Kirjoittaja Aihe: Koronavirus - kirous vai siunaus?  (Luettu 30424 kertaa)

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #15 : 12.03.20 - klo:23:36 »

Loppukaneettina tähän voin kertoa, että itse elin monta vuotta "nenä kiinni Raamatussa" enkä seurannut juuri yhtään maailman asioita. Koin kyllä elämän onnellisempana silloin. Oon miettinyt että pitäisköhän ryhtyä taas samaan elämäntapaan.

Voihan sitä seurata vaikka urheilua ja uutisia. Eivät ne kiellettyjä ole :)

CBN on muuten uutiskanava vaikka onkin kristillinen, sieltä kuulee myös maailman tapahtumat

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #16 : 12.03.20 - klo:23:43 »

Loppukaneettina tähän voin kertoa, että itse elin monta vuotta "nenä kiinni Raamatussa" enkä seurannut juuri yhtään maailman asioita. Koin kyllä elämän onnellisempana silloin. Oon miettinyt että pitäisköhän ryhtyä taas samaan elämäntapaan.

Voihan sitä seurata vaikka urheilua ja uutisia. Eivät ne kiellettyjä ole :)

CBN on muuten uutiskanava vaikka onkin kristillinen, sieltä kuulee myös maailman tapahtumat

Uutisissa on se ongelma nykyään, että ne ovat kaukana neutraalista viestinnästä, ja niiden narratiivi palvelee selkeästi tietynlaista agendaa. Ja juuri sen takia useat salaliittoteoriat ovat uskottavan kuuloisia, sillä ne pystyvät esittämään aika vakuuttavasti syitä ja taustoja siihen, miksi valtamedialla on ne agendat mitä on, ja mitä ne palvelevat.

Ei mikään media kiellettyä ole, oon vaan todennut että oon ollut onnellisempi ilman.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #17 : 13.03.20 - klo:00:58 »
Pistää kyllä vähän miettimään sitäkin, että melkoinen yhteensattuma, että esim Hong Kongissa sekä monessa Euroopan maassa viikkoja tai kuukausia jatkuneet valtavat mielenosoitukset saadaan vihdoin loppumaan asettamalla koronan takia ulkonaliikkumiskieltoja....

Ai mitkä mielenosoitukset? No ne, joista valtamedia ei tietenkään ole meille kertonut. Totuuden kertominen kun ei kuulu niiden agendaan.

Tästä syystä suosittelen seuraamaan myös vaihtoehtoisia kanavia, jos totuus kiinnostaa. Kyse ei nyt ole jostain mystisistä salajuonista, vaan esim tässä tapauksessa valtavista avoimista mielenosoituksista isojen kaupunkien keskustoissa.
« Viimeksi muokattu: 13.03.20 - klo:01:14 kirjoittanut Anton »

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #18 : 13.03.20 - klo:08:01 »
Olisiko korona siis vallanpitäjien mm. turvallisuusviranomaisten ja heidän esimiesten (esivallan) teko ja suunnitelma kansalaisia vastaan? Esivalta tulee Jumalalta niin olisiko tässäkin tapauksessa kyseessä kaiken takana Jumala sinun logiikan mukaan?

Jos näin niin tämähän liittyy aloituksen aiheeseen eli onko korona jopa siunaus ihmiskunnalle?

 

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #19 : 13.03.20 - klo:09:41 »
Olisiko korona siis vallanpitäjien mm. turvallisuusviranomaisten ja heidän esimiesten (esivallan) teko ja suunnitelma kansalaisia vastaan? Esivalta tulee Jumalalta niin olisiko tässäkin tapauksessa kyseessä kaiken takana Jumala sinun logiikan mukaan?

Lyhyesti kuvailtuna noiden teorioiden mukaan maailman valtahierarkian huipulla on pahansuopia ihmisiä, jotka käyttävät valtaansa ohjaillen maailman asioita omien agendojensa mukaisesti. Eli raamatun profetioiden antikristillistä systeemiä, pedon valtakuntaa muistuttava kuvio.

Siitä voidaankin käydä pitkä ja mielenkiintoinen keskustelu, onko Jumala pedon valtakunnan takana.

Jos näin niin tämähän liittyy aloituksen aiheeseen eli onko korona jopa siunaus ihmiskunnalle?

Poistin tästä alkuperäisen vastauksen, koska luin kysymyksesi huolimattomasti.

