Kirjoittaja Aihe: Mikä Taivas on?  (Luettu 2396 kertaa)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Mikä Taivas on?
« : 14.01.14 - klo:16:59 »
Meneekö ihminen kuolemansa jälkeen Taivaaseen vai Tuonelaan?
Kun Jumala luo uuden Taivaan, onko se sama kuin Paratiisi?

Onko se Taivas aivan eri asia, jossa tapahtuvat sääilmiöt ja vuorokausien ja
vuodenaikojen vaihtelut kuin Taivas, jossa Jumala asuu.

Onko Taivas Avaruudessa?

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Mikä Taivas on?
« Vastaus #1 : 14.01.14 - klo:19:22 »
Paratiisi
__________
Luuk. 23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
2. Kor. 12:4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

________________
Tuonela

1 sam 16:35 Eikä Samuel enää nähnyt Saulia kuolinpäiväänsä asti, ja Samuel suri Saulia. Mutta Herra katui, että oli tehnyt Saulin Israelin kuninkaaksi.

1. Sam. 28:3 Samuel oli kuollut, ja koko Israel oli pitänyt hänelle valittajaiset; ja he olivat haudanneet hänet hänen kaupunkiinsa Raamaan. Ja Saul oli toimittanut pois maasta vainaja-ja tietäjähenkien manaajat.

Samuel kuoli ekas ja sitten Saul, missä he tapasivat kuolemien jälkeen. samassa paikassa vai eri?

Jer. 15:1 Ja Herra sanoi minulle: "Vaikka Mooses ja Samuel seisoisivat minun edessäni, ei minun sieluni taipuisi tämän kansan puoleen. Aja heidät pois minun kasvojeni edestä, he menkööt!

Saul oli kovin paha ja syntinen ?? ja oli kuitenkin samassa paikassa missä oli Samuel ja Mooses ? ja Aabraham ?

Missä he olivat ??

« Viimeksi muokattu: 14.01.14 - klo:19:33 kirjoittanut Vastavoima »

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Mikä Taivas on?
« Vastaus #2 : 14.01.14 - klo:19:43 »
Miten rikas mies ja Lasarus sopii tähän edellä olevaan.
Oliko Herran vertaus tahi tarina totta?

huu keers

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Mikä Taivas on?
« Vastaus #3 : 14.01.14 - klo:19:47 »
Luuk. 23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

2. Kor. 12:4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.
Paratiisi on siis jo olemassa.
Ja uudet Taivaat luodaan vielä myöhemmin. (Jes. 65:17)

Ryöväri pääsi suoraan Paratiisiin.
Jotkut kai joutuvat ensin tuonelaan, ikään kuin odottelemaan viimeistä tuomiota.

Kuulin äskettäin erään saarnamiehen sanovan, että hänen veljensä kuoli juuri ja on siis
nyt Taivaan kultakaduilla veisaamassa iäistä ylistystä Herralle heidän kauan sitten uskossa kuolleiden vanhempiensa ja vauvana kuolleen sisarensa kanssa.

Mitenkähän sinne menevät jotkut heti veisaamaan, vaikka Elämänkirjaa ei ole vielä avattukaan? (Ilm. 13:8 )

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Mikä Taivas on?
« Vastaus #4 : 14.01.14 - klo:20:25 »
Lainaus
Paratiisi on siis jo olemassa.

Missä on Paratiisi ??
Itse uskon että se on siellä missä se oli Adamin aikaa.

syystä tahi toisesta, Apostoli sai kiertokäynnin siellä.
mutta Apostoli ei kerro, oliko se Adamin aikaa ja katseli mitä tapahtui vai sen jälkeen vain kun kaikki on loppu ja tehdään uusiksi.

no siellä on kaksi enkeliä vieläkin seisomassa.

1. Moos. 3:24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.

Mikä on Elämän puu ??
tämä elämän puu on Paratiisissa, Jeesuksen aikana itse Jeesus, ja kerran kaiken loputtua uudessa Jerusalemissa.

voiko ihminen elää iankaiken jos nauttii tästä puusta ??
siis ei Jeesusta vaan puun hedelmästä tahi sen lehdistä?

1. Moos. 2:9 Ja Herra Jumala kasvatti maasta kaikkinaisia puita, ihania nähdä ja hyviä syödä, ja elämän puun keskelle paratiisia, niin myös hyvän-ja pahantiedon puun.

1. Moos. 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

Ojensiko Aadam käden eli söi elämän puusta ?? jos ojensi hän elää iankaiken ??
vai mikä oli SYY miksi Jumala karkotti heistä pois sieltä.

Ilm. 2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'
 
Ilm. 22:2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

Jos joku syö ennen voittoa, kuolemaa Elämästä, "Elävästä puusta" Elävää leipää, elää iankaiken ??
vai mitä merkitsee tämä:

Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta

Jos siis syö kuten Pietari tahi syntinen nainen, tahi Herran ehtoollinen niin tämä ei takaa ikuista elämää ?

52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.

eli koska voimme olla varmoja että meillä on iankaikkinen elämä ??
ja mistä me sen saamme??
Elämän puusta ??

no sama se.
« Viimeksi muokattu: 14.01.14 - klo:20:27 kirjoittanut Vastavoima »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Mikä Taivas on?
« Vastaus #5 : 14.01.14 - klo:20:55 »
Miten rikas mies ja Lasarus sopii tähän edellä olevaan.
Oliko Herran vertaus tahi tarina totta?

huu keers
Tässä on eräs mahdollinen selitys kertomukseen rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta.

http://www.inri.fi/oppi/cox.html


-

Kerran eräällä kesäleirillä iltakokouksessa oli näytelmä tuosta aiheesta.
Minä olin Lasaruksena. Enkelit kävivät hakemassa minut jossain vaiheessa pois parempaan paikkaan.
Vanhemmat antoivat leirin jälkeen ns. palautetta rikkaan miehen noutajasta...
No, saattoihan siitä kokonaisuudesta joku hieman pelästyä.