tulee mieleen, että ihmisluonto on tosiaan aika synkkä, eikä selvästi "hengellisesti optimoitu", vaan biologisen kilpailullinen ja status/voima/valtahakuinen. Aikaisempi evoluutiopsykologian lukeminen antoi jo ikävän - tai realistisen - kuvan ihmisyydestä, joten kaikki syntisyys ei tullut Raamattuun perehtymisen jälkeen täysin yllätyksenä.

Vaikka toisaalta joskus on tullut vastaan myös "survival of the nicest" -tyyppisiä otsikoita. Monipuolinen on ihminen, erilaisten lasien läpi voi katsella. Joskus pahoinpitelee, joskus halaa. Pyhä Henki tuo toivoa - tai ainakin synnintuntoa.

Tämä Dilbert-sarjakuva liittyy aiheeseen:

« Viimeksi muokattu: 15.07.23 - klo:16:05 kirjoittanut Korpima »

Poissa pax

  • Viestejä: 1718
Vs: Hallitusneuvottelut
« Vastaus #35 : 15.07.23 - klo:14:57 »
Suvaitsemattomuutta on ihan kantaväestön piirissä. Aikoinaan kun menin uuteen työpisteeseen jouduin erään työkaverin puolelta törkeän kiusaamisen kohteeksi siitä syystä että mieheni oli ollut mukana päättämässä säästötoimista kaupungissa.

Poissa pax

  • Viestejä: 1718
Vs: Hallitusneuvottelut
« Vastaus #36 : 15.07.23 - klo:15:33 »
Tämä härdelli tulee jakamaan kansan.😤

Poissa Opo

  • Viestejä: 371
Vs: Hallitusneuvottelut
« Vastaus #37 : 15.07.23 - klo:23:11 »
Jako menee siinä oletko totuuden puolella vai sitä vastaan. Kyllä Suomen historiaa tuntevat tämän tunnistavat. Heille siinä ei ole mitään uutta.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Hallitusneuvottelut
« Vastaus #38 : 16.07.23 - klo:11:32 »
 :D

Korpimalla hyvä sarjakuva.  ;D

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Hallitusneuvottelut
« Vastaus #39 : 16.07.23 - klo:11:59 »
Purra ei ole minulle ennestään tuttu. En ole seurannut Suomen polittiikaa kuin hyvin pinnallisesti.
Natanelin laittaman linkin kautta Purra tuli esitellyksi minulle. Tosin minulla on ehkä ollut naiivi oletus, että jos joku on Perussuomalaisten jäsen, voin automaattisesti luottaa heihin.

En voi sanoa olevani kovin avoin hänen suhteensa.
Kauppalehden artikkelin mukaan juuri tuo musta säkki -juttu oli se mihin takerruttiin. Eli tein itse juuri sen havainnon ilman mitään taustatietoja.
Eli en tiennyt tästä mitään ennenkuin luin tuon kirjoituksen, ja on sanottava, että sen verran paha maku siitä jäi, että en oikein voi sanoa tukevani häntä poliitikkona.
Siitäkin huolimatta, että minusta on ehdottoman tärkeää, että maassa kunnioitetaan siirtolaiskeja mitkä ovat voimassa.
Ja minusta on tärkeää, että on olemassa siirtolaisuutta sääteleviä ja myös rajoittavia lakeja.

USAssa ongelmana on se, että nykyinen presidentti ei toimi lakien puitteissa.

Olen samaa mieltä Natanaelin kanssa, että ei siinä näitä naisia halvennettu sinänsä.

Mutta en yksinkertaisesti puhuisi tuolla tavalla kenestäkään ihmisestä.
Minusta se oli halveksiva hyvin monesta syystä, mutta ei siis mielestäni sinänsä halveksittu naista.
Se epäpersoonaksi tekeminen aiheuttaa sellaisen tunteen, että sitä kautta jotkut ihmisryhmät nähdään "kohteina", objekteina, ei ihmisinä.

Täysin vastaava ilmaisu kuin "rättipää". Muistan lukeneeni sen Netmissionista vuosia sitten.
« Viimeksi muokattu: 17.07.23 - klo:15:58 kirjoittanut sandia »

Poissa pax

  • Viestejä: 1718
Vs: Hallitusneuvottelut
« Vastaus #40 : 16.07.23 - klo:12:36 »
Joillakin ihmisillä on sellainen räväkkä ja vähän ronski tapa tehostaa ajatuksiaan. Itse harrastan tätä😺 ja tiedän julistajiakin joilla värikäs kielenkäyttö.
Mikä on sanan -ja ilmaisunvapaus?

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Hallitusneuvottelut
« Vastaus #41 : 16.07.23 - klo:13:43 »
Voihan sitä tietty sanoa mitä vaan.

Poissa pax

  • Viestejä: 1718
Vs: Hallitusneuvottelut
« Vastaus #42 : 16.07.23 - klo:19:29 »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Hallitusneuvottelut
« Vastaus #43 : 16.07.23 - klo:21:42 »
Niin mitä se sitten onkaan. Räväkkää ja ronskia tapaa tehostaa ajatuksiaan tai jotain muuta. Mutta kun on johtopaikoilla kuten pääministerinä, varmaan osaa suhtautua moiseen realistiselta tavalla.

Ja onneksi sanoja on vaan varajäsen jossain.

Poissa pax

  • Viestejä: 1718
Vs: Hallitusneuvottelut
« Vastaus #44 : 16.07.23 - klo:21:49 »
Tottahan kun vertaa pääministeriä onhan se, toivottavasti Orpo kestää nämä paineet.