Kirjoittaja Aihe: Muotiasiat  (Luettu 1133 kertaa)

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Muotiasiat
« : 15.01.16 - klo:14:00 »
Tuskinpa kukaan meistä on kokonaan vapaa muotikysymyksistä. Mutta muodin orjuutta on nähtävissä erilaisissa asioissa myös uskovilla. Muodin orjuus voi olla myös vaarallista. Äsken lenkillä ollessa teimme havainnon, että varsinkin nuorilla muodin orjuus ilmenee esim. pukeutumisasioissa, jolloin lämpimyys on kokonaan toisarvoinen juttu.

Monilla muilla elämänalueilla muotikysymyksellä on suuri merkitys. Mitä kokemuksia tältä alueelta on?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa kalamos

  • Viestejä: 491
  • Kάλαμος
    • kalamos.keskustelu.info
Vs: Muotiasiat
« Vastaus #1 : 19.01.16 - klo:13:03 »
Kun olin nuori, niin silloin oli muotia kulkea paljain päin.
Vielä aikuisenakin tein niin.
Kerran esimerkiksi taivalsin kylmässä viimassa,
kun pakkasta oli yli kolmekymmentä astetta, 
viiden kilometrin matkan - paljain päin.

Nyt vanhana minä kadun syvästi tuota
ja toki niin monta muutakin harkitsematonta tekoani.

Kάλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Muotiasiat
« Vastaus #2 : 19.01.16 - klo:13:14 »
Jossain vaiheessa nuoriso piti mielellään pipoja päässään. Lähes kesät talvet. Liekkö muoti virtauksineen taas tuonut paljaspäisyyden "kunniaan"...

No, itse en ole muoti-ihmisiä. Pukeudun suht tavallisesti, enkä osta edes joka vuosi uusia päällysvaatteita. Talvitakkinikin on 12 vuotta sitten ostettu :D Tämä ei ole kehuskelua tai nöyränä esiintymistä, vaan fakta. Edelleen lähes uudenveroinen takki. Ja koska vuori on irroitettava, niin se menee hyvin syystakkinakin. Kun panostaa laatuun, niin ei tarvitse kaupoilla juosta villitysten perässä. Olen huomannut, että esim. military -tyyliset asusteet toimivat ja kestävät arkikäytössä muotikauppojen ryysyjä paremmin.

Nuorempana tuhlasin tarpeeksi vaatteisiin. Nykyisin se ei tunnu kovin tärkeältä. Puhtaat ja ehjät vaatteet riittävät.
Ihmisroska

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Muotiasiat
« Vastaus #3 : 19.01.16 - klo:13:33 »
Meillä kuljetaan paljolti kierrätysvaatteissa. Kierrätyksestä katsotaan yleensä ensin ja jos sieltä ei löydy, niin sitten etsitään kaupasta. Juuri koskaan ei osteta kallista. Ollaan kulutuksen kannalta siis toivottomia tapauksia.

Vaatteissa ensisijaista on tarkoituksenmukaisuus suhteutetttuna sopivaan hintaan. Pidän yleensä vaatteen "loppuun", mikä tarkoittaa sitä, että pieniä korjauksiakin tehdään ja joku vaate joutaa sitten aikanaan työ- ja marjastusvaatteeksi. En kuitenkaan vielä osaa sanoa, että voinko enää käydä marjassa. Viime kesänä vielä kävin tässä hyvin lähellä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell