Kirjoittaja Aihe: Omat jutut  (Luettu 7485 kertaa)

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #90 : 09.09.19 - klo:10:26 »

Jos ylläpidolle sopii, laitan tänne linkin, joka kertoo introverttiuupumuksesta, jos kiinnostaa lukea. Oli kiinnostavaa lukea ektroverttiin ja ambiverttiin liittyvät linkit.

https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva-olo/mieli/vasytko-helposti-porukassa-saatat-karsia-introverttiuupumuksesta-10-merkkia


Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Omat jutut
« Vastaus #91 : 14.09.19 - klo:23:23 »


Natanael, huomenta sinnepäin!  :D

Minulla olisi kysyttävää. Miten tämä foorumi voi sujua, kun tänne tuodaan omat opit, joiden mukaan eletään, eikä Raamatun mukaan?

Mitä tarkoitat omilla opeilla?
Jokainen tuo tänne omat käsityksensä.


Eiköhän jokaisessa kirkkokunnassa uskota, että heidän käsityksensä on oikea.
Olisi aika hassu ajatus, että uskonsuunnassa x, uskovat ajattelisisivat , että heidän oppinsa on väärä.

Ja kaikkien eniten oikeassa on ne jotka perustavat oman kuppikuntansa tai ainakin jonkun nettievankelista sivuston. :D

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #92 : 21.09.19 - klo:12:27 »


Kysyn innolla, onko täällä ketään, joka on seurannut uusiutuneen Nooan lain vanhan liiton järjestyksen mukaan? Aika on lähellä.




Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Omat jutut
« Vastaus #93 : 21.09.19 - klo:13:03 »


Kysyn innolla, onko täällä ketään, joka on seurannut uusiutuneen Nooan lain vanhan liiton järjestyksen mukaan? Aika on lähellä.


Mitä tarkoitat kysymyksellä. En ymmärrä tuosta mitään.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #94 : 21.09.19 - klo:13:12 »


Kysyn innolla, onko täällä ketään, joka on seurannut uusiutuneen Nooan lain vanhan liiton järjestyksen mukaan? Aika on lähellä.


Mitä tarkoitat kysymyksellä. En ymmärrä tuosta mitään.

Tässä kuussa 26 päivänä Jerusalemissa kirjoitetaan ne perustusasiakirjat ja niiden mukaan tulee noudattaa takaisin vanhan liiton lakia järjestyksineen, josta on 613 lakia yhteensä ja niiden mukaan Jeesuksen seuraaminen lankeuttaa kuolemantuomiota Jeesusta seuraajille.

Kysyn, oletko seurannut youtubetta siitä kolmannesta temppelistä? Siellä uhrataan vanhan liiton mukaan.



Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #95 : 21.09.19 - klo:13:29 »


Jerusalemissa säädetään kuolemantuomion, josta Jeesus ilmoitti.



Joh. 16:1   "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.

2   He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.

3   Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.

4   Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kanssanne.


Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Omat jutut
« Vastaus #96 : 21.09.19 - klo:13:44 »


Kysyn innolla, onko täällä ketään, joka on seurannut uusiutuneen Nooan lain vanhan liiton järjestyksen mukaan? Aika on lähellä.


Mitä tarkoitat kysymyksellä. En ymmärrä tuosta mitään.

Tässä kuussa 26 päivänä Jerusalemissa kirjoitetaan ne perustusasiakirjat ja niiden mukaan tulee noudattaa takaisin vanhan liiton lakia järjestyksineen, josta on 613 lakia yhteensä ja niiden mukaan Jeesuksen seuraaminen lankeuttaa kuolemantuomiota Jeesusta seuraajille.

Kysyn, oletko seurannut youtubetta siitä kolmannesta temppelistä? Siellä uhrataan vanhan liiton mukaan.

En ole seurannut, mutta seuraan kyllä suomenkielisiä Jerusalemin uutisia suht' säännöllisesti.

Minua hämäsi tuo "uusiutunut Nooan lain vanhan liiton järjestys".

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Omat jutut
« Vastaus #97 : 21.09.19 - klo:13:46 »


Kysyn innolla, onko täällä ketään, joka on seurannut uusiutuneen Nooan lain vanhan liiton järjestyksen mukaan? Aika on lähellä.


Mitä tarkoitat kysymyksellä. En ymmärrä tuosta mitään.

Tässä kuussa 26 päivänä Jerusalemissa kirjoitetaan ne perustusasiakirjat ja niiden mukaan tulee noudattaa takaisin vanhan liiton lakia järjestyksineen, josta on 613 lakia yhteensä ja niiden mukaan Jeesuksen seuraaminen lankeuttaa kuolemantuomiota Jeesusta seuraajille.

Kysyn, oletko seurannut youtubetta siitä kolmannesta temppelistä? Siellä uhrataan vanhan liiton mukaan.
Onko siis kyseessä jokin uusi vanhoillisjuutalainen lahko,
joka aikoo aloittaa juutalaiskristittyjen tappamisen 26.9. jälkeen?
Kuulostaa aika...

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #98 : 21.09.19 - klo:14:01 »
Lainaus käyttäjältä: Soltero
Onko siis kyseessä jokin uusi vanhoillisjuutalainen lahko,
joka aikoo aloittaa juutalaiskristittyjen tappamisen 26.9. jälkeen?
Kuulostaa aika...

Joo. Jos olet seurannut tätä FB-sivua.

https://www.facebook.com/sanhedrin70noahidenations/

En tiedä, saako laittaa linkki tänne, jos ylläpidolle sopii.




Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #99 : 21.09.19 - klo:14:09 »

Minusta olisi tärkeintä unohtaa hajalliset eripuraisuudet ja hiljentyä ja nöyrtyä Herran edessä ja antaa Herran kasvattaa meitä yhteen pelastavaan uskotilaan ykseydellisesti, sillä aika on vähissä ja Jeesus tulee pian.






Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Omat jutut
« Vastaus #100 : 21.09.19 - klo:14:17 »

Minusta olisi tärkeintä unohtaa hajalliset eripuraisuudet ja hiljentyä ja nöyrtyä Herran edessä ja antaa Herran kasvattaa meitä yhteen pelastavaan uskotilaan ykseydellisesti, sillä aika on vähissä ja Jeesus tulee pian.

Ketä tai keitä  tarkoitat? Onko täällä eripuraisuutta?

Olisi varmaan parempi antaa Herran Jeesuksen Kristuksen arvioida täällä olevia kirjoittajia, sillä et sinä, rupattelija, voi arvioida meitä vähätellen suhdettamme Herraan. Herra kasvattaa meitä itsekutakin. Ei ole hyvä tehdä nopeita arvioita ja pitää niitä faktana meistä.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #101 : 21.09.19 - klo:14:20 »

Minusta olisi tärkeintä unohtaa hajalliset eripuraisuudet ja hiljentyä ja nöyrtyä Herran edessä ja antaa Herran kasvattaa meitä yhteen pelastavaan uskotilaan ykseydellisesti, sillä aika on vähissä ja Jeesus tulee pian.

Ketä tai keitä  tarkoitat? Onko täällä eripuraisuutta?

Olisi varmaan parempi antaa Herran Jeesuksen Kristuksen arvioida täällä olevia kirjoittajia, sillä et sinä, rupattelija, voi arvioida meitä vähätellen suhdettamme Herraan. Herra kasvattaa meitä itsekutakin. Ei ole hyvä tehdä nopeita arvioita ja pitää niitä faktana meistä.

Tarkoitan juuri siitä, että Herra yksin kasvattaa meitä ja antaa meidän arvioida täällä olevia kirjoittajia ja lisäksi itseäni myös.



Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #102 : 21.09.19 - klo:14:33 »
Mitä tarkoitan eripuraisuudella? Että kun sydämen asenteen tulisi olla avoin ja tutkivin mieli, niin tällä tavalla otetaan vastaan rakkautta totuuteen Raamatun tuntemisen rinnalla, eikä tartte esittää siitä, mitä mieltä itse on ja nojaudutaan omaan ymmärrykseen, miten asia on näin ilman Raamattua.

Niin rauhan yhdyssiteen kautta tulisi säilyttää Hengen yhteys, sillä Hän on rauhan Herra. Niin Hän johdattaa ykseyden uskoon ja samaan uskoon niissä Raamatun opetuksissa ja lopultakin yksimielisyyteen Kristuksessa.

Ef. 4:3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä: 33/38

Ef. 4:3 Pyrkikää rauhan yhdyssiteen avulla säilyttämään Hengen ykseys: RK

Ef. 2:22 Hänessä tekin rakennutte yhdessä muiden kanssa Jumalan asumukseksi Hengessä. RK

Filip. 3:15   Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.

16   Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!



Me kaikki joko myöhemmin tai enemmin, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme sitä samaa tietä. Herra itse avaa ymmärrystä ilmoittamalla kuinka asia on ja näin me saavutamme saman ykseyden uskon. 

1Kor. 1:10 Kehotan teitä, veljet, Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä, että te kaikki olisitte yksimielisiä puheissanne ja ettei teidän keskuudesssanne olisi hajaannusta vaan että olisitte täysin yhtä ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus. RK


Pyhä Henki yhdistää meitä, - ei oppi. Hän johdattaa meitä samaan pelastavaan uskotilaan, niin Ihmisen Poika tulee ja löytänee uskoa Sanan opetuksen kohdalta ja temmattaa meidät ylös.

« Viimeksi muokattu: 21.09.19 - klo:14:39 kirjoittanut rupattelija »

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Omat jutut
« Vastaus #103 : 21.09.19 - klo:15:01 »
Mitä tarkoitan eripuraisuudella? Että kun sydämen asenteen tulisi olla avoin ja tutkivin mieli, niin tällä tavalla otetaan vastaan rakkautta totuuteen Raamatun tuntemisen rinnalla, eikä tartte esittää siitä, mitä mieltä itse on ja nojaudutaan omaan ymmärrykseen, miten asia on näin ilman Raamattua.

Niin rauhan yhdyssiteen kautta tulisi säilyttää Hengen yhteys, sillä Hän on rauhan Herra. Niin Hän johdattaa ykseyden uskoon ja samaan uskoon niissä Raamatun opetuksissa ja lopultakin yksimielisyyteen Kristuksessa.

Ef. 4:3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä: 33/38

Ef. 4:3 Pyrkikää rauhan yhdyssiteen avulla säilyttämään Hengen ykseys: RK

Ef. 2:22 Hänessä tekin rakennutte yhdessä muiden kanssa Jumalan asumukseksi Hengessä. RK

Filip. 3:15   Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.

16   Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!



Me kaikki joko myöhemmin tai enemmin, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme sitä samaa tietä. Herra itse avaa ymmärrystä ilmoittamalla kuinka asia on ja näin me saavutamme saman ykseyden uskon. 

1Kor. 1:10 Kehotan teitä, veljet, Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä, että te kaikki olisitte yksimielisiä puheissanne ja ettei teidän keskuudesssanne olisi hajaannusta vaan että olisitte täysin yhtä ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus. RK


Pyhä Henki yhdistää meitä, - ei oppi. Hän johdattaa meitä samaan pelastavaan uskotilaan, niin Ihmisen Poika tulee ja löytänee uskoa Sanan opetuksen kohdalta ja temmattaa meidät ylös.
Lukemattomat uudestisyntyneet, Raamattua ainoana kirjallisena auktoriteettinaan pitävät uskovat ovat vuosisatojen ajan "ottaaneet vastaan rakkautta totuuteen avoimin ja tutkivin mielin".
He ovat päätyneet pitämään vauvakastetta raamatullisena,
samoin kuin yhtä monet löytävät Raamatusta vain uskovien kasteen.

Monet pitävät kirkon sakramentteja Herran itsensä asettamina uskon kuuliaisuuden osoituksina, kun taas toiset kokevat ne saatanallisiksi.
On monia muitakin pelastumiseen kuulumattomia asioita, joista Herra puhuu Sanassaan eri tavoilla eri ihmisille,
esim. heidän taustoistaan, elämänvaiheestaan ja persoonallisuuksistaan riippuen.

Siksi syntyy oppikiistojakin, kuten oli jo Paavalin ja Pietarin aikana.
Oppeja ei voi yhdistää, koska ei ole ylikristillistä ihmisauktooriteettia, joka sanelisi,
miten kaikkien on pakko uskoa ja toimia.
Jokaisen pitää välttää riitelyä toisinajattelijoiden kanssa,
mutta olla täysin varma omasta uskon tiestään Herran edessä.
Toisia ei voi pakottaa samaan putkeen.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #104 : 21.09.19 - klo:15:10 »


Soltero, riita johtuu siitä, ettei ymmärrä Raamatun asemaa, joka on ainut yli kaikkea autkoriteetti ja vielä tässä maailmassa ainut autkoriteetti.

Kyse on aina Raamatun asemasta, joka on toisille päivänselvää ja ymmärrettävää, mutta toisille ei. Siksi on tärkeintä evankelioida lukemattomille ihmisille oman äidinkielen mukaan ja johdatetaan heitä samaan pelastavaan uskotilaan ja Jumala kasvattaa heitä Hänen asettaman opettajan kautta samaan pelastavaan uskotilaan. Raamatussa sanotaan, että Herraa ylistetään maailman omilla kielillä ymmärrettävästi.