Kirjoittaja Aihe: Koronavirus - kirous vai siunaus?  (Luettu 30450 kertaa)

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #225 : 25.03.20 - klo:16:57 »
Ajattomia oppitunteja Kiinasta: Korona-virus ei pysäytä kristittyjä

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ajattomia-oppitunteja-kiinasta-korona-virus-ei-pysayta-kristittyja/
Lainaus
-kirous vai siunaus?
Kiinassa siunaus.


Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #226 : 25.03.20 - klo:17:50 »
Mulle on tullut muutenkin mieleen, että ehkä Herra ohjaa uskovia olemaan enemmän esillä netissä. Siellähän ihmiset nykyään on. Meidänkin seurakunnan kokoukset ovat nyt netissä eka kertaa. Ja tätä varmaan on paljon. Ja kun ne sitten jakaa vaikkapa facebookissa... :)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #227 : 25.03.20 - klo:19:10 »
Nettiyhteyksiä ollaan nyt hidastamassa ja
palveluja rajoittamassa monessa maassa.
Täällä Portugalissakin huomaa ajoittain,
että sivustot avautuvat tavallista hitaammin.

Ehkä coronatilanne aiheuttaa internetin romahtamisen,
jota ollaan ja kauan ennakoitu.


Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #228 : 26.03.20 - klo:01:45 »
Siina tapauksessa ei auta muu kuin ottaa itse Raamattu ja alkaa etsia Jumalaa yksin.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #229 : 26.03.20 - klo:07:42 »
Ehkä coronatilanne aiheuttaa internetin romahtamisen,
jota ollaan ja kauan ennakoitu.
Tarkoitatko että internet romahtaa siksi että sillä alkaa olla liikaa käyttöä ja käyttäjiä?

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #230 : 26.03.20 - klo:16:43 »
Ehkä coronatilanne aiheuttaa internetin romahtamisen,
jota ollaan ja kauan ennakoitu.
Tarkoitatko että internet romahtaa siksi että sillä alkaa olla liikaa käyttöä ja käyttäjiä?

Enpä usko että "liikaan käyttöön romahtaa". Toinen asia sitten on, jos Microsoft ja sen sisaryhtiöt panevat "linjat kiinni". Luulenpa, että maailma palaa silloin vuosikymmeniä ajassa taaksepäin. Toivottavasti meillä on jonkin sortin varmuuskopioita joilla voidaan vanhoja tiedostoja lukea?

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #231 : 27.03.20 - klo:10:32 »
On varsin mielenkiintoinen maa tuo USA ... varsinkin presidentti.

https://yle.fi/uutiset/3-11278412

"Suomen valtiojohto kehottaa kuuntelemaan asiantuntijoita. Yhdysvalloissa asiantuntijat neuvovat olemaan kuuntelematta valtiojohtoa, kirjoittaa Washingtonin kirjeenvaihtaja Mika Hentunen."

"Washingtonin osavaltiossa julkiset kanavat ovat lakanneet esittämästä presidentin tiedotustilaisuuksia sillä perusteella, että ne johtavat kansalaisia liikaa harhaan."

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #232 : 27.03.20 - klo:10:56 »
Kyllä. Trump on parhaimpia ellei paras presidentti mitä usalla on koskaan ollut.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #233 : 27.03.20 - klo:11:49 »
Kyllä. Trump on parhaimpia ellei paras presidentti mitä usalla on koskaan ollut.
Osaat kirjoittaa taitavaa sarkasmia.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #234 : 27.03.20 - klo:11:52 »
Kyllä. Trump on parhaimpia ellei paras presidentti mitä usalla on koskaan ollut.
Osaat kirjoittaa taitavaa sarkasmia.

Taidat olla vasemmistolaisen valemedian uhri.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #235 : 27.03.20 - klo:12:51 »
On varsin mielenkiintoinen maa tuo USA ... varsinkin presidentti.

https://yle.fi/uutiset/3-11278412

"Suomen valtiojohto kehottaa kuuntelemaan asiantuntijoita. Yhdysvalloissa asiantuntijat neuvovat olemaan kuuntelematta valtiojohtoa, kirjoittaa Washingtonin kirjeenvaihtaja Mika Hentunen."

"Washingtonin osavaltiossa julkiset kanavat ovat lakanneet esittämästä presidentin tiedotustilaisuuksia sillä perusteella, että ne johtavat kansalaisia liikaa harhaan."

New York citykin esitti vakuuttavasti etta Trumpin varoitukset viruksen vaarasta aikaisemmin talvella oli fasismia ja nykkilaisia kaupunginjohtajasta ja terveyshallinnon johtajasta asti kehotettiin elamaan kuin mitaan vaaraa ei olisi.

Ne julkiset kehotukset ovat helposti tarkistettavissa.

Taalla on hyvin voimakkaasti vallalla kasitys etta kaikki mita tahansa Trump tekee on mataa. Sen on pakko olla niin koska se on TRUMP. Siis se on lahtokohta mika on aina ja joka tilanteessa tosi.

Usalaiset osaa tuon mustavalkoisen ajattelun tosi hyvin. He pystyvat aukottomaan sovellukseen. Se on sitten huvittavaa kun se tiedotuskanavien kautta yltaa Suomeen ja siella.se sekoittuu suomalaiseen hyvauskoisuuteen.
« Viimeksi muokattu: 27.03.20 - klo:13:09 kirjoittanut sandia »

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #236 : 27.03.20 - klo:13:32 »
Mä en seurannut yhtään jenkkipolitiikkaa ennen Trumpia, eikä mulla ollut Trumpistakaan minkäänlaista mielipidettä kun hänet valittiin. Trumpin aikana oon alkanut seuraamaan, ja oon nimenomaan katsonut suoraan Trumpin tiedotuksia ja puheita enkä vaan seurannut mediafiltterin kautta. Sen myötä oon huomannut, että monet mediat vääristelee ja uutisoi tosi asenteellisesti Trumpia vastaan. Suomalainen valtamedia toistelee sitten papukaijana täsmälleen samoja uutisia, vaikka usein ne on jo siinä vaiheessa ehditty jenkeissä osoittaa vääristellyiksi. Tämä median ajojahti on itse asiassa ollut yksi suurimpia tekijöitä, jonka vuoksi oon alkanut kyseenalaistamaan enemmänkin rakenteita ja miettimään mitä oikein on tekeillä.

Ja tosiaan jenkkien poliittinen peli on ihan huomattavasti törkyisempää kuin mihin ollaan täällä totuttu. Tämän kulttuurieron vuoksi euroopassa ei osata suhtautua esim Trumpiin koskeviin uutisiin ihan oikealla tavalla.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #237 : 27.03.20 - klo:14:33 »
Kyllä. Trump on parhaimpia ellei paras presidentti mitä usalla on koskaan ollut.
Osaat kirjoittaa taitavaa sarkasmia.

Taidat olla vasemmistolaisen valemedian uhri.
Voitko lyhyesti kertoa, mitä historiaan verrattuna parempaa, tai tähän mennessä parasta, Trump on saanut aikaan vaikkapa ulkopolitiikassa, sisäpolitiikassa, taloudessa, ...?

Ja tämä pyyntöni ei ole propagandaa, vaan ihan vilpitön kysymys.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #238 : 27.03.20 - klo:15:05 »
Kyllä. Trump on parhaimpia ellei paras presidentti mitä usalla on koskaan ollut.
Osaat kirjoittaa taitavaa sarkasmia.

Taidat olla vasemmistolaisen valemedian uhri.
Voitko lyhyesti kertoa, mitä historiaan verrattuna parempaa, tai tähän mennessä parasta, Trump on saanut aikaan vaikkapa ulkopolitiikassa, sisäpolitiikassa, taloudessa, ...?

Ja tämä pyyntöni ei ole propagandaa, vaan ihan vilpitön kysymys.

Parhaan vastauksen saat kuuntelemalla Trumpia itseään. Hän ei hirveästi peittele omia saavutuksiaan  :D

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #239 : 27.03.20 - klo:16:19 »
Mulla on sama. En ole ikina seurannut politiikka ennen kuin muutama paiva ennen 2016 vaaleja. Ollut todella mielenkiintoista. Olin kauhistunut ja jarkyttynyt ja pelastynyt kun hanesta tuli republikaanien ehdokas.

Voisihan asiaa pohtia enemman vaikkapa uudessa ketjussa. Asia on todella mielenkiintoinen ilmio.