Kirjoittaja Aihe: Koronavirus - kirous vai siunaus?  (Luettu 30709 kertaa)

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #45 : 14.03.20 - klo:21:23 »
Ainakin jotakin hyvää: koronakaranteeni luo yhteisöllisyyttä. Erittäin kaunista kuultavaa.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/e71b7788-5e7b-44e8-be1a-af95a0411350

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #46 : 14.03.20 - klo:23:13 »
"Ehtoollisen merkityksettömyydestä".

Sitä saa mitä tilaa.

En ota kantaa keskusteluun enää, kuten sanoin.

"Sitä saa mitä tilaa"

Kristillinen ajatus. Kosto elää  ;)

No onko kristillisempää sanoa UT:n puolelta, sitä niittää mitä kylvää :)

Muuten, jos luit tarkasti viestini, en leimannut siinä mitään ihmisryhmää toisin kuin sinä teit. Puhuin niistä, jotka uskovat että Kristus on läsnä vain ehtoollisessa. En tehnyt väittämää, missä tällaisia ehkä löytyy. Sinä itse leimaisit kokonaiset vapaiden suuntien ihmisryhmät ajattelemaan tietyllä tavalla.


Uudestisyntymisessä saamme toisen puolustajan Pyhän Hengen, jonka Jeesus lupasi lähettää meille.

Läsnäolostaan Jeesus sanoo; "Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Tässä ei puhuta mitään ehtoollisesta.

Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.
"Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.

Asettaessaan ehtoollisen uskoville. Jakakaa keskenänne! Minun muistokseni.

Raamattu opettaa yksinkertaisesti.

Jos joku haluaa uskoa sakramenttien salaisuuksiin, jolla kasteessa uudestisynnytetään ja ehtoollisessa välitetään yhteys Kristuksen läsnäoloon. Pappien toimiessa välimiehenä. Ihan vapaasti saa uskoa.
Näin virkapapiston kautta hallitaan.

En katso kuuluvani kirkkouskovaisiin tai vapaisiin suuntiin. Herran oma riittää.



Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #47 : 15.03.20 - klo:05:11 »
"Ehtoollisen merkityksettömyydestä".

Sitä saa mitä tilaa.

En ota kantaa keskusteluun enää, kuten sanoin.

"Sitä saa mitä tilaa"

Kristillinen ajatus. Kosto elää  ;)

No onko kristillisempää sanoa UT:n puolelta, sitä niittää mitä kylvää :)

Muuten, jos luit tarkasti viestini, en leimannut siinä mitään ihmisryhmää toisin kuin sinä teit. Puhuin niistä, jotka uskovat että Kristus on läsnä vain ehtoollisessa. En tehnyt väittämää, missä tällaisia ehkä löytyy. Sinä itse leimaisit kokonaiset vapaiden suuntien ihmisryhmät ajattelemaan tietyllä tavalla.

Sinä et sanonut "sitä niittää mitä kylvää", vaan "sitä saa mitä tilaa".

Mielestäni en tilannut sinulta mitään. Sinä toimitit silti. Tahdon palauttaa pakettisi. En kaipaa sitä. Ole hyvä :)

Korona on virus. Sen sanon. Muuta en sano.

« Viimeksi muokattu: 15.03.20 - klo:05:21 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #48 : 15.03.20 - klo:05:13 »
"Ehtoollisen merkityksettömyydestä".

Sitä saa mitä tilaa.

En ota kantaa keskusteluun enää, kuten sanoin.

"Sitä saa mitä tilaa"

Kristillinen ajatus. Kosto elää  ;)

No onko kristillisempää sanoa UT:n puolelta, sitä niittää mitä kylvää :)

Muuten, jos luit tarkasti viestini, en leimannut siinä mitään ihmisryhmää toisin kuin sinä teit. Puhuin niistä, jotka uskovat että Kristus on läsnä vain ehtoollisessa. En tehnyt väittämää, missä tällaisia ehkä löytyy. Sinä itse leimaisit kokonaiset vapaiden suuntien ihmisryhmät ajattelemaan tietyllä tavalla.


Uudestisyntymisessä saamme toisen puolustajan Pyhän Hengen, jonka Jeesus lupasi lähettää meille.

Läsnäolostaan Jeesus sanoo; "Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Tässä ei puhuta mitään ehtoollisesta.

Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.
"Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.

Asettaessaan ehtoollisen uskoville. Jakakaa keskenänne! Minun muistokseni.

Raamattu opettaa yksinkertaisesti.

Jos joku haluaa uskoa sakramenttien salaisuuksiin, jolla kasteessa uudestisynnytetään ja ehtoollisessa välitetään yhteys Kristuksen läsnäoloon. Pappien toimiessa välimiehenä. Ihan vapaasti saa uskoa.
Näin virkapapiston kautta hallitaan.

En katso kuuluvani kirkkouskovaisiin tai vapaisiin suuntiin. Herran oma riittää.

Muokkaan kirjoitustani.

Tässä oli turhaa vänkäystä minun osaltani. Pyydän anteeksi Pökkelöltä ja Antonilta.
« Viimeksi muokattu: 15.03.20 - klo:16:05 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #49 : 15.03.20 - klo:07:45 »
"Ehtoollisen merkityksettömyydestä".

Sitä saa mitä tilaa.

En ota kantaa keskusteluun enää, kuten sanoin.

"Sitä saa mitä tilaa"

Kristillinen ajatus. Kosto elää  ;)

No onko kristillisempää sanoa UT:n puolelta, sitä niittää mitä kylvää :)

Muuten, jos luit tarkasti viestini, en leimannut siinä mitään ihmisryhmää toisin kuin sinä teit. Puhuin niistä, jotka uskovat että Kristus on läsnä vain ehtoollisessa. En tehnyt väittämää, missä tällaisia ehkä löytyy. Sinä itse leimaisit kokonaiset vapaiden suuntien ihmisryhmät ajattelemaan tietyllä tavalla.

Sinä et sanonut "sitä niittää mitä kylvää", vaan "sitä saa mitä tilaa".

Mielestäni en tilannut sinulta mitään. Sinä toimitit silti. Tahdon palauttaa pakettisi. En kaipaa sitä. Ole hyvä :)

Niin, sanoin "sitä saa mitä tilaa". Kun se oli mielestäsi epäkristillisesti sanottu, veistelin siitä sinulle vähän kristillisemmän version.

Mutta ensimmäinenkin oli aika lievästi sanottu, ottaen huomioon että SINÄ olit ainoa joka trollasit ja leimasit kokonaiset kansanryhmät olkinukellasi. Minä en kohdistanut kommenttiani kenellekään muulle kuin niille, jotka uskovat tietyllä tavalla. Jos sinä et usko sillä tavalla, niin se ei ollut sinulle kohdistettu. Ei silloin tarvitse mitään palauttaa, kun et alunperinkään ollut vastaanottajaksi merkitty.

En itse muuten kuulu vapaisiin suuntiin, joten ylimielinen olkinukkesi ei osunut minuun henkilökohtaisesti.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #50 : 15.03.20 - klo:07:50 »
"Ehtoollisen merkityksettömyydestä".

Sitä saa mitä tilaa.

En ota kantaa keskusteluun enää, kuten sanoin.

"Sitä saa mitä tilaa"

Kristillinen ajatus. Kosto elää  ;)

No onko kristillisempää sanoa UT:n puolelta, sitä niittää mitä kylvää :)

Muuten, jos luit tarkasti viestini, en leimannut siinä mitään ihmisryhmää toisin kuin sinä teit. Puhuin niistä, jotka uskovat että Kristus on läsnä vain ehtoollisessa. En tehnyt väittämää, missä tällaisia ehkä löytyy. Sinä itse leimaisit kokonaiset vapaiden suuntien ihmisryhmät ajattelemaan tietyllä tavalla.

Sinä et sanonut "sitä niittää mitä kylvää", vaan "sitä saa mitä tilaa".

Mielestäni en tilannut sinulta mitään. Sinä toimitit silti. Tahdon palauttaa pakettisi. En kaipaa sitä. Ole hyvä :)

Niin, sanoin "sitä saa mitä tilaa". Kun se oli mielestäsi epäkristillisesti sanottu, veistelin siitä sinulle vähän kristillisemmän version.

Mutta ensimmäinenkin oli aika lievästi sanottu, ottaen huomioon että SINÄ olit ainoa joka trollasit ja leimasit kokonaiset kansanryhmät olkinukellasi. Minä en kohdistanut kommenttiani kenellekään muulle kuin niille, jotka uskovat tietyllä tavalla. Jos sinä et usko sillä tavalla, niin se ei ollut sinulle kohdistettu. Ei silloin tarvitse mitään palauttaa, kun et alunperinkään ollut vastaanottajaksi merkitty.

En itse muuten kuulu vapaisiin suuntiin, joten ylimielinen olkinukkesi ei osunut minuun henkilökohtaisesti.

Onko korona virus?

Ihmisroska

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #51 : 15.03.20 - klo:08:09 »
Trollit ja olkinuket lentelevät. Mutta ei henkilökohtaisesti. Se on varma.
Ihmisroska

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #52 : 15.03.20 - klo:08:10 »
Ootpas nokkela.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #53 : 15.03.20 - klo:08:15 »
Kiitos.

Hyvin on sanan säilä hallussa sinullakin. Lakki päästä.
Ihmisroska

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #54 : 15.03.20 - klo:09:12 »

Uudestisyntymisessä saamme toisen puolustajan Pyhän Hengen, jonka Jeesus lupasi lähettää meille.

Läsnäolostaan Jeesus sanoo; "Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Tässä ei puhuta mitään ehtoollisesta.

Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.
"Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.

Asettaessaan ehtoollisen uskoville. Jakakaa keskenänne! Minun muistokseni.

Raamattu opettaa yksinkertaisesti.

Jos joku haluaa uskoa sakramenttien salaisuuksiin, jolla kasteessa uudestisynnytetään ja ehtoollisessa välitetään yhteys Kristuksen läsnäoloon. Pappien toimiessa välimiehenä. Ihan vapaasti saa uskoa.
Näin virkapapiston kautta hallitaan.

En katso kuuluvani kirkkouskovaisiin tai vapaisiin suuntiin. Herran oma riittää.

"Tämä on minun ruumiini joka teidän edestänne annetaan." "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan."

Ymmärrän miksi sitä pidetään muistoateriana, mutta kyllä se ajatus pelkästä muistoateriasta kuulostaa ihan liian laimealta. Aterian pyhää puolta muistuttaa korinttilaiskirje 11: 26-31
"Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.  Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;  sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa. Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois. Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi"

En silti ymmärrä kaikkia ehtoollisen voimaan liittyviä ajatuksia. En pysty kommentoimaan leviääkö taudit yhteisestä maljasta, pystyn uskomaan että ei mutta pidän silti pikkupikareita hyvänä ratkaisuna. Ehkä tässäkin on hyvä keskittyä enemmän  Jeesuksen uhriin niinkuin varmasti moni tekee. En tarkoita loukata ketään.

Mitä tulee itse aloitukseen, ajattelin tuota samaa: siitä voi olla paljonkin hyötyä. Itse pidän luonnonystävänä lentoliikenteen vähenemisestä. Näin paastonaikana (vaikka sitä tuskin kovin moni oikeasti/hengellisesti viettää) tulee tämän kautta väkisinkin pientä paastoa monesta turhasta menosta kun joukkotapaamisia lakkautetaan. Siinä on aikaa palata olennaisen äärelle. Tosin tämä tauti ei ole mikään musta surma, mutta kuitenkin.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #55 : 15.03.20 - klo:09:31 »

Asettaessaan ehtoollisen uskoville. Jakakaa keskenänne! Minun muistokseni.

Niin, Hänen muistokseen. Olen ollut  monessa muistotilaisuudessa, mutta en ainoassakaan, jossa se, jonka muistoa kunnioitetaan, olisi itse ollut läsnä. Varmuudeksi lisään tähän, että leivanmurtamiset ja siihen verrattavat rakkausateriat ovat sellaisia ihania hetkiä, jossa Jumalan lapset saavat kokea keskenään siunattua yhteyttä Pyhän Hengen virvoittavasta vaikutuksesta.

[Muuten, tässäkin on tuo Golgata -paikka missä Jeesus antoi ruumiinsa ja henkensä (s.o verensä) syntiuhriksi puolestamme- keskeisessä osassa. Aika ja ikuisuus kiertyvät Golgatan ympärille. "Siellä he ristiinnaulitsivat Hänet" Joh. 19:22 ja sen muistoksi saamme Jumalan armosta nauttia ehtoollista, Jeesuksen muistoateriaa.
Luin tuossa väliin tulleen NanoKin hyvän tekstin. Sen verran totean siihen, että ehtoollista kutsutaan muistoateriaksi siitä syystä, että meidän Herramme kutsui sitä siksi ja siihen saakka, kunnes Hän palaa takaisin].


Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #56 : 15.03.20 - klo:09:36 »
Mun henkilökohtainen kokemukseni ja ymmärrykseni on, että muistoateriassa jossa pysähdytään erityisesti muistamaan ja kiittämään ja ylistämään Jumalaa maailmanhistorian suurimmasta tapahtumasta, ei ole mitään laimeaa. Kun vielä Herra itse on siinä keskellämme, on se vielä mahtavampaa. Minä en tarvitse siihen mitään mystiikkaa ja esoteriaa ikäänkuin buustaamaan kokemusta. Evankeliumi on Jumalan voima, ei leipä ja viini jota Jeesuksen muistoksi otamme.

Jokainen on toki oikeutettu omaan kokemukseensa, jos joku tarvitsee erityistä mystistä kokemusta niin eipä se multa mitenkään ole pois. Toivottavasti uskonne kuitenkin kestää koronaviruksen aiheuttaman ehtoollisdilemman.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #57 : 15.03.20 - klo:10:16 »
Olen lukenut ja kuullut paljon tietoa ja erilaisia näkökulmia koronavirukseen liittyen. Sekä maltillisiä näkemyksiä, että tiukempia kantoja eri äärilaidoilta. Kaiken tämän perusteella kallistun itse sille kannalle, että hysteria ja toimenpiteet vaikuttavat liioitelluilta suhteessa itse viruksen edustamaan uhkaan.

Mutta jos asiaa katsotaan erillään koronaviruksesta, en pidä ollenkaan huonona asiana että oravanpyörä joutuu hetkeksi hiljentämään vauhtia ja osin peräti pysähtymään. Uskon että se tekee monelle tosi hyvää. Ja samoin mahdollinen elämän katoavaisuuden eteen pysähtyminen on varmasti monelle siunaukseksi. Joten hysteriassa ja toimenpiteissä on varmasti paljon hyviä vaikutuksia.

Pakko myös myöntää, että tällaiselle joka ei mene mukaan hysteriaan, on kaikessa vessapaperin hamstraamisessa sun muussa oma viihteellinen elementtinsä ;D

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #58 : 15.03.20 - klo:10:22 »
Raamatussa sanotaan usein jopa toistetaan sanat: "Älä pelkää", joten uskovien ei tulekaan pelätä.


Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #59 : 15.03.20 - klo:11:15 »
Eilen tuli viesti, että miestenpiirit läheisellä kirkolla perutaan tältä keväältä. Se on hieman harmillista. Silti kokoonnumme kolmen hengen porukalla yhteen vielä tällä viikolla. Koronaviruksen tiimoilta on sovittu, että pyhiä suudelmia ei anneta…  ;)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell