Kirjoittaja Aihe: Koronavirus - kirous vai siunaus?  (Luettu 30465 kertaa)

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #285 : 31.03.20 - klo:20:43 »
Huomionsa sellainen seikka, että mä en esitä mitään teorioita, esitän vaan kysymyksiä. Mun mielestä kaikkeen pitää suhtautua kriittisesti (eli koetella), ja on aika vaarallista muodostaa jostain inhimillisestä tahosta auktoriteetti jota ei saa kyseenalaistaa. Joillekin uskovillekin esim päättäjät ja valtamedia ovat tällaisia auktoriteetteja.

Suosittelen suhtautumaan kriittisesti kaikkiin inhimillisiin tahoihin, ja tutkimaan sekä kuuntelemaan laajemmin kuin vain yhtä näkökulmaa esittäviä tahoja. Ja varsinkin huomioimaan, ketä minkäkin tahon takana on ja kysymään minkälaisia intressejä heillä pohjimmiltaan on.
« Viimeksi muokattu: 31.03.20 - klo:20:49 kirjoittanut Anton »

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #286 : 31.03.20 - klo:20:44 »
miksi näin? Kuka siitä hyötyy?

Kerro meille.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #287 : 31.03.20 - klo:20:48 »
miksi näin? Kuka siitä hyötyy?

Kerro meille.

Kuten sanottua, en esitä teorioita vaan kysymyksiä.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #288 : 31.03.20 - klo:20:52 »
Mulla ei ole niin kova tarve tuntea tietäväni totuutta, että uskoisin jonkun selityksen jos en tiedä mikä totuus on.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #289 : 31.03.20 - klo:20:53 »
Mietin vain, että onko tällaisena kriisiaikana epäilyksen siemenen kylväminen korrektia?

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #290 : 31.03.20 - klo:20:57 »
Mietin vain, että onko tällaisena kriisiaikana epäilyksen siemenen kylväminen korrektia?

Mitä tarkoitat korrektilla? Hengellisessä mielessä.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #291 : 31.03.20 - klo:21:00 »
Mun mielestä kriisiaikana pitää olla tavallista enemmän hereillä. Kriisien varjolla kun on tavallista helpompaa saada ihmisiä ohjattua vaikka mihin. Esimerkiksi natsit nousivat valtaan juurikin kriisin aikana ja sen avulla.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #292 : 31.03.20 - klo:21:02 »
Tarkoitin lähinnä isänmaallisuutta.

On paljon puhuttu mm. kybersodankäynnistä ja informaatiosodankäynnistä, jossa tätä koronatilannetta käytetään hyväksi ja levitetään valheuutisia ja epäilyä.

Eripuran ja epäilyksen levittäminen pelaa vain vastustajan pussiin.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #293 : 31.03.20 - klo:21:11 »
Tarkoitin lähinnä isänmaallisuutta.

On paljon puhuttu mm. kybersodankäynnistä ja informaatiosodankäynnistä, jossa tätä koronatilannetta käytetään hyväksi ja levitetään valheuutisia ja epäilyä.

Eripuran ja epäilyksen levittäminen pelaa vain vastustajan pussiin.

Onko tullut mieleen sellaista ajatusta, että vastustaja saattaa olla oman kansan keskuudessa? Vaikka melko lähelläkin?

Toki on mahdollista ajatella, että esim natsit Saksassa tai kommunistit Neuvostoliitossa eivät olleet oman kansansa vastustajia.

Jos media sattuisikin pelaamaan "vastustajan pussiin", niin silloin sen epäileminen olisikin juuri isänmaallisuutta.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #294 : 31.03.20 - klo:21:59 »
Oletteko kokeneet, että koronavirus ja sen myötä tulleet käytännön järjestelyt ovat tuoneet jotakin hyvää tullessaan? Minä olen huomannut, että elämä on muuttunut etätyön myötä rauhallisemmaksi, ei tarvitse hosua niinkuin työpaikalla aika usein kävi, vaan kaikessa rauhassa tehdä töitään. Ja vaikka katsella välillä ikkunasta ulos, omaan pihaan saapuneita muuttolintuja.

Ja elämän rytmin muuttumisen ansiosta on paremmin aikaa myös katsella youtubesta hengellisiä videoita. Hauskojakin, kuten tämä sarja "päällikön teltalla":

https://www.youtube.com/watch?v=yOlziNGOsYY&list=PLtxArGb8M1QZ_y7uv6bZMWNMXJuxCtVsR&index=5

Behold, how good and how pleasant it is for brethren to dwell together in unity!
Katso, kuinka hyvää ja suloista on, että veljekset sovussa asuvat!

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #295 : 31.03.20 - klo:22:56 »
Sulta meni Janne pointti kuitenkin aika hienosti ohi. En minä tiedä auttaako se lääke vai ei, sitä ei osaa varmuudella sanoa edes parhaat asiantuntijat. Pointti mulla oli se, että kun kerran on olemassa edes toivoa lääkkeestä joka voi auttaa, niin ihmettelen ettei siitä uutisoida. Kuitenkin rokotteista uutisoidaan jatkuvasti, vaikka niistä varmuudella tiedetään että mahdollinen apu tulee aikaisintaan vuoden kuluttua. Väkisinkin herää epäilyksiä, miksi näin? Kuka siitä hyötyy?

