Kirjoittaja Aihe: Onko Jumala ihmistä varten vai ihminen Jumalaa varten?  (Luettu 1779 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Onko Jumala ihmistä varten vai ihminen Jumalaa varten? Toisessa reunassa on käsitys, että Jumala on ihmisen juoksupoika, toisessa se, että Jumala ei oikeastaan voi tehdä mitään ilman ihmistä.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Onko Jumala ihmistä varten vai ihminen Jumalaa varten?
« Vastaus #1 : 04.09.14 - klo:19:32 »
Onko Jumala ihmistä varten vai ihminen Jumalaa varten? Toisessa reunassa on käsitys, että Jumala on ihmisen juoksupoika, toisessa se, että Jumala ei oikeastaan voi tehdä mitään ilman ihmistä.
Kun kysymyksen esittää näin pelkistettynä, niin ... se lähes ahdistaa. Jotakin puuttuu kokonaisuudesta.

Tuo kysymys vaatii mielestäni viereensä lisäkysymyksiä, vasta kysymysnippu selventää asiaa:
- Onko ihminen maapalloa varten? Ihminen asetettiin viljelemään ja varjelemaan maata -> keneltä/miltä maata pitää varjella`?
- Onko maapallo ihmistä varten? Pelkästään ihmistä varten? Vai onko tämä planeetta suurempien asioiden näyttämö?
- Onko Jumala lähinnä vain ihmisten Jumala, vai myös kaiken elollisen: biologisen (eläimet), henkisen (enkelit, langenneet enkelit)?
- Onko ihminen pääasiassa Jumalaa varten? Vai myös toisia ihmisiä varten, muita luotuja olentoja varten?

-  keksikää lisää kysymyksiä, minä en osaa pukea kaikkea aavisteluani sanoiksi ...



Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Onko Jumala ihmistä varten vai ihminen Jumalaa varten?
« Vastaus #2 : 04.09.14 - klo:19:51 »

- Onko ihminen maapalloa varten? Ihminen asetettiin viljelemään ja varjelemaan maata -> keneltä/miltä maata pitää varjella`?
Tuota noin niin...kuuluiko ihmisen varjella muutakin kuin Eedenin puutarhaa? Jos luontoa ajatellaan, ilman ihmistä tilanne voisi olla parempi.
Lainaus
- Onko maapallo ihmistä varten? Pelkästään ihmistä varten? Vai onko tämä planeetta suurempien asioiden näyttämö?
Olisin tuolla kannalla, että olemme osa jotain 'näytelmää'.
Lainaus
- Onko ihminen pääasiassa Jumalaa varten? Vai myös toisia ihmisiä varten, muita luotuja olentoja varten?


Jos ihminen olisi pääasiassa toisia ihmisiä varten, kyseessä olisi ikiliikkujaan verrattavissa oleva juttu. Oleminen selittyisi systeemin sisäisillä syillä. Ilman ensimmäistä ihmistä toista ihmistä ei tarvittaisi.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Onko Jumala ihmistä varten vai ihminen Jumalaa varten?
« Vastaus #3 : 12.09.14 - klo:12:30 »
Kumpi tarvitsee toista enemmän ja millä perusteella ?

Tarvitseeko Jumala ihmistä ?
Jos apo-kirjoja joita Jeesus Kaikkivaltias lainaa eli ottaa sieltä viisautta on totta, niin Jumala tarvitsee ihmistä oman hyvyytensä todistajaksi ja perkeleen tuomariksi pahoja tekoja tuomitessa.

Ihminen ei TARVITSE Jumalaa !

Jos tarvii, kerro mihin ?
Mihin ihminen tarvitsee Jumalaa ?
_______


Miten, meidän ihmisten käsitys pahasta ja hyvästä edellyttää ?
tasoja eli eru tunne ja olo ja tila-muutoksia ?
eli kokemuksia hyviä ja pahoja ?

Kiusaako, kreikkalainen sana, kiusaa ja koettelee :) yksi ja sama.
kuten pelastaa ja parantaa.

eli Jumala tarvitsee sekä ihmistä että saatanaa että näyttää hyvältä eli "hyvältä jumalalta".

Ihminen eikä saatana tarvitse mihinkää Jumalaa !

jos tarviii, tuo se esille ja TUTKITAAN mihin ja missä !

ja taas Castavoima otti 6-0 voiton Jumalasta ja sen palvelijoista !

jos olet toista mieltä.

esitä YKSI tapaus jossa Saatana vahingoittaa ihmistä OMASTA tahdosta.

Mikä saa ihmisen voimaan pahoin ja ongelmia ja kaikkinaisiin murheisiin ?
Ihminen tahi saatana vai Jumala ?

eli mikä onnettomuus tapahtuu maailassa mitä Jumala ei ole tehnyt ?

eli jos ihminen ei välitä Jumalasta, Jumalan vastaus on että Jumala tekee ihmisen elämän helvetiksi kunnes tulee Jumalan tykö.

Ihmisen oma tahi saatanan teko ei sitä onnettomuutta tee.

Jos ja kun maailman ihminen tekee pahaa toki siitä tulee pahaa eli kärsimystä ihmiselle.
mutta nämä henkilöt jotka näin tekevät ovat poikkeus.

Jos itse menen naapurin naisen tykö ja me harrastamme seksiä, läpi yön.. hhmmm (selvittää kurkkua) niin, kuka ja mikä on mahdollisen kurjuuden lähde eli teko jos siitä tulee ongelmia.

itse käytän sekä kondomia että johtimet ovat leikattu katki ja nainen taas on poistanut kohdun ja muna-sarjat, ja mitä lie siellä on.. hhmm ja käyttää e.pillereitä sekä vaahtoa että jotain muuta kemikaalia. eli
ei tule tarttuvia sairauksia ei lapsia (vaikka ne ovat ihania ... :) ) niin miksi tämä nautinto on kieletty ?

Mikä on peruste ?

eli Jos Jeesus nauttii viinaa eli viinia oman nautinnon lisäämiksi, miksi kieltää seksi nautinnon jos ja kun siitä ei ole kenekkään haittaa, paitsi Jumalalle ?

eli Jumala ja jumalat tarvitsevat sekä ihmistä että saatanaa !
mutta ihminen tahi saatana ei tarvitse Jumalaa tahi jumalia.

ja tämän kaiken, kas kummaa voin TOTEEN näyttää Jumalan omilla sanoilla. ellei sitä estetä tahi sitä halutaa tutkia !

eli missä on Jumalan ihmis tahi edes luoma kunnan rakkaus ?
vain uskossa eli ei missään!




Vastavoima

  • Vieras
Vs: Onko Jumala ihmistä varten vai ihminen Jumalaa varten?
« Vastaus #4 : 12.09.14 - klo:12:48 »
Onko Jumala ihmistä varten vai ihminen Jumalaa varten? Toisessa reunassa on käsitys, että Jumala on ihmisen juoksupoika, toisessa se, että Jumala ei oikeastaan voi tehdä mitään ilman ihmistä.
Kun kysymyksen esittää näin pelkistettynä, niin ... se lähes ahdistaa. Jotakin puuttuu kokonaisuudesta.

Tuo kysymys vaatii mielestäni viereensä lisäkysymyksiä, vasta kysymysnippu selventää asiaa:
- Onko ihminen maapalloa varten? Ihminen asetettiin viljelemään ja varjelemaan maata -> keneltä/miltä maata pitää varjella`?
- Onko maapallo ihmistä varten? Pelkästään ihmistä varten? Vai onko tämä planeetta suurempien asioiden näyttämö?
- Onko Jumala lähinnä vain ihmisten Jumala, vai myös kaiken elollisen: biologisen (eläimet), henkisen (enkelit, langenneet enkelit)?
- Onko ihminen pääasiassa Jumalaa varten? Vai myös toisia ihmisiä varten, muita luotuja olentoja varten?

-  keksikää lisää kysymyksiä, minä en osaa pukea kaikkea aavisteluani sanoiksi ...
_____________
 isee....


olet siis sitä mieltä että:
Lainaus
Ihminen asetettiin viljelemään ja varjelemaan maata -> keneltä/miltä maata pitää varjella`?

Oletus että alussa Paratiissa, ei saatanan omassa valtakunnassa missä lie,
Lainaus
"13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit."

oli Jumala tahi kolme tahi 10 eri jumalaa, Isä, Poika, Pyhä Henki ja 7 muuta Jumalan hengeä.
10 tahi 11 :)

eli joku Jumala, oli alussa siellä ja siellä oli myös Aadam ja mahdollisesti, Lilith sekä Eeva.

nyt Jumala on tehnyt ihmisen ja ihmisen persoonan ja tutkijan halun. uteliaisuus = --> keksinnöt. hhmmmm

sekä saatanan persoonan ja sen ominaisuudet, ei tullut tyhjästä vaan Jumalan TAHTO.

Lainaus
15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.

eli mikä saa ihmisen, saatanan tahi Jumalan tekemään pahaa ?

eikö persoona ?

Nyt Jumala kuten tavallisesti, ei rehellisesti kerro kaikkea tarpeellista tietoa että ihminen voi tehdä oikeita ja hyviä ja tarpeellisia päätöksiä eli tekoja.

eli esim. "omena puu" tahi elämä puu.

eli nyt Jumala on antanut saatanalle aseet !
eli valheen kaikella voimalla ja ihmeillä !

mutta ihmiselle ei annettu edes tietoa kuka tahi mitä vastaan tulee "taistella" eli varjella eli suojella eli olla kilpi!

eli saatanalla on kaikki aseet mutta ihmisellä ei mitään !
___

Onhan Jumala itse todistanut itsestään, kukapa muu :)
että, Hän ei muutu eikä muuta omia sanoja tahi "tekoja".

eli Jos Jumala on rehellinen ja oikeuden mukainen niin:
tämä sana on totta tahi sitten petosta että Jumala saisi saaliiksi ihmisiä:

Minä olen Kilpi !

Lainaus
Minä olen sinun kilpesi; sinun palkkasi on oleva sangen suuri."

Minä olen. äidinkieltä.. hhmmm  :'(
eli Hebreankielellä oleva äidinkielen kummallisuus jossa on idea että sanan minä olen kilpi, on sekä aktiivinen että määritelmä. kuka ja missä ja miten.

eli Jumala on tässä ja nyt. "Minä olen mikä olen ja tässä ja nyt."
lue lisää Moszen sivuilta.

eli Jumala lupaa olla kaikkien kilpi ja suoja.
Kuten Jeesus väittää Pyhän Hengen olevan suoja ja kilpi eli suojeli eli Puolustaja.

jos tämänkaltainen on puolustaja, mihin tarvitaan vihollista ?
no kumoikaan ei ole täyttänyt sitä mitä lupasi.

ei Jumala Abramin kohdalla eikä Puolustaja, Kolmas jumala, Juudan tahi Pietarin kohdalla.

eli Onko Jumala sekä väärä että vieläpä, kykenemätön tekemään mitä lupaa tehdä ??
________

Miten on näin suuresti kaikki yleistäen.
Jos Jumala ei KYKENE tekemään mitä on suunnitellut ja tahtoo, niin:

Jumala tappaa ja tuhoaa kaiken ?

vai onko Raamatuissa muu malli tahi kaava kuin kaiken tuhoaminen?

jos on toki voit sen esille tuoda ja katsellaan ja TUTKITAAN miten on.

eli Jos Jumala ei osaa eikä kykene tekemään mitä tahtoo, tappaa hän kaikki !

todellinen Kaikkivaltias ja Rakasta Jumala !

tuleeko meidän ottaa oppia Jumalan teoista ?
terroristit ?

ellette kumarra allahia teidät kaikki tapetaan ??
onko sama sitten myös Jumalan suurin ihme ?



Vastavoima

  • Vieras
Vs: Onko Jumala ihmistä varten vai ihminen Jumalaa varten?
« Vastaus #5 : 12.09.14 - klo:12:50 »
1. Kor. 9:26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,


ilmaan hosuen ??
eli ei mitään järkeä taistella näkymättömän ja aineettoman vastustajan kanssa ?
Kuten Aadan oli pakotettu ?