Kirjoittaja Aihe: Koronavirus - kirous vai siunaus?  (Luettu 30485 kertaa)

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #255 : 28.03.20 - klo:18:59 »

Yritän ottaa asiasta selvää, jos ehdin ja jaksan... mutta hiukan jään kyllä ihmettelemään, miksi en saa sinulta suoria vastauksia kysymyksiin. Maailma on täynnä ihmeellisiä asioita  ???

En mä näe tarpeelliseksi toistaa täällä sellaista tietoa, mikä on jokaisen halukkaan löydettävissä. Keskityn täällä jakamaan sellaista tietoa joka ei ole, elikkä mun mielipiteitä :)
Olen yleensä ajatellut, että keskusteluun kuuluisi myös omien mielipiteiden perustelut, jos joku kysyy niitä.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #256 : 28.03.20 - klo:19:24 »
Palasin illalla Suomeen.  En olisi halunnut, mutta tottelin, kun komennettiin.
Onneksi Ulkoministeriö järjesti kohtuuhintaisen lennon ja ilmaisen kuljetuksen kotipaikkakunnalle.

Olet ollut / käynyt mielessäni ajoittain rukoillessani. Eilen, kun kuulin järjestetyn Portugalista lennon Suomeen, kyselin itsekseni, että tuleekohan se Soltero tuolla lennolla kotosuomeen.

Oliko lentokoneessa matkustajia millään tavalla suojattu; esim. käsien pesu ennen koneeseen nousemista, hengityssuojaimen käyttö lennon ajan tai jotain muuta suojatoimenpidettä? Käsittääkseni lentokoneen matkustamo on paikka, jossa pöpöt helposti tartuttavat tauteja ja vaanivat vierustovereita.

Tervetuloa Suomeen. Sandian tulee esittää usasta sama toivotus tähän tapaan, että "tervemenoa Suomeen".

Pysykäähän kaikki terveinä. Enin osa suomalaisista ei voi välttää koronatartuntaa, mutta toivottavasti meille sallittaisiin sellainen "taudin lempeämpi muoto".




Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #257 : 28.03.20 - klo:19:32 »

Yritän ottaa asiasta selvää, jos ehdin ja jaksan... mutta hiukan jään kyllä ihmettelemään, miksi en saa sinulta suoria vastauksia kysymyksiin. Maailma on täynnä ihmeellisiä asioita  ???

En mä näe tarpeelliseksi toistaa täällä sellaista tietoa, mikä on jokaisen halukkaan löydettävissä. Keskityn täällä jakamaan sellaista tietoa joka ei ole, elikkä mun mielipiteitä :)
Olen yleensä ajatellut, että keskusteluun kuuluisi myös omien mielipiteiden perustelut, jos joku kysyy niitä.

Juu, ja viittasin siinä etsimään tietoa ja tosiasioita muualta kuin Trumpin vastaisesta valhemediasta. Olet kuitenkin ehtinyt ja jaksanut kuunnella niitä ja muodostanut niistä mielipiteesi Trumpista, ihan samalla vaivalla kuuntelet toisia kanavia.

Wink. Sandia on kuunnellut niitä toisia.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2463
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #258 : 28.03.20 - klo:20:49 »
Palasin illalla Suomeen.  En olisi halunnut, mutta tottelin, kun komennettiin.
Onneksi Ulkoministeriö järjesti kohtuuhintaisen lennon ja ilmaisen kuljetuksen kotipaikkakunnalle.

Olet ollut / käynyt mielessäni ajoittain rukoillessani. Eilen, kun kuulin järjestetyn Portugalista lennon Suomeen, kyselin itsekseni, että tuleekohan se Soltero tuolla lennolla kotosuomeen.

Oliko lentokoneessa matkustajia millään tavalla suojattu; esim. käsien pesu ennen koneeseen nousemista, hengityssuojaimen käyttö lennon ajan tai jotain muuta suojatoimenpidettä? Käsittääkseni lentokoneen matkustamo on paikka, jossa pöpöt helposti tartuttavat tauteja ja vaanivat vierustovereita.

Tervetuloa Suomeen. Sandian tulee esittää usasta sama toivotus tähän tapaan, että "tervemenoa Suomeen".

Pysykäähän kaikki terveinä. Enin osa suomalaisista ei voi välttää koronatartuntaa, mutta toivottavasti meille sallittaisiin sellainen "taudin lempeämpi muoto".
Lennolla ei ollut mitään suojavälineitä, ellei jollakulla ollut omia mukanaan.
Suunsuojuksia ei enää pitkään aikaan saanut kaupoista.
En tiedä, onko niitä vielä Suomessa myytävänä.
Lentokoneessa ilmoitettiin, että käytössä on erittäin tehokas ilmansuodatus.
Veto olikin sitten aika kova.

Suomi on onneksi tässä sairausasiassa "jäljessä" muita Pohjoismaita, kuten kaikessa muussakin (paitsi itsemurhissa ja tapaturmissa).
Johtuu ehkä siitä, että emme halaile ja suukottele samalla tavalla kuin mm. ruotsalaiset.

Epäilen, että Espanjan ja Italian massatartunnat johtuvat osittain juuri ihmisten ruumiillisesta lähellä olosta. 
Poskisuuteleminenhan on jatkuvaa, samoin muunlainen koskettelu,
ja ihmiset myös juttelevat 20 cm etäisyydellä toistensa suusta.
Sellaista läheisyyttähän on ihailtu, ja tervehdysuutelua jäljittelevät monet suomalaisetkin,
mutta nyt varmaan viisastutaan.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #259 : 28.03.20 - klo:22:02 »
Palatakseni koronavirukseen. Olen nähnyt paljon erilaisia tilastoja ja vertailuja aiempiin vuosiin, sekä raportteja Euroopan maista. Olen entistä vakuuttuneempi siitä, että tässä ei ole kyse mistään ihmiskunnalle vaarallisesta viruksesta alkuunkaan, vaan jotain muuta on tekeillä. En ole profeetta mutta oma arveluni on, että kriisi on ohi melko pian.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #260 : 28.03.20 - klo:23:48 »
Saimme muutama päivä sitten Karjalohjan ainoaan elintarvikekaupan tuulikaappiin käsien desinfiointilaitteen - samanlainen kuin sairaaloissa- kädet laitteen lukijan alle ja se suihkuttaa desinfiointiainetta käsille. Laitteessa on ohje, jossa kehotetaan hieromaan desinfiointiainetta käsiin, kunnes ne ovat kuivat (30-60 sekuntia).

Seurasin tänään asiakkaiden laitteen käyttöä. Noin puolen tunnin aikana kaksi asiakasta käytti desiä kauppaan saapuessaan eikä yksikään kaupasta poistuessaan. Lisäksi yhdellä asiakkaalla oli hengityssuoja kasvoillaan.

Itse käytän nyt käsidesiä mennen tullen. Ei karjalohjalaiset näytä kovin vakavasti tähän koronavirussairauteen suhtautuvan. Taisin tästä jo jossain aikaisemminkin kirjoittaneeni.

Pidettäänpä tätä pandemiaa vakavana tai vähemmän vakavana tartuntatautina, niin ihmettelen, ettei tartuntavaaran leviämistä vastaan annettuja laitteita ja aineita käytetä ahkerammin. Tosin olen joutunut viime kuukausina käymään usein HUS:in sairaaloissa ja siellä havainnut saman ilmiön: pääosa potilaista ohittaa aulassa käsidesin sairaalan vastaanotolle saapuessaan. 

Pysytään terveinä !

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6337
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #261 : 29.03.20 - klo:07:05 »
Joitakin seurauksia nykyisestä poikkeustilasta: Ihmiset tiedostavat, että voimme kuolla ennenkuin oletimme. Tosinkuka meistä kukaan on tähänkään asti tiennyt, kuinka pitkä elämämme on???
Uutisista luin, että paikallisissa kunnissa on näinä päivinä rikollisuus laskenut!
Abortit on ainakin USAssa tyssähtäneet, niitä ei tällä hetkellä tehdä.
Vähemmän ihmisiä kuolee todennäköisesti liikenneonnettomuuksissa . USAssa keskimäärin kuolee 90 ihmistä päivittäin liikenneonnettomuksiissa. Olettaisin, että tuo keskimääräinen luku ei tällä hetkellä pidä paikkansa.

Eli voi hirveen kauhee, meitä on pysäytetty.
« Viimeksi muokattu: 29.03.20 - klo:07:28 kirjoittanut sandia »

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #262 : 29.03.20 - klo:09:20 »
Internet voi olla niin rohkaiseva mainossuosituksineen. Googletin englanniksi juttua jonka olin kuullut: punasilmäisyys voi olla merkki koronaviruksesta. Voi olla että muita näkyviä oireita ei ole, kuin punaiset silmät tai oikeastaan silmänympärykset/silmäluomet, valkuaiset ovat valkoiset, ja se on ollut sitten menoa. Tuonpuoleiseen. Tämä siis hoitajien huomioita, lääkärit suhtautuvat tähän varovaisemmin.
( https://www.newsweek.com/red-eyes-coronavirus-1494244 )

Tälle sivulle sitten pätkähti suomenkielinen mainos "suunnittele oma hautakivesi". Että kiitos vaan internet. Ei (vielä) punaisia silmäluomia.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #263 : 29.03.20 - klo:09:20 »
Palatakseni koronavirukseen. Olen nähnyt paljon erilaisia tilastoja ja vertailuja aiempiin vuosiin, sekä raportteja Euroopan maista. Olen entistä vakuuttuneempi siitä, että tässä ei ole kyse mistään ihmiskunnalle vaarallisesta viruksesta alkuunkaan, vaan jotain muuta on tekeillä. En ole profeetta mutta oma arveluni on, että kriisi on ohi melko pian.
Pekka Reinikainen kertoo asiasta aivan muuta kuin sinä:
https://www.tv7.fi/vod/player/73733/

Miten perustelet, että "jotakin muuta on tekeillä"? Voihan olla että epidemiaa käyttävät jotkut taloudellisesti tai poliittisesti hyväkseen. Niinhän se aina on kriisitilanteissa. Mutta ei se "jokin muu" tee virusta vaarattomaksi.

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #264 : 29.03.20 - klo:09:23 »
Ainakin on selvitetty ettei sitä ole tehty laboratoriossa: https://yle.fi/uutiset/3-11276930
"Tutkimukset kumoavat salaliittoteorian siitä, että virus olisi ihmisen tekemä"

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #265 : 29.03.20 - klo:09:30 »
Ainakin on selvitetty ettei sitä ole tehty laboratoriossa: https://yle.fi/uutiset/3-11276930
"Tutkimukset kumoavat salaliittoteorian siitä, että virus olisi ihmisen tekemä"
Tuollaisia huhuja on todella ollut liikkeellä, esim minä työkavereideni kanssa olemme arvelleet että virus voi olla jonkin suuren valtion tekemä "ase" toista valtiota vastaan. Herkästi sitä kuvitellaan yhtä ja toista. Onneksi asiaa on tutkittu ja salaliitto kumottu.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #266 : 29.03.20 - klo:09:41 »
Melko jyrkältä näyttää tartuntojen määrän kasvukäyrä Suomessa:

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #267 : 29.03.20 - klo:11:20 »
Rukoillaan myös lääketieteen edustajien ja kaikkien muidenkin tieteenharjoittajien puolesta, että keksivät lääkkeitä, rokotteita ja vaikkapa mekaanisia koronantappokoneita.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #268 : 29.03.20 - klo:11:54 »
Palatakseni koronavirukseen. Olen nähnyt paljon erilaisia tilastoja ja vertailuja aiempiin vuosiin, sekä raportteja Euroopan maista. Olen entistä vakuuttuneempi siitä, että tässä ei ole kyse mistään ihmiskunnalle vaarallisesta viruksesta alkuunkaan, vaan jotain muuta on tekeillä. En ole profeetta mutta oma arveluni on, että kriisi on ohi melko pian.
Pekka Reinikainen kertoo asiasta aivan muuta kuin sinä:
https://www.tv7.fi/vod/player/73733/

Miten perustelet, että "jotakin muuta on tekeillä"? Voihan olla että epidemiaa käyttävät jotkut taloudellisesti tai poliittisesti hyväkseen. Niinhän se aina on kriisitilanteissa. Mutta ei se "jokin muu" tee virusta vaarattomaksi.

En ole sanonut sitä vaarattomaksi. Se on osalle ihmisistä vaarallinen, samoin kuin influenssa, monet muut virukset ja taudit, liikenne, huumeet, nälänhätä, sekä abortti. Muutamia mainitakseni. Kaikkiin näihin kuolee hirvittävä määrä ihmisiä joka vuosi. Lukemat ovat paljon suuremmat kuin koronaviruksen osalta milloinkaan hurjemmissakaan vakavasti otettavissa spekulaatioissa on ollut. Sen lisäksi koronan suhteen vallitsee asiantuntijoidenkin keskuudessa hyvin paljon erilaisia näkemyksiä ja suhtautumista, ja on ilmennyt tosi paljon kummallista salailua ja paisuttelua ja vääristelyä. Esimerkiksi lääkkeestä jota jo käytetään monessa maassa menestyksekkäästi, ja on useissa tutkimuksissa havaittu auttavan jopa yli 90% koronaan vakavasti sairastuneista, ei ole juuri yhtään uutisoitu mediassa, paitsi joissain Trump uutisissa kriittiseen sävyyn. Ja jotkut USAn demarijohtoiset osavaltiot ovat jopa julistaneet tämän lääkkeen pannaan, koska Trump.

Kaikki ei tässä koronajutussa vaikuta oleva sitä miltä valtamedia näyttää, ja se saa kyllä punaisen valon vilkkumaan. Vaikka usein tutkin kiinnostuneena erilaisia salaliittoteorioita, niin en ole kuitenkaan kovin hanakasti uskomassa niihin. Mutta tässä on niin paljon häiritseviä asioita. Joku on joskus sanonut, että mitä suurempi valhe, sitä herkemmin ihmiset siihen uskovat.


Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #269 : 29.03.20 - klo:12:29 »
Tässä yhden asiantuntijan mielenkiintoinen esitys: https://youtu.be/d6MZy-2fcBw