Kirjoittaja Aihe: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä  (Luettu 71557 kertaa)

Jees-mies

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #150 : 06.04.16 - klo:23:11 »
Kappas, tutunoloinen lista, joka tulee aina vastaan hienoisesti eri muodoissa ja korostuksilla.

Keskeistä:

En ole syntinen
Ristiltä eteenpäin, kohti parempia juttuja ja voittoelämää
Nyt tapahtuu supermegaihmeitä (olemme siirtyneet uuteen aikakauteen/voiteluun)
Valoilmiöt ja enkelit ja niiden tavoittelu
Evankeliumi on hauskaa

Jne.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #151 : 06.04.16 - klo:23:43 »
Ole kauhean surullinen vapaakirkonkin tilan vuoksi. Siellä oli paljon uskovia ystäviä.
Kun mulla alkoi mennä huonosti, niin ne ystävät kyllä katosivat elämäni piiristä ekana. Olin kieltämättä vaikea, mutta Jeesusta en kieltänyt. Halusin vain että joku jaksaisi kuunnella miltä tuntuu sisuksissa. No sitä pidettiin kai luopumisena.
Silti on hyvät muistot suurelta osin.

Yksi vapaaseurakunnan entinen vanhemmistoveli on säilynyt ystävänä. Tosin hän luopui uskosta. Koskaan ei luopunut ystävyydestä, mikä syntyi silloin kun hänellä oli vaikeinta. Arvostan lojaaleja ystäviä heti kolmanneksi eniten Jeesuksen ja perheenjäsenien jälkeen.
Ihmisroska

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #152 : 07.04.16 - klo:17:49 »
...
Kun mulla alkoi mennä huonosti, niin ne ystävät kyllä katosivat elämäni piiristä ekana.
...
Halusin vain että joku jaksaisi kuunnella miltä tuntuu sisuksissa.

Kuinkahan moni uskova yleensäkään jaksaa, tai haluaa kuunnella miltä toisesta tuntuu. Siis silloin,
kun se tuntuminen ei ole sitä "vauhdikasta oppia" siitä, miten hyvin uskovilla menee ja miten hyvältä
kaikki tuntuu jne.

Toisen kuuntelemiseen ei monellakaan ole halua, aikaa - eikä edes kykyä. Usein se menee niin,
että samalta seisomalta halutaan saada toisen ongelmat ratkaistuksi pikaratkaisulla, pikalääkkeellä:
"no tee näin ja näin, niin kyllä ne asiat siitä selviävät." Ja jos tämä pikalääke ei tunnu toimivan,
niin neuvojen antaja jatkaa matkaansa hymyillen ja jättää toisen omaan tuskaansa, vailla kuuntelijaa.

Ovathan nämä kommenttini hieman sarkastisia, myönnän. Mutta tällaisia me olemme toisiamme kohtaan,
valitettavan usein.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #153 : 07.04.16 - klo:19:49 »
Kuinkahan moni uskova yleensäkään jaksaa, tai haluaa kuunnella miltä toisesta tuntuu. Siis silloin,
kun se tuntuminen ei ole sitä "vauhdikasta oppia" siitä, miten hyvin uskovilla menee ja miten hyvältä
kaikki tuntuu jne.

Toisen kuuntelemiseen ei monellakaan ole halua, aikaa - eikä edes kykyä. Usein se menee niin,
että samalta seisomalta halutaan saada toisen ongelmat ratkaistuksi pikaratkaisulla, pikalääkkeellä:
"no tee näin ja näin, niin kyllä ne asiat siitä selviävät." Ja jos tämä pikalääke ei tunnu toimivan,
niin neuvojen antaja jatkaa matkaansa hymyillen ja jättää toisen omaan tuskaansa, vailla kuuntelijaa.

Ovathan nämä kommenttini hieman sarkastisia, myönnän. Mutta tällaisia me olemme toisiamme kohtaan,
valitettavan usein.

Surullisinta tässä lienee se, että huomaa olevansa itsekin tuollainen kaltoinkohtelija.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #154 : 07.04.16 - klo:23:14 »
Toisen kuuntelemiseen ei monellakaan ole halua, aikaa - eikä edes kykyä. Usein se menee niin,
että samalta seisomalta halutaan saada toisen ongelmat ratkaistuksi pikaratkaisulla, pikalääkkeellä:
"no tee näin ja näin, niin kyllä ne asiat siitä selviävät." Ja jos tämä pikalääke ei tunnu toimivan,
niin neuvojen antaja jatkaa matkaansa hymyillen ja jättää toisen omaan tuskaansa, vailla kuuntelijaa.

Ovathan nämä kommenttini hieman sarkastisia, myönnän. Mutta tällaisia me olemme toisiamme kohtaan,
valitettavan usein.

Jouduin jonkin aikaa oikein tutkimaan itseäni tuon Taiston tekstin edessä. Päädyin siihen, että kyllä minulla on halua ja aikaakin (varsinkin nyt eläkkeellä) kuunnella lähimmäisiäni enkä todellakaan tarjoa heille "pikaratkaisuja". Olen nimittäin oppinut, että tapa jolla Jumala on antanut avun minulle on perin harvoin tapa, jolla Hän antaa avun toiselle.

Mutta siinä komppaan, että itselläni ei ole kykyä ja viisautta auttaa hädässä olevaa, vaikka tahtoisinkin, ellei Jumala kykyä ja viisautta anna. Näin on kaikkien kohdalla. Hän kuitenkin antaa meille viisautta kun tahdomme vilpittömästi auttaa lähimmäisiämme, vaikka emme itse sitä kauttamme tulevaa Jumalan apua aina huomaisikaan (ja luontaisen ylpeytemme huomioiden on ilmeisen hyvä, ettemme huomaakaan). Taiston kirjoituksia luettuani olen kohtalaisen vakuuttunut, että hänen kauttaan lähimmäiset ovat saaneet apua, mutta tämä on asia jota itse emme tiedosta. Raamattu sanoo, että sisimmästämme virtaa elämän veden virtoja, mutta me emme ulotu näkemään millaisia siunauksia ne synnyttävät jossain näköpiirimme ulkopuolella.

Tuo oli nyt mitallin toinen puoli. Toinen puoli on surullisen usein juuri kuten Taisto kirjoitti.

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #155 : 08.04.16 - klo:05:48 »
Laitanpa tähän puhuttelevan runon, joka kertoo "nykyajassa perin harvinaisesta ajan ilmiöstä".

1. Olen vankina täällä ja ymmärrän sen,
mitä kuoleman korpea kuljen.
Olen kahleiden kantaja, hoipertelen,
tosi onnelta sieluni suljen,
kun aarteita maan
pyrin kuormaksi matkalla kartuttamaan.

2. Hyvin tunnen jo turhiksi antimet maan
jopa parhaatkin arvottomiksi.
ja kun turhia etsin, niin tuskia saan.
Nekö kelpaavat lohduttajiksi?
Ja viihdynkö näin,
kun on mahdoton kulkea taivasta päin?

3. Miten syntiä suosiva, vilpillinen,
perin uskoton, matkassa pysyn?
Olen kristitty joukossa kristittyjen,
yhä maailman kiitosta kysyn.
Taas kauhistelen
tätä orjuutta luonteeni valheellisen.

4. Yhä, Herrani, synneistä synteihin vie
katu tuttu, kun käyn sitä pitkin.
Se on uusien raskaiden askelten tie,
vaikka juuri sen itkuja itkin.
Näin matkalla maan
ylen työlästä taakkaani raahata saan.

5. Tykö armosi istuimen ääneti käyn
kuten syntinen nainen jo ammoin.
Näet, laupias Herrani, entisen näyn:
polo ihminen, särkevin vammoin,
nyt luoksesi jään
sydän itkien tuskaani nyyhkyttämään.


6. Pysyn luonasi, Laupeus loppumaton,
sinä kurjalle anteeksi annat.
Tämä huolteni keskellä toivoni on:
sinä armahdat, kuormani kannat.
Ja murheellisen
otat luoksesi laaksosta kyynelien.
 
(ps. en tiedä mistä tuon runon olen poiminut, tietääkö joku tekijän?)
« Viimeksi muokattu: 08.09.16 - klo:22:27 kirjoittanut Oloneuvos »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #156 : 08.09.16 - klo:22:12 »
Taas tuodaan uutta oppia Suomeen.
http://www.newretreats.com/helsinki-retriitti.html

Tuon kurssin vetäjät Jari ja Tanya Bereza tunnetaan myös Koivu sukunimellä. He ovat Jyväskylän Vapaaseurakunnan rukouslähettejä.
http://www.jyvaskylanvapaaseurakunta.fi/lahetystyo/seurakunnan_lahetit


Ilmeisesti energiaparantamisella pyritään saavuttamaan New Age - ihmisiä.  Sellaiseen tulokseen tulee, kun yhdistää noiden kahden linkin tekstit.

Näkyy voimallinen parantaminen jatkuvan rajatiedon messuilla.


Luokka 33 osa 2 Open Sky Cafe
openskycafe (at) gmail.com
www.openskyglobal.com
Open Sky Cafe tarjoaa intuitiivisia sanomia, parantamista ja unien tulkintaa.

http://www.rajatieto.fi/helsingin-tapahtumat.html


tarttee kaivaa jostain todiste tuosta yhteydestä...


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #157 : 09.09.16 - klo:23:17 »
https://whoisology.com/archive_14/openskyglobal.com

These are domain names connected to the email address
jtkoivu@gmail.com

openskyglobal.com
newretreats.com
jafaglobal.com
ywamalt.net
imagecode.org
openskytribe.org
View All Do

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #158 : 09.09.16 - klo:23:22 »
Parantumisen Polut -retriitti
http://www.newretreats.com/finland.html

RETRIITIN OHJELMA

10:00  Tervetulo, johdanto & esittelyt
10:30  Alustus: Image Code-terapia retriitin työkaluna
11:15  Johdettu parantumismeditaatio

12:00  Lounas

13:00  Meditaatio sessio luonnossa (luonnon antama lepo & mielikuva-harjoitus)
13:45  Palaute-ryhmä

14:00  Kahvitauko

14:30  Alustus: Avaimia parantumisen kokemiseen
15:15  Musiikki: kehon alkuaineiden värähtelytaajuus & IC-terapian Totuuslauseet
16:00  Intuitiivinen harjoitus

16:45  Palaute-ryhmä
17:00  Ajatuksia kotimatkalle


- - -

Kas, täältäkin tulee Healing Rooms vastaan

https://saarna.net/puhuja.php?id=Koivu_Jari


Jari ja Tanya Koivu ovat Jyväskylän Vapaaseurakunnan rukouslähettejä Torontossa, Kanadassa. Koivut tekevät työtään Missionuorsten työyhteydessä erityisesti Toronton juutalaisten ja venäjää puhuvien asuinalueella. Elämän puolesta -kriisikeskukset ovat osa heidän työtään. Lisäksi heillä on Healing Rooms -rukousklinikka juutalaisalueella ja he kouluttavat kristittyjä tavoittamaan mm. New Age-ihmisiä käyttämällä armolahjoja evankelioinnissa.



Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #159 : 09.09.16 - klo:23:32 »
No jopas, samaan aikaan kaikenlaista touhuilua.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #160 : 09.09.16 - klo:23:42 »
Mitä mieltä olette joikaamisesta?

https://youtu.be/gM3iGYldfss

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/omia-juuria-ja-kulttuuria-kannattaa-arvostaa-—-arild-maso-joikaa-jumalalle/


Joikaaminen on ollut minulle vaikea juttu. En tiedä mitä ajatella.
Sattuneista syistä se tullut tutuksi jo kymmenien vuosien ajalla.

Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #161 : 09.09.16 - klo:23:45 »
Kaameeta.

Tykkään kunnon lauluista joissa on selkeä sanoma Jeesuksesta.

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #162 : 10.09.16 - klo:04:52 »
Mitä mieltä olette joikaamisesta?

https://youtu.be/gM3iGYldfss

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/omia-juuria-ja-kulttuuria-kannattaa-arvostaa-—-arild-maso-joikaa-jumalalle/


Joikaaminen on ollut minulle vaikea juttu. En tiedä mitä ajatella.
Sattuneista syistä se tullut tutuksi jo kymmenien vuosien ajalla.

Tämä olikin elämäni ensimmäinen aamu, kun kuuntelin joikaamista kahvin valmistumista odotellessani. Mitä tuohon lauluun ja esittäjien habitukseen sitten sanoisi. Riittäisikö, kun sanon ymmärtäväni Sinua KnutL varsin hyvin kertoessasi, että joikaaminen on ollut Sinulle vaikea juttu. Nimimerkki Pax taisi kommentoida sitä yhdellä sanalla: kaameeta.

Joiku on asia, johon sisimpäni ei yhdy. Johtuneeko sitten siitä, että se on niin usein mukana shamaanien rukous- ja palvontamenoissa? Vai siitä, että siinä on jotain yhtäläisyyksiä torontolaisuuden kanssa, jossa ihmiset ääntelivät eläimellisesti? Tuossa esityksessä ylistettiin ja palvottiin Jumalaa, mutta kuuluiko se niihin kappaleisiin ja tapoihin, joista Herra sanoi: "Vie pois minun edestäni sinun virttesi pauhina. Minä en tahdo kuulla".

Niin tai näin, minun pääni ei pitkään tuollaista kestäisi ja sydämessäni sillä ei ole sijaa sen enempää kuin Joosefilla ja Marialla oli sijaa majatalossa.

Poissa hanski

  • Viestejä: 95
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #163 : 10.09.16 - klo:09:18 »
Itselleni joikaaminen on aika vieras asia. Lukisinkin mielelläni KnutL:ltä enemmän asiasta.

Lähinnä tuossa tulee ensiksi mieleen se sama, mikä monessa muussakin asiassa - missä määrin on hyvä käyttää esim. musiikin keinoja tietynlaisten henkisten ja hengellisten tilojen tavoittelussa? On mielestäni selvää, että musiikilla on raamatullisessa jumalanpalveluksessa tärkeäkin osa, mutta missä kulkee raja, että siinä mennään ns. ekstaasitekniikan puolelle? Tätä olisi ehkä syytä miettiä enemmän tässä nykyisessä ylistystrendissä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #164 : 10.09.16 - klo:10:44 »
Musiikkiasiasta on enemmänkin keskustelua täällä (http://puimatanner.net/index.php?topic=390.msg18059#msg18059).
Lainauksessa vastaus nro 6:

Samalla kun seurakunnissa lisätään kaikenlaisen musiikin osuutta, niin toisaalla kuuluu ääniä siitä, että musiikkia on liikaa. Yllättävää tässä on, että asialla ovat musiikin ammattilaiset:

http://www.muusikkojenliitto.fi/muusikko/muusikko_2006/Muusikko3-06_3.pdf
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell