Kirjoittaja Aihe: Ihmeet  (Luettu 4736 kertaa)

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Ihmeet
« Vastaus #15 : 25.03.20 - klo:01:12 »
Päivinämme halutaan Jumalan tekemät ihmeet tavalla tai toisella selittää järkiperäisesti. Kaikelle yritetään löytää luonnollinen selitys; myös Jeesuksen tekemille ihmeille.

Itse olen ollut uskossa vuodesta 1971 ja kokenut parantumisihmeen 6.5.1988 ja isäni kohdalla todistanut parantumisihmeen syyskuussa 1986. Olen ollut siis uskossa kohta 49 vuotta ja siinä kokenut kaksi parantumista. Olen varmasti kertonut kummastakin vuosien varrella, mutta valmis todistamaan Herran armoteoista, jos jokua ei ole noista tapahtumista vielä lukenut.

Olen vuosikymmeniä kantanut huolta lähimmäisistä, joille on ollut tärkeämpää kehon parantuminen kuin syntien anteeksisaaminen, Jeesuksen kohtaaminen armahtajana. Mitä hyödyttää parantua ruumiin vaivoista jos synnit hukuttavat kadotukseen. "Mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omakseen koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa?"

Vielä yksi asia: Jumalan parantamat ihmiset voivat mennä lääkärin tutkittavaksi ja saada parantumisestaan diagnoosin. Aivan liian paljon on valheparantumisia ajassamme ja parantumisia, jotka kestävät vain muutamasta tunnista muutamaan päivään. Onkohan sellainen parantumista ensinkään?

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Ihmeet
« Vastaus #16 : 25.03.20 - klo:07:41 »
Vielä yksi asia: Jumalan parantamat ihmiset voivat mennä lääkärin tutkittavaksi ja saada parantumisestaan diagnoosin. Aivan liian paljon on valheparantumisia ajassamme ja parantumisia, jotka kestävät vain muutamasta tunnista muutamaan päivään. Onkohan sellainen parantumista ensinkään?
Niinpä niin: jos Jumala parantaa niin silloin paraneminen on todellista, ei siitä jää mitään epäilyksiä. Aivan toinen asia on karismaattinen uskottelu...

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ihmeet
« Vastaus #17 : 25.03.20 - klo:10:04 »
Vielä yksi asia: Jumalan parantamat ihmiset voivat mennä lääkärin tutkittavaksi ja saada parantumisestaan diagnoosin. Aivan liian paljon on valheparantumisia ajassamme ja parantumisia, jotka kestävät vain muutamasta tunnista muutamaan päivään. Onkohan sellainen parantumista ensinkään?

Valitettavasti tämä lääkärijuttu ei toimi useinkaan käytännössä näin. Meillä on perheessä ollut kaksi ihmeparantumista, mutta kummastakaan ei voi saada lääkärintodistusta. Vaimon pohjukaissuolihaava parani yhdessä rukouskokouksessa 70-luvulla. Emme edes puhuneet rukoilijalle tuosta vaivasta, silti hän sanoi: "Tämä vaiva ei ole kuolemaksi, vaan Jumalan kunniaksi."

Muistan, kuinka vaimo oli kippuroinut sen vaivan kanssa usein öisin, mutta se vaiva parani.

Toinen juttu oli oma paranemiseni yhtenä yönä vaivasta, josta kukaan lääkäri ei tiennyt mitään. Siitä on jo monta vuotta (ehkä 5-10 v.) Olen tästä kertonut toisaalla.

Kumpaakaan vaivaa ei ole sen koommin ollut, joten paranemista ainakin itse voimme pitää todellisena. Ehkä ei ole tarkoituskaan, että toitottaisimme niistä maailmalle, koska kaikki eivät kumminkaan usko.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Ihmeet
« Vastaus #18 : 25.03.20 - klo:16:16 »
Pyhän Hengen vaikuttamat parantumiset ja muut ihmisen älyn ylittävät tapahtumat  ovat aivan Raamatun mukaisia.

"Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.

Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."
(Mark. 16: 17-20)

Joissain tapauksissa Herra siis vahvistaa sanansa ihmeiden avulla.

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Ihmeet
« Vastaus #19 : 25.03.20 - klo:23:04 »
Eräs iäkäs uskova. Valtavasti kärsinyt (kiusattu uskonsa tähden jo lapsena) ja sairauksia vaikka muille jakaa.
Pelännyt menettävänsä näkönsä silmäsairauden takia toistakymmentä vuotta.
Nyt muutamia viikkoja sitten oli edessä leikkaus, jossa leikkaava asiantuntija kertoi onnistumisprosentin olevan lähellä nollaa ja todennäköistä on sokeutuminen.
Uskova luotti Jeesukseen ja ettei rakastava Taivaan Isä salli lapsensa sokeutuvan.

Leikkauksen suorittajan suureksi häämästykseksi odotettu sokeuden sijasta oli tämä ystävä saanut näkönsä takasin.
Hän näkee hyvin ja kiittää Jeesusta!!!
Näinkin ihmeet voivat tapahtua ja kunnian saa yksin Herra!

https://www.youtube.com/watch?v=xt9zr89Uc28

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Ihmeet
« Vastaus #20 : 26.03.20 - klo:15:06 »
Vielä yksi asia: Jumalan parantamat ihmiset voivat mennä lääkärin tutkittavaksi ja saada parantumisestaan diagnoosin. Aivan liian paljon on valheparantumisia ajassamme ja parantumisia, jotka kestävät vain muutamasta tunnista muutamaan päivään. Onkohan sellainen parantumista ensinkään?

Valitettavasti tämä lääkärijuttu ei toimi useinkaan käytännössä näin. Meillä on perheessä ollut kaksi ihmeparantumista, mutta kummastakaan ei voi saada lääkärintodistusta.

Olen tietoinen mitalin tästäkin puolesta. On niitä, jotka äänekkäästi kertovat Herran parantaneen heidät vaivoistaan, mutta entisten oireiden palanneen muutaman viikon sisällä. Toisaalta niitä, jotka ovat makuuhuoneessaan huokailleet armoa hyvin sairaina elämän ja kuoleman Herralta ja huomanneet aamulla heräävänsä terveinä (tai parantuneensa pikku hiljaa parin kuukauden kuluessa. Nämä viimeksi mainitut eivät useinkaan pidä suurta ääntä parantumisestaan, ovat enemmän niitä "maan hiljaisia".

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Ihmeet
« Vastaus #21 : 26.03.20 - klo:15:37 »
Olen minakjn kertonut taman aiemmin, mutta kun 3.lapsemme oli 8+ kuukautta, niskani artyi aivan mahdottomasti. Vauva oli ikaisekseen painava. Arsytys sateili kasiin asti. Ne olivat valilla turta, puutuneet ja ties mita.Minun oli vaikea hoitaa 3 pienta lasta ja kotia eika ollut ketaan minua jelppaamassa.

Rukouspiirissa pyysin esirukousta asian puolesta. Muutama ihminen laittoi katensa paalleni ja rukoili puolestani. Yksi heista rukouksen jalkeen sanoi minulle, etta varmaan sait ihan upouuden niskan ja hymyili. Hymyilin takaisin ja ajattelin, etta kaveri on pehmoinen paastaan.

Mutta niskakivut ja muut siihen liittyvat oireet tyssasivat siihen ja ovat pysyneet poissa. Seuraavana paivana ei kipuja ja oireita ollut   Se vauva on nyt 20.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Ihmeet
« Vastaus #22 : 26.03.20 - klo:17:50 »
Olen minakjn kertonut taman aiemmin, mutta kun 3.lapsemme oli 8+ kuukautta, niskani artyi aivan mahdottomasti. Vauva oli ikaisekseen painava. Arsytys sateili kasiin asti. Ne olivat valilla turta, puutuneet ja ties mita.Minun oli vaikea hoitaa 3 pienta lasta ja kotia eika ollut ketaan minua jelppaamassa.

Rukouspiirissa pyysin esirukousta asian puolesta. Muutama ihminen laittoi katensa paalleni ja rukoili puolestani. Yksi heista rukouksen jalkeen sanoi minulle, etta varmaan sait ihan upouuden niskan ja hymyili. Hymyilin takaisin ja ajattelin, etta kaveri on pehmoinen paastaan.

Mutta niskakivut ja muut siihen liittyvat oireet tyssasivat siihen ja ovat pysyneet poissa. Seuraavana paivana ei kipuja ja oireita ollut   Se vauva on nyt 20.

Tällaista toisinaan tapahtuu ja se on hieno kokemus ja sisäinen tunto, että Herra pitää huolen. "Kiitä Herraa minun sieluni ja kaikki mitä minussa on, Hänen pyhää nimeänsä äläkä unohda mitä hyvää Herra on sinulle tehnyt!"

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ihmeet
« Vastaus #23 : 19.07.20 - klo:11:23 »
Tänään tapahtui semmoinen ihme, että sanomalehti Keskisuomalainen teki ison jutun ruandalaisesta miehestä, joka on nyt ev.lut. pappina Suomessa, Ahvenanmaalla. Jutun lopussa kerrotaan hänen ihmeparanemisestaan. Kannattaa hankkia lehti käsiinsä ja lukea koko pitkä juttu. Laitan kuvakaappauksen vain siitä artikkelin loppuosasta.
« Viimeksi muokattu: 20.07.20 - klo:12:34 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Ihmeet
« Vastaus #24 : 25.07.20 - klo:22:51 »
Toisaalta jokainen hengitys minkä vedämme on täysin riippuvainen Herrasta.  Ja kaikki parantuminenkin on Herran hyvyyttä.  Tuossa tilanteessa hän osoitti minulle rakkauttaan hyvin konkreettisella tavalla täysin poistamalla kuukausia jatkuneen kivun yhdessä yössä.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Ihmeet
« Vastaus #25 : 26.07.20 - klo:09:05 »
Niskakipujen parantuminen itsestään ei ole ihme. Jos ihmeparantumisia tapahtuisi todellisuudessa, niistä ei olisi vaikeata löytää todisteita, koska kansainvälinen tiedeyhteisökin osoittaisi sille suurta mielenkiintoa perehtyen ilmiöön suurella mielenkinnolla. Tutkimuksia olisi tuhansia ja saatavilla olisi todeksi osoitettuja ihmeparantumiskertomuksia.
Kyllä ihmeiksi luokiteltavia parantumisia tapahtuu, ja myös muunlaisia ihmeitä. Sehän on vain hyvä, että niistä ei tehdä suurta numeroa eikä showta, Eivät ne sitä varten tapahdu, että tiedeyhteisö saisi niistä "ruokaa", vaan siksi että sairas tai köyhä tai muulla tavalla vaikeuksissa oleva ihminen saisi avun.

Karismaattisissa piireissä pidetyt showt, joissa paasataan paranemisista, eivät ole se paikka missä paranemisia oikeasti tapahtuu. Kyllä tilanteet ovat yleensä aivan toisenlaisia, arkisen elämän tilanteita, eikä parantuneilla ole yleensä tarvetta julistaa sitä suureen ääneen, heille riittää että saavat olla kiitollisia Jumalalta tulleesta avusta. Nöyryys, joka ei ole nykyisin arvostettu asia, liittyy monesti näihin asioihin, jotka ovat enemmistön mielestä sensaatiomaisia mutta avun saaneet mielestä eivät ole sellaisia vaan avusta ollaan sydämessään kiitollisia.
« Viimeksi muokattu: 26.07.20 - klo:09:25 kirjoittanut Taisto »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ihmeet
« Vastaus #26 : 26.07.20 - klo:10:17 »
Mielestäni se on aina ihme, kun Oloneuvos on paikalla. Iloitaan siitä. Kaikkea hyvää Oloneuvokselle.  :) :) :)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Ihmeet
« Vastaus #27 : 27.07.20 - klo:05:47 »
Tavallisimmin ihmeparantumiskertomukset koskevat kait päänsärkyjä tai selkäkipuja, mutta sokeat saavat näkönsä, rammat kävelevät ja kuolleet heräävät ainoastaan jossain hyvin kaukana lähetyskentillä, esim. Afrikassa.

Vaikka valtaosa parantumisista on hetken tunnekuohua (ja siten haihtuvaa tai peräti pelkkiä valheita) niin on myös aitoa parantumista. Itse paranin perinnöllisestä sydänviasta 6.5.1988. Sairaus oli todettu sekä Lohjan Sairaalassa että Meilahden sairaalassa. Parantuminen todettiin 1991 Helsingin Marian sairaalassa tehdyissä vajaa 3 päivää kestäneissä tutkimuksissa.

Isäni irrotettiin Meilahden tehohoidon (osasto 20) laitteista 1986, koska lääkärien mukaan hänen sisäelimensä (haima, maksa ja munuaiset) olivat olleet 3 viikkoa yleisen verenmyrkytyksen seurauksena toimintakyvyttömät ja isä oli syvässä koomassa. Neljä päivää myöhemmin isäni yllättäen heräsi koomasta. Kaikki elämää ylläpitävät laitteet oli siis kytketty pois. Isäni eli tämän jälkeen hieman yli vuoden ja kykeni mm. luomaan omakotitalon katolta lumet talvella ja istuttamaan äitini kanssa perunat maahan keväällä. Myös menettämänsä puhe- ja lukukyky palasivat, mutta siihen kului 2-3 kuukautta.

Edellä mainituista parantumisista on tallella epikriisit, mutta ei lääkärit kumpaakaan pitäneet ihmeparantumisena. Toki professori Mattila (isän sydänleikkauksen suorittanut lääkäri) totesi, että toisinaan tapahtuu parantumisia, joita ei kyetä lääketieteen keinoin vielä selittämään.

Tuttavani Jaana Toivonen oli sokea. Avustin häntä mm. Kiponniemen leirikeskuksessa 1980-luvulla. Hän lauloi mm. Konnakuorossa (ollessaan muistaakseni vielä sokea). Laitan alle yhden hänen laulamansa kappaleen 4.7.1992. Tapasin Jaanan 1993 Oromyllyllä ja hän oli parantunut, mm. ajanut ajokortin. Jaana kuoli aivoverenvuotoon 2000-luvun alussa.

Kyllä parantumisia tapahtuu, mutta ei niistä parantuneet tavallisesti suurta ääntä pidä. Kyllähän jokainen aidosti parantunut tietää sen tosiasian, että joka aamu herätessään on päivän lähempänä kuolemaa josta herätään vasta ylösnousemuspäivänä.

Tässä Jaana ja Savea mä vain olin Herra pöydälläsi.

https://www.youtube.com/watch?v=3EIRiCS1wTI&list=PL84TIWdXtiAThRrQEF74hnA90aILyvmgN&index=4&t=0s

[Jos joku Jaanan omainen tai ystävä haluaa niin poistan Jaanaa käsittelevän kohdan tai moderaattori tekee sen.]

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Ihmeet
« Vastaus #28 : 27.07.20 - klo:13:31 »
Ihme tarkoittaa outoa tapahtumaa, jolle ei löydy järkeen perustuvaa
selitystä.
Kun uskova vapautuu jostakin hankalasta tilanteesta, paranee sairaudesta tms.
hän kiittää Jumalaa ihmeellisestä avusta.
Uskossa eli Pyhän Hengen ohjauksessa oleminen on sinänsä ihme,
koska Herran toiminta ihmisen elämässä perustuu ihmeellisiin eli
käsittämättömiin voimiin ja ilmiöihin.

Useimmat sairauksista ja vammoista paranemiset tapahtuvat nykypäivänä
järjen ja tiedon kautta, siis esim. lääkärien avulla.
Mutta siinäkin toimii ihmeellinen Jumala, koska mitään ei tapahdu Hänen
sallimattaan.
Joskus ihminen saa avun johonkin ongelmaansa yhtäkkiä, esim. esirukouksen
kautta.
Sellaista sanotaan ihmeeksi, vaikka siinä ei ole mitään eroa verrattuna esim. leikkauksella ja lääkkeillä paranemiseen.
Jumala käyttää omaa voimaansa ja valtaansa usein ihmisten,
mm. esirukoilijoiden tai lääkärien välityksellä.
Se että uudestisyntynyt oivaltaa tämän, perustuu uskon ihmeeseen.

Anton

  • Vieras
Vs: Ihmeet
« Vastaus #29 : 28.07.20 - klo:00:01 »
Vaikka lääketiede ei löydä parantumiseen syytä, niin kysymyksessä ei ole ihme.

Tuollaisella määrittelyllä ihmeitä ei ole olemassakaan. Kätevää toki määritellä sana uusiksi omien premissien kautta, mutta kannattaa miettiä onko silloin mitään arvoa sillä, että uudelleen määritellyn sanan käyttö sattuu vahvistamaan juuri ne omat premissit.