Kirjoittaja Aihe: Hyviä uutisia  (Luettu 3492 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Hyviä uutisia
« : 17.11.18 - klo:13:25 »
Keskusteluissa nousevat ikävät asiat yleensä päällimmäiseksi. Jotkut kehittyvät siinä lajissa suorastaan virtuooseiksi. Mutta kaikki luultavasti syyllistymme siihen, että puhumme liikaa ikävistä asioista. Siksi ajattelin aloittaa ketjun, jossa keskitymme hyviin uutisiin ja siihen, mitä asioita erityisesti meidän maassamme on hyvin hoidettu.

Alkuun lainaan tekstiä, joka on ollut täällä esillä jo parikin kertaa. Poistin kuitenkin jälkimmäisen lainauksen ja aloitan tämän ketjun sillä. Uskon, että jokaiselle tulee mieleen asioita, jotka maassamme ovat hyvin. Voidaan tietenkin kekustella siitäkin, mitkä asiat muualla ovat hyvin.

Nyt on tilaisuus hyville asioille, olkaa siis hyvät ja jatkakaa…  :D


"KUINKA ONNEKAS OLETKAAN…

Jos sinulla on ruokaa jääkaapissa, vaatteet ylläsi, katto pääsi päällä ja paikka, missä nukkua, olet rikkaampi kuin 75 prosenttia maailman ihmisistä.

Jos sinulla on rahaa pankissa ja kukkarossa sekä muutama ylimääräinen kolikko lippaassa, kuulut maailman väestön kahdeksan prosentin rikkaan joukkoon.

Jos heräsit terveempänä kuin sairaampana, olet onnekkaampi kuin ne miljoonat, jotka eivät selviä tästä viikosta hengissä.

Jos et ole kokenut pelkoa sota-alueella, vankilan yksinäisyyttä, kidutuksen tuskaa tai nähnyt nälkää, olet saanut enemmän kuin 500 miljoonaa muuta ihmistä.

Jos voit mennä kirkkoon tai hengelliseen kokoukseen ilman pelkoa häirinnästä, pidätyksestä tai kuolemasta, olet onnekkaampi kuin kolme miljardia muuta ihmistä.

Jos vanhempasi elävät ja ovat edelleen naimisissa keskenään, kuulut todella harvinaisten ihmisten joukkoon.

Jos voit tarttua jotakuta kädestä, halata tai koskettaa olalle, olet niitä harvoja, jotka tarjoavat eheyttävää kosketusta.

Jos luet tämän viestin, olet saanut yltäkylläisesti, sillä kaksi miljardia ihmistä maailmassa ei osaa lukea."

Tuntematon ajattelija
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Andromeda

  • Viestejä: 33
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #1 : 17.11.18 - klo:15:31 »
Kiitos Paulus tästä ketjusta  :).
Suomi. Kiitollisuus siitä, että olen syntynyt maahan jossa ei ole tulivuoria, tsunameita, mutavyöryjä tai vakavia maanjäristyksiä. Kiitollinen olen myös hyvästä terveydenhuollosta; siitä, että sairauteni on tutkittu perinpohjin ja olen saanut siihen hyvät lääkkeet ja ilmaista, kuntouttavaa terapiaa. Olen kiitollinen siitäkin, että apu tulee aina nopeasti paikalle kun tyttäreni saa sairauskohtauksen. Kiitos Isä näistä kaikista, ja niin paljosta muustakin  :).
Jumalan armo on sillan ja veden välissä
-Augustinus

Poissa xyz

  • Viestejä: 220
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #2 : 17.11.18 - klo:16:08 »
Kiitos, Andromeda, viesteistäsi.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #3 : 17.11.18 - klo:17:41 »
Kiitollinen olen myös hyvästä terveydenhuollosta; siitä, että sairauteni on tutkittu perinpohjin ja olen saanut siihen hyvät lääkkeet ja ilmaista, kuntouttavaa terapiaa.

Samanlaista kiitoksen aihetta täällä. Syksyllä 2015 jouduin sairaalaan kirurgiseen operaatioon, jossa sydämeeni laitettiin tahdistin. Ilman sitä tuskin tässä kirjoittelisin. Pulssi meni jopa alle 30 lyöntiä minuutissa. Nyt alaraja on 55. Ja ajatelkaa, se laite ei maksanut minulle mitään. Ainoastaan sairaalan normaalin vuorokausimaksun jouduin maksamaan. Arvelen, että tahdistimen oikea hinta on tuhansissa euroissa.

Aikaisemmin kävin yksityisellä hammaslääkärillä ja maksoin itseni kipeäksi. Nyt olen pari vuotta käynyt kunnallisessa, palvelu on ollut tosi hyvää eikä ole kallista. Samaa täytyy sanoa muistakin kunnallisista terveyskeskuspalveluista. Näin on ainakin täällä.

Terveyteen liittyen vielä yksi kiitosaihe. Joitakin vuosia sitten sain aika pahoja rintakipuja. Tuttu lääkäri arveli, että vika on vatsassa/suolistossa. Hakeuduin kuitenkin terveyskeskukseen, jossa jouduin nuoren mieslääkärin tutkittavaksi. Luultavasti hän oli hiljattain valmistunut lääkäriksi. Mutta hänellä oli viisautta, ja hän suositteli (yksityistä) fysioterapiaa, johon sitten meninkin. Ehdotin, että otettaisiin rinnasta vielä röntgenkuva, siitä tämä lääkäri sanoi, että se lienee tarpeetonta. Kirjoitti kuitenkin lähetteen. Menin sieltä saamani CD-levyn kanssa fysioterapiaan, terapeutti näytti minulle kuvasta, että kylkiluut ovat painuneet liian lähelle toisiaan ja että siinä on kivun syy. Hän paineli selkärangan nikamia ja silloin tuntui, että jotain tapahtui rinnassa ja selässä. Kävin terapeutilla kaksi kertaa ja se maksoi muistaakseni 50 euroa/käynti.

Sitten menin kunnalliseen fysioterapiaan, siellä eivät tehneet mitään, mutta antoivat voimisteluohjeet. Käynti maksoi 7 euroa. Olen siitä lähtien tehnyt päivittäin tietyt liikkeet ja olen lisännytkin jotain ja varsinkin liikekertoja. Kaikki kivut sillä alueella ovat päättyneet. Vuosia on mennyt näin.

On meillä paljon asioita, jotka ovat todella hyvin. Kiitollinen saa olla.

Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #4 : 17.11.18 - klo:19:00 »
Kiitollinen olen myös hyvästä terveydenhuollosta; siitä, että sairauteni on tutkittu perinpohjin ja olen saanut siihen hyvät lääkkeet ja ilmaista, kuntouttavaa terapiaa.

Samanlaista kiitoksen aihetta täällä. Syksyllä 2015 jouduin sairaalaan kirurgiseen operaatioon, jossa sydämeeni laitettiin tahdistin. Ilman sitä tuskin tässä kirjoittelisin. Pulssi meni jopa alle 30 lyöntiä minuutissa. Nyt alaraja on 55. Ja ajatelkaa, se laite ei maksanut minulle mitään. Ainoastaan sairaalan normaalin vuorokausimaksun jouduin maksamaan. Arvelen, että tahdistimen oikea hinta on tuhansissa euroissa.

Löysin netistä jonkinlaista hintatietoa vuodelta 2010. Arvelen, että minulla oleva laite on tuosta halvimmasta päästä. Todennäköisesti hinnat ovat tänään korkeammat. Hienoa tässä meidän systeemissä on se, että hinnasta ei neuvotella potilaan kanssa, se laite asennetaan, mitä potilas tarvitsee. Voipi olla niinkin, että Suomi on niitä harvoja maita, missä tällainen käytäntö on.

Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #5 : 17.11.18 - klo:20:50 »
Pauluksen aloitus on ihana. Toivotaan että suomalaiset saavat pitää nuo hyvät asiat tulevaisuudessakin eikä hallitus lahjoita niitä terroristien tuhottavaksi.

Ja toivotaan että ulkomaalaiset palaavat rakentamaan kotimaataan sille hyvälle esimerkille josta ovat täällä saaneet nauttia.

Toivotaan ettei suomalaisten pahuus nouse sille tasolle että Kaikkivaltias joutuu poistamaan nuo siunaukset maastamme.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #6 : 17.11.18 - klo:21:12 »
On olemassa keino, jolla voidaan välttää suurin osa niistä vaikeuksista, joita hallitsematon maahanmuutto aiheuttaa. Se keino on työ.

Jos tätä miestä kuunneltaisiin, niin siitä olisi monella taholla hyviä seuraksia.

https://www.ksml.fi/kotimaa/Yrittäjä-Abdi-Osman-Sosiaaliturva-pois-turvapaikanhakijoilta/235827

Sori. Linkki ei aukea, mutta googlatkaa: Abdi Osman

Tässä on toinen linkki, jota voi kokeilla:
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2015090920318497
« Viimeksi muokattu: 17.11.18 - klo:21:18 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #7 : 17.11.18 - klo:22:04 »
Pitkästä aikaa hieno aurinkoinen päivä. Polulla patikointia hyvän ystävän kanssa, kahvitauko metsähallituksen laavussa. "Maailmaa parantavia" keskusteluja. Mikä sen virkistävämpää töissä pölyttyneelle pääkopalle 8)

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #8 : 17.11.18 - klo:22:13 »
On olemassa keino, jolla voidaan välttää suurin osa niistä vaikeuksista, joita hallitsematon maahanmuutto aiheuttaa. Se keino on työ.

Jos tätä miestä kuunneltaisiin, niin siitä olisi monella taholla hyviä seuraksia.

https://www.ksml.fi/kotimaa/Yrittäjä-Abdi-Osman-Sosiaaliturva-pois-turvapaikanhakijoilta/235827

Sori. Linkki ei aukea, mutta googlatkaa: Abdi Osman

Tässä on toinen linkki, jota voi kokeilla:
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2015090920318497
Paulus puhuu asiaa! Juuri näin asiaan saataisiin jotakin järkeä.

Linkkisi ei aukea, koska olet maalannut linkiksi vain osan tekstistä. Näin merkittynä toimii:
https://www.ksml.fi/kotimaa/Yrittäjä-Abdi-Osman-Sosiaaliturva-pois-turvapaikanhakijoilta/235827

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #9 : 17.11.18 - klo:22:43 »
Kiitos aloituksesta Paulus.

Kerronpa omasta sydän operaatiostani. Sain avosydänleikkauksessa uuden aortanläpän ja 2 uutta suonta sydämeeni.
Teho osatolla herättyäni koin Jumalan rauhaa, ja kiitollisuutta. Rukoilin läheisteni puolesta heti herättyäni.

Hämmästelin , kun kulin sydänyhdistyksen tukihenkilönä kokemuksista; joissa heränneet olivat nähneet hivittäviä päitä, jotka kirosivat ja puhuivat solvaten iljettäviä asioita.
Jollain nämä saattoivat kestää vielä pidemmän ajanjakson toipilasvaiheessa.
Nämähän selitettiin "lääkehöyryjen" aiheuttamina harhoina.

Mielessäni kiitollisuus kasvoi. Uskovan osa on ihana, jos osaa sen oikein oivaltaa. Meistä pidetään huolta, vaikka olemme yhtäläisesti kaikkien ikävien asioiden suhteen alttiit muiden ihmisten kanssa.
Meillä on silti toivo ja rauha, joka käy yli ymmärryksen.
Kiitos Jeesus !

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #10 : 18.11.18 - klo:10:42 »
Mielestäni hyviin uutisiin keskittyminen ei tarkoita sitä, että pitäisi kaikesta ja kaikista puhua aina vain hyvää. Kyllä paha on aina pahaa, vaikka kuka sitä tekisi. Lainaan tähän täällä jo toisaalla olleen kirjoituksen:

"Ei ole suosittua ainakaan nykyajassa puhua Jumalan vihasta. Vaikka elettäisiin kuinka jumalattomasti, niin pitää puhua vain rakkaudesta. Rakkauden nimissä piti hyväksyä harhaopitkin. Erityisesti tätä tapahtui 90-luvun loppupuolella ja siitä lähtien. Piti nähdä vain hyvää kaikessa ja kaikissa. Erästä mummua paheksuttiin siitä, että hän näki kaikessa vain hyvää, saatanassakin. On se ainakin ahkera töissään, sanoi mummu."
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Andromeda

  • Viestejä: 33
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #11 : 18.11.18 - klo:13:02 »
Kiitos kiitoksista, xyz  :)! Kiitollisuuden aiheita on tosiaan monia kun asiaa oikein ajattelee. Monta kertaa olen tuntenut kiitollisuutta siitä että jo ennen uskoontuloani Jeesus kulki vierellä. Hän suojeli minua julmissakin tilanteissa niin, ettei mitään vielä pahempaa päässyt tapahtumaan. On ihmeellistä että Jeesus pysyi sitkeästi vierelläni jo silloin, kun en häntä elämääni edes halunnut. Uskoon tultuani ymmärsin miten paljon hän minua suojeli ja auttoi jo ihan lapsuudesta saakka. Ja siitä tunnen syvää kiitollisuutta ihan joka ikinen päivä  :).
Jumalan armo on sillan ja veden välissä
-Augustinus

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #12 : 18.11.18 - klo:17:46 »
Kiitos ihanista muistutuksista.

Itsekin sain kuulla taivaallista laulua kun pääsin leikkauksesta kotiin joitakin vuosia sitten.

Hirveä on se paikka johon ihmiset joutuu jos eivät tunne Jeesusta kuoltuaan. Sen jos muistaa tässä pahuuden ajassa niin ei niin
kauheasti paasaa tuomiota nopeasti heille.  :'(   :-[
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #13 : 19.11.18 - klo:10:00 »
Tähän ketjuun voisi kerätä lyhyesti niitä hyviä uutisia, joita meille ilmoitetaan evankeliumissa, joka tietenkin on se maailman paras ja mullistavin uutinen. Niitä jakeita moni osaa ulkoakin, mikä on tietysti hyvä asia.

Otan tähän aluksi vain pari jaetta Ef. 2:8-9:
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta ettei kukaan kerskaisi."
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Hyviä uutisia
« Vastaus #14 : 19.11.18 - klo:17:04 »
Oon miettinyt että miten vastata tähän ketjuun. USAssahan on tällä viikolla Thanksgiving juhlapäivä, torstaina, joten tää teema on esillä täällä.

Olen kiitollinen että vihdoin keittiössä on vesi ja liesituuletin vetää käryt ulos. Loput remontista on kosmeettista.

Olen tosi kiitollinen Herralle että aina kun olen sydämestäni pyytänyt että hän johtaisi uskovien yhteyteen se on tapahtunut. Se on lähes ihme, koska en itse osaisi edes tiedä mihin päin suunnistaa.

Nyt olen käynyt vajaa 3 vuotta uskovassa seurakunnassa missä on ehkä tervein ja raamattukeskeisin opetus mitä olen ikinä saanut. Eilen Pyhä Henki puhui siellä voimakkaasti ja tuli mieleen että jos en olisi jo tullut uskoon vuonna 75, olisin tullut eilen uskoon :)