crystalvoice tänään kello 12:43 » lainaus
"KR 1938 -käännöksemme "hullutus" esim. kohdassa 1 Kor. 2:14 on alkutekstissä mooria, joka tarkoittaa: typeryys, tyhmyys, hulluus, hölynpöly. Jotta järkivoittoinen ihminen voisi aikuisen oikeasti tulla uskoon, hänen täytyisi jollain keinolla tappaa järkensä, joka estää ottamasta järjenvastaista sanomaa vastaan totuutena. Jos voisit aikuisen oikeasti uskoa vilpittömästi siihen, että painovoima ei toimi kohdallasi, kun astut katolta alas tyhjyyden päälle (ja vielä toimisit sellaisen uskosi pohjalta, osoittaen uskosi todeksi), voisit samoin samalla logiikalla aikuisen oikeasti ja vilpittömästi uskoa myös sellaiseen objektiiviseen uskoon, jota järkesi pitää epätotuutena tai hulluna oppina, joka ei vastaa objektiivista todellisuutta."
__________
Kerrataan: Jotta järkivoittoinen ihminen voisi aikuisen oikeasti tulla uskoon, hänen täytyisi jollain keinolla tappaa järkensä, ...
Huh huh ..., nythän tämä alkaa muuttua oikeasti mielenkiintoiseksi.
Kiitos näistä.
Älykkyys on kuitenkin Jumalan lahja, kun/jos "se, tämä" saa valonsa Jumalan sanasta Pyhän Hengen kautta, ja tällainen henkilö oordinoidaan seurakuntaa palvelemaan Jumalan sanalla, niin tämä lahja rakantaa ja vahvistaa seurakuntaa.
Paavalikin oli älyllisesti huippulahjakas mies, sittemmin Kristuksen palveluksessa. Tarvittiin aikamoinen jytky Kristukselta, matkalla Damaskoon, että nämä Jumalan Paavalille antamat lahjat tulivat eri käyttöön missä ne aikaisemmin olivat.
Kysymys on vain siitä, kuka istuu ihmisen valtaistuimella, (yliminässä). Istuuko sillä
istuimella "minä itte", vai Jeesus Kristus.
_________
Objektiivinen todellisuus on yhtä mielenkiintoinen juttu, kun tuo järjen tappaminenkin.
Jumala, joka on henki, elää aivan erilaisessa objektiivisessa todellisuudessa.
Ihmisen kosketus todellisuuteen on ainoastaan hiuskarvan vahvuinen, vain viisi enemmän taikka vähemmän toimivaa aistia.
Pieni kopautus ihmiskehon yläosassa sijatsevaan kalloon, muuttaa ihmisen mullaksi muutamassa vuodessa. Ateistien kaikki todellisuus on tässä, tämä on heidän objektiivinen todellisuutensa. - Niin pieni ja vajavainen on ihminen.
Vaikka he viidellä aistillaan kohtaavat Jumalan luoman todellisuuden, niin he eivät usko kaiken tämän Luojaa olevan olemassakaan. Miten tällaista voi luonnehtia objektiiviseksi todellisuudeksi, siis omassa valheessaan elämistä?
Savisilmillä ei näe todellista objektiivista maailmaa. Näkee ainoastaan pienen siivun tätä näkyvää todellisuutta.
2. Kor. 4:17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
2. Kor. 4:18
meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.
________
Hepr. 10:34 Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy.
Hepr. 10:35 Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.
Hepr. 10:36 Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.
Hepr. 10:37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;
Hepr. 10:38
mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen."
Hepr. 10:39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen,
vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi. Hepr. 11:1 Mutta usko on
luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. Hepr. 11:2 Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen.