Kirjoittaja Aihe: Koronavirus - kirous vai siunaus?  (Luettu 30393 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #240 : 27.03.20 - klo:16:55 »

Voisihan asiaa pohtia enemman vaikkapa uudessa ketjussa. Asia on todella mielenkiintoinen ilmio.

Kannatan tuota uuden ketjun aloittamista silloin, kun siirrytään kokonaan pois itse otsikon aiheesta.  ;)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #241 : 27.03.20 - klo:17:39 »
Mulla on sama. En ole ikina seurannut politiikka ennen kuin muutama paiva ennen 2016 vaaleja. Ollut todella mielenkiintoista. Olin kauhistunut ja jarkyttynyt ja pelastynyt kun hanesta tuli republikaanien ehdokas.

Eikös Trump valittu demokraattisilla vaaleilla presidentiksi kuten ilmeisesti valitaan seuraavallekin kaudelle? Siis suut suppuun vaan. Jos Trump tuli presidentiksi ohi demokraattisten pelisääntöjen, niin sehän osoittaa, että Jumala hallitsee piirsimmepä äänestyslippuihimme minkälaisia numeroita tahansa. Jumala on Jumala taivaassa ja Jumala on Jumala maan päällä. Niinpä täällä maapallolla, joka on kuin mitättömän pieni tomuhiukkanen kaikkeudessa, ei ole ollut eikä tule olemaan esivaltaa muutoin kuin Jumalalta. Ne jotka on ovat Jumalan asettamat.

Sitten otsikkoasiaan. Tietääkö kukaan onko Ruotsissa ryhdytty mihinkään toimenpiteisiin koronaviruksen "vapaan leviämisen" estämiseksi? Luin äsken Ruotsin apulaisvaltioepidemiologi Anders Wallenstenin lehtihaastattelun ja se oli aika tyrmistyttävä.  > > > https://yle.fi/uutiset/3-11275007

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #242 : 27.03.20 - klo:17:39 »
Kyllä. Trump on parhaimpia ellei paras presidentti mitä usalla on koskaan ollut.
Osaat kirjoittaa taitavaa sarkasmia.

Taidat olla vasemmistolaisen valemedian uhri.
Voitko lyhyesti kertoa, mitä historiaan verrattuna parempaa, tai tähän mennessä parasta, Trump on saanut aikaan vaikkapa ulkopolitiikassa, sisäpolitiikassa, taloudessa, ...?

Ja tämä pyyntöni ei ole propagandaa, vaan ihan vilpitön kysymys.

En ole Anton, mutta vilpittömästi yritin vastata aloittamalla tän ketjun.
http://puimatanner.net/index.php?topic=1186.0

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #243 : 28.03.20 - klo:10:01 »
Onko täällä muita koronakartettavia kuin Oloneuvos?  ;) :(
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #244 : 28.03.20 - klo:14:30 »
Palasin illalla Suomeen.  En olisi halunnut, mutta tottelin, kun komennettiin.
Onneksi Ulkoministeriö järjesti kohtuuhintaisen lennon ja ilmaisen kuljetuksen kotipaikkakunnalle. 
Olen siitä tietysti kiitollinen.
Olin ainoa matkustaja, kun karanteenibussi ajoi Hki-Vantaalta Turkuun.
Vahvasti suojautunut uljettaja oli eristetty ketjun taakse,
bussin etuovea ei saanut käyttää ja matkalaukut piti itse laittaa ja ottaa pois tavarasäiliöstä. 
Kuski ei saanut keskustella matkustajan kanssa eikä poistua autosta. 
Aavemaista.

Nyt minutkin on siis raahattu Suomeen ja istun täällä karanteenissa.
En ole vielä kuullut mitään perustelua sille, miksi meidät ulkomailla olleet palautettiin. 
Lentokentät ja istuminen koneessa 5 tuntia altistivat suuresti,
joten olemme viimeistään nyt mahdollisia oireettomia viruksenkantajia.
Lisäksi voimme saada taudin Suomessa, koska virustahan on täällä paljon liikkeellä.
Ainoa terveystarkastus lentokentällä oli, kun joku nuori neitokainen kysyi,
onko minulla flunssa.  Kun vastasin "ei", sain jatkaa matkaa odottamaan kyyditystä.
Olisinkohan valehdellut tarvittaessa?  Luultavasti en.

Tässä paljastuu ainakin se, että ihmeellisen yhtenäinen EU-koti ei olekaan täysin autuas, vaan erityistilanteissa jokainen itsenäinen valtioi
eristäytyy ja vangitsee kansalaisensa omien rajojensa sisälle.
Onneksi olen ollutkin EU-kriittinen.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #245 : 28.03.20 - klo:15:00 »
Tervetuloa, Soltero!

Se on minuakin mietityttänyt, miksi pitää saada rahdatuksi suomalaiset Suomeen... ehkä siksi, että voisi olla hankala tilanne jos vaikka sinä olisit tosi vakavasti sairastunut Portugalissa? Ainakin se olisi ollut kallista hakea sinut sitten ambulanssilennolla kotimaahan hoitoon.

Sinulla taitaa olla nyt tilanne, että et juuri pääse kävelylenkeille tms.?

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #246 : 28.03.20 - klo:15:35 »
Tervetuloa, Soltero!

Se on minuakin mietityttänyt, miksi pitää saada rahdatuksi suomalaiset Suomeen... ehkä siksi, että voisi olla hankala tilanne jos vaikka sinä olisit tosi vakavasti sairastunut Portugalissa? Ainakin se olisi ollut kallista hakea sinut sitten ambulanssilennolla kotimaahan hoitoon.

Sinulla taitaa olla nyt tilanne, että et juuri pääse kävelylenkeille tms.?
Vaikeasti sairastuneita ei kuljeteta kotimaihinsa,
ellei ole omaa yksityisvakuutusta.
Vakuutus myönnetään vain alle 3 kuukauden pituisille oleskeluille,
ja jos on suurimman osan vuodesta ulkomailla, vakuutusta ei myönnetä lainkaan.
Siksi minullakaan ei ole vuosiin ollut vakuutuksia.
On tosin hyvin kalliita jatkuvasti voimassa olevia kansainvälisiä vakuutuksia.
Sellaista maksoin vuosia sitten.

Yhteiskunnan kustannuksella ketään ei siis siirretä, joten esim. hengityskoneessa oleva saa jäädä siihen maahan, jossa sairastui.
Myöskään vainajia ei kotiuteta ilman yksityisvakuutusta, vaan haudataan kuolinmaahan.
Konsulaatit muistuttavat usein näistä asioista,
koska esim. Välimeren maissa ja Thaimaassa sairastuu vaikeasti, vammautuu ja kuolee jatkuvasti suomalaisia.

Monethan luulevat, että pahimmissa tapauksissa Suomen valtio, kunnat tms. auttaa kuljetuksissa ja kustannuksissa.  Mutta näin ei ole.
Jos sairas tai kuollut on rikas, ei ole tietenkään ongelmaa.
Mutta keski- tai alaluokkiin kuuluville tulee ongelmia, ellei omaisissa ole varakkaita maksajia.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #247 : 28.03.20 - klo:17:41 »
Palasin illalla Suomeen.  En olisi halunnut, mutta tottelin, kun komennettiin.
Onneksi Ulkoministeriö järjesti kohtuuhintaisen lennon ja ilmaisen kuljetuksen kotipaikkakunnalle. 
Olen siitä tietysti kiitollinen.
Olin ainoa matkustaja, kun karanteenibussi ajoi Hki-Vantaalta Turkuun.
Vahvasti suojautunut uljettaja oli eristetty ketjun taakse,
bussin etuovea ei saanut käyttää ja matkalaukut piti itse laittaa ja ottaa pois tavarasäiliöstä. 
Kuski ei saanut keskustella matkustajan kanssa eikä poistua autosta. 
Aavemaista.

Nyt minutkin on siis raahattu Suomeen ja istun täällä karanteenissa.
En ole vielä kuullut mitään perustelua sille, miksi meidät ulkomailla olleet palautettiin. 
Lentokentät ja istuminen koneessa 5 tuntia altistivat suuresti,
joten olemme viimeistään nyt mahdollisia oireettomia viruksenkantajia.
Lisäksi voimme saada taudin Suomessa, koska virustahan on täällä paljon liikkeellä.
Ainoa terveystarkastus lentokentällä oli, kun joku nuori neitokainen kysyi,
onko minulla flunssa.  Kun vastasin "ei", sain jatkaa matkaa odottamaan kyyditystä.
Olisinkohan valehdellut tarvittaessa?  Luultavasti en.

Tässä paljastuu ainakin se, että ihmeellisen yhtenäinen EU-koti ei olekaan täysin autuas, vaan erityistilanteissa jokainen itsenäinen valtioi
eristäytyy ja vangitsee kansalaisensa omien rajojensa sisälle.
Onneksi olen ollutkin EU-kriittinen.

Tuntuu, että kuuluisi sanoa, että tervetuloa kotimaahan. Mutta se on tietty hieman kummallista, koskapa itse en ole siellä. Ehkä siinä on se, että jos vielä odottaisi kauemmin ulkomailla, niin matkustamismahdollisuudet vielä tästäkin supistuisivat, ja sitten ei pääse vaikka haluaisi?

Paljon on usalaisiakin jumissa ympäri maailmaa. Uutisissa oli perheestä joka oli ja yhä on Intiassa hakemassa heidän adoptiolastaan, mutta nyt ei ole tietoa miten ja milloin pääsee kotiin.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #248 : 28.03.20 - klo:18:23 »
Mun mieliala vaihtelee toivonsekaisesta tiettyyn tilanteen lopullisuuden tajuamiseen.
Yksi ilta tuli mieleen Päivi Räsäsen kommentti jossain ohjelmassa viitaten omiin poliisikuulusteluihinsa: " minulla on sellainen tunne, että Jumala on tekemässä jotain. Odotan ja katson mitä Herra tekee".

Sitt tää epidemia pöllähti täydellä voimallaan. ???

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #249 : 28.03.20 - klo:18:35 »
Päivi pääsi taas julkisuuteen tänään:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006456216.html
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #250 : 28.03.20 - klo:18:43 »
Heh, juu minäkin näin tuon.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #251 : 28.03.20 - klo:18:47 »
Kyllä. Trump on parhaimpia ellei paras presidentti mitä usalla on koskaan ollut.
Osaat kirjoittaa taitavaa sarkasmia.

Taidat olla vasemmistolaisen valemedian uhri.
Voitko lyhyesti kertoa, mitä historiaan verrattuna parempaa, tai tähän mennessä parasta, Trump on saanut aikaan vaikkapa ulkopolitiikassa, sisäpolitiikassa, taloudessa, ...?

Ja tämä pyyntöni ei ole propagandaa, vaan ihan vilpitön kysymys.

Parhaan vastauksen saat kuuntelemalla Trumpia itseään. Hän ei hirveästi peittele omia saavutuksiaan  :D
Yritän ottaa asiasta selvää, jos ehdin ja jaksan... mutta hiukan jään kyllä ihmettelemään, miksi en saa sinulta suoria vastauksia kysymyksiin. Maailma on täynnä ihmeellisiä asioita  ???

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #252 : 28.03.20 - klo:18:50 »
Kyllä. Trump on parhaimpia ellei paras presidentti mitä usalla on koskaan ollut.
Osaat kirjoittaa taitavaa sarkasmia.

Taidat olla vasemmistolaisen valemedian uhri.
Voitko lyhyesti kertoa, mitä historiaan verrattuna parempaa, tai tähän mennessä parasta, Trump on saanut aikaan vaikkapa ulkopolitiikassa, sisäpolitiikassa, taloudessa, ...?

Ja tämä pyyntöni ei ole propagandaa, vaan ihan vilpitön kysymys.

Parhaan vastauksen saat kuuntelemalla Trumpia itseään. Hän ei hirveästi peittele omia saavutuksiaan  :D
Yritän ottaa asiasta selvää, jos ehdin ja jaksan... mutta hiukan jään kyllä ihmettelemään, miksi en saa sinulta suoria vastauksia kysymyksiin. Maailma on täynnä ihmeellisiä asioita  ???

Minä puolestani vastasin sinulle ihan suoraan, vaikka en ole Anton. Yleinen foorumi kun on. :)

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #253 : 28.03.20 - klo:18:54 »
Kyllä. Trump on parhaimpia ellei paras presidentti mitä usalla on koskaan ollut.
Osaat kirjoittaa taitavaa sarkasmia.

Taidat olla vasemmistolaisen valemedian uhri.
Voitko lyhyesti kertoa, mitä historiaan verrattuna parempaa, tai tähän mennessä parasta, Trump on saanut aikaan vaikkapa ulkopolitiikassa, sisäpolitiikassa, taloudessa, ...?

Ja tämä pyyntöni ei ole propagandaa, vaan ihan vilpitön kysymys.

Parhaan vastauksen saat kuuntelemalla Trumpia itseään. Hän ei hirveästi peittele omia saavutuksiaan  :D
Yritän ottaa asiasta selvää, jos ehdin ja jaksan... mutta hiukan jään kyllä ihmettelemään, miksi en saa sinulta suoria vastauksia kysymyksiin. Maailma on täynnä ihmeellisiä asioita  ???

En mä näe tarpeelliseksi toistaa täällä sellaista tietoa, mikä on jokaisen halukkaan löydettävissä. Keskityn täällä jakamaan sellaista tietoa joka ei ole, elikkä mun mielipiteitä :)

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #254 : 28.03.20 - klo:18:55 »

Minä puolestani vastasin sinulle ihan suoraan, vaikka en ole Anton. Yleinen foorumi kun on. :)
Juu huomasin vastauksesi, kiitos.