Kirjoittaja Aihe: Miten minun lopulta käy?  (Luettu 22427 kertaa)

tikli

  • Vieras
Vs: Miten minun lopulta käy?
« Vastaus #120 : 09.04.14 - klo:07:31 »
Jos katson itseeni ja omiin mahdollisuuksiini, niin epävarmuus on todennäköistä.

Mutta katsoessani Kristukseen, jossa on ei vain tuleva, vaan tämän hetkinen toivo, todennäköisyys on taattu.

Olen kaikessa Kristuksen varassa. Minulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin luottaa koko painollani Häneen. Ja tiedän olevani taivastiellä ja pääseväni perille.

Tämä ei sulje pois sitä, että joka luulee seisovansa katsokoon ettei lankea. Valvominen on välttämätön ja sekin on Jumalan vaikuttamaa.

Jumala Kristuksessa ei ole epävarma. Siksi parasta nöyrästi luottaa Jeesukseen Kristukseen ja uskoa, että Hän joka on alkanut meissä hyvän työnsä on saattava sen loppuunkin asti.

Aamen ja Hallelujaa!  ;D

Jostain olen lukenut lähetyssaarnaajasta, jonka piti kääntää jonkin heimon kielelle Joh. 3:16,
mutta tuon heimon sanastosta puuttui kokonaan sana "uskoo" ja hän pohti ja pohti, miten tuon jakeen kääntäisi.

Sitten hänelle tuli vieras, joka totesi istuessaan tuoliin, että; "Tuntuupa hyvältä saada istua koko painollaan tähän tuoliin" ja niin tuolla lähetyssaarnaaja alkoi "raksuttaa" ja hän käänsi tuon jakeen näin:  (Huom! ulkomuistista)

Joh.3:16
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen luottaa (turvautuu?)  koko painollaan, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Eli voisi sanoa jopa näin, että  viestisi piti sisällään "täyden evankeliumin"!  :)

« Viimeksi muokattu: 09.04.14 - klo:08:41 kirjoittanut tikli »

Marjatta

  • Vieras
Vs: Miten minun lopulta käy?
« Vastaus #121 : 09.04.14 - klo:08:15 »
Olipa mielenkiintoista lukea lähetyssaarnaajan Raamatun jakeen kääntämisen lopputulosta!  :)

Sitä ei arvaa, että oma ajatus ei ole omaa. :D

tikli

  • Vieras
Vs: Miten minun lopulta käy?
« Vastaus #122 : 09.04.14 - klo:08:38 »
Olipa mielenkiintoista lukea lähetyssaarnaajan Raamatun jakeen kääntämisen lopputulosta!  :)

Sitä ei arvaa, että oma ajatus ei ole omaa. :D

Etsin vielä, jos vain löydän, mistä olen sen lukenut ja oliko se ihan sana sanalta tuo,
minkä tuohon ulkomuistista laitoin..

Mutta näinhän se on, että me saamme kulkea meille edeltä valmistetuissa
teoissa ja kun Pyhä Henki asuu meissä, meidän ei tarvitse murehtia, mitä
meidän tulisi sanoa, vaan Jumalan Henki meissä hoitaa tuon tehtävän
puolestamme.

Minua siunasi kovasti tuo lyhyt ja ytimekäs tekstisi, jossa oli mielestäni kaikki tarpeellinen. :)

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Miten minun lopulta käy?
« Vastaus #123 : 09.04.14 - klo:08:40 »
Ihminen joutuu helvettiin ilman Kristusta. Siitä voi saada jonkinlaisia esimakuja jo tässä ajassa. Vaikeimpina aikoina helvetti tuntuu olevan lähempänä kuin taivas. Eikä se edes tunnu epäreilulta.

"Syvyydestä minä huudan sinua, Herra.
Herra, kuule minun ääneni. Tarkatkoot sinun korvasi minun rukousteni ääntä.
Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää?
Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin.
Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa."


Ihmisroska

tikli

  • Vieras
Vs: Miten minun lopulta käy?
« Vastaus #124 : 09.04.14 - klo:08:46 »
Ihminen joutuu helvettiin ilman Kristusta. Siitä voi saada jonkinlaisia esimakuja jo tässä ajassa. Vaikeimpina aikoina helvetti tuntuu olevan lähempänä kuin taivas. Eikä se edes tunnu epäreilulta.

"Syvyydestä minä huudan sinua, Herra.
Herra, kuule minun ääneni. Tarkatkoot sinun korvasi minun rukousteni ääntä.
Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää?
Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin.
Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa."


Jumalan kaikkivoipaa ja Hänen parhaaksi katsomaansa siunausta Sinulle Mice!
Muista: Kaikki Sinä voit Hänessä joka Sinua vahvistaa ja tukee lujalla ja vakaalla kädellään.
Hänen kätensä ei ole lyhyt auttamaan, eikä Hänen korvansa kuuro kuulemaan!!
On olemassa Kallio, joka ei horju!

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Miten minun lopulta käy?
« Vastaus #125 : 22.02.16 - klo:17:29 »
Tämä on mielenkiintoinen keskustelu. Kannattaa silloin tällöin kerrata.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Miten minun lopulta käy?
« Vastaus #126 : 22.02.16 - klo:20:06 »
Uskoisin, ettei meistä kukaan ymmärrä täysin armoa, sen laajuutta, syvyyttä ja korkeutta ja juurikin siksi, että me ihmiset olemme jokainen näiden hengellistenkin asioiden kohdalla itsessämme vajavaisia ja täydellisiksi tulemme vasta sitten, kun vajaa lakkaa ja täydellisyys kerran alkaa.

Meillä on paha tapa mittailla toinen toistamme, milloin toisen armon ymmärärtämisen vähyyttää, milloin sen runsautta, milloin lainalaisuutta ja milloin laittomuutta.

Heilumme ja hääräämme omine mittatikkuinemme ja puntareinemme, arvioimme ja arvostelemme........ ja kuitenkaan......... Jumala ei meille kenellekään antanut tällaista mitta- ja puntarimiehen virkaa!

Lukiessani tätä vanhaa ketjua törmäsin tähän tekstiin. Siinä olevat ajatukset ovat tulleet tutuiksi monissa muissakin yhteyksissä hengellisistä asioista keskusteltaessa. Vaikka ei suoraan sanota, niin siitä on luettavissa ajatus, ettei asioista pidä keskustella siksi, ettei tulisi riitaa ja erimielisyyttä.

Mutta sitä vartenhan nämä foorumit ovat, että täällä katsotaan asioita eri näkökulmista ja silloin omakin ymmärrys voi avartua. Raamatusta nousee väkevänä kehoitus tutkia yksin ja toisten kanssa onko asia niin kuin niiden sanotaan olevan (esim. Ap. t. 17:11).

Ja mitä Paavaliin tulee, niin hänelle, jos kenelle, oli uskottu "evankeliumin mittatikku", jonka mukaan muidenkin tulisi vaeltaa (1. Kor. 15:1,2). Ja Jumalan kansalle on Paavalinkin jälkeen kaikkina aikoina uskottu sama tehtävä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Miten minun lopulta käy?
« Vastaus #127 : 23.02.16 - klo:11:53 »
Kirjoitin tämän ensin Kirjallisuutta koskevaan ketjuun, koska siellä käsitellään vanhurskauttamista ja siihen liittyvää. Aihe sopii kuitenkin paremmin tämän otsikon alle, joten siirrän sen tähän.

Joidenkin mielestä tämä on turhaa sanoilla kikkailua. Kuitenkin nämä ovat perusasioita, jotka merkitsevät uskovalle käytännössä erittäin paljon ja antavat sisäisen rauhan. Koetan saada sanottua tämän tärkeän asian (satunnaiselle lukijalle) vielä jonkinlaisena "rautalankamallina"  mahdollisimman yksinkertaisesti:

Uskonvanhurskaus = luettu vanhurskaus (Kts. Room. 4. luku, siellä tämä asia on sanottu 11 kertaa).

Uskonelämän perusta on alusta loppuun luetussa vanhurskaudessa, voidaan puhua myös vanhurskautuksesta tai vanhurskauttamisesta. Kun jumalaton ihminen vanhurskautetaan, hänestä tulee Jumalan silmissä kelvollinen ja mitat täyttävä. Ihmisten silmissä tällainen ihminen ei kuitenkaan aina näytä vanhurskaalta, koska hänen tilansa ei useinkaan vastaa sitä korkeaa asemaa, mikä hänellä (jo) on. Pyhitys on sitä, että ihmisen tila lähestyy tuota korkeaa asemaa.

Koko Evankeliumin "juju" on siinä, että Ansioituneen pyhyys luetaan ansiottoman hyväksi. Tämä on hullutusta maailmalle ja vain sen kokeneella on mahdollisuus ymmärtää asia.

Sana "vanhurskautus" on jossain määrin hankala, mutta suomenkielellä ei ole ilmaisua, jossa yhdellä sanalla voitaisiin ilmaista tuon sanan valtava sisältö. Ihmisen pelastuksen kannalta tärkeintä on se, että hän on vanhurskautettu. Jos ei ole, hän ei voi koskaan levätä, koska hänellä on aina sisimmässään tunto siitä, ettei hän ole kelvollinen Jumalan edessä. Tällainen ihminen häärää aina itsensä ympärillä ja koettaa omilla teoillaan olla Jumalalle kelpaava. Vanhurskautettu voi levätä valmiin ja täydellisen työn varassa.

"Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat" (1. Kor. 1:21).
« Viimeksi muokattu: 24.02.16 - klo:14:42 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Miten minun lopulta käy?
« Vastaus #128 : 23.02.16 - klo:19:30 »
Hyvin tiivistät tämän asian selväksi, Paulus.

Tuossa asian ytimessä voi todellakin levätä, eikä ole enää paineita ponnistella tai "häärätä" niinkuin sanoit.