Kirjoittaja Aihe: Kuri vai väkivalta  (Luettu 16904 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #30 : 06.10.18 - klo:18:21 »
kärsimys
tulehtunut
sairas
vähättely
hätä
kärsii
riistäjähallitus
diktatuuri
kirosana
kärsivä osapuoli
sadistinen diktatuuri
Tuossa on viestistäsi poimittuja ilmaisuja. Onpa meillä käsittämättömän huono yhteiskunta. Oletko milloinkaan ajatellut vaihtaa maata?

Ai, se olikin kuvaus Suomesta. Hetken jo ajattelin, että oliko Pohjois-Koreasta. No, ei toki, siellähän hallitsee tämä söpöläinen Kim Jong Un. Mitä nyt joitakin kymmeniä on teloituttanut, kun ei salli kansan sortoa.  ;D
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Alvari

  • Viestejä: 592
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #31 : 06.10.18 - klo:19:30 »
Mitä vikaa noissa sanoissa on? Hienoja suomenkielisiä sanoja siinä kuin muutkin.

Poissa Alvari

  • Viestejä: 592
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #32 : 06.10.18 - klo:20:18 »
Ymmärrän Sandian näkökulman ja ihmettelen itsekin vastustusta jota se sai tämän ketjun alussa.

Ainakaan minulla ei, muuten, ollut tarkoitusta vastustaa sandian näkökulmaa tai mitään muutakaan. Ihan vain halusin keskustella eri näkökannoilta. En edes tarkoittanut tilastokysymykselläni mitään vastustusta tai mitään negatiivista sandian sanomaan. Eikös keskustelufoorumit ole keskustelua varten? Sitten kun nonverbaalinen viestintä puuttuu ja jos sattuu valitsemaan sanansa väärin tai ei lisää viestiinsä mitään pehmentäviä sanoja, niin siitä voi syntyä käsitys kuin vastustaisi tai hyökkäisi. Täytyy näköjään vielä opetella tätä viestintää.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #33 : 06.10.18 - klo:20:55 »
kärsimys
tulehtunut
sairas
vähättely
hätä
kärsii
riistäjähallitus
diktatuuri
kirosana
kärsivä osapuoli
sadistinen diktatuuri
Tuossa on viestistäsi poimittuja ilmaisuja. Onpa meillä käsittämättömän huono yhteiskunta. Oletko milloinkaan ajatellut vaihtaa maata?

Minulle Lemmikin kirjoitukset kertovat, että hänellä on todella paha olla.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #34 : 07.10.18 - klo:11:25 »
Ymmärrän Sandian näkökulman ja ihmettelen itsekin vastustusta jota se sai tämän ketjun alussa.

Ainakaan minulla ei, muuten, ollut tarkoitusta vastustaa sandian näkökulmaa tai mitään muutakaan. Ihan vain halusin keskustella eri näkökannoilta. En edes tarkoittanut tilastokysymykselläni mitään vastustusta tai mitään negatiivista sandian sanomaan. Eikös keskustelufoorumit ole keskustelua varten? Sitten kun nonverbaalinen viestintä puuttuu ja jos sattuu valitsemaan sanansa väärin tai ei lisää viestiinsä mitään pehmentäviä sanoja, niin siitä voi syntyä käsitys kuin vastustaisi tai hyökkäisi. Täytyy näköjään vielä opetella tätä viestintää.

Viestintäsi on täysin erinomaista. En tiedä mistä ne "äänensävyt" tulee kirjoitettuun tekstiin mutta kuvittelin lähinnä, että loukkaannuit ja siksi "äänensävysi" oli kiivas.   ;)

Itse keskusteluun ei minulla ollut muuta sanottavaa kuin, että haukuin tuon sanan "tilasto".  :D  Tai siis yritin toimia sovittelijana jotta "riita" ei jäisi välillenne. 👬
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #35 : 08.10.18 - klo:09:32 »
Kun kaytin sanaa tilasto, tarkoitin juuri sita. Miten muuten voisi saada selville missa lapset useimmiten kohtaavat bakivaltaa joko valittomasti tai valillisesti.





Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #36 : 08.10.18 - klo:10:32 »
Kun kaytin sanaa tilasto, tarkoitin juuri sita. Miten muuten voisi saada selville missa lapset useimmiten kohtaavat bakivaltaa joko valittomasti tai valillisesti.

Oikeastaan sillä tiedolla ei ole mitään muuta merkitystä käytännön päätöksissä kuin että viranomaiset voivat selitellä "ettei teidän ongelma ole niin suuri kuin väitätte joten emme auta teitä".
Näin siis ainakin Suomessa ja somessa.

Jos jotakuta haluttaisiin auttaa niin sitä ei verrattaisi kaikenlaisiin lukuihin jolloin autettava muuttuu numeroksi.
Jokainen meistä ja viranomaisista on vain velvollinen auttamaan sitä joka seisoo nenän edessä. Ei siinä tarvii miettiä että
"joo liikenteessäkin kuolee sen ja sen verran joten nämä tässä tiellä makaavat kuuluvat ihan normaalin uhrilukuprosenttiin."

Siis tämä vain keskusteluissa joita kaikkialla käydään, turhia selityksiä numeroista ja "tekeehän niin suomalaisetkin". Nämä lausunnot on vain sitä varten jotta terroristien tekemisiä ei tarvitsisi mainita.

Nytkin on kuulemma ihan normaalit autonpolttajaiset menossa Suomessa. Ei kuulemma ole yhtään tilastojen mukaan määrät nousseet joten ei huolta terrorismista. Kummallista vaan etten itse muista yhtään autojen joukkopolttoja viimeiseltä vuosikymmeneltä ennen terroristien virtaamista Suomeen.

Niin ja onhan sekin outoa että juuri nyt tarvii kiireellisen perustuslain muutoksen kun ei nuo autojen joukkopoltotkaan ole yhtään lisääntyneet.

--tämä siis vain suomalaiseen tilastotieteeseen liittyen , ei Sandian kirjoituksiin liittyen  :D

YLE näet eilenkin muistutti meitä suomalaisia ettei mitään huolta terroristeista koska autopoltot ovat joka vuotisia normaalin tilaston puitteissa sattuvia mielentilahäiriöitä
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Alvari

  • Viestejä: 592
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #37 : 08.10.18 - klo:11:32 »
Itse keskusteluun ei minulla ollut muuta sanottavaa kuin, että haukuin tuon sanan "tilasto".  :D  Tai siis yritin toimia sovittelijana jotta "riita" ei jäisi välillenne. 👬

Mulla ei ole ollut riitaa kenenkään kanssa. Kun näen jonkun kirjoittavan"tilastojen mukaan" tai "tutkimusten mukaan", niin mulle yleensä ekana tulee mieleen, että minkä tilaston tai minkä tutkimuksen ja mitä näissä on huomioitu ja mitä ei. Eli minkäänlaista hyökkäystä itse asiaa vastaan ei ollut. Mua vain kiinnosti asia ja esitin tarkentavan kysymyksen.
« Viimeksi muokattu: 09.10.18 - klo:06:10 kirjoittanut Alvari »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #38 : 08.10.18 - klo:18:05 »
Kun kaytin sanaa tilasto, tarkoitin juuri sita. Miten muuten voisi saada selville missa lapset useimmiten kohtaavat bakivaltaa joko valittomasti tai valillisesti.

Oikeastaan sillä tiedolla ei ole mitään muuta merkitystä käytännön päätöksissä kuin että viranomaiset voivat selitellä "ettei teidän ongelma ole niin suuri kuin väitätte joten emme auta teitä".
Näin siis ainakin Suomessa ja somessa.

Jos jotakuta haluttaisiin auttaa niin sitä ei verrattaisi kaikenlaisiin lukuihin jolloin autettava muuttuu numeroksi.
Jokainen meistä ja viranomaisista on vain velvollinen auttamaan sitä joka seisoo nenän edessä. Ei siinä tarvii miettiä että
"joo liikenteessäkin kuolee sen ja sen verran joten nämä tässä tiellä makaavat kuuluvat ihan normaalin uhrilukuprosenttiin."

Siis tämä vain keskusteluissa joita kaikkialla käydään, turhia selityksiä numeroista ja "tekeehän niin suomalaisetkin". Nämä lausunnot on vain sitä varten jotta terroristien tekemisiä ei tarvitsisi mainita.

Nytkin on kuulemma ihan normaalit autonpolttajaiset menossa Suomessa. Ei kuulemma ole yhtään tilastojen mukaan määrät nousseet joten ei huolta terrorismista. Kummallista vaan etten itse muista yhtään autojen joukkopolttoja viimeiseltä vuosikymmeneltä ennen terroristien virtaamista Suomeen.