Vaikka pedon valtakunta on Raamatussa ennustettu, niin en silti näe sitä ja sen tekoja siunauksena ihmiskunnalle. Toki kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa ja ovat Hänelle kutsutut. Mutta teot itsessään on silti pahoja.
« Viimeksi muokattu: 13.03.20 - klo:11:28 kirjoittanut Anton »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #20 : 13.03.20 - klo:15:29 »

Loppukaneettina tähän voin kertoa, että itse elin monta vuotta "nenä kiinni Raamatussa" enkä seurannut juuri yhtään maailman asioita. Koin kyllä elämän onnellisempana silloin. Oon miettinyt että pitäisköhän ryhtyä taas samaan elämäntapaan.

Voihan sitä seurata vaikka urheilua ja uutisia. Eivät ne kiellettyjä ole :)

CBN on muuten uutiskanava vaikka onkin kristillinen, sieltä kuulee myös maailman tapahtumat

Uutisissa on se ongelma nykyään, että ne ovat kaukana neutraalista viestinnästä, ja niiden narratiivi palvelee selkeästi tietynlaista agendaa. Ja juuri sen takia useat salaliittoteoriat ovat uskottavan kuuloisia, sillä ne pystyvät esittämään aika vakuuttavasti syitä ja taustoja siihen, miksi valtamedialla on ne agendat mitä on, ja mitä ne palvelevat.

Ei mikään media kiellettyä ole, oon vaan todennut että oon ollut onnellisempi ilman.

Mista !ahteista ammennat salaliittoteorioita? Ne ilmestyvat foorumeille aina silloin talloin. Ne on kivoja siita etta niita ei voi todistaa vaariksikaan. Tosin se tekee loogisessa mielessa sen mahdottomaksi, etta ne ovat teorioita.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #21 : 13.03.20 - klo:18:07 »
Mista !ahteista ammennat salaliittoteorioita? Ne ilmestyvat foorumeille aina silloin talloin. Ne on kivoja siita etta niita ei voi todistaa vaariksikaan. Tosin se tekee loogisessa mielessa sen mahdottomaksi, etta ne ovat teorioita.

Milloin mistäkin lähteestä. Raamattu on tietysti perimmäinen lähde, jossa kerrotaan eräänlaisesta salaliitosta (pedon valtakunta). Mutta erilaisten teorioiden lukeminen on minulle sitä, että tarkastelen vaihtoehtoisia narratiiveja valtamedialle. Sen olen huomannut hyvin selkeästi, että valtamedia on korruptoitunut ja esittää vain tietynlaista narratiivia, joten pelkästäkään sen varaan on aika heikkoa jäädä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #22 : 13.03.20 - klo:18:19 »
Tuo pedon valtakuntajuttu liittyy dispensationalismin nimellä kulkevaan oppiin.
Se opettaa, että jotain pahoja asioita tapahtuisi vasta tulevaisuudessa.

Saatana heitettiin taivaasta maan päälle jo ajat sitten.
Hieman historiaa ja nykyaikaa vilkaisemalla voi todeta, että paholainen on saanut valtaansa koko maailman.
Mitä pahempaa saatana voi saada aikaiseksi kuin saada aikaan ihmiselle ikuisen eron Jumalasta.

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #23 : 13.03.20 - klo:18:44 »
Natanaelin viestiin yhdyn täysin
Mitä pahempaa saatana voi saada aikaiseksi kuin saada aikaan ihmiselle ikuisen eron Jumalasta.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #24 : 13.03.20 - klo:18:59 »
En ole perehtynyt dispensationalismiin. Googletin ja lukaisin mitä se pitää sisällään, ja mä en allekirjoita kyseistä oppia. Mutta uskon kuitenkin siihen, että pedon valtakunta on aikojen lopussa tulossa maan päälle. Eli ei pedon valtakunta kuulu yksinomaan dispensationalismiin.

Oma mielipide on, että on muutenkin turha yrittää lokeroida kristillisiä oppeja. Itse en ainakaan varmaan allekirjoita mitään lokeroitua oppia täysin tai edes suurimmalta osin.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #25 : 13.03.20 - klo:19:38 »
Missä kohtaa Raamattua puhutaan tulevasta pedon valtakunnasta?

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #26 : 13.03.20 - klo:20:27 »
Ilmestyskirjassa.

En halua keskustella aiheesta tämän enempää, se ei ole yleensä hedelmällistä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #27 : 13.03.20 - klo:20:48 »
Ilm.12
9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.
11 Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
13 Ja kun lohikäärme näki olevansa heitetty maan päälle, ajoi hän takaa sitä vaimoa, joka oli poikalapsen synnyttänyt.



Noiden edellisten jakeiden perusteella saatana on vainonnut seurakuntaa alusta asti.

Luku Ilm. 13 kertoo, että sekä tämän maailman valta (meripeto) että uskonnollinen maailma (maapeto) ovat alusta asti vastustaneet Jumalaa.


Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #28 : 13.03.20 - klo:21:01 »
En ole siitä eri mieltä.

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #29 : 13.03.20 - klo:22:27 »


Lyhyesti kuvailtuna noiden teorioiden mukaan maailman valtahierarkian huipulla on pahansuopia ihmisiä, jotka käyttävät valtaansa ohjaillen maailman asioita omien agendojensa mukaisesti. Eli raamatun profetioiden antikristillistä systeemiä, pedon valtakuntaa muistuttava kuvio.

Siitä voidaankin käydä pitkä ja mielenkiintoinen keskustelu, onko Jumala pedon valtakunnan takana.







Vaikka pedon valtakunta on Raamatussa ennustettu, niin en silti näe sitä ja sen tekoja siunauksena ihmiskunnalle. Toki kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa ja ovat Hänelle kutsutut. Mutta teot itsessään on silti pahoja.

Jokainen uudestisyntynyt on joutunut nöyrtymään Jumalan Sanan edessä syntiseksi ihmiseksi.
Vaikka mitään salaliitto teorioita ei kehittelisikään. Joudumme silti myöntämään vallan huipullakin olevat ihmiset saman turmiovallan alaisiksi.
Helposti ajattelemme; varsinkin nyt pitkän rauhanomaisen ajanjakson jälkeen päättäjiemme kohdalla heidän olevan jotenkin jalompia ihmisiä. Valta ja vastuu pitäisi kulkea käsi kädessä, mutta usein miten se on valta ja turmelus.
Vallan sanotaan turmelevan.

Israelin kuninkaiden historia kertoo joukossa olleen kunnollisia ja täysin turmeltuneita.
Englannin kuninkaiden historia kertoo heidän onnistuneen vähemmän tai enemmän huonosti. Joukossa jokunen täysin kelvotonkin.
Esimerkiksi tunnemme Kuningas Jaakon Raamatun käännöksen hyvänä ( King James Version).
Helposti mielle yhtymä tulee hänen olleen hyvä kristitty kuningas. Ja omasta mielestään olikin sellainen ja suvaitsevainen kaikkia kristillisyyttä kohtaan.
Kuitenkin, vaikka hänelle syntyi jälkikasvua tunnetaan hänet myös avoimen homoseksuaalisesta käytöksestään.
Rakastui mm. ollessaan 47 v  erään ritarin 22 v poikaan.
Hän perusteli suhdettaan Raamatulla. Jeesuksella oli Johanneksensa ; minulla on Georgeni.

Toki on on vallanpitäjiä ja politiikkoja, jotka pyrkivät hoitamaan tehtävänsä hyvin; niin hyvin kuin se turmeltuneelta ihmisluonnolta onnistuu. Kuitenkaan kaikki eivät tee näin ja ihmiskunnan historia osoittaa miten halpana kansakuntia on pidetty.
Nytkin liika kansoitettu maapallo, jossa varallisuus ravinnosta puhumattakaan jakaannu mitenkään kohtuullisesti; ei pysty elättämän kaikkia hyvin voivan osan elintason heikentymättä.
Hesarin päätoimittajista jo ehtikin toivottamaan sodan jälkeisen (ison) sukupolven Koronan tervetulleeksi eettisenä eliminoitsijana.

Ihmiskunta on paha ja se on valmis tekemään ikäviäkin asioita.

Saatana on kiusannut ja vainonut seura- ja ihmiskuntaa alustalähtien, ja yllyttänyt ikäviin tekoihin.
Raamatun mukaan pedon valtakunta nousee lopunaikana.
Kuten arkkipiispa Gustaf Johansson monissa saarnoissaan sanoi aikanaan ihmiskunnan illassa pahuus tulee kypsymään täyteen tähkään.