Kirjoittaja Aihe: Raamatun tutkimiseen liittyvät työvälineet, linkit ym  (Luettu 5831 kertaa)

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Raamatun tutkimiseen liittyvät työvälineet, linkit ym
« Vastaus #15 : 02.12.18 - klo:21:08 »
Aikamedian kustantama kommentaariraamattu

http://aikashop.fi/tuote/3917/sana-elamaan-kommentaariraamattu

reilut 3000 sivua. Pohjautuu amerikkalaiseen kommentaariin ja raamattukansalle käännökseen.

Minulla on tämä nyt tutustumista varten.

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Raamatun tutkimiseen liittyvät työvälineet, linkit ym
« Vastaus #16 : 05.01.20 - klo:07:20 »
Etsin minäkin puhelimelle ladattavia sovelluksia koska halusin nimenomaan kuunnella Raamattua lenkillä, kotona- muun puuhan ohessa, koska pystyn paremmin keskittymään kun kuuntelen liikkuessa tai käsillä tehdessä. En sitten ladannut sovellusta vaan löysin netistä ääniraamatun joka lukee keskeytyksettä kirjan kerrallaan. (toki itse voi keskeyttää!) Aloitin ennen vuodenvaihdetta ja nyt on menossa neljäs Mooseksen kirja. Voin sanoa että tämä sopii minulle. Silmät eivät rasitu, asento ei jumitu. Ja tulee kuunneltua paljon enemmän kuin olisi tullut luettua. Raskaskin lukualue menee paremmin kuunneltuna. Ja onhan sillä vaikutuksensa mitä kuuntelee/ lukee.

https://tuleuskoon.fi/aaniraamattu/?t=vt&jarj=1

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Raamatun tutkimiseen liittyvät työvälineet, linkit ym
« Vastaus #17 : 05.01.20 - klo:13:36 »
Etsin minäkin puhelimelle ladattavia sovelluksia koska halusin nimenomaan kuunnella Raamattua lenkillä, kotona- muun puuhan ohessa, koska pystyn paremmin keskittymään kun kuuntelen liikkuessa tai käsillä tehdessä. En sitten ladannut sovellusta vaan löysin netistä ääniraamatun joka lukee keskeytyksettä kirjan kerrallaan. (toki itse voi keskeyttää!) Aloitin ennen vuodenvaihdetta ja nyt on menossa neljäs Mooseksen kirja. Voin sanoa että tämä sopii minulle. Silmät eivät rasitu, asento ei jumitu. Ja tulee kuunneltua paljon enemmän kuin olisi tullut luettua. Raskaskin lukualue menee paremmin kuunneltuna. Ja onhan sillä vaikutuksensa mitä kuuntelee/ lukee.

https://tuleuskoon.fi/aaniraamattu/?t=vt&jarj=1

Laiskana miehenä kuuntelen (lukemisen sijasta) ääniraamattua lähes päivittäin tai vaihtoehtoisesti raamattuluentoja. Toisinaan tutkin Raamatun kirjoituksia ja silloin pitää levitellä myös kirjoja ympäriinsä. Eipä minulla muita 'harrastuksia' enää olekaan, kun sisälläkin liikkumiseen tarvitsen pyörätuolia apuna.

Antamasi linkki on oikea, mutta jotta pääsee suoraan valitsemaan sen kirjan, jota haluaa kuunnella on linkistä otettava loppuosa pois, eli näin:
https://tuleuskoon.fi/aaniraamattu/

Kotisivulleni olen kerännyt muutamia "luotettavien miesten" pitämiä luentoja. Niitä löytyy osoitteessa:
www.jukkavirtanen.com

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Raamatun tutkimiseen liittyvät työvälineet, linkit ym
« Vastaus #18 : 20.01.20 - klo:21:44 »
Olisko joku kiinnostunut VT:n kommentaariteoksen osasta, joka käsittelee psalmeja. Käännetty Keil-Delitzsch:in saksankielisestä teoksesta englanniksi.
Sivuja noin 430. Tekstissä on melko paljon viittauksia hebreankielisiin alkuteksteihin, kuten kuvasta näkyy

Voisin myydä sen hintaan nolla euroa, ja postitus sisältyy hintaan :)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Raamatun tutkimiseen liittyvät työvälineet, linkit ym
« Vastaus #19 : 21.01.20 - klo:16:22 »
Heh saattaisit katua hintatarjousta jos sanoisin etta otan. Tuon lahettaminen tanne ei ole halpa. Mutta jatan valiin. Kiitos. Tarkkaa tekstia  nayttaa olevan.  En ihan tuolla tarkkustasolla tutki asioita.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Raamatun tutkimiseen liittyvät työvälineet, linkit ym
« Vastaus #20 : 21.01.20 - klo:17:09 »
Heh saattaisit katua hintatarjousta jos sanoisin etta otan. Tuon lahettaminen tanne ei ole halpa. Mutta jatan valiin. Kiitos. Tarkkaa tekstia  nayttaa olevan.  En ihan tuolla tarkkustasolla tutki asioita.
No enpä minäkään tuota kirjaa ole lukenut. Se vain on jostakin kulkeutunut meille  ;D

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Raamatun tutkimiseen liittyvät työvälineet, linkit ym
« Vastaus #21 : 15.04.20 - klo:22:46 »
Toivottavasti löytää hyvään kotiin.
Delitzsch oli aikansa huippu osaaja Raamatunkielen kanssa.
Jos olisi kunnollinen englanninkielen taito, niin luetuksi olisi tullut.

Poissa papi

  • Viestejä: 42
Vs: Raamatun tutkimiseen liittyvät työvälineet, linkit ym
« Vastaus #22 : 24.10.20 - klo:00:40 »
Minä olen todennut ehdottoman hyväksi haku- ja selitysteokseksi Iso Raamatun tietosanakirja = IRT. Sen saa kirjana ja netti versiona. Se tosin maksaa aika paljon, mutta todellakin on ollut hintansa väärtti jo 10 vuotta.

Toinen hyvä jota käytän lähes päivittäin, on DigiRaamattu. Siinä on kaikki suomalaiset ja monta kymmentä eri kielistä raamatun käänöstä. Myös siinä tulee mukana myös tuo em. digi IRT, Novum, Saarisalon sanakirja ja Kreikka-suomi interlineaarinen käänös.

Nämä ovat hyviä siksi, etteivät ne niinkään valmiiksi selitä, vaan antavat vinkkejä ja tietoa raamatun sisällöstä. Itse sitten saa miettiä ja antaa PH:n avartaa ymmärrystä.

On mulla myös monia selitysteoksia jotka on tullut joskus luettua ja unohdettua. Nyt ne vaan lojuvat tuolla hyllyssä. Korjaan, joskus tulee jotain katsottua.