Niin ja onhan sekin outoa että juuri nyt tarvii kiireellisen perustuslain muutoksen kun ei nuo autojen joukkopoltotkaan ole yhtään lisääntyneet.

--tämä siis vain suomalaiseen tilastotieteeseen liittyen , ei Sandian kirjoituksiin liittyen  :D

YLE näet eilenkin muistutti meitä suomalaisia ettei mitään huolta terroristeista koska autopoltot ovat joka vuotisia normaalin tilaston puitteissa sattuvia mielentilahäiriöitä

Niin mainitisin asian ketjun siina kohdassa missa joku mainitsi adoptiosta tilastoa. Ajattelin ikaankuin jatkaa ja mainita etta viela kohdusta elossa selviamisen jalkeenkaan aina niin turvallista ole.

Joskus vaan tuli se ajatuksena mieleeni ja jotenkin jarkytyin.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #39 : 11.10.18 - klo:14:36 »
Niin, kurihan on rakkautta. Kuulin tähän liittyen tapauksen pohjanmaalta -liekö totta vai tarua?

Rasavilli pojanviikari oli tehnyt jotain isän mielestä pahaa, ja niinpä isä antoi hänelle selkään. Käytiin seuraavanlainen sananvaihto:

Poika: Älä pieksää enää isä.

Isä: En minä sinua muuten pieksisi, mutta kun Raamattu opettaa, että "joka lastansa rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa".

Poika: Kun minä kasvan isoksi niin minäkin rakastan sinua!

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #40 : 11.10.18 - klo:16:58 »
Voiskohan joku alkukielen tuntija selvittää sen, millaista raamatullinen kuritus on? Rohkenen epäillä, ettei se ole pahoinpitelyä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #41 : 12.11.18 - klo:11:30 »
Oikeuslaitoksemme rakastaa sadisteja ja terroristeja. Jokainen raiskaus oli yksittäisenä tekona vain 3kk arvoinen pahuus.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005657274.html

Tuleekohan Jumala eräänä päivänä tuomitsemaan kyseiset tuomarit lempirikollistensa kanssa samaan tuomioon?

Jos Jumala ei toimita oikeudenmukaisuutta voimaan ei kukaan koskaan voi iloita lopullisesta hyvyydestä.


Mitä jos sinun lapsesi olisi tuomareillemme 3kk arvoinen ihminen? Samaan aikaan kun miljoonan euron kavaltaja saa 10 vuotta vankeutta.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #42 : 12.11.18 - klo:16:09 »
USAssa olisi saanut 20 vuotta tai enemmän. Ja ideanahan on se, että vaaralliseksi todettu henkilö on poissa pelistä tekemästä uusia uhreja.
« Viimeksi muokattu: 12.11.18 - klo:16:50 kirjoittanut sandia »

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #43 : 12.11.18 - klo:19:12 »
Vähällä pääsee. Ei Suomessa nuo väkivalta- ja seksuaalirikosten tuomiot ole missään järkevässä suhteessa toisiin rikoksiin.
Ihmisroska

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #44 : 13.11.18 - klo:02:50 »
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005657274.html
Oikeuslaitoksemme rakastaa sadisteja ja terroristeja. Jokainen raiskaus oli yksittäisenä tekona vain 3kk arvoinen pahuus.... Tuleekohan Jumala eräänä päivänä tuomitsemaan kyseiset tuomarit lempirikollistensa kanssa samaan tuomioon?
Oikeuslaitoksemme tuomarit toimivat siten kuin Suomessa korkeinta lainsäädäntövaltaa käsissään pitävä eduskunta säätää. Tuomarit noudattavat vain eduskunnan säätämiä lakeja. Eikö loppupeleissä siis äänestäjät ole vastuussa? "Sitä saa mitä tilaa" ja "Kansa tämä huutaa vapautta synnin lokahan..."


Lainaus käyttäjältä: Lemmikki
Jos Jumala ei toimita oikeudenmukaisuutta voimaan ei kukaan koskaan voi iloita lopullisesta hyvyydestä.
Tuosta ajattelen, että siinä ei kaikki mene "Jeesuksen mielen ja Raamatun opetuksen mukaan". Jeesus haluaa armahtaa kaikkia koska Hän on sovittanut koko maailman synnin. Siinä ei ole "yhtään erotusta".