Kirjoittaja Aihe: Onko abortti rikos raamatussa?  (Luettu 8349 kertaa)

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Onko abortti rikos raamatussa?
« : 29.04.19 - klo:10:51 »
Raamatun laissa on kyllä eritelty tarkasti kaikenlainen, mikä on väärin ja miten pitää toimia.

Ihan sitten vaatteiden käyttöönkin:

3. Moos. 19:19

"Noudata näitä minun lakejani. Älä anna karjassasi kahden erilaisen eläimen pariutua keskenään. Älä kylvä samaan peltoon kahta erilaista siementä. Älä pue yllesi vaatekappaletta, joka on kudottu kahdesta erilaisesta langasta.

--

Miksi sitten Jumala ei ole ilmoittanut että abortti olisi väärin?

En ainakaan itse löydä raamatusta, vaikka olen sen lukenut n. 5 kertaa läpi.

Monet uskovaiset sanoo, että abortti on murha.

Mihin tällainen perustuu?

Raamatussa meillä on käsky, että kaikki pitää koetella. Pitäkää se mikä on hyvää.

Tuokaa kaikki valoon. Haluaisin nyt koetella tämän asian yhdessä veljien kanssa, että voidaanko opettaa abortin olevan rikos?

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #1 : 29.04.19 - klo:11:00 »
Eikös ihmisen murhaaminen ole sitten väärin? En anna siihen raamatun paikkaa. Jossain psalmissa sanotaan, että "tunsit minut jo äidin kohdussa".
Maailmassa toisen oikeus on toisen kuolema(esim murha) , muttei meillä Jumalan Valtakunnassa.
Maailma tietää sen olevan tavallaan väärin, mutta se vääryys rajataan tietyille raskausviikoille.

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #2 : 29.04.19 - klo:11:17 »
Jos me halutaan koetella tätä asiaa, niin se pitää tapahtua juurikin raamatun sanalla.

Sanot että maailma tietää abortin olevan väärin, mutta mistä me voimme sen itse tietää?


Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #3 : 29.04.19 - klo:12:19 »
Jumala antoi Israelille elämisen ohjeet. Jos näistä ohjeista ei löydy aborttia, niin emme voi mielestäni sanoa sen olevan väärin.

Abortti on muinaisista ajoista harjoitettu metodi. Jumalan tarkoitus oli, että Israel ei eläisi niinkuin muut pakanakansat.

Kuitenkaan aborttia ei mainita missään. Tai en ainakaan itse sellaista ole löytänyt, mutta ehkä joku muu on minua oppineempi?

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #4 : 29.04.19 - klo:12:24 »
On olemassa universaali tunto ihmisillä, jonka kautta ihminen tietää mikä oikein on, kuten Paavali sanoo.
Se asia vaan selitellään sillä pois, että sikiö ei ole Ihminen ennen viikkoa 12.

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #5 : 29.04.19 - klo:12:26 »
Me emme elä Israelin säädösten mukaan vaan sen Israelin joka oli tuleva jälkeen, jossa säädökset ovat paljon syvemmät kuin kivitauluun kirjoitetut.
Sama se  on missä kohtaa se lapsi tapetaan, se on uhraamista Moolochille.

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #6 : 29.04.19 - klo:12:32 »
"Me emme elä Israelin säädösten mukaan"

Emme elä, vaan armosta: mutta laki on hyvä ja pyhä. Paavali sanoo, että vasta lain vaikutuksesta tulemme tuntemaan mikä on syntiä. Jos laissa ei sanota, että abortti on väärin: niin mihin "universaaliin ihmistuntoon" sinä nyt tässä oikein vetoat ja miten se liittyy raamattuun?

Room. 3:31

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Room. 4:15

Laki tuo mukanaan Jumalan vihan; ellei ole lakia, ei ole rikkomustakaan.

Room. 7:7

Mitä meidän on siis sanottava? Onko laki syntiä? Ei toki. Mutta vasta lain vaikutuksesta tulin tuntemaan synnin. Himo olisi ollut minulle tuntematon asia, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse."

Room. 7:12

Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä.

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #7 : 29.04.19 - klo:13:42 »
Lakihan sanoo: Älä tapa. Kysymys on siis toisen elämän lopettamisesta. Ja tässä tullaan sen kysymyksen eteen, mitä elämä on. Oman käsitykseni mukaan elämä alkaa hedelmöittymisestä. Ja mielestäni tämä on myös raamatullinen näkemys. Jumala on tuntenut meidät jo "idussamme" (Ps. 139:16).

Abortin kannattajille tulisikin esittää henkilökohtainen kysymys: "Milloin sinun elämäsi olisi saanut mielestäsi lopettaa?"

Väestöliiton sivuilla abortista käytetään termiä raskauden keskeytys. Tosiasiassa kyse on elämän lopettamisesta väkivalloin, eli murhasta. Suomessa näitä murhia tapahtuu n. 10.000 joka vuosi. Siinä ei paina yhtään se tosiasia, että monet noista tapetuista olisivat myöhemmin olleet hyödyllisiä yhteiskunnan kansalaisia, professoreita, poliitikkoja, lääkäreitä yms.
« Viimeksi muokattu: 29.04.19 - klo:13:55 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #8 : 29.04.19 - klo:13:52 »
Asia on aika jopa naurettava edes kristittyjen keskestella. Me jotka olemme elämän puolella eikä tappamisen.

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #9 : 29.04.19 - klo:14:06 »
Oman käsitykseni mukaan elämä alkaa hedelmöittymisestä. Ja mielestäni tämä on myös raamatullinen näkemys. Jumala on tuntenut meidät jo "idussamme" (Ps. 139:16).

Niin, se on oma käsityksesi: mutta mikä on raamatun käsitys asiasta?

Sitähän tässä haetaan.

Psalmeista emme opiskele lakia, sen ilmoitti Mooses.

Laista tiedämme, mikä on väärin: miten Jumala halusi, että ihmiset olisivat eläneet.

Jos ei siis ole lakia abortista, mitä noudattaa: eikös asia ole siis ratkaistu? Abortti ei ole väärin, jos ei toisin todisteta.

3. Moos. 18:5

Pitäkää minun lakini ja käskyni. Jokaiselle, joka niitä noudattaa, ne antavat elämän. Minä olen Herra.


Poissa xyz

  • Viestejä: 220
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #10 : 29.04.19 - klo:14:27 »
"Äitini kohdusta asti sinä olet ollut Jumalani." (Ps. 22:11)

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #11 : 29.04.19 - klo:14:34 »
Edelleen, psalmeista emme voi opiskella lakia. Ne ovat lauluja. Emme kai laulujen sanoituksista ala etsimään lakia? Sen ilmoitti Mooses, ei kuningas Daavid.

Kerro minulle, jos jokainen esikoinen kuuluu Jumalalle kun se syntyy kohdusta, niin kenelle se kuuluu ennen sitä?

2. Moos. 13:2

"Pyhitä minun omakseni jokainen esikoinen israelilaisten keskuudessa, niin ihminen kuin karjaeläin. Jokainen, joka esikoisena tulee äitinsä kohdusta, kuuluu minulle."

Poissa xyz

  • Viestejä: 220
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #12 : 29.04.19 - klo:14:39 »
Psalmit ovat Jumalan sanaa.

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #13 : 29.04.19 - klo:15:09 »
Miksi et vastaa kysymykseeni?

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #14 : 29.04.19 - klo:15:13 »
Psalmit ovat Jumalan sanaa.

Eivät itseasiassa ole, vaan kuningas Daavidin sanoja.

Moosekselle Jumala puhui ja ilmoitti lain. Mutta kuningas Daavid teki lauluja, psalmeja jotka hän omisti Jumalalle.

Se on vähän eri asia: psalmit ja laki.

5. Moos. 34:10

Israelin kansasta ei ole enää koskaan noussut toista sellaista profeettaa kuin Mooses, jonka kanssa Herra puhui kasvoista kasvoihin.