Kirjoittaja Aihe: Onko abortti rikos raamatussa?  (Luettu 8343 kertaa)

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #15 : 29.04.19 - klo:15:34 »
Meille kristityille kaikki raamattu on Jumalan sanaa. Jeesuskin lainaa psalmeja käypänä Jumalan sanana. Sinä olet kieroilija.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #16 : 29.04.19 - klo:15:39 »
Abortti ei ole väärin, jos ei toisin todisteta.
Voi hyvät hyssykät, näinkö voidaan päätellä?

Entä jos naapurin 8-vuotias poika lähtee usein karkuteille, vaikka hänen isänsä on käskenyt hänen pysyä kotipihassa - saako siis isä katkaista pojalta toisen jalan, että hän oppisi että isää on toteltava? Perustelu: jos Raamattu ei missään kohden kiellä jalan katkaisemista, niin se ei ole väärin.

Eli jokainen mahdollinen teko täytyy olla erikseen mainittu kielletyksi, muussa tapauksessa se ei ole väärin? Huh huh... ehkäpä asioita voisi ajatella hiukan laajemmasta näkökulmasta...


Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #17 : 29.04.19 - klo:16:10 »
Eli jokainen mahdollinen teko täytyy olla erikseen mainittu kielletyksi, muussa tapauksessa se ei ole väärin?

Tuolla ajatustavalla monet nykyaajan rikoksetkin tulisivat sallituiksi. Esim. voisin ottaa (en siis varastaa) naapurin auton tilapäiseen käyttööni, koska Raamatussa ei ole kieltoa naapurin auton luvattomasta käyttöönotosta.  ???
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #18 : 29.04.19 - klo:16:11 »
Missä raamatussa lukee, että kuningas Daavidin psalmit ovat Jumalan sanaa?

Lisäksi kysyin kysymyksen, joka sivuutettiin.

Teillä kun tieto tästä abortista on, tai ainakin niin väitätte: niin miksi ette osaa vastata?

Kerro minulle, jos jokainen esikoinen kuuluu Jumalalle kun se syntyy kohdusta, niin kenelle se kuuluu ennen sitä?

2. Moos. 13:2

"Pyhitä minun omakseni jokainen esikoinen israelilaisten keskuudessa, niin ihminen kuin karjaeläin. Jokainen, joka esikoisena tulee äitinsä kohdusta, kuuluu minulle."

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #19 : 29.04.19 - klo:16:13 »
Tuolla ajatustavalla monet nykyaajan rikoksetkin tulisivat sallituiksi. Esim. voisin ottaa (en siis varastaa) naapurin auton tilapäiseen käyttööni, koska Raamatussa ei ole kieltoa naapurin auton luvattomasta käyttöönotosta.  ???

Eikö se sinun mielestä ole varastamista, jos otat toisen omaisuuden ilman lupaa? Miksi haluat puhua Suomen laista? Minä haluan puhua raamatun laista.

Kysymykseni on edelleen sama: missä raamatussa lukee, että abortti on rikos?

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #20 : 29.04.19 - klo:16:15 »
Meille kristityille kaikki raamattu on Jumalan sanaa. Jeesuskin lainaa psalmeja käypänä Jumalan sanana. Sinä olet kieroilija.

Keille "meille" kristityille? Suomessakin on satoja eri lahkoja/suuntauksia. Mihin näistä nyt vetoat?

Missä olen kiero? Olen vain sanonut totuuden. Miksi sinä syytät minua?

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #21 : 29.04.19 - klo:16:25 »
Me kristityt olemme Jeesuksen seuraajia ja on yksi jakamaton Jeesus. Ja jos Jeesus väitellessään fariseusten kanssa jotka myös olivat kieroja lainaa psalmeja Jumalan sanana täytyy ne kelvata meillekin. Sinä olet samalla tavalla kiero kuin hekin.

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #22 : 29.04.19 - klo:16:27 »
Tuolla ajatustavalla monet nykyaajan rikoksetkin tulisivat sallituiksi. Esim. voisin ottaa (en siis varastaa) naapurin auton tilapäiseen käyttööni, koska Raamatussa ei ole kieltoa naapurin auton luvattomasta käyttöönotosta.  ???

Eikö se sinun mielestä ole varastamista, jos otat toisen omaisuuden ilman lupaa? Miksi haluat puhua Suomen laista? Minä haluan puhua raamatun laista.

Kysymykseni on edelleen sama: missä raamatussa lukee, että abortti on rikos?

Mitä eroa on sillä heittääkö " molokin kitaan" vastasyntyneen vai vielä syntymättömän?

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #23 : 29.04.19 - klo:16:31 »
Me kristityt olemme Jeesuksen seuraajia ja on yksi jakamaton Jeesus. Ja jos Jeesus väitellessään fariseusten kanssa jotka myös olivat kieroja lainaa psalmeja Jumalan sanana täytyy ne kelvata meillekin. Sinä olet samalla tavalla kiero kuin hekin.

Ketkä olette "te"? Mihin suuntaukseen/lahkoon sinä kuulut?

Muistan kyllä, kun Jeesus joutui aina pahantahtoisten uskovien pilkan ja vihan kohteeksi.

Eräskin kerta oli, kun nainen tuotiin aviorikoksesta tuomittavaksi.

Jeesushan lopulta sanoi naiselle että "mene, äläkä tee enää syntiä".

Te kai tiedätte, että laissa on kuolemanrangaistus aviorikoksesta?

Edelleen kysyn: missä on laki abortista?

Voimme puhua myös psalmeista, jos haluatte mutta psalmit eivät ole laki. Lain välitti Mooses.

"Äitini kohdusta asti sinä olet ollut Jumalani." (Ps. 22:11)

--

Tässä siis kuningas Daavid sanoo, että hän oli Jumalan valittu jo kauan sitten: jo äitinsä kohdusta asti.

Miten tämä liittyy siihen, että abortti olisi rikos? Oikeudessa rikokset määritellään lain perusteella, ei laulujen. Tässä laulussa ei tuomita naisia abortista. Vai oletko eri mieltä?

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #24 : 29.04.19 - klo:16:37 »
"Me" kristityt jotka luotamme Jumalan Sanaan ja Lupauksiin. Me uskomme niinkuin raamattu opettaa.
Tunnustaudun  tässä keskustelussa Jeesuksen Seuraajaksi. Kirkkokuntani on merkityksetön kun puhutaan raamatusta.

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #25 : 29.04.19 - klo:16:37 »
Mitä eroa on sillä heittääkö " molokin kitaan" vastasyntyneen vai vielä syntymättömän?

Molok oli epäjumala, jota palvottiin.

Abortin tekevät naiset eivät palvo mitään epäjumalaa nimeltä Molok.

He eivät myöskään polta lapsiaan elävältä tulessa: abortti on vähän eri asia.

Tämä aihe on "Onko abortti rikos raamatussa?" ja kysymys on yhä vailla vastausta.

Jer. 32:35

Ja he ovat rakentaneet Baalille uhrikukkulat, jotka ovat Ben-Hinnomin laaksossa, polttaakseen poikiansa ja tyttäriänsä uhrina Molokille, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut. Tällaisia kauhistuksia he tekivät ja saivat Juudan syntiä tekemään.

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #26 : 29.04.19 - klo:16:38 »
"Me" kristityt jotka luotamme Jumalan Sanaan ja Lupauksiin. Me uskomme niinkuin raamattu opettaa.
Tunnustaudun  tässä keskustelussa Jeesuksen Seuraajaksi. Kirkkokuntani on merkityksetön kun puhutaan raamatusta.

Eli sinä kuulut johonkin lahkoon/suuntaukseen. Miksi et voi tuoda sitä asiaa valoon?

Joh. 3:20-21

Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.

Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta.

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #27 : 29.04.19 - klo:16:42 »
Tuon sen ilmi kun se liittyy keskusteluun, muttei tähän keskusteluun liity.
Miksi abortti ei mene Älä murhaa käskys piiriin?

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #28 : 29.04.19 - klo:16:50 »
Tuon sen ilmi kun se liittyy keskusteluun, muttei tähän keskusteluun liity.
Miksi abortti ei mene Älä murhaa käskys piiriin?

Eihän Raamatussa ole "älä murhaa". Ainakaan suomalaisessa raamatussa. Sehän on "älä tapa"
Tosin Johanneksen kirjeessä käytetään sanaa murhaaja. Sillä viitataan ihmisiin jotka vihaavat toisia ihmisiä. Tulee se vihan kohde tapetuksi tai ei.

Poissa DaavidinHuone

  • Viestejä: 29
Vs: Onko abortti rikos raamatussa?
« Vastaus #29 : 29.04.19 - klo:16:58 »
Niin, on tuo laki "älä tapa".

Mutta lukeeko raamatussa, että älä tapa mikrobeja, entä älä tapa kasveja tai älä tapa eläimiä?

Ei lue.

Siellä ei myöskään lue, että älä tee aborttia. Eikö se ihmetytä teitä, jotka syytätte näitä naisia ja haluaisitte tuomita heidät?

Ei teillä ole oikeutta tuomita rikoksesta, jota ei ole olemassakaan.

Ja vaikka olisi olemassa rikos nimeltä abortti raamatussa, niin mitä Kristus sanoi:

Luuk. 6:37

"Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan.

--

Niin tosiaan, kun tässä tuotiin tämä asia esille fariseuksista ja Jeesuksesta: että minä olen kiero fariseus, niin miten päin se nyt itseasiassa onkaan ja ketkä niitä tekopyhiä uskovaisia tässä asiassa ovat?

Nuo fariseukset sentään syyttivät aviorikoksen tehnyttä naista lain perusteella, kuten se on kirjoitettu.

Te sensijaan syytätte näitä abortin tehneitä naisia rikoksesta, jota ei edes laissa lue.

Se on valhetta siis. Miksi uskotte valheeseen ja pilkaatte Jumalan nimeä tällä tavoin?

Ettekö tiedä, että kuolemanrangaistus seuraa Jumalan pilkkaamisesta: lain mukaan?