Kirjoittaja Aihe: Koronavirus - kirous vai siunaus?  (Luettu 30383 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #150 : 20.03.20 - klo:19:06 »
Pekka Reinikainen

Lääkäri Pekka Reinikainen kommentoi korona-pandemiaa suorassa lähetyksessä. (17.3.2020)

https://www.tv7.fi/vod/player/73638/

Hyvä puhe.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #151 : 20.03.20 - klo:20:36 »
Myös espanjalaiset ja brittiläiset valtamediat lietsovat tauotta tuskaa, ahdistusta ja kaiken hyvän tuhoutumista.
Se ei ole tosiasioista tiedottamista, vaan vastuutonta uhoamista,
jotta kaikki käpertyisivät ahdistuneina koteihinsa kärsimään
"maapalloa yllättäen kohdanneesta, väistämättömästä katastrofista".
Kukahan siitä hyötyy?

Luin lainauksen Suomen presidentin lausunnosta.  Sekin perustui pelotteluun ja
toivon lannistamiseen.

Kun ilmastoahdistuksen saarnaaminen ei ole saanut kaikkia ihmisiä nurkkaan häpeämään "omaa vastuuttomuuttaan", se onnistuu varmasti käyttämällä tämänhetkistä influenssavirusta tappoaseena.
Et tunnu ottavan viruksen leviämistä kovinkaan vakavasti... suosittelen Marjatan linkkaaman Reinikaisen puheen kuuntelemista, varsin hyvä ja asiantunteva puhe.

"Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon."


Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #152 : 20.03.20 - klo:20:41 »
Työpaikassani pohdittiin mitä tehdään korona-epidemian kanssa... todennäköisesti minäkin teen ensi viikosta alkaen etätöitä.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #153 : 20.03.20 - klo:20:55 »
Myös espanjalaiset ja brittiläiset valtamediat lietsovat tauotta tuskaa, ahdistusta ja kaiken hyvän tuhoutumista.
Se ei ole tosiasioista tiedottamista, vaan vastuutonta uhoamista,
jotta kaikki käpertyisivät ahdistuneina koteihinsa kärsimään
"maapalloa yllättäen kohdanneesta, väistämättömästä katastrofista".
Kukahan siitä hyötyy?

Luin lainauksen Suomen presidentin lausunnosta.  Sekin perustui pelotteluun ja
toivon lannistamiseen.

Kun ilmastoahdistuksen saarnaaminen ei ole saanut kaikkia ihmisiä nurkkaan häpeämään "omaa vastuuttomuuttaan", se onnistuu varmasti käyttämällä tämänhetkistä influenssavirusta tappoaseena.
Et tunnu ottavan viruksen leviämistä kovinkaan vakavasti... suosittelen Marjatan linkkaaman Reinikaisen puheen kuuntelemista, varsin hyvä ja asiantunteva puhe.

"Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon."
Ymmärrän influenssan vaarallisuuden ja sen,
että vallanpitäjät tekevät päätöksiä taudin leviämisen estämiseksi.

Kirjoitin vain tiedotusvälineiden omaksumasta tavasta käsitellä asiaa.

Tehokkain keino ei aina ole ahdistuksen lietsominen, säikyttely ja uhkailu.
Sellainen synnyttää monissa ihmisissä uhmaa.
Ja kun kaikella kaameudella mässäillään näyttävästi päivästä toiseen kaikilla tiedotuskanavilla,
asiaan turrutaan ja aletaan epäillä koko ilmiötä.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #154 : 20.03.20 - klo:21:51 »
Taa nayttaisi olevan enemman kuin keuhkokuume kuin flunssa. Se tekee siita vaarallisemman. Eika nayta paranevan 2 viikossa. Tosin en ple loytanyt tietoa kuinka suuri prosentti saara.slevinsky sen noin vakavana.
« Viimeksi muokattu: 20.03.20 - klo:21:58 kirjoittanut sandia »

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #155 : 20.03.20 - klo:22:34 »

Tehokkain keino ei aina ole ahdistuksen lietsominen, säikyttely ja uhkailu.
Sellainen synnyttää monissa ihmisissä uhmaa.
Ja kun kaikella kaameudella mässäillään näyttävästi päivästä toiseen kaikilla tiedotuskanavilla,
asiaan turrutaan ja aletaan epäillä koko ilmiötä.
Tuo pitää kyllä paikkansa siinä mielessä, että liika saman asian uutisointi ja hehkuttaminen saa aikaan vastareaktion. Median toiminta tällaisessa tilanteessa menee överiksi.

Suomessa maksamme Yle-veroa, voisi olettaa että saamme sillä rahalla asiallista uutisointia, mutta eipä oikein näytä siltä.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #156 : 20.03.20 - klo:23:12 »
Ja nyt nämä tilastot sitten yhtäkkiä löydetään, sattumalta sopivasti kun kansa on saatu hyväksymään ja jopa vaatimaan poikkeuslakia ja alkaa jo olla vaatimuksia ulkonaliikkumiskiellon suhteen. Saa olla aika hyväuskoinen (sokea), jos tässä ei näe selkeää juonta.
Aivan hyvin voi olla, että olen liian hyväuskoinen, tai sokea. Kerro minulle, mikä juoni on asian taustalla, ja mitä sillä on tarkoitus saada aikaan. Ja erityisesti: ketkä siitä juonesta hyötyvät ja ketkä jäävät maksumiehiksi?

Sitä en sano tietäväni. Joitain tosi mielenkiintoisia ajatuksia olen tähän liittyen kuullut, mutta toistaiseksi elän toivossa mutta en vielä uskossa. Siitä olen kuitenkin varma, että tässä tapahtuu paljon enemmän mitä meille näytetään. Siitä on näkyvissä ihan liikaa selviä merkkejä, ettei siihen voisi olla uskomatta.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #157 : 21.03.20 - klo:08:09 »
Ja nyt nämä tilastot sitten yhtäkkiä löydetään, sattumalta sopivasti kun kansa on saatu hyväksymään ja jopa vaatimaan poikkeuslakia ja alkaa jo olla vaatimuksia ulkonaliikkumiskiellon suhteen. Saa olla aika hyväuskoinen (sokea), jos tässä ei näe selkeää juonta.
Aivan hyvin voi olla, että olen liian hyväuskoinen, tai sokea. Kerro minulle, mikä juoni on asian taustalla, ja mitä sillä on tarkoitus saada aikaan. Ja erityisesti: ketkä siitä juonesta hyötyvät ja ketkä jäävät maksumiehiksi?

Sitä en sano tietäväni. Joitain tosi mielenkiintoisia ajatuksia olen tähän liittyen kuullut, mutta toistaiseksi elän toivossa mutta en vielä uskossa. Siitä olen kuitenkin varma, että tässä tapahtuu paljon enemmän mitä meille näytetään. Siitä on näkyvissä ihan liikaa selviä merkkejä, ettei siihen voisi olla uskomatta.
Minä en nyt saa ajatuksistasi kiinni. Voitko mainita muutaman selvän merkin?

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #158 : 21.03.20 - klo:08:50 »
Ja nyt nämä tilastot sitten yhtäkkiä löydetään, sattumalta sopivasti kun kansa on saatu hyväksymään ja jopa vaatimaan poikkeuslakia ja alkaa jo olla vaatimuksia ulkonaliikkumiskiellon suhteen. Saa olla aika hyväuskoinen (sokea), jos tässä ei näe selkeää juonta.
Aivan hyvin voi olla, että olen liian hyväuskoinen, tai sokea. Kerro minulle, mikä juoni on asian taustalla, ja mitä sillä on tarkoitus saada aikaan. Ja erityisesti: ketkä siitä juonesta hyötyvät ja ketkä jäävät maksumiehiksi?

Sitä en sano tietäväni. Joitain tosi mielenkiintoisia ajatuksia olen tähän liittyen kuullut, mutta toistaiseksi elän toivossa mutta en vielä uskossa. Siitä olen kuitenkin varma, että tässä tapahtuu paljon enemmän mitä meille näytetään. Siitä on näkyvissä ihan liikaa selviä merkkejä, ettei siihen voisi olla uskomatta.
Minä en nyt saa ajatuksistasi kiinni. Voitko mainita muutaman selvän merkin?

Osittain olen kirjoittanut niistä tässä ketjussa. Osittain ne vaativat niin paljon pohjustamista, että ne ymmärtää, niin että en nyt tässä lähde niitä avaamaan. Olen lukenut ja kuunnellut tuntikausia pelkästään tähän koronaan liittyviä asioita.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #159 : 21.03.20 - klo:13:16 »

Minä en nyt saa ajatuksistasi kiinni. Voitko mainita muutaman selvän merkin?

Osittain olen kirjoittanut niistä tässä ketjussa. Osittain ne vaativat niin paljon pohjustamista, että ne ymmärtää, niin että en nyt tässä lähde niitä avaamaan. Olen lukenut ja kuunnellut tuntikausia pelkästään tähän koronaan liittyviä asioita.

Tavanomainen letkautus henkilöltä, jolla ei ole totuudellisia vastauksia, mutta kiitettävän vilkas mielikuvitus. En nyt lähde enempää tätä näkemystäni avaamaan.  8)

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #160 : 21.03.20 - klo:14:08 »

Minä en nyt saa ajatuksistasi kiinni. Voitko mainita muutaman selvän merkin?

Osittain olen kirjoittanut niistä tässä ketjussa. Osittain ne vaativat niin paljon pohjustamista, että ne ymmärtää, niin että en nyt tässä lähde niitä avaamaan. Olen lukenut ja kuunnellut tuntikausia pelkästään tähän koronaan liittyviä asioita.

Tavanomainen letkautus henkilöltä, jolla ei ole totuudellisia vastauksia, mutta kiitettävän vilkas mielikuvitus. En nyt lähde enempää tätä näkemystäni avaamaan.  8)

Vastasin Taistolle asialliseen kysymykseen asiallisesti. Voisin tietysti kirjoittaa tänne sivukaupalla asioita joita olen lukenut, mutta en usko että kukaan teistä kokisi sitä hyvänä. Olen kirjoittanut tänne aiheesta sellaiset mielestäni tärkeimmät ja ilmiselvimmät asiat, mahdollisimman kansantajuisesti, niin että nekin voivat saada kirjoituksistani selvää, joilla ei riitä aika tai kiinnostus perehtyä asiaan yhtä paljon kun mulla.

Siihen ei paljon tarvita mielikuvitusta, että ihmettelee miksi valtamedia painottaa vain tietynlaisia aspekteja ja tietoja, ja jättää kokonaan kertomatta muita. Tai kertoo niistä vasta sitten, kun määrättyjä poliittisia päätöksiä on saatu aikaan. Ihmettelen enemmän sitä, voiko kukaan vielä tänä päivänä uskoa valtamedian olevan puolueeton ja korruptoitumaton.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #161 : 21.03.20 - klo:14:09 »
Itse uskon, että tämä koronaviruspandemia jatkuu maassamme ja maailmalla vielä pitkään. THL arveli, että taudin huippu saavutettaisiin toukokuun puolivälin vaiheilla.

En tiedä onko kansallemme enää apua siitä, jos suojatoimenpiteitä yhä tiukennettaisiin. Itse ajattelen päättäjien reagoineen taudin vakavuuteen liian hitaasti, mutta tämä on sitä maallikon jälkiviisautta. Toivon pandemian taituttua, että emme rupeaisi etsimään "syyllisiä" vaan etsimään yhdessä keinoja varautua entistä paremmin tällaisiin äkillisiin ja nopeasti leviäviin sairauksiin - siis oppimaan kokemastamme.

Olen aika varma, että Suomessakin tullaan määräämään liikkumisiin lisää rajoituksia. Ehkä ympäri vuorokauden ulkonaliikkumiskieltokin kuten nyt on mm. Ranskassa ja Espanjassa.

Tehtiinpä mitä toimenpiteitä tahansa niin niiden vaikutukset tulevat näkyviin vasta useamman viikon jälkeen. Nyt tarvitsemme paljon kärsivällisyyttä, malttia ja omista totutuista oikeuksista hetkeksi luopumista.


Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #162 : 21.03.20 - klo:14:20 »
Ja tämä vaikuttaa nyt enemmän siltä, että teidän mielikuvituksissa mulla olisi menossa joku hirveä salaliittojen metsästys. Lähtökohtaisesti etsin vaan mahdollisimman paljon faktatietoa ja vertailen eri uutislähteiden tiedotusta toisiinsa. Sekä eri medioiden tapoja käsitellä asioita. Lähtökohtaisesti en epäile ketään, mutta jos tässä vertailussa huomaa että uutisoinnit poikkeavat toisistaan oleellisesti, ja että faktoja käytetään oudoilla tavoilla niissä, niin kyllä se alkaa soittaa hälytyskelloja.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #163 : 21.03.20 - klo:14:23 »
Kuulun muuten itsekin riskiryhmään, ja tiedostan että voin mennä huonoon kuntoon jos sairastun koronavirukseen tai rajuun influenssaan.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #164 : 21.03.20 - klo:14:24 »
Jokin aika sitten puhuttiin ja kirjoiteltiin taajamien ja keskustojen tiivistämisestä. Nyt ei semmoisia mieliteitä jostain syystä enää ole, miksiköhän?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell