Kirjoittaja Aihe: E-kirja  (Luettu 2119 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
E-kirja
« : 26.02.20 - klo:21:54 »
Onko kukaan perehtynyt ns. E-kirjaan? Minua kiinnostaisi kaikki asiaan liittyvä ja erityisesti tekniikka. Olen asiassa täysi noviisi, minulla on vain jotain mielikuvia asiasta, joten kaikki tieto kiinnostaa.

Minulla on se käsitys, että e-kirjaa voi lukea älypuhelimella, tietokoneella ja erityisesti siihen käyttöön rakennetulla kirjanlukulaitteella. Millaisessa muodossa kirja saadaan laitteelle, tuleeko se netin kautta, vai onko ehkä muistitikku? Ja millaisia kustannuksia e-kirjaan sisältyy? Ja onko kristillistä kirjallisuutta ylipäätään e-kirjoina saatavana?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Anton

  • Vieras
Vs: E-kirja
« Vastaus #1 : 27.02.20 - klo:11:54 »
Mä olen lukenut e-kirjoja kännykän näytöltä. Pk-seudun kirjastolla on e-kirjastopalvelu josta kirjaston käyttäjä voi kirjautua ja "lainata" eli ladata määräajaksi e-kirjan omalle laitteelle. Hengellisiä kirjoja siellä ei kyllä taida olla.

Tuossa on heidän kokoelmansa: https://www.ellibslibrary.com/fi/collection/

Muuten tykkään enemmän lukea perinteisiä kirjoja mutta joskus on tilanteita jossa on kätevää lukea e-kirjaa, esim huonosti valaistussa tilassa tai jos ei jostain syystä ole mielekästä kaivaa kirjaa esille.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: E-kirja
« Vastaus #2 : 28.02.20 - klo:17:37 »
Ostin Kindle Firen joskus 3 vuotta sitten kun tarvitsin kirjan koulutukseen missä olin. Lopulta päädyin kuitenkin ostamaan kirjan paperiversion. Joskus olen ostanut Amazonista kirjan ja sitä on kiva lukea illalla. Mutta en tiedä, eihän siihen varmaan kovin moni kirja mahdu. Mitä tapahtunee aikaisemmin ostamilleni. :-\