Kirjoittaja Aihe: Koronavirus - kirous vai siunaus?  (Luettu 30461 kertaa)

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #165 : 21.03.20 - klo:14:36 »

Minä en nyt saa ajatuksistasi kiinni. Voitko mainita muutaman selvän merkin?

Osittain olen kirjoittanut niistä tässä ketjussa. Osittain ne vaativat niin paljon pohjustamista, että ne ymmärtää, niin että en nyt tässä lähde niitä avaamaan. Olen lukenut ja kuunnellut tuntikausia pelkästään tähän koronaan liittyviä asioita.

Tavanomainen letkautus henkilöltä, jolla ei ole totuudellisia vastauksia, mutta kiitettävän vilkas mielikuvitus. En nyt lähde enempää tätä näkemystäni avaamaan.  8)

Oloneuvos, tähän vielä sanoisin, että minähän sanoin joitakin viestejä sitten että ei mulla olekaan totuuksia. Mulla on vaan kysymyksiä.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #166 : 21.03.20 - klo:18:04 »
Tehokkain keino ei aina ole ahdistuksen lietsominen, säikyttely ja uhkailu.
Sellainen synnyttää monissa ihmisissä uhmaa.

Totuuden kertominen ja vaarasta varoittaminen on mielestäni oikein vaikka se synnyttäisikin pelkoa ja uhmaa.

Karu totuushan on se, että tähän tartuntatautiin ei toistaiseksi tunneta mitään lääkettä eikä sen leviämisen estämiseksi ole (vielä) kehitetty rokotetta. Lisäksi monet maat ainakin Euroopassa ovat reagoineet "jälkijättöisesti" tähän "flunssaan" [vai oliko "influenssaan", veljeni Sokeron ilmaisua tästä pandemiasta käyttääkseni]. Tuntui jotenkin ylimieliseltä ja vähättelevältä Solteron kommentit tähän sairausaaltoon liittyen. 

Minusta on aivan ymmärrettävää, että koronaviruksen aiheuttama sairaus aiheuttaa pelkoa, koska ihmiskunnalla ei ole lääkettä sitä vastaan. Pelkoa varmasti lisää sekin tosiasia, että Alankomaissa sairastuneiden tilastot osoittivat eilen, että yli 50 prosenttia heistä onkin yllättäen 25-54 vuotiaita, eikä kuten alussa näytti yli 70-vuotiaat.

JK. Eilen Suomessa kuoli ensimmäinen koronavirustautiin sairastunut ihminen. Tehohoidossa on monia sairastuneita, mutta toistaiseksi hoidon onnistumiseksi on riittävästi hengityslaitekapasiteettia käytössä. Hengityskoneet eivät paranna potilasta mutta helpottavat hengitystä toimimaan vaikeissa olosuhteissa.

Ja kun kaikella kaameudella mässäillään näyttävästi päivästä toiseen kaikilla tiedotuskanavilla,
asiaan turrutaan ja aletaan epäillä koko ilmiötä.

En usko tuohon. Jos HUSin tehohoitopaikat ovat täynnä ja hoidon puutteeseen kuolee ihmisiä, niin epäilijöiden määrä vähenee merkittävästi. Pelkään, että näin tulee tapahtumaan Suomessa kuten on tapahtunut jo Italiassa (tehohoitopaikat ovat ylikuormitettuja eikä kaikille ole tehohoitopaikkoja). Aivan kauhea on tilanne, jossa lääkärit joutuvat tekemään päätöksen kuka esim. viidestä tehohoitoa tarvitsevasta valitaan vapautuvaan koneeseen. Tämä on todellisuutta tänään useammassa maassa. Olen ollut itse todistamassa Meilahden sairaalan teho-osastolla no 20 vuonna 1987 kun lääkärien piti valita kahden syvässä tajuttomuudentilassa olevan potilaan välillä kumman tehohoitoa jatketaan. Tiedän tapahtumien yksityiskohdat, koska toinen koomassa olevista potilaista oli oma isäni - joka sitten lääkärien asiaa käsiteltyä kytkettiin irti elämää ylläpitävistä laitteista. Muistan laskeneeni irrotettavien letkujen ja putkien määrän; niitä oli 22 kpl. (No tämä viimeinen kappale ei tainnut liittyä koronavirusaiheeseen, mutta kerroin että tietäisitte minun kokeneen hyvin läheltä niitä tunteita, kun elämää ylläpitävät laitteet eivät riittäneet kaikille tarvitsijoille. Se on kova juttu läheisille ja hirveä hetki lääkäreille, jotka joutuvat toimimaan "elämän ja kuoleman tuomareina" ja sulkemaan korvansa omaisten armonanomuksilta.


Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #167 : 21.03.20 - klo:18:10 »
Itseäni huolestuttaa ikäihmisten tilanne. Varsinkin syrjäkulmilla asuvat.
Mitä jos sattuu jotain ikävää yksin asuvalle?
Tai mitä jos ....kriminaali aines päättää käyttää tilaisuutta hyväkseen? Hiljasta kun on.

Sallittakoon huumoria, vaikka palstalla onkin huumorintajusta lähes vapaa poloneuvos.
Kuinka todennäköisenä pidit skenariota nyky hallituksen aloitaessa työnsä?
Kansanedustaja Teuvo Hakkarainen ei saa Hondurilaista tyttöystäväänsä suomeen vihervasemmiston suljettua rajat?

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #168 : 21.03.20 - klo:18:16 »
Yöllä kun heräsin. Tuli ajatuksia mieleen.
Miten käy herätyslikkeiden / lähetysjärjestöjen?
Joku notkea OWM pärjäilee varmaan, mutta esim. Kansanlähetys, jolla on lähettejä ympärimaailmaa?
Kotimaassa myös iso joukko työntekijöitä. Toki on kuukausimaksajia iso osa ja kirkkokin rahoittaa.
Iso osa tulee järjestämällä tilaisuuksia ja niissä on käynyt muitakin kuin "omia tukijoita"antaen kolehteihin rahaa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #169 : 21.03.20 - klo:18:21 »
Työpaikassani pohdittiin mitä tehdään korona-epidemian kanssa... todennäköisesti minäkin teen ensi viikosta alkaen etätöitä.

Mun työni todennäköisesti menee "talviunille". Sairasvakuutusfirmat tosin tekevät erilaisen puhelin-ja nettikeskustelun korvauskelpoiseksi, mutta suurin osa asiakkaitani on kouluikäisiä. En usko että puhelinterapia on järkevää lapsille ja nuorille muussa kuin kriisitilanteessa.

Olen itse siis harjoittanut social distancing jo viikon. Aloin kun täällä koulut ja yliopistot sulkivat ovensa. En halunnut olla altistamassa lapsia ja nuoria enemmän kuin nuo instituutiotkaan. Olin tässä viikon kollegojani edellä. Kiitos yhden aikuisasiakkaani, joka kyseli pariin kertaan, että mitä minä olen ajatellut tehdä...............se sai minut ajattelemaan. Kartoitin suunnilleen viikko sitten lauantain vastaisena yönä sen verkoston laajuuden mika ehkä kuvailee asiakkaitteni viikoittaisen elämän, koskapa seassa on myös aikuisasiakkaita.

Tajusin että se on melko laaja sosiaalinen verkosto, mika ulottuu ainakin 3 naapuriosavaltioon, ja tiedostin, että se lisää tartunnan riskiä ja päätin omalta osaltani eliminoida ne kontaktit.

Eka viikko meni mobilisoidessani itseni varautumaan olemaan kotona jos niin vaaditaan tai jos vaikkapa itse saa tartunnan. Nyt viikon sitä tehtyäni huomaan olevani hieman masentunut. Tai lamaantunut. Ei tyypillinen olotila minulle. Tiedostin surun tunteita aina silloin tällöin, kun tajusin että on ikäänkuin luovuttava siitä elämästä mitä elin työn suhteen. Tosin tajusin että olin alkanut haalia hieman liikaakin työtä.

Tajusin myös omien pyrkimysteni turhuuden, koska mies silti joutuu menemään töihin, koskapa on terveydenhoitoalalla. :(
« Viimeksi muokattu: 21.03.20 - klo:18:48 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #170 : 21.03.20 - klo:18:29 »
Yöllä kun heräsin. Tuli ajatuksia mieleen.
Miten käy herätyslikkeiden / lähetysjärjestöjen?
Joku notkea OWM pärjäilee varmaan, mutta esim. Kansanlähetys, jolla on lähettejä ympärimaailmaa?
Kotimaassa myös iso joukko työntekijöitä. Toki on kuukausimaksajia iso osa ja kirkkokin rahoittaa.
Iso osa tulee järjestämällä tilaisuuksia ja niissä on käynyt muitakin kuin "omia tukijoita"antaen kolehteihin rahaa.

Joo tilanteella tulee olemaan käytännön elämän suhteen todella laajoja vaikutuksia.
Tosin lähetystyöhän on Herran varassa, joten ei muuta kuin kysymään Herralta että mitä nyt ? :)
Vaikeat tilanteet eivät ole ikinä pysähdyttäneet evankeliumia. Päinvastoin.
Kun ihmisten keinot loppuvat, Herra voi toimia vapaammin  :)

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #171 : 21.03.20 - klo:18:35 »
Olet oikeassa. Puimatannerta on välillä hyvä puhdistaa.
Evankeliumin raikas vesi löytää aina uudet reitit; mikäli vanhat tukitaan tai kuivuvat muuten.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #172 : 21.03.20 - klo:18:35 »
Miltähän me kohta kaikki näytetään, kun kampaajat ja parturit on kiinni ?? :-\

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #173 : 21.03.20 - klo:18:59 »
Yöllä kun heräsin. Tuli ajatuksia mieleen.
Miten käy herätyslikkeiden / lähetysjärjestöjen?
Joku notkea OWM pärjäilee varmaan, mutta esim. Kansanlähetys, jolla on lähettejä ympärimaailmaa?
Kotimaassa myös iso joukko työntekijöitä. Toki on kuukausimaksajia iso osa ja kirkkokin rahoittaa.
Iso osa tulee järjestämällä tilaisuuksia ja niissä on käynyt muitakin kuin "omia tukijoita"antaen kolehteihin rahaa.

OWM on ollut kahdesti aivan lähellä kaatumista, mutta siitä en nyt ota kantaa, koska en kuulu OWMiin vaan etsin Lohjalta seurakuntaa, jossa saisin käydä ja kuulla evankeliumia ja opetusta.

Itse en tule siunaamaan enkä liittymään mihinkään hengelliseen järjestöön, joka lähettää homopareja lähetystyöhön tai hyväksyy kotimaassamme homoseksuaaleja seurakunnan opettajina tai johtotehtävissä.

Tästä meidän tulisi varmaankin keskustella jonkun muun aloituksen alla kuin tämän "Koronavirus - kirous vai siunaus?"

JK1. Hyvä pikkuveli, tulet saamaan tässä asiassa minusta kovan vastuksen. Oi voi, jo säälittää pikkuveljeä, mutta kyllä sinä tästä selviät.
JK2. Näyttää tulleen tähän väliin kaksi viestiä, mutta luen ne myöhemmin.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #174 : 21.03.20 - klo:19:09 »
Miltähän me kohta kaikki näytetään, kun kampaajat ja parturit on kiinni ?? :-\

Omalta itseltämme pitkästä aikaa näytämme jos jätämme myöskin meikit pois. Tosin ihmiset ovat harvoin tyytyväisiä tarkastellessaan itseään peilistä. Pitäähän vähän korjailla Jumalan luomaa, kun Hän on epäonnistunut luomistyössään.


Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #175 : 21.03.20 - klo:19:12 »
Miltähän me kohta kaikki näytetään, kun kampaajat ja parturit on kiinni ?? :-\

Omalta itseltämme pitkästä aikaa näytämme jos jätämme myöskin meikit pois. Tosin ihmiset ovat harvoin tyytyväisiä tarkastellessaan itseään peilistä. Pitäähän vähän korjailla Jumalan luomaa, kun Hän on epäonnistunut luomistyössään.

Me?

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #176 : 21.03.20 - klo:19:13 »
Miltähän me kohta kaikki näytetään, kun kampaajat ja parturit on kiinni ?? :-\

Miehet ehkä alkavat muistuttaa Britannian pääministeriä… 
Tai sitten Jukolan Jussia…  ;D ;D ;D
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #177 : 21.03.20 - klo:19:15 »
Miehet voi aina ajaa tukkansa ja partansa. Mun mies usein tekee sitä muutenkin. Tietty naisetkin, mutta.......... ???

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #178 : 21.03.20 - klo:20:07 »
Peruin hiusten leikkuun.

Onneksi hammaslääkäri oli ajoissa. Silmälääkäri tilattava. Jääköön tuonnemmaksi.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #179 : 21.03.20 - klo:20:51 »
Täällä kampaamot eivät enää saa olla auki. Kuten ei moni mukaan bisnes. Tosin taitaa alkaa vasta maanantaina. En tiedä mitä tänään tapahtuu kampaamoissa ja partureissa. Jos ovat auki, arvaan että on ruuhkaa.