Eilen kuulin sellaista tietoa, että tää malarialääke yleensä annetaan tietyn antibiootin kanssa.
Sen on todettu todella pienissä koeryhmissä auttavan mm. New Yorkissa näinä päivinä.
Sen lisäksi käytetään jotain AIDS lääkettä ja  myös paria verenohentajaa helpoittamaan kehon hyvin voimakasta immuunireaktiota mistä tulee tässä taudissa ikäänkuin iso ongelma sinänsä.

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #296 : 31.03.20 - klo:23:01 »
Verkkouutiset kertoo että Suomessa on myös käytetty klorokiinia

https://www.verkkouutiset.fi/klorokiinia-annettu-koronapotilaille-myos-suomessa/

"Teoreettisesti virukseen kohdistuvan vaikutuksen, eläinkokeissa todetun vaikutuksen ja yhden pienen ihmisillä tehdyn kokeellisen tutkimuksen perusteella malarialääkkeinä klorokiini ja sen reumalääkkeenä käytetty johdannainen hydroksiklorokiini voisivat olla hyödyllisiä joillekin potilaille. Näiden käyttöä Suomessa ja HUS:ssa on pohdittu ja keskusteluja on käyty myös lääkevalvontaviranomaisten kanssa, Asko Järvinen sanoo."

(Tuo oli artikkelista lainaus, ja tämä alempi osa on minun kirjoitukseni)

Varsinaisia tieteellisiä tutkimuksia ei ole ehditty tehdä paljon, mutta eri maiden mediat kertovat että tätä lääkitystä käytetään jo melko yleisesti vakavasti sairastuneiden hoidossa. Viimeksi Italiasta uutisoitiin.
« Viimeksi muokattu: 31.03.20 - klo:23:22 kirjoittanut Anton »

Anton

  • Vieras
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #297 : 01.04.20 - klo:00:23 »
Oletteko kokeneet, että koronavirus ja sen myötä tulleet käytännön järjestelyt ovat tuoneet jotakin hyvää tullessaan? Minä olen huomannut, että elämä on muuttunut etätyön myötä rauhallisemmaksi, ei tarvitse hosua niinkuin työpaikalla aika usein kävi, vaan kaikessa rauhassa tehdä töitään. Ja vaikka katsella välillä ikkunasta ulos, omaan pihaan saapuneita muuttolintuja.

Hienoja havaintoja ja muutoksia  :) Uskon että monelle tämä on tehnyt tosi hyvää monella tavalla.

Oma elämäni ei ole kovin paljon muuttunut, olen pitkäaikaisen sairauden vuoksi ollut työkyvytön jonkun aikaa ennen epidemiaa. Muutenkaan en hirveästi käy tapahtumissa, ja kaupassa käyn normaalisti harvoin ja "hamstraan" pidemmälle ajalle ostoksia. Isoin muutos on se, että en pääse seurakunnan rukousiltoihin. Se kyllä harmittaa.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #298 : 01.04.20 - klo:00:46 »
Itse myös huomaan useita positiivisia sivuvaikutuksia. ??? Jotenkin kummallista kaiken tän keskellä. Elama on todella rauhallisempaa, töitä on vähemmän ainakin toistaiseksi, ja saan tehdä niitä kotoa käsin.
Tein leipääkin. Halusin kokeilla 100% kokojyvävehnäjauhoja. Ei siis grahamjauhoa eikä hiivaleipäjauhoa, vaan ihan täysiviljaa. Ihan hyvää sitä tuli. Tein itse reseptin. Vettä, hiivaa, ripaus suolaa, saman verran hunajaa ja lyhyt rolaus öljyä.
Mulla on juuri toinen taikina tulossa.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #299 : 01.04.20 - klo:07:02 »
Sulta meni Janne pointti kuitenkin aika hienosti ohi. En minä tiedä auttaako se lääke vai ei, sitä ei osaa varmuudella sanoa edes parhaat asiantuntijat. Pointti mulla oli se, että kun kerran on olemassa edes toivoa lääkkeestä joka voi auttaa, niin ihmettelen ettei siitä uutisoida. Kuitenkin rokotteista uutisoidaan jatkuvasti, vaikka niistä varmuudella tiedetään että mahdollinen apu tulee aikaisintaan vuoden kuluttua. Väkisinkin herää epäilyksiä, miksi näin? Kuka siitä hyötyy?

Juuri äsken noin 6.45 avasin television ja MTV3 aamulähetyksessä käsiteltiin näitä viruslääkkeitä (jo olemassaolevia). Fimean edustaja sanoi, että näyttö on ohutta mutta tällaisessa akuutissa tilanteessa on mahdollista että Suomessakin aletaan käyttämään näitä lääkkeitä. Muutamassa maassa jo käytetään. Muistaakseni juuri täälläkin esillä ollut malarialääke oli pääosassa lähetyksessä.

Mainitsi lisäksi noin 5 eri jo olemassaolevaa lääkettä. (muihin sairauksiin kehitettyä)

Ei tässä mitään salailua ole.