Kirjoittaja Aihe: Näppäimistän painikkeet  (Luettu 2261 kertaa)

Poissa papi

  • Viestejä: 42
Näppäimistän painikkeet
« : 24.10.20 - klo:01:00 »
Vähän hassun tuntuista kysellä tällä foorumilla tietsika juttuja. Mutta kysyn silti.

Oletteko panneet merkille, että viime aikoina, ehkä Win 10 päivityksen jälkeen on tullut näppäin muutoksia. Esim. tekstin kopiointi ei onnistu enään hiiren oikean painikkeen kautta, vaan pitää painaa Ctrl + v. Se on paljon hitaampaa.
Toinen hankaluus on myös tässäkin foorumin ohjelmassa. Kohdistimen ohjaus näppäimillä, eli nuoli näppäimillä ei voi siirtyä taakse- eteenpäin. Kokeilkaa vaikka. Pitää siirtää kohdistinta oikeaan väliin.

On jotain muutakin joita en nyt muista.
Jos joku tietää jotain niin kertokaa.



Anton

  • Vieras
Vs: Näppäimistän painikkeet
« Vastaus #1 : 24.10.20 - klo:10:26 »
Käytän itse Mac-konetta mutta googletin nuo mainitsemasi ongelmat. Sen mukaan Windows 10 pitäisi kyllä toimia hiiren oikea klikkaus. Mutta sen voi ilmeisesti laittaa pois päältä halutessaan. Tällainen opasvideo tuli vastaan aiheesta, ehkä tästä on sinulle apua?

https://www.youtube.com/watch?v=_1LuZLKcJAE

Ilmeisesti myös joistain selaimista on poistettu toiminto palata takaisin näppäinkomennolla. Typerä uudistus jos minulta kysytään. Minä käytän Firefox ja Brave -selaimia, ja näissä ainakin mac-versiossa toimii vielä tuo näppäinkomento. Googletuksen perusteella on myös olemassa lisäosia, joilla sen saa toimimaan selaimessa jos ominaisuus on normaalisti poistettu käytöstä. Mitä selainta käytät?

Poissa papi

  • Viestejä: 42
Vs: Näppäimistän painikkeet
« Vastaus #2 : 29.10.20 - klo:20:37 »
Kokeilin tuota Firefox selainta tuossa toisessa läppärissäni ja näyttää toimivan niinkuin pitääkin, kuten sanoitkin. Eli tämäpä hyvinkin on taas niitä googlen temppuja. Mitä lie idea.
Olen jäänyt googlen vangiksi, koska luen paljon ulkolaisia sivuja ja googlen kääntäjä on hyvin toimiva.
Tosin on tuohon Edge selaimeenkin tullut kääntäjä, mutta periaatteellisista syistä en sitä suostu käytämään.
Ehkäpä tämä on kuitenkin aika pieni ongelma, joten koetan sopeutua.