Kirjoittaja Aihe: Koronavirus - kirous vai siunaus?  (Luettu 30660 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6419
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #75 : 16.03.20 - klo:19:04 »
Eikö se juuri ole siunaus, kun Herra pysäyttää ja kutsuu ihmistä tässä ajassa?

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #76 : 16.03.20 - klo:19:37 »
Eikö se juuri ole siunaus, kun Herra pysäyttää ja kutsuu ihmistä tässä ajassa?

On siunaus. Luinko tai ymmärsinkö aikaisemman viestisi väärin?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #77 : 16.03.20 - klo:19:43 »
Foorumin kautta ei voi saada virustartuntaa ja se on siksi loistava apu karanteenin vallitessa. Täällä saa olla turvassa maailman pahuudelta.  :) :) :)

Varsinkin yli 70-vuotiaiden pitäisi välttää ihmiskontakteja. Vaimoa ei tarvitse karttaa. Hyvä niin…  :) :) :)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2482
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #78 : 16.03.20 - klo:20:00 »
Nyt pitäisi päättää, yritänkö saada jonkin äkkilennon täältä Portugalista Suomeen vai jäänkö tänne.
Jo varaamani lento huhtikuulle on peruutettu, samoin kaikki Suomen lennot 20.3. alkaen.
Olen maksanut tämän asunnon vuokrankin huhtikuun loppuun.

En varmaankaan lähde nyt minnekään.
Tartuntariski olisi suuri monen tunnin oleskeluissa Faron ja Lissabonin kentillä ja lentokoneissa.

"Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi,
ei se sinuun satu."
(Ps. 91: 5-6)

Uskovatkin voivat sairastua kulkutauteihin, mutta olen aina pitänyt tärkeänä em. Psalmin sanoja "ei se sinuun satu".
Vaikka tämä corona tai jokin muu tauti iskisi minuunkin,
se ei aiheuta hätätilaa, vaan korkeintaan ruumiillisen kuolinsyyn.
Ja se olisi varmasti Jumalan määräys.

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 263
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #79 : 17.03.20 - klo:11:45 »
Onko teistä kukaan ostanut ruokatavaroita netin kautta lähikaupasta ja käyttänyt kotiinkuljetuspalvelua?

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6419
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #80 : 17.03.20 - klo:16:23 »
Eikö se juuri ole siunaus, kun Herra pysäyttää ja kutsuu ihmistä tässä ajassa?

On siunaus. Luinko tai ymmärsinkö aikaisemman viestisi väärin?

Kyllä.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6419
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #81 : 17.03.20 - klo:16:26 »
Foorumin kautta ei voi saada virustartuntaa ja se on siksi loistava apu karanteenin vallitessa. Täällä saa olla turvassa maailman pahuudelta.  :) :) :)

Varsinkin yli 70-vuotiaiden pitäisi välttää ihmiskontakteja. Vaimoa ei tarvitse karttaa. Hyvä niin…  :) :) :)

Juu, seurakunta, missä käyn, lähetti viime sunnuntain kokouksen ekaa kertaa livenä netin kautta juuri tuon takia.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6419
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #82 : 17.03.20 - klo:16:29 »
Onko teistä kukaan ostanut ruokatavaroita netin kautta lähikaupasta ja käyttänyt kotiinkuljetuspalvelua?

En ole vielä, mutta on tullut mieleen, että jos tosi tiukaksi menee, niin sekin mahdollisuus on. Kuulumma Amazon työllistää 100 000 työntekijää käsittelemään kaikki nettitilaukset!! Osa USAssa, osa Euroopan puolella. Mutta sieltäkin oli jotkut tavarat loppu. Ihmiset ovat todella mobilisoituneet ostamiseen.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #83 : 17.03.20 - klo:16:30 »
Luin jostakin jutusta, että ISIS kommentoi koronaa ja sanoi että korona vitsaus on lähetetty Allahin toimesta kurittamaan.

Noh tietenkään kistittynä emme usko näin ainakaan Allahiin.

Sen sijaan kristitynkin näkökulmasta koronan kolme suurina pesäkettä on mielenkiintoisia:

Kiina (lohikäärmeen maa), Iran (Persia) ja Italia (Rooma).

En nyt tiedä onko tässä mitään apokalyptista.
« Viimeksi muokattu: 17.03.20 - klo:16:36 kirjoittanut Janne »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6419
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #84 : 17.03.20 - klo:16:31 »
Onhan nää maisemat muuttuneet. Nyt ei enää kukaan syytä Trumpia rasismista sen takia että sulki USAn rajat. Nyt EU tekee saman perässä. Täällä ravintolat on nyt kaikki kiinni toistaiseksi. Oli tosi hiljaista eilen illalla kahdeksan jälkeen kun ajelin toimistosta kotiin.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6419
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #85 : 17.03.20 - klo:16:37 »
Nyt pitäisi päättää, yritänkö saada jonkin äkkilennon täältä Portugalista Suomeen vai jäänkö tänne.
Jo varaamani lento huhtikuulle on peruutettu, samoin kaikki Suomen lennot 20.3. alkaen.
Olen maksanut tämän asunnon vuokrankin huhtikuun loppuun.

En varmaankaan lähde nyt minnekään.
Tartuntariski olisi suuri monen tunnin oleskeluissa Faron ja Lissabonin kentillä ja lentokoneissa.

"Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi,
ei se sinuun satu."
(Ps. 91: 5-6)

Uskovatkin voivat sairastua kulkutauteihin, mutta olen aina pitänyt tärkeänä em. Psalmin sanoja "ei se sinuun satu".
Vaikka tämä corona tai jokin muu tauti iskisi minuunkin,
se ei aiheuta hätätilaa, vaan korkeintaan ruumiillisen kuolinsyyn.
Ja se olisi varmasti Jumalan määräys.

Totta. Herralla on aina hommat hanskassa. Ei tarvii pelätä että nyt on jotenkin karannut käsistä asiat.

Nuo matkustusjutut on kinkkisiä. Itse peruimme jopa automatkan Etelä Karoliinaan ensi lauantaina.

Jostain netistä luin, että esi-isämme kutsuttiin sotaan, meitä pyydetään jäämään kotiin. Eli ei kai pitäisi ajatella että pyyntö on kohtuuton.
« Viimeksi muokattu: 17.03.20 - klo:16:47 kirjoittanut sandia »

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #86 : 17.03.20 - klo:22:50 »
Onhan nää maisemat muuttuneet. Nyt ei enää kukaan syytä Trumpia rasismista sen takia että sulki USAn rajat. Nyt EU tekee saman perässä. Täällä ravintolat on nyt kaikki kiinni toistaiseksi. Oli tosi hiljaista eilen illalla kahdeksan jälkeen kun ajelin toimistosta kotiin.

Täälläkin "kylätie on hiljainen, niin hiljainen", kuten jossain laulussa runoiltiin. Täällä ei tunnu mikään olevan auki... paitsi minä. Iso huokaus.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #87 : 17.03.20 - klo:23:49 »
Meidän kylällä kauppa oli täynnä vanhuksia, ja oon kuullut samaa muualtakin Suomesta. Ja mieliala vaikutti olevan pirteä ja positiivinen.

Taitaa olla tarpeeksi elämässä koettu vaikeuksia ja selvitty niistä, ettei yksi pikku virus enää hätkäytä :)

Oon itse alkanut yhä enemmän uskomaan, että hysteria on ihan liioiteltua, ja todennäköisesti koko show on vaan ajettu läpi määrättyjen agendojen läpi viemiseksi.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #88 : 18.03.20 - klo:01:25 »
Meidän kylällä kauppa oli täynnä vanhuksia, ja oon kuullut samaa muualtakin Suomesta.

En usko kauppanne olevan täynnä vanhuksia enää viikon kuluttua. Mitä tulee tuohon kuulemaasi, että muuallakin Suomessa kaupat ovat olleet täynnä vanhuksia, niin näin ei ollut ainakaan Karjalohjalla. Meillä on täällä vain yksi Sale-kauppa ja käydessäni siellä päivällä oli kaupassa lisäkseni 2 myyjää ja 2 asiakasta.
Tänne Karjalohjalle on keskitetty useita vammais- ja vanhuspalveluja joka voi osaksi selittää pääkadun ja kaupan hiljaiselon.

Lainaus käyttäjältä: Anton
Taitaa olla tarpeeksi elämässä koettu vaikeuksia ja selvitty niistä, ettei yksi pikku virus enää hätkäytä :)

Epäilen ettei tuo kirjoittamasi pidä paikkaansa. Kyllä ihmiset pelkäävät tätä pandemiaa ja eihän tällaista ole maassamme tapahtunut jatkosodan jälkeen kertaakaan, että tasavaltamme on julistettu poikkeustilaan. En ymmärrä tuota ajatuksenkulkuasi "ettei yksi pikku virus enää hätkäytä". Italiassa koronaan on kuollut viime sunnuntaihin mennessä 2158 potilasta. Tällaisen pandemian pitäisi hätkäyttää meitä kaikkia.

Lainaus käyttäjältä: Anton
Oon itse alkanut yhä enemmän uskomaan, että hysteria on ihan liioiteltua, ja todennäköisesti koko show on vaan ajettu läpi määrättyjen agendojen läpi viemiseksi.

Ehkä teitä on kohtalaisen suuri joukko, jotka ajattelette noin, että "koko show on vaan ajettu läpi määrättyjen agendojen läpi viemiseksi".  Koko show ? Show ?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #89 : 18.03.20 - klo:09:16 »

Lainaus käyttäjältä: Anton
Oon itse alkanut yhä enemmän uskomaan, että hysteria on ihan liioiteltua, ja todennäköisesti koko show on vaan ajettu läpi määrättyjen agendojen läpi viemiseksi.

Ehkä teitä on kohtalaisen suuri joukko, jotka ajattelette noin, että "koko show on vaan ajettu läpi määrättyjen agendojen läpi viemiseksi".  Koko show ? Show ?

Oliskohan senkin takana sama porukka, joka väittää maapalloa pyöreäksi?  :-\
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell