Huuko veisitkö lapsesi kastettavaksi lesbopiispojen ja lesbopappien ja lesbonuoriso-ohjaajien käsien alle ?
Veisin, koska papin sukupuoli tai seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta sakramentin pätevyyteen.
Kiitos vastauksestasi Huuko, olet mies.
Oletko ajatellut Raamatun valossa EI VOI OLLA HOMO/LESBO pappia edes surorittamassa kyseistä kastetta !
Mihin Raamatun jakeen perustelet PERVERRSSIEN Papin virat ?
Mielestäni jos kaksi aikuista samaa sukupuolta olevaa rakastavat toisiaan ja harrastavat seksiä, niin minusta se ei ole perverssiä. Mielestäni sairaimmat perversiot ovat lähinnä vapaiden ja villien suuntien laki- ja hurmahenkisten uskonlahkojen lasten ja nuorten seksuaaliset hyväksikäytöt.
"Vuosia pikkukaupungin pastorina toiminut kuusikymppinen mies tuomittiin lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vuonna 2008. Siitä huolimatta mies toimii edelleen puhujana paikallisessa helluntaiseurakunnassa."
Seksirikollinen seurakunnan puhujana"Alaikäisiä tyttäriään hyväksikäyttänyt pastori-isä tuomittiin viideksi vuodeksi vankeuteen."
Alaikäisiä tyttäriään hyväksikäyttänyt pastori-isä tuomittiin viideksi vuodeksi vankeuteen."Vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen piirissä on paljastunut satoja lasten seksuaalisia hyväksikäyttöjä. Liikkeen johto yritti aluksi vaieta rikokset, mutta nyttemmin tekojen uhrit ovat tulleet julkisuuteen. "
Lestadiolainen liike salasi lasten hyväksikäytönHenkilökohtaisesti pitäydyn Suomen evankelis-luterilaisen kirkon viralliseen linjaan homoseksualismiin ja pappisvirkaan.
”Homoseksuaalisuus
Homoseksuaalisuus on seksuaalista suuntautumista, jossa seksuaalinen kiinnostus ja romanttiset tunteet kohdistuvat ensisijaisesti samaa sukupuolta olevaan ihmiseen. Tiede ottaa tieteenalasta riippuen kantaa seksuaalisen suuntautumisen syntymekanismeihin painottaen biologisia tai kulttuurin ja kasvuympäristön tekijöitä. Tämä tarkoittaa, että seksuaalisen suuntautumisen nähdään olevan joko synnynnäistä tai muodostuvan lapsen muun kehityksen ohessa tai näitä molempia. Nykykäsitteistössä seksuaalinen suuntautuminen luokitellaan yleensä homo- hetero- tai biseksuaalisuudeksi.
Laki rekisteröidystä parisuhteesta tuli voimaan Suomessa 1.3.2002.
Homoseksuaalisuus ja kirkko
Kirkon ja kristinuskon historiassa heteroseksuaalisuus on nähty oikeanlaisena seksuaalisuuden toteuttamissuuntana, ja siksi sen kannanotoissa ja keskusteluissa juuri homoseksuaalisuus nousee usein kyseenalaiseksi. Kirkon opetuksen mukaan ihminen on seksuaalisesta suuntautumisestaan huolimatta vastuussa käyttäytymisestään mutta ei suuntautumisensa olemassaolosta. Kristinuskon historiassa muuhun kuin heteroseksuaalisuuteen on yleisesti suhtauduttu kielteisesti, mikä selittyy osin Raamatun tekstikatkelmilla (esim. 3. Moos. 18:22, 20:13; Room. 1:26–27; 1. Kor. 6:9; 1. Tim. 1:9-10). Useat raamatuntutkijat ovat sitä mieltä, että tekstejä on tulkittava suhteessa omaan syntyaikaansa, jolloin niiden homokielteisyys ei ole yksiselitteisesti etiikan kysymys.
Raamatun aikana ei pohdittu seksuaalisen suuntautumisen muotoutumiseen vaikuttavia seikkoja tai edes tunnettu käsitettä "seksuaalinen suuntautuminen", vaan asiaa arvioitiin käyttäytymismuotojen perusteella. Homoseksuaaliseen käyttäytymiseen viitataan Raamatussa osana pakanuutta. Tuomittavana tekona se ei Raamatun teksteissä korostu muista tuomittavista teoista.
Nykyistä keskustelua
Lähimmäinen on seksuaalisesta suuntautumisestaan riippumatta hyväksyttävä täysivaltaisena jäsenenä mukaan kirkon ja yhteiskunnan eri toimintamuotoihin. On korostettava, että etenkin seksuaalivähemmistöön kuuluva ihminen voi olla lähimmäinen, joka pelkää tulevansa hylätyksi suuntautumisensa takia, ja joka saattaa kaivata lähimmäisen tukea ja hyväksyntää. Ottaessaan jäseniään virkoihin ja muihin palvelutehtäviin kirkko edellyttää, ettei asianomainen opeta eikä toimi vastoin sitä, mitä kirkko seksuaalisuudesta opettaa.
Kirkko ei siunaa rekisteröityjä parisuhteita kuten avioliittoja. Asiasta käydään kuitenkin kirkossa jatkuvaa keskustelua ja toisenlaisiakin tulkintoja on esitetty. Kirkon piirissä on viime aikoina syntynyt seksuaalista tasavertaisuutta ajavia liikkeitä, jotka puolustavat homoseksuaalien oikeuksia kirkossa. ”
Lähde
Suomen evankelis-luterilainen kirkkoSeksuaalisuuden monet kasvot – homoseksuaalisuudesta piispojen sosiaalieettisessä kannanotossa Rakkauden lahjaHomoseksuaalisuus ja kristillinen ihmiskuva -luku piispainkokouksen asettaman työryhmän mietinnössä Kirkko ja rekisteröity parisuhdeParisuhdelain seuraukset kirkossa – Piispainkokouksen selvitys kirkolliskokoukselle 2010