Kirjoittaja Aihe: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin  (Luettu 38798 kertaa)

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #195 : 14.09.19 - klo:21:34 »

Kun pakolaiset tulivat Suomeen lähinnä Tornion kautta, niin puikoissa olivat pääministerinä uskovainen Juha Sipilä ja ulkoministerinä uskovainen Timo Soini.

Katsoin itse Juha Sipilän haastattelun (hänen tultua pääministeriksi), jossa kysyttiin hänen suhdettaan uskoon ja Jumalaan. Hän vastasi kääntyneensä 16-vuotiaana (ilmeisesti tarkoittaen uskoon tuloa), mutta sitten hän rikastui ja tuli hetki jolloin hänen piti valita mammonan ja Jumalan välillä ja "minä valitsin mammonan".

Timo Soinin kääntyminen katolilaiseksi johtui merkittäviltä osin aborttikysymyksestä. Katolilaisena hän kykeni uskoonsa vedoten pysymään aborttivastaisten näkemystensä takana. Itse pidän myös aborttia lapsenmurhana ja siksi kunnioitan korkeassa virassa olevia, jotka uskaltavat sanoa oman mielipiteensä aborttilakejamme vastaan. Sen he tekevät tietysti yksityishenkilöinä, sillä ministeri ei lienee voi julkisesti esiintyä lakejamme vastaan ministerivalansa vannottuaan.

Tuo "minä valitsin mammonan" tuskin on autenttinen kommentti? Sipilä ei ole halunnut tehdä politiikkaa uskonnolla kuten Päivi Räsänen.

Enkä tiedä mitä lakia vastaan Soini olisi rikkonut olleessaan abortista jotakin mieltä.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #196 : 14.09.19 - klo:21:39 »
"Minä valitsin mammonan" kuulostaa oudolta, koska mammonan ei alunperin edes tarkoittanut rahaa vaan sen ajan epäjumala eli mammona nimistä.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6413
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #197 : 14.09.19 - klo:21:45 »

Kun pakolaiset tulivat Suomeen lähinnä Tornion kautta, niin puikoissa olivat pääministerinä uskovainen Juha Sipilä ja ulkoministerinä uskovainen Timo Soini.

Katsoin itse Juha Sipilän haastattelun (hänen tultua pääministeriksi), jossa kysyttiin hänen suhdettaan uskoon ja Jumalaan. Hän vastasi kääntyneensä 16-vuotiaana (ilmeisesti tarkoittaen uskoon tuloa), mutta sitten hän rikastui ja tuli hetki jolloin hänen piti valita mammonan ja Jumalan välillä ja "minä valitsin mammonan".

Timo Soinin kääntyminen katolilaiseksi johtui merkittäviltä osin aborttikysymyksestä. Katolilaisena hän kykeni uskoonsa vedoten pysymään aborttivastaisten näkemystensä takana. Itse pidän myös aborttia lapsenmurhana ja siksi kunnioitan korkeassa virassa olevia, jotka uskaltavat sanoa oman mielipiteensä aborttilakejamme vastaan. Sen he tekevät tietysti yksityishenkilöinä, sillä ministeri ei lienee voi julkisesti esiintyä lakejamme vastaan ministerivalansa vannottuaan.

Tuo "minä valitsin mammonan" tuskin on autenttinen kommentti? Sipilä ei ole halunnut tehdä politiikkaa uskonnolla kuten Päivi Räsänen.

Enkä tiedä mitä lakia vastaan Soini olisi rikkonut olleessaan abortista jotakin mieltä.

Ehkä samaa mitä, Räisäsen on epäilty rikkovan ollessaan homoseksuaalisudesta jotakin mieltä?

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #198 : 14.09.19 - klo:21:46 »

En usko, että Sipilä on tuota tarkoittanut. Oma veikkaukseni on sellainen, että Sipilä on vaikka miettinyt teologisen tiedekunnan ja yrityselämän välillä. Ei niin, että valitsi mammonan ja luopui uskosta.

[Lainauksessa korostus oloneuvoksen].
Veljeni Janne. Me emme voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Tämän sanoi Jeesus.

Lainaus käyttäjältä: Janne
Timo Soini ja Juha Sipilä ovat uskossa ja veljiäni. Sipilän kanssa en ole samaa mieltä politiikasta. Hän ei ole suosikkini politiikoista johtuen poliittisista linjauksistaan, mutta hän on uskossa ja rakas veljeni Kristuksessa.

Näin minäkin toivon olevan, mutta Sipilän suun tunnustus puhui muuta kameroiden edessä. Ehkä jotkut meistä ovat salaa Jeesuksen opetuslapsia kuten Nikodeemus.  Hän oli salaa, koska pelkäsi asemansa puolesta. Ihmispelko on hirvittävä ase ja Jeesuksen ja hänen sanojensa häpeäminen tässä pahassa maailmanajassa johtaa siihen, että kerran Jeesuskin häpeää sellaista ihmistä ja kieltää hänen. Kieltäjän kohtalo on kohtaloista surkuteltavin. "Jos me kiellämme hänet on hänkin kieltävä meidät, mutta jos me olemme uskottomat, pysyy Hän kuitenkin uskollisena, sillä itseänsä Hän ei kieltää saata".
Oloneuvos, tarkoitatko että yrittäjä tai (talous)poliitikko ei voi palvella Jumalaa?

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #199 : 14.09.19 - klo:21:56 »

Kun pakolaiset tulivat Suomeen lähinnä Tornion kautta, niin puikoissa olivat pääministerinä uskovainen Juha Sipilä ja ulkoministerinä uskovainen Timo Soini.

Katsoin itse Juha Sipilän haastattelun (hänen tultua pääministeriksi), jossa kysyttiin hänen suhdettaan uskoon ja Jumalaan. Hän vastasi kääntyneensä 16-vuotiaana (ilmeisesti tarkoittaen uskoon tuloa), mutta sitten hän rikastui ja tuli hetki jolloin hänen piti valita mammonan ja Jumalan välillä ja "minä valitsin mammonan".

Timo Soinin kääntyminen katolilaiseksi johtui merkittäviltä osin aborttikysymyksestä. Katolilaisena hän kykeni uskoonsa vedoten pysymään aborttivastaisten näkemystensä takana. Itse pidän myös aborttia lapsenmurhana ja siksi kunnioitan korkeassa virassa olevia, jotka uskaltavat sanoa oman mielipiteensä aborttilakejamme vastaan. Sen he tekevät tietysti yksityishenkilöinä, sillä ministeri ei lienee voi julkisesti esiintyä lakejamme vastaan ministerivalansa vannottuaan.

Tuo "minä valitsin mammonan" tuskin on autenttinen kommentti? Sipilä ei ole halunnut tehdä politiikkaa uskonnolla kuten Päivi Räsänen.

Enkä tiedä mitä lakia vastaan Soini olisi rikkonut olleessaan abortista jotakin mieltä.

Ehkä samaa mitä, Räisäsen on epäilty rikkovan ollessaan homoseksuaalisudesta jotakin mieltä?

Räsänen on politikoinut asialla niin paljon ja huomasi taas että profiilin noston paikka. Tutkinta pyyntö on normaalia tässä twitter loukkaantumisen kulttuurissa. Toki jotkut uskovat kokevat että vaino osoittaa heidän olevan oikeassa :D

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #200 : 14.09.19 - klo:22:00 »

En usko, että Sipilä on tuota tarkoittanut. Oma veikkaukseni on sellainen, että Sipilä on vaikka miettinyt teologisen tiedekunnan ja yrityselämän välillä. Ei niin, että valitsi mammonan ja luopui uskosta.

[Lainauksessa korostus oloneuvoksen].
Veljeni Janne. Me emme voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Tämän sanoi Jeesus.

Lainaus käyttäjältä: Janne
Timo Soini ja Juha Sipilä ovat uskossa ja veljiäni. Sipilän kanssa en ole samaa mieltä politiikasta. Hän ei ole suosikkini politiikoista johtuen poliittisista linjauksistaan, mutta hän on uskossa ja rakas veljeni Kristuksessa.

Näin minäkin toivon olevan, mutta Sipilän suun tunnustus puhui muuta kameroiden edessä. Ehkä jotkut meistä ovat salaa Jeesuksen opetuslapsia kuten Nikodeemus.  Hän oli salaa, koska pelkäsi asemansa puolesta. Ihmispelko on hirvittävä ase ja Jeesuksen ja hänen sanojensa häpeäminen tässä pahassa maailmanajassa johtaa siihen, että kerran Jeesuskin häpeää sellaista ihmistä ja kieltää hänen. Kieltäjän kohtalo on kohtaloista surkuteltavin. "Jos me kiellämme hänet on hänkin kieltävä meidät, mutta jos me olemme uskottomat, pysyy Hän kuitenkin uskollisena, sillä itseänsä Hän ei kieltää saata".
Oloneuvos, tarkoitatko että yrittäjä tai (talous)poliitikko ei voi palvella Jumalaa?
En

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #201 : 14.09.19 - klo:22:09 »
Sipilää vihaa aika moni ja tälläinen uskonnollinen tulkinta että Sipilä on luopunut jumalasta ja siirtyny mammonan palvojaksi voi helpottaa tai antaa selitysmallin.
No, tästähän ei ole täällä kyse ;D

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #202 : 14.09.19 - klo:22:20 »
Allekirjoittanut ei vihaa sipilää. Luin elämänkerrankin, kun se ilmestyi.
Pitääkö kaiken olla mustavalkoista? Jos sanoo suhtautuvan kriittisesti hallitsemattomaan maahanmuuttooon on samantien rasisti ja natsi.
Jos kertoo mitä kuuli Sipilän omin sanoin sanoneen tv lähetyksessä; se ei voi olla totta, vaan on sipilän vihaaja?
Niinkö?

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #203 : 14.09.19 - klo:22:34 »
Vaikea uskoa, että Sipilä olisi noin sanonut tai sitten se on ollut joku huono mauton vitsi häneltä.

Olen syönyt Sipilän hernerokkaa ja nähnyt El Kaminan. En näe hänessä mammonan palvelijaa. Hän on yrittäjä ja liikemies, mutta uskovainen.

Samalla tavalla kuin vaikkapa Esko Ylinen Halpa-Hallin perustaja tai Hesburgerin perustaja Heikki Salmela.

Liikemiehet ovat usein uskossa. Kokkolan seudulla oli aikoinaan Mersu herätys. Gideonitkin ovat uskovaisia liikemiehiä.

Yrittäjyys ja usko eivät sulje toisiaan pois.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #204 : 14.09.19 - klo:22:34 »
Allekirjoittanut ei vihaa sipilää. Luin elämänkerrankin, kun se ilmestyi.
Pitääkö kaiken olla mustavalkoista? Jos sanoo suhtautuvan kriittisesti hallitsemattomaan maahanmuuttooon on samantien rasisti ja natsi.
Jos kertoo mitä kuuli Sipilän omin sanoin sanoneen tv lähetyksessä; se ei voi olla totta, vaan on sipilän vihaaja?
Niinkö?

Itse en ole vielä lukenut elämänkertaa. Olisi kiva saada selville mitä Sipilä tarkoitti kuulijan mukaan. Tarkoitiko hän että mietti ryhtyvänsä papiksi, mutta alkoikin insinööriksi? Mutta mammonan palvojaksi ja luopuminen uskosta...

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #205 : 14.09.19 - klo:22:39 »
Vaikea uskoa, että Sipilä olisi noin sanonut tai sitten se on ollut joku huono mauton vitsi häneltä.

Olen syönyt Sipilän hernerokkaa ja nähnyt El Kaminan. En näe hänessä mammonan palvelijaa. Hän on yrittäjä ja liikemies, mutta uskovainen.

Samalla tavalla kuin vaikkapa Esko Ylinen Halpa-Hallin perustaja tai Hesburgerin perustaja Heikki Salmela.

Liikemiehet ovat usein uskossa. Kokkolan seudulla oli aikoinaan Mersu herätys. Gideonitkin ovat uskovaisia liikemiehiä.

Yrittäjyys ja usko eivät sulje toisiaan pois.

Nyt tosin Halpa-Hallin Ylinen on löytänyt raamatusta totuuden että sunnuntaina voikin olla auki. Mutta vakavasti puhuen, firman liikevaihtokehitys ja tulos käänyt pakkaselle, jotakin piti Eskon tehdä. Nyt Halpa-Hallista kuulee paremmat sekulaarit hitit kuin missään muussa kaupasta. Hämmentää, kun osassa on ihan kristillisiä perusarvojen vastaisia, kuten tosirakkaus odottaa, sanoituksia.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #206 : 14.09.19 - klo:22:48 »
Onneksi Halpa-Halli ei kuitenkaan myy tupakkaa, alkoholia eikä Veikkauksen pelejä. Lisäksi Halpa-Hallista löytyy kristillinen kirjaosasto tai lähinnä hylly mutta kuitenkin.

Halpa-Halli jakaa myös lapsille jouluna lehden, jossa kerrotaan joulun sanoma eli Jeesuksen syntymä.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #207 : 14.09.19 - klo:22:54 »
Moni ei näe metsää puilta  8) Niin paljon kristityt arvostelevat toisiaan  :'(  Pitäisi puhaltaa yhteen hiileen  :o

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #208 : 14.09.19 - klo:22:58 »
Onneksi Halpa-Halli ei kuitenkaan myy tupakkaa, alkoholia eikä Veikkauksen pelejä. Lisäksi Halpa-Hallista löytyy kristillinen kirjaosasto tai lähinnä hylly mutta kuitenkin.

Halpa-Halli jakaa myös lapsille jouluna lehden, jossa kerrotaan joulun sanoma eli Jeesuksen syntymä.
En ole kuullutkaan tuosta liikkeestä? Missä se tai ne sijaitsevat?

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #209 : 14.09.19 - klo:23:10 »
Halpa-Hallit lähinnä pitkin Pohjanmaata etelästä pohjoiseen, mutta nykyään myös muualla ja tietenkin netissäkin. Kokkolasta lähtöisin.

Nykyään kaupat kuin kaupat ovat jollakin tapaa kristillisiä. Kirkon eläkerahasto omistaa muhkean siivun Tokmannia. Tokmanni tukee Hurstin laupeuden työtä rahalahjoituksin.

S-ryhmän edustajistoissa on paljon vapaiden suuntien kristillisdemokraatteja mutta myös luterilaisia pappeja.

On hyvä että kristityt ovat liike-elämässä mukana.