Kirjoittaja Aihe: Seurakuntien maallistumisesta  (Luettu 50378 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #105 : 04.01.14 - klo:13:43 »

En lakkaa hämmästelemäetä sitä, miten jotkut eivät kokemuksestakaan opi.
Taustalla vaikuttaisi olevan periaatteellinen näkemysero siitä mitä tapahtuu. Eräällä toisella foorumilla joku kirjoitti näin puhuttaessa näistä julistajista.
Lainaus
Julistajien voitelu lisääntyy Jeesuksen takaisintulon lähestyessä ja sen seurauksena ihmisille tulee Jumalan Sanan nälkä ja jano Hänen läsnäoloonsa niin, että mahdollisimman moni pelastuisi.
Julistajien lisääntyvän voitelun seurauksen ihmiset alkavat etsiä Jumalaa? Noin ajatellen entiset voidaan unohtaa, nyt on uusi parempi voitelu entisellä tai äänessä kokonaan uusi ja paremmin 'voideltu'.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #106 : 04.01.14 - klo:14:12 »
Epäilen vahvasti, että Jumalan Sanan nälkä olisi lisääntynyt ihmisillä.
Mielestäni se vähenee koko ajan, kun luopumus etenee.

Harhaoppiset ja hörhö"seurakunnat" ja -julistajat saavat kannatusta aivan muista syistä kuin ihmisten lisääntyneestä halusta kuulla evankeliumia.

Ihmiset ovat niin täynnä mekanistista, medikalisoitunutta, psykologisoitunutta ja järkeä ihailevaa maailmaa, että vastapainoksi etsitään tunteita ravisuttavia ja mielikuvituksen rajoja
hipovia yliluonnolliseen vivahtavia kokemuksia.

Naureskellaan ylimielisesti Pyhän Hengen vaikuttamille ilmiöille, kuten kielilläpuhumiselle
ja muulle Jumalan Hengessä tapahtuvalle karismaattiselle hengellisyydelle
vakiintuneissa seurakunnissa, mutta silti etsitään tietoisuuden
rajat ylittäviä kulttikokemuksia esim. rockmusiikista,  uusista uskonnoista, huumeista jne.
(ja taitaa ns. ylistysmusiikkikin kuulua tähän ryhmään).

Hyvin kaksinaamaista.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6784
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #107 : 04.01.14 - klo:14:53 »
Ihmiset ovat niin täynnä mekanistista, medikalisoitunutta, psykologisoitunutta ja järkeä ihailevaa maailmaa, että vastapainoksi etsitään tunteita ravisuttavia ja mielikuvituksen rajoja
hipovia yliluonnolliseen vivahtavia kokemuksia.

Yhä useammalle kristinusko merkitsee elämysten sarjaa. Jos elämyksiä ei koeta, uskokin sammuu. En suinkaan sano etteikö kristinuskoon kuuluisi myös elämykset, mutta niiden ei tulisi olla hallitsevia. Sensijaan kristinuskon ydin on mielestäni yhteydessä, mikä merkitsee ensisijaisesti yhteyttä Jumalaan Kristuksen kautta ja yhteyttä toisiin kristittyihin. Todellista yhteyttä ei kuitenkaan synny niiden kanssa, joille kristinusko on sarja elämyksiä.

Samoin esim. avioliittokaan ei kestä, jos se ei rakennu yhteydelle, vaan sarjalle elämyksiä. Yhteys sensijaan vahvistuu myös epäonnistumisista ja huonoista päivistä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #108 : 04.01.14 - klo:15:08 »

Yhä useammalle kristinusko merkitsee elämysten sarjaa. Jos elämyksiä ei koeta, uskokin sammuu.
Olen jo vuosia kysynyt miksi niitä ihmeitä, jotka Jumala teki aikojen alussa, ei hyväksytä ihmeiksi. Nuo ihmeet jatkavat tapahtumistaan joka ikinen päivä. Eikö niissä ole elämystä?

Poissa Hilema

  • Viestejä: 269
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #109 : 04.01.14 - klo:15:52 »
KnutL:
Lainaus
...entiset voidaan unohtaa, nyt on uusi parempi voitelu entisellä tai äänessä kokonaan uusi ja paremmin 'voideltu'.

Tuollaista ajattelua siinä täytynee olla.

Ehkä myös sellaista "elämä alkaa sitten kun...". Todellinen oikea hengellinen elämä alkaa aina kunkin uuden julistajan myötä, jonka odottaa jakavan jotain tosi elämää, joka tuntuisi ja näkyisi. "Elämä" ja kiinnostava tapahtuminen on aina jossain muualla. Ei ole läsnä siinä mikä on käsillä ja tapahtuu nyt kaikessa vaatimattomuudessaan, eikä kiinnostunut ympärillään oleva/i/sta. Poissaoleva.
Pakoa nykyhetkestä hengelliseen fantasiamaailmaan.

« Viimeksi muokattu: 04.01.14 - klo:17:45 kirjoittanut Hilema »

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #110 : 04.01.14 - klo:16:25 »
Missäs nuo tuollaiset kummalliset harhauttajasaarnaajat oikein mainostavat itseään,
että ihmiset osaavat niin sankoin joukoin hakeutua heidän tilaisuuksiinsa?

Vai esiintyvätkö he lähinnä televisiossa?
En siis tiedä, kun olen täällä kauempana.

Lydia

  • Vieras
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #111 : 04.01.14 - klo:17:04 »
On sitä ihmisen ylpeyttä ja olla jotakin suurempaa mitä onkaan ja on löytävinään jotakin ihmeellistä ja on olevinaan suuremmoinen Jumalan käytössä. Voi ihmisparkaa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6784
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #112 : 04.01.14 - klo:17:06 »
Missäs nuo tuollaiset kummalliset harhauttajasaarnaajat oikein mainostavat itseään,
että ihmiset osaavat niin sankoin joukoin hakeutua heidän tilaisuuksiinsa?

Vai esiintyvätkö he lähinnä televisiossa?
En siis tiedä, kun olen täällä kauempana.

Tässä hieman lähihistoriaa:
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/cam-joen_sillalta/648/yllatysvieraana_vaara_profeetta

Sitä olen suuresti ihmetellyt, että juuri kukaan ei myönnä sitä, että on harhautunut näihin ihmeprofeettoihin ja että heidän pieleenmenneitä profetioitaan ei koskaan ruodita perinpohjin, että todella paljastuisi suuri harha. Pankaapa merkille, että mikään seurakunta ei koskaan tee julkista parannusta tehdyistä vääristä valinnoista. Olisin iloinen, jos joku osoittaisi havaintoni vääräksi.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #113 : 04.01.14 - klo:17:40 »
Missäs nuo tuollaiset kummalliset harhauttajasaarnaajat oikein mainostavat itseään,
että ihmiset osaavat niin sankoin joukoin hakeutua heidän tilaisuuksiinsa?

Vai esiintyvätkö he lähinnä televisiossa?
En siis tiedä, kun olen täällä kauempana.

Tässä hieman lähihistoriaa:
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/cam-joen_sillalta/648/yllatysvieraana_vaara_profeetta

Sitä olen suuresti ihmetellyt, että juuri kukaan ei myönnä sitä, että on harhautunut näihin ihmeprofeettoihin ja että heidän pieleenmenneitä profetioitaan ei koskaan ruodita perinpohjin, että todella paljastuisi suuri harha. Pankaapa merkille, että mikään seurakunta ei koskaan tee julkista parannusta tehdyistä vääristä valinnoista. Olisin iloinen, jos joku osoittaisi havaintoni vääräksi.
Olisiko niin, että tuollaisia omituisia "väkivaltaparantajia" yms. eivät kutsukaan uskovien ryhmät, vaan heidän kanssaan esiintymissopimuksen tekee jokin kirkon, kirkkokunnan, herätysliikkeen tms. porukan johtoryhmä tai markkinointielin,
jolla voivat olla aivan toiset tavoitteet
kuin saada seurakuntaan tervettä opetusta ja evankeliumia.

Halutaan vaihtoehtoja, mainosta, vähän potkua meininkiin, rahaa hiukan itsellekin, mahd. uusia jäseniä eli maksajia (keinolla millä hyvänsä) seurakuntaan jne.

Silloin ei kutsujaryhmää tietysti jälkeenpäin kiinnosta vähääkään, olivatko seurakunnan uskovaiset jäsenet ehkä sitä mieltä, että esiintyjä oli huuhaata, harhaoppinen tms.
Heidän varsinaiset tavoitteensa on joka tapauksessa saavutettu.

Poissa Hilema

  • Viestejä: 269
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #114 : 04.01.14 - klo:17:40 »
Tv7 näitä ainakin mainostaa, kuinkas muuten. On taltioinut tuon Harold Eatmoninkin kokouksia. Tietyt srk:t.

Poissa Hilema

  • Viestejä: 269
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #115 : 04.01.14 - klo:17:56 »
Syksyisen vierailun järjestäjä / vastaanottaja oli Ilmestysmaja -srk ja sen johtaja Johanna Tunturipuro. En näe mitään syytä epäillä, etteikö kysessä olisi "uskovien ryhmä".

Näillä minuuteilla heillä näkyy alkavan Profeetallinen ilta Hgissä, Balderin salissa.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #116 : 04.01.14 - klo:19:12 »
Syksyisen vierailun järjestäjä / vastaanottaja oli Ilmestysmaja -srk ja sen johtaja Johanna Tunturipuro. En näe mitään syytä epäillä, etteikö kysessä olisi "uskovien ryhmä".

Näillä minuuteilla heillä näkyy alkavan Profeetallinen ilta Hgissä, Balderin salissa.
Juu.  Katsoin tuon Ilmestysmajan sivuja. 
Uskontunnustus näyttää olevan aivan Raamatun mukainen. 
Mutta nainen perustamassa ja johtamassa seurakuntaa ei ole raamatullista,
eikä taida toimintakaan käytännössä olla kovin raitista ja tervehenkistä.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #117 : 04.01.14 - klo:19:33 »
Missäs nuo tuollaiset kummalliset harhauttajasaarnaajat oikein mainostavat itseään,
että ihmiset osaavat niin sankoin joukoin hakeutua heidän tilaisuuksiinsa?

Vai esiintyvätkö he lähinnä televisiossa?
En siis tiedä, kun olen täällä kauempana.

Tässä hieman lähihistoriaa:
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/cam-joen_sillalta/648/yllatysvieraana_vaara_profeetta


Tuossa toistuu yleinen kaava, nimittäin kommenteissa osa oli hyvinkin agressiivisia. Bentleyttä ei saa arvostella kun miljoona on tullut uskoon hänen kautta. Voit arvostella vasta kun sinun palvelutyössä tulee enemmän. Ei daavidkaan kosken sauliin, sinänsä hyvä vertaus, koska saul kysyi apua tietäjähengiltä loistava samaistumisekohde siis?

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #118 : 05.01.14 - klo:13:06 »
Missäs nuo tuollaiset kummalliset harhauttajasaarnaajat oikein mainostavat itseään,
että ihmiset osaavat niin sankoin joukoin hakeutua heidän tilaisuuksiinsa?

Vai esiintyvätkö he lähinnä televisiossa?
En siis tiedä, kun olen täällä kauempana.

Tässä hieman lähihistoriaa:
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/cam-joen_sillalta/648/yllatysvieraana_vaara_profeetta


Tuossa toistuu yleinen kaava, nimittäin kommenteissa osa oli hyvinkin agressiivisia. Bentleyttä ei saa arvostella kun miljoona on tullut uskoon hänen kautta. Voit arvostella vasta kun sinun palvelutyössä tulee enemmän. Ei daavidkaan kosken sauliin, sinänsä hyvä vertaus, koska saul kysyi apua tietäjähengiltä loistava samaistumisekohde siis?

Lainaus
Ei daavidkaan kosken sauliin, sinänsä hyvä vertaus, koska saul kysyi apua tietäjähengiltä

Ei vaan Totuus on, että Saul oli Jumalan voitelema. noita-akka tuli sitten myöhemmin.

1. Sam. 24:6 (24:7) Ja hän sanoi miehillensä: "Pois se! Herra varjelkoon minua tekemästä sitä herralleni, Herran voidellulle, että satuttaisin käteni häneen; sillä hän on Herran voideltu".

1. Sam. 24:10 (24:11) Katso, näethän nyt omin silmin, kuinka Herra tänä päivänä antoi sinut minun käsiini luolassa, mutta minä säästin sinut, vaikka minua neuvottiin tappamaan sinut; sillä minä ajattelin: 'Minä en satuta kättäni herraani; sillä hän on Herran voideltu'.

1. Sam. 26:9 Mutta Daavid vastasi Abisaille: "Älä surmaa häntä; sillä kuka on rankaisematta satuttanut kätensä Herran voideltuun?"

Samaa hyvää linjaa on tänäpäivänä itse kunkin viisasta noudattaa.
"loistava samaistumisekohde siis"

Kuka ikinä koskee, Herran voideltuun, Pyhää Israeliin, on hyvä olla Jumalan puolella eikä vastaan.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Seurakuntien maallistumisesta
« Vastaus #119 : 06.01.14 - klo:18:18 »
Missäs nuo tuollaiset kummalliset harhauttajasaarnaajat oikein mainostavat itseään,
että ihmiset osaavat niin sankoin joukoin hakeutua heidän tilaisuuksiinsa?

Vai esiintyvätkö he lähinnä televisiossa?
En siis tiedä, kun olen täällä kauempana.

Tässä hieman lähihistoriaa:
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/cam-joen_sillalta/648/yllatysvieraana_vaara_profeetta


Tuossa toistuu yleinen kaava, nimittäin kommenteissa osa oli hyvinkin agressiivisia. Bentleyttä ei saa arvostella kun miljoona on tullut uskoon hänen kautta. Voit arvostella vasta kun sinun palvelutyössä tulee enemmän. Ei daavidkaan kosken sauliin, sinänsä hyvä vertaus, koska saul kysyi apua tietäjähengiltä loistava samaistumisekohde siis?

Lainaus
Ei daavidkaan kosken sauliin, sinänsä hyvä vertaus, koska saul kysyi apua tietäjähengiltä

Ei vaan Totuus on, että Saul oli Jumalan voitelema. noita-akka tuli sitten myöhemmin.

1. Sam. 24:6 (24:7) Ja hän sanoi miehillensä: "Pois se! Herra varjelkoon minua tekemästä sitä herralleni, Herran voidellulle, että satuttaisin käteni häneen; sillä hän on Herran voideltu".

1. Sam. 24:10 (24:11) Katso, näethän nyt omin silmin, kuinka Herra tänä päivänä antoi sinut minun käsiini luolassa, mutta minä säästin sinut, vaikka minua neuvottiin tappamaan sinut; sillä minä ajattelin: 'Minä en satuta kättäni herraani; sillä hän on Herran voideltu'.

1. Sam. 26:9 Mutta Daavid vastasi Abisaille: "Älä surmaa häntä; sillä kuka on rankaisematta satuttanut kätensä Herran voideltuun?"

Samaa hyvää linjaa on tänäpäivänä itse kunkin viisasta noudattaa.
"loistava samaistumisekohde siis"

Kuka ikinä koskee, Herran voideltuun, Pyhää Israeliin, on hyvä olla Jumalan puolella eikä vastaan.

Tosiasiassa jumalan henki oli jo poistunut saulista ja hän sai tilalle pahan hengen.
Samoin kuin nykyiset "sauli-karismatikot" hänen paha henkensä pysyi kurissa musiikillä jossa ylistetään. Tämä on tietenkin sattumaa, kukas nyt tuollaiseen yhtäläisyyteen uskoisi.

1. Sam
16:14   Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
16:15   Niin Saulin palvelijat sanoivat hänelle: "Katso, Jumalan lähettämä paha henki vaivaa sinua.
16:23   Niin usein kuin Jumalan lähettämä henki tuli Sauliin, otti Daavid kanteleen ja soitti sitä; silloin Saulin oli helpompi ja parempi olla, ja paha henki väistyi